Ehdottamasti parasta ja tärkeintä mainosta on se, mitä kentällä tapahtuu sen jälkeen tulee se mitä kulisseissa tapahtuu. Sitten vasta kaukana se, mitä lukee lehdissä olevissa ilmoituksissa ja kuuluu radiossa. Kuitenkin sillä on eroa, että painottaako TPS markkinoinnissaan ottelutapahtuman olevan ykkösluokan viihdettä, vai joitain muuta.
Oma kantani on se, että parasta markkinointi strategia olisi painottaa kotiseuturakkauta, sitä että omia puolustettaan viimeiseen asti, ”talvisotahenkeä” Muistetaan, että TPS on meidän kaikkien joukkue. Sitä, että kun itse tekee tarpeeksi oman joukkueen eteen, niin itsestä tulee pala rakastamaansa joukkuetta. Ollaan ylpeitä siitä, että muut vihaa turkulaisia ja niitä vituttaa TPS, mutta me rakastetaan sitä. Haetaan se mustavalkoinen sydän. Nykyinen markkinointi on jo plussaa ja tämän kaltaisen ajattelun luominen vaatii työtä. Osalla sitä on jo, mutta lisää sitä tarvitaan tai ainakin niin, että ihmiset uskaltavat sen ääneen myöntää.
Suomessa nyt urheilun seuraaminen on halpaa hupia joka tapauksessa, jos hintoja yleismaailmallisesti verrataan. Kausikortin ostamisen puoli-iloa on siinä, että tietää tukevan seuraa, jota rakastaa. Paremmin sillä tavalla tunnen vaikkutavan siihen, että uusi huippusentteri meille tulee, kuin itkemällä jossain netissä siitä, että vittu meillä paskarosteri.
Yleistyökalun jakamiselle on järkevä peruste on se, että sillä voi mahdollisesti irottoo talkoilla Elyseeltä penkit. Muuten olisi ehdottomasti kannattanut panostaa kausikorttien hinnan laskuun. A ja C voi pitää normaali hinnoissa, mutta vaikka molemmat päädyt ja yläkatsomot halvoiksi. Keväällä ja alku kesästä olisi mielestäni kannattanut lähinnä mainostaa vanhoille asiakkaille ja kauden lähentyessä muille.
Jos täällä on sellaisia, joita kiinnostaa kannattajatoimita, mutta ei ole viitsinyt tulla B2:seen, koska sillä on ollut oma maineensa, niin kannattaa laittaa mulle joko YV:t tai mailia
jaakkoski@hotmail.com .