Mestaruusjunamme seisoo edelleen sivuraiteella ja perillepääsyyn vaaditaan:
1. Vähintään 1 sentteri, mieluiten 2. Toinen huipun veljes ja toinen perusvarma jyrä mallia "artokuki".
2. Puolustuksen liideri aka Murphyn stuntti
3. Maalivahti
4. Puolustuksen perusluuta
Mulle riittää 1-sentteri, jolloin Keränen saa pelata laitaa ja Murray kolmosen keskellä. Keränen menee hukkaan sentterinä ja on lisäksi aika huono aloittaja. Porthen riittää nelosen keskelle, ei mitään artokukeja tms. Fagerstedt tai Keränen paikkaa sitten loukkaantumiset.
Ykköspakin tarve on kyseenalainen. Tässä on se ongelma, että meillä on jo nyt 11 pakkia (+purolinna), joista suurin osa nuoria nälkäisiä kavereita, joten ykköspakin pitää olla mallia Marek Z tai aika lähellä sitä. Jos hankitaan, niin 4 pakkia lepää vuorotellen.
Maalivahdin tontille riittää tämän hetkinen kaksikko ihan mainiosti. Antaisin
Ahlqvistille mahdollisuuden. Kyllä se nähtiin jo Vokounin kanssa minkälaista arpapeliä kassarin hankkiminen on. Lundell on ihan riittävä, ja osaa tarvittaessa pitää joukkuetta yksin pystyssä. Jos tehdään itse se 0-1 maalia, niin maalivahdissa ei ole vikaa.
Mikä tämä tarve puolustuksen perusluudalle nyt on?
Siellä on jo nyt Eskelinen, Kovanen, Turunen, Laakso ja mahdollisesti Karalahti, puhumattakaan nuoriso-osastosta, jotka esittivät erittäin äijämäisiä otteita viime kauden pleijareissa ja varmasti kehittyvät sillä osaastolla koko ajan. Nyt kun tota tän hetkistä rosteria tarkastelee, niin ei meillä oikeestaan ole minkäänlaista käyttöä Karalahdelle. Toki saa mun puolesta jatkaa meillä, mikäli kiinnostaa.
No oli miten oli, meikäläisellä on vahva luottamus että mestaruusjuna puksuttaa nakkikattila keulassaan loppuun asti seuraavanlaisella paletilla:
1.Petrell-Guolla-Kuhta
2.Pesonen-"Sprukts"-Laakkonen
3.Pikkarainen-Murray-Keränen
4.Fagerstedt-Porthen-Nielikäinen/Wärn/Jouhkimainen
1."HerraX"-Laakso
2.Heikkinen-Eskelinen
3.Kovanen-Karalahti
4.Seppänen-Turunen
ja lisäksi Haverinen/Holmberg/Ahonen/Korhonen
Lundell-Ahlqvist-Nieminen