2006-2007 kausikortit myyntiin

  • 11 409
  • 47

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Pressiboxi kirjoitti:
Miksiköhän HC TPS markkinoi aggressiivisesti juuri nyt?

Leathermanin (vai mikä pirkule se oli) saa lahjaksi 15.6. asti, mainonta on ollut aggressiivista The tiedotustilaisuudesta lähtien -> Rahaa halutaan sisäänpäin nyt ja heti. Kertooko tämä jostain? Sen voi jokainen päätellä.

Veikkaan, että seuraava voimakas kamppanja tullaan tekemään heti kun joukkue on valmis.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei kai tämä nyt mikään uusi asia ole, eiköhän näin ole toimittu ainakin viimeiset 15 vuotta. Eli jotakuinkin ennen juhannusta kausikortin lunastaneet saavat jonkun edun. Onko tämä sitten järkevää niin siitä voi sitten olla montaa mieltä.
 

pygmalion

Jäsen
Pressiboxi kirjoitti:
Miksiköhän HC TPS markkinoi aggressiivisesti juuri nyt?

Edellä esitetyn "näin se on aina tehty" -perustelun lisäksi taustalla on varmaan sitä, että ihmiset eivät todellakaan unohtaisi kaikkea mentyä, jos nyt vaan oltaisiin hiljaa hissutellen. Kyllä niitä kasvoja pitää pestä aktiivisesti heti kevätauringon kirkastuessa.

Yhtenä painavana syynä esittäisin myös sen, että tämä on se aika vuodesta, jolloin jääkiekko-osakeyhtiön kassavirta on hiljaisimmillaan. Rahaa ei juuri mistään tule, mutta sitä menee silti monenlaisiin tarkoituksiin. Siinä kontekstissa jokainen myyty kausikortti voi olla relevantti firman kannalta. Etenkin jos siinä likviditeetissä jne. on muutenkin ollut hieman toivomisen varaa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
pygmalion kirjoitti:
Edellä esitetyn "näin se on aina tehty" -perustelun lisäksi taustalla on varmaan sitä, että ihmiset eivät todellakaan unohtaisi kaikkea mentyä, jos nyt vaan oltaisiin hiljaa hissutellen. Kyllä niitä kasvoja pitää pestä aktiivisesti heti kevätauringon kirkastuessa.

Yhtenä painavana syynä esittäisin myös sen, että tämä on se aika vuodesta, jolloin jääkiekko-osakeyhtiön kassavirta on hiljaisimmillaan. Rahaa ei juuri mistään tule, mutta sitä menee silti monenlaisiin tarkoituksiin. Siinä kontekstissa jokainen myyty kausikortti voi olla relevantti firman kannalta. Etenkin jos siinä likviditeetissä jne. on muutenkin ollut hieman toivomisen varaa.

Ööh juu, noinhan se menee. Kassavirtaa ei välttämättä keväisin hokibuulaagilla ole. Silti väittäisin, että hengen vetäminen ja syksyllä tulikuumalla joukkueella markkinoiminen voisi olla toimivin veto juuri nyt.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Iceberg kirjoitti:
Leathermanin (vai mikä pirkule se oli) saa lahjaksi 15.6. asti, mainonta on ollut aggressiivista The tiedotustilaisuudesta lähtien -> Rahaa halutaan sisäänpäin nyt ja heti. Kertooko tämä jostain? Sen voi jokainen päätellä. .

Tuleeko McLite myös jos Leathermankin? Entä jeesusteippi? Ilmeisesti TPS satsaa laajaan roudaripopulaatioon tällä kampanjallaan.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
pygmalion kirjoitti:
Yhtenä painavana syynä esittäisin myös sen, että tämä on se aika vuodesta, jolloin jääkiekko-osakeyhtiön kassavirta on hiljaisimmillaan. Rahaa ei juuri mistään tule, mutta sitä menee silti monenlaisiin tarkoituksiin. Siinä kontekstissa jokainen myyty kausikortti voi olla relevantti firman kannalta. Etenkin jos siinä likviditeetissä jne. on muutenkin ollut hieman toivomisen varaa.

Hmm, eikä seuroilla ole normaaleja keinoja reagoida esim henkilöstökulujen kautta. Siis paha lähteä lomauttamaan tai irtisanomaan pelaajia eivätkä palkanalennuksetkaan olle mahdollisia. (KKO:n ratkaisukäytännön mukaiset kriteerit yhdessä muiden saneeraustoimien kanssa välttämättömät konkurssin estämiseksi, voivat kyllä olla käsillä...).


Ihan spekuloiden, jos fyrkka on loppu, vaikka se ei tietysti ole koska talous on sata kertaa paremmassa kunnossa kuin 7 v sitten (J.Narvanmaa) ja koska tase on vahva (Kasi) ja koska mitään talousongelmia ei ole (Sutela), tulee äkkiä mieleen vain pari kikkakakkosta homman oikaisemiseksi. Jos siis esim verottaja/tms velkojataho käsi pitkällä odottaa saamisiaan niin jostain täytyy taikoa valuuttaa. Rahaa kannattajilta, rahaa sponsoreilta ja käteistä omaisuuden realisoinnista. Myydään vaikka joku toiminnan osa (futis, josta tuli 320 t euroa konsernivelkaa kuitatuksi) tai sitten kiinteää omaisuutta. Mikäli haluaisi uskoa että talousongelmia on, voisi tämänkaltaiset rahanhankinnat todella ilman lääkitystä nähdä johtuviksi niistä seurauksina. Tässä skenessä maksuhalua ainakin edelleen on, -kyvystä ei osaa sanoa. Vitsinä loppuun heitto, että maksakaa hyvät kanssakannattajat kausikorttinne VISAlla.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
A - P kirjoitti:
Ei kai tämä nyt mikään uusi asia ole, eiköhän näin ole toimittu ainakin viimeiset 15 vuotta. Eli jotakuinkin ennen juhannusta kausikortin lunastaneet saavat jonkun edun.

Toissa vuoteen asti tuo etu oli alennettu hinta. Viime vuonna keksivät alennuksen sijaan jakaa joutavanpäiväistä krääsää. Viimevuotinen linja jatkuu.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Pressiboxi kirjoitti:
Ööh juu, noinhan se menee. Kassavirtaa ei välttämättä keväisin hokibuulaagilla ole. Silti väittäisin, että hengen vetäminen ja syksyllä tulikuumalla joukkueella markkinoiminen voisi olla toimivin veto juuri nyt.

Mahdollisimman monta kausikorttia pitää saada myytyä nyt, sillä syksyllä joukkue ei välttämättä enää näytä yhtä hyvältä. Esimerkiksi maalivahtiongelma saattaa loppukesästä taas putkahtaa esiin.
 

Hulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jack's wasted life kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys. Varmasti sitä toista 50%:a Tepsin katsojista ei Turku Unitedin pelit juurikaan kiinnosta, mutta miten ne satunnaiskävijät näkevät TPS:n? Onko TPS juuri se motiivi saapua hallille, vai onko syyt muualla, kenties esimerkiksi: viihteellisyys, sosiaalinen tapahtuma, firman kortilla ilmaiseksi, pääsee muijaa/äijää karkuun, hauskanpito jne..? Tietenkin sinäänsä absurdi kysymys, koska TPS ja turkulaisuus on juurtunut erittäin syvälle.

Satunnaiskävijäksi on itseni laskettava. Silti jokaisen ostamani ottelulipun motiivina on ollut TPS, vain ja ainoastaan TPS. Turussa en vain pääse nykyään käymään kovin usein ja silloinkaan ei tarjolla aina ole kotipeliä. Se ei muuta sydämeni mustavalkoista väriä, eikä sitä, että niin jääkiekko- kuin jalkapallo-Tepsinkin otteita seuraan kierros kierrokselta, vaihe vaiheelta. Viihdettähän siitä ei lähiaikoina ole lätkäpuolelta saanut, ja välillä tuntee itsensä masokistiksi. Silti, ensirakkauttaan ei hevin unohda eikä se tunne kuole käskemälläkään. Siksi syyni ja motiivini on TPS.

Niin, ja jotta pysytään asiassa, kenen idea on jakaa jotain Tepsiin liittymätöntä krääsää ajoissa kausarin ostaneille, kun oleellisempaa olisi esimerkiksi täällä jo mainitut fanipaita tai hinnanalennus..
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ehdottamasti parasta ja tärkeintä mainosta on se, mitä kentällä tapahtuu sen jälkeen tulee se mitä kulisseissa tapahtuu. Sitten vasta kaukana se, mitä lukee lehdissä olevissa ilmoituksissa ja kuuluu radiossa. Kuitenkin sillä on eroa, että painottaako TPS markkinoinnissaan ottelutapahtuman olevan ykkösluokan viihdettä, vai joitain muuta.

Oma kantani on se, että parasta markkinointi strategia olisi painottaa kotiseuturakkauta, sitä että omia puolustettaan viimeiseen asti, ”talvisotahenkeä” Muistetaan, että TPS on meidän kaikkien joukkue. Sitä, että kun itse tekee tarpeeksi oman joukkueen eteen, niin itsestä tulee pala rakastamaansa joukkuetta. Ollaan ylpeitä siitä, että muut vihaa turkulaisia ja niitä vituttaa TPS, mutta me rakastetaan sitä. Haetaan se mustavalkoinen sydän. Nykyinen markkinointi on jo plussaa ja tämän kaltaisen ajattelun luominen vaatii työtä. Osalla sitä on jo, mutta lisää sitä tarvitaan tai ainakin niin, että ihmiset uskaltavat sen ääneen myöntää.

Suomessa nyt urheilun seuraaminen on halpaa hupia joka tapauksessa, jos hintoja yleismaailmallisesti verrataan. Kausikortin ostamisen puoli-iloa on siinä, että tietää tukevan seuraa, jota rakastaa. Paremmin sillä tavalla tunnen vaikkutavan siihen, että uusi huippusentteri meille tulee, kuin itkemällä jossain netissä siitä, että vittu meillä paskarosteri.

Yleistyökalun jakamiselle on järkevä peruste on se, että sillä voi mahdollisesti irottoo talkoilla Elyseeltä penkit. Muuten olisi ehdottomasti kannattanut panostaa kausikorttien hinnan laskuun. A ja C voi pitää normaali hinnoissa, mutta vaikka molemmat päädyt ja yläkatsomot halvoiksi. Keväällä ja alku kesästä olisi mielestäni kannattanut lähinnä mainostaa vanhoille asiakkaille ja kauden lähentyessä muille.

Jos täällä on sellaisia, joita kiinnostaa kannattajatoimita, mutta ei ole viitsinyt tulla B2:seen, koska sillä on ollut oma maineensa, niin kannattaa laittaa mulle joko YV:t tai mailia jaakkoski@hotmail.com .
 

MustaEnkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Evolution
Enpä lähtisi spekuloimaan noin abstraktilla asialla, kuin se että miksi markkinoidaan kausareita jo nyt. Ainahan se on niin tehty. Jokaisella yrityksellä jonka toiminta on jokseenkin kausipainotteista on halu varmistaa rahantulo jostain. Mitä aikaisemmin ostetaan kausareita sen varmemmalla pohjalla voidaan yleisöennusteita/arvioita tehdä. Toinen asia on että vain rautaisimmat masokistit ja yltiöptimistit sekä fanaatikot ostavat kausarinsa nyt, ja se porukka on aikas välinpitämätön mainonnan suhteen.

Toinen syy markkinoida nyt on tietenkin se mitä muistaakseni Pyggis sanoi että kasvojen pesu kannattaa aloittaa aikaisin. Niin paskasen naaman Tepsi on viime kausien aikana saanut.

Porukkaa hallille saadaan mielestäni Jaakon mainitsemilla asioilla. Intohimon luomisella, kotiseutuylpeydellä, intohimon rakentamisella, tunteella joukkuetta kohtaan, "Meidän TPS"-imagolla jne. Menestys auttaa tämän imagon rakentamisessa, mutta menestys ei yksin ratkaise pitkässä juoksussa. Aikaisemmin on valiteltu sitä ettei porukkaa tule halliin koska menestystä on tullut liian paljon, viime kaudella yleisö ei tullut halliin koska menestystä ei tullut. Voishan sitä kokeilla vetää muutama kausi keskikastissa ja katsoa onko tupa täynnä. Veikkaan että lopputulos on sama.

Jos ihmiset, kun menevät a) katsomaan OMAA joukkuetta saavat b) rahoilleen vastinetta (= menestyvä joukkue), niin c) voidaan lisätä viihdettä ja d) saadaan "makkaransyöjät" hallille.
Tunnelman luomiseksi hallille kts. kohdat a) ja b).
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
MustaEnkeli kirjoitti:
Aikaisemmin on valiteltu sitä ettei porukkaa tule halliin koska menestystä on tullut liian paljon, viime kaudella yleisö ei tullut halliin koska menestystä ei tullut. Voishan sitä kokeilla vetää muutama kausi keskikastissa ja katsoa onko tupa täynnä. Veikkaan että lopputulos on sama.

Meitä on tietysti erilaisia katsojaprofiileja mutta esimerkiksi minua ei kyllä saa hallille, muutenkin ajan ja tilan ollessa kortilla, sitten millään muulla kuin sillä että odotuksena on nähdä siellä joukkue, joka taistelee ja mielummin vielä pärjää. Mulle on yksi hailee millä kikkakakkosella, joku keksii sinne houkutella. Kysymys on urheilusta eikä mistään markkinointifirmojen piirikunnallisesta oravatonnista.

Yksinkertainen päätelmä kuitenkin on, että katsojamäärät ovat olleet koko ajan laskussa. Ajallisesti tämä osuu yhteen menestyksen heikentymiseen. Ei tartte olla ihan ydinfyysikko, että näkee tässä jonkinlaista syy-seurausta. Voi olla ettei aiemmin menestyksen aikoihinkaan porukkaa saatua hurmokseen mutta oli hallilla sentään muutama katsoja ja muutenkin mukavampi ihmisen olla.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Kyllähän minä..

..niitä TPS:n pelejä menen katsomaan. Hallille mennään hyvillä tuulin ja yleensä sieltä on saanut poistua aika tyytyväisen oloisena.

Viime kaudella poistuin ehkäpä muutaman kerran tyytyväisenä näkemääni peliin kotijoukkueen osalta. Em. tilastoon kun lisää hallin hyvän palvelun läpi kauden ja erinomaisen oheistoiminnan pelin lisäksi, niin voin huoletta sanoa kauden 2005-2006 olleen ikimuistettava kaikin osin koskaan.

Mitä tulee odotuksiin Palloseuran osalta, niin kyllä minullakin odotukset TPS:n joukkueesta ovat(aina) aika hemmetin paljon korkeammalla kuin nyt jo -luojan kiitos- taakse jääneellä kaudella. En tiedä jaksaisinko näillä odotuksilla katsella joukkuetta, joka voittaa kotona about viidesosan peleistään ja vieraissa ei TPS tainnut voittaa yhtään sen enempää. Kaiken lisäksi TPS ei ottanut pisteitä itseään ylempänä olleilta (10. sijaa paremmilta!) juuri lainkaan.

Sitten kun mietitään sitä ettei TPS pahemmin maaleja saanut aikaiseksi eikä juuri taklannutkaan, niin tunnen itseni lähes rintamaveteraaniksi(pahoillani kornista vertauksesta) jaksettuani katsella sitä taaperrusta kauden loppuun. Kaikkeen em. kun lisää vielä välillä näkyneen yrittämisen/taistelemisen puuttumisen esityksistä kentällä, niin tuleva kausi on todellakin tärkeä vedenjakaja TPS -junan taistelussa ihmisten euroista ja vapaa-ajasta. Myös minun osaltani raja tulee varmaan jossain vaiheessa vastaan hallille raahautumisen osalta, mikäli muutosta parempaan ei tapahdu.

Edit: Kortti toki on jo hankittu.
 
Suosikkijoukkue
TPS
HC TPS:n talouden ollessa tiukoilla, markkinointipanostukset ovat kuitenkin kasvussa (ainakin siltä se näyttää vastaanottajan näkökulmasta). Panostuksia on suunnattu etenkin mainontaan, josta esimerkkeinä radiomainoskampanja ja tämän aamuinen Turun Sanomien täyden kolmen sivun mainos. Eli tulevan kauden kausikortteja mainostetaan melko näkyvästi tällä hetkellä. Myös henkilökohtaiseen myyntityöhön on lisätty resursseja. Tässä näkyy mielestäni selkeästi Sutelan kevään työn jälkiä.

Varsinkaan kun rahaa ei ole poltettavaksi asti, ei ole varaa tehdä suuria virhe arviointeja markkinoinnissa. Parempi ampua täsmälaukauksia kuin räiskiä haulikolla.

Pohditaanpa hieman lisää kausikorttimainonnan onnistuneisuutta:
Mielestäni mainokset ovat olleet kohtuu hyvin huomiota herättäviä (joskin olen ehkä väärä ihminen arvioimaan tätä kohtaa, koska en ole ns. nukkuva asiakas ja kiinnitän ko. asioihin muutenkin huomiota).
Seuran haluama viesti tulee ymmärretyksi, eli uuden nousun tavoittelu yleisön vahvalla tuella. Erilaisia kohderyhmiä mainonnalla tavoitetaan vrt. mediakanavien erilaisuus. Mielestäni mainonnan yleisilme on myös hyvä.

Sen sijaan mainonnan uskottavuus jää vastaanottajan päätettäväksi. Onko esim. Jortikan persoonan käyttö näkyvästi mainonnassa se mikä tällä hetkellä vetoaa? Myös Tussarin mainoksen esiinnostetut "tähtipelaajat" (Nurminen, Vahalahti, Huml, Kiprusoff, Berg) ovat käytännössä samat heput, jotka höntsäilivät viime vuonna Tepsissä, pois lukien Berg. Hurmeen pois jättäminen tästä porukasta on tässä vaiheessa perusteltua.
Näillähän mennään mitä tällä hetkellä on, myös markkinointimielessä.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Jack's wasted life kirjoitti:
HC TPS:n talouden ollessa tiukoilla, markkinointipanostukset ovat kuitenkin kasvussa (ainakin siltä se näyttää vastaanottajan näkökulmasta). Panostuksia on suunnattu etenkin mainontaan, josta esimerkkeinä radiomainoskampanja ja tämän aamuinen Turun Sanomien täyden kolmen sivun mainos.

Kannattaa toki muistaa, että ei se Turun Sanomien logo siellä pääyhteistyökumppaneista ensimmäisenä ihan vahingossa ole. Tuskinpa TPS maksaa kolmen sivun mainosliitteestä läheskään samaa summaa kuin esimerkiksi Kesko Citymarket-mainoksineen. ;)

Ja Auran Aallothan on vahvasti ristisiitoksissa Turun Sanomiin, joten sikälikin. Mutta hienoa toki, että mainostetaan ja pidetään nimeä yllä - tällä lailla niitä kannattajia luulisi saavan, jos jollain. Vielä kun pari vahvistusta, niin...
 
Suosikkijoukkue
TPS
Itäinen pitkä kirjoitti:
Kannattaa toki muistaa, että ei se Turun Sanomien logo siellä pääyhteistyökumppaneista ensimmäisenä ihan vahingossa ole. Tuskinpa TPS maksaa kolmen sivun mainosliitteestä läheskään samaa summaa kuin esimerkiksi Kesko Citymarket-mainoksineen. ;)

Ja Auran Aallothan on vahvasti ristisiitoksissa Turun Sanomiin, joten sikälikin. Mutta hienoa toki, että mainostetaan ja pidetään nimeä yllä - tällä lailla niitä kannattajia luulisi saavan, jos jollain. Vielä kun pari vahvistusta, niin...

Jep. TPS on pyrkinyt saamaan synergiaetuja myös muiden yhteistyökumppaneiden kanssa, eli ns. win-win tilanteita. Turun Sanomat ja TPS ovat toisilleen tärkeät. Tällä talousalueella Turun Sanomien asemaa mediakanavana ei voi vähätellä.

Tuo radiomainoskampanja taitaa pyöriä myös radio NRJ:ssä, jonka kohdeyleisö on hieman erilainen kuin Auran Aalloilla.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Tälläisten synenergiaetujen käyttäminen on todella tärkeää, sillä nykyään on entistä vähemmän sellaisia yrityksiä, jotka vain rahaa antavat. Jos TPS saa uusia asiakkaita TS:n kautta, niin TS saa varmasti myös uusia asiakkaita TPS:n kautta. Mitä pidemmälle kulubudejetti pystytään näin rakentamaan, niin sen parempi. Itse kaipaisin vielä enemmän yhteistyötä TPS:n erilajien välillä, koska siinä olisi yksi mahdollisuus kehittää toimintaa kokonaisvaltaisesti Palloseuran osalta.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Sissiryhmä siirtyy F2-katsomoon

edit. tehtiin oma otsikko.
 
Viimeksi muokattu:

ceeceeäm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulainen jääkiekko
Onkos kellään tarkempaa tietoa, että miten kausarikauppa on sujunut/lähtenyt liikkeelle?
Tavoitteet seuralla on vissiin suht korkealla...
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nettisivuiltakin joku voisi kenties poistaa tuon mainoksen jossa kehotetaan lunastamaan kausikortti 15.6. mennessä..herätys!
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kopo kirjoitti:
Nettisivuiltakin joku voisi kenties poistaa tuon mainoksen jossa kehotetaan lunastamaan kausikortti 15.6. mennessä..herätys!

Kyllä, pienen herätyksen paikka olisi. Tuota mainostettiin muutama päivä sitten NRJ:llä eikä mainos olekaan pyörinyt kuin...pari kuukautta? Jotkut varmasti ovat sen kuulleetkin, "ei niitä mitaleja kukaan kotiin kanna, ne on tultava hallilta hakemaan. Ei tän pitäis olla niin kovin vaikeeta."

Ainakin mainosta voisi sitten päivittää, jossei muuta.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
kopo kirjoitti:
Nettisivuiltakin joku voisi kenties poistaa tuon mainoksen jossa kehotetaan lunastamaan kausikortti 15.6. mennessä..herätys!


Mennään jo pitkälti kummiskin heinäkuuta ja edelleen voi lunastaa kausikortin ennen 15.6, tietysti eihän tossa puhuta vuodesta. Eikö siellä nyt kukaan osaa ottaa uutta kuvaa päristä ja laittaa uudet tekstit. Ei kyllä anna kovinkaan hyvää kuvaa organisaatiosta kun mainostetaan kohta jo lähen kuukauden vanhaa paskaa.

Taidettiin ottaa organisaatiossa muutama askel eteenpäin, hätäännuyttiin jotta hoidetaanko muka joku asia hyvin, ja päätettiin korjata asia muutamalla juoksuloikalla taaksepäin...
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Tyhmä on se joka ei opi virheistään. Silti sitä vaan sen kausarin joka vuosi ottaa..
Tällä kertaa sinne yläkertaan * jos se peli vaikka näyttäisi paremmalta mitä kauempaa sitä katsoo..

Eli jos te sieltä alhaalta näette kuikkivan seuraavanlaisen parivaljakon, mä olen se Waldorf.
http://web.inter.nl.net/users/C.Talboom/muppets/statwald.htm


*HUOM JAAKKO! Maksettu 1 kpl F2.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös