Re: Re: Pirun pitkän poudan pitikin ennen kuin myrksy alkoi
Viestin lähetti korkki
Niin, minultakaan ei olisi mitään purkausta Koivistoa vastaan tullut jos Wamba ei olisi ennen kauden alkua käynyt kanssani väittelyä Koivistosta, miten kotikisapaikka oli lähes varma ja NHL-tulevaisuus odotti.
Aika kaukana näyttävät molemmat olevan ainakin vielä. Ja Wamban flopiksi haukkuma Tomi Pöllänenkin sattuu olemaan tehnyt enemmän maaleja (8) kuin jumalainen Toni Koivisto (7). Ja saa aika hyvin kauden loppu mennä että pääsee esimerkiksi Wesslinin maalisaldoon kauden lopussa (nyt 14)
Heh. Sitkeys on tiettyyn rajaan asti hyvä ominaisuus. Ei kannata kuitenkaan leimautua rasittavaksi. En nähtävästi ole edes ainut, joka ihmettelee toimintaasi.
Jos minä todellakin olen ainoa syy, miksi täältä saa lukea jokaisen Ässämatsin jälkeen huvittavia Koivisto-kommentteja, niin voit hyvin lopettaa. Ei kannata minun takiani vaivautua tekemään itsestään narria.
En muista ikinä sanoneeni, että Koivistolla olisi mitään asiaa tämän vuoden kotikisajoukkueeseen. On lievästi sanoen rasittavaa edes väittää minun vihjanneen mitään sellaista. En nimittäin uskonut ennen kautta, enkä usko vieläkään, että Koivisto pelaisi Suomen MM-kisajoukkueessa tänä vuonna. Ole ystävällinen äläkä levitä sontaa tänne tai minnekään muualle tähän aikaan vuodesta. Se on paha tapa eikä johda mihinkään hyvään.
Jos Koivisto pelaisi nyt MM-kisajoukkueessa, hän pelaisi ensi kaudella NHL:ssä. En myöskään odottanut, enkä edelleen odota sitä. Teoreettisesti tarkastellen NHL:ssä pelaaminen on mahdollista. Kotikisoissa pelaaminen on hädin tuskin edes teoreettisten mahdollisuuksien rajoissa.
Edes kaikki NHL:ssä jo pelaavat, erityisesti puolustajat, eivät tule todennäköisesti mahtumaan Suomen MM-kisajoukkueeseen. Joukkueella on muuten erinomaiset mahdollisuudet voittaa mestaruus. Jos Montreal ja Florida jäävät pudotuspelien ulkopuolelle, mahdollisuudet voittoon kasvavat edelleen merkitsevästi.
Muistat taas vain sen minkä haluat. Toistetaan vielä kerran samat asiat tiivistettynä.
Olen edelleen samaa mieltä perusväittämästäsi, jota toistat kyllästymiseen asti: Toni Koivistolla on pitkä matka NHL pelaajaksi ja voi olla ettei hänestä ikinä tule sellaista. Se ei suinkaan ole mahdotonta, kumminkaan päin. Se minkä aktiivisesti unohdat ja varmaan ärsyttää monia jutuissasi on, että tällä hetkellä hän sattuu olemaan pitkään aikaan lupaavin pelaaja Satakunnassa. Mielipiteeni, jota saat arvostaa tai olla arvostamatta aivan vapaasti, tueksi esitän muutaman faktan.
Toni Koivisto oli toissa vuoden juniorien MM-kisoissa tähtiviisikossa ja kisojen parhaita pistemiehiä. Edelleen syksyllä NHL leirillä hän oli oivallinen, joukkueensa parhaita jos ei paras ja ehdotonta eliittiä tulokasleirillä. Oman ikäluokkansa joukossa hän on jatkuvasti menestynyt erinomaisesti tai oivallisesti. Hän on 20 vuotiaana ikäluokkansa valio niin Suomen kuin maailman mittakaavassa. Näitä valintoja en ole tehnyt minä. Olen kiistatta valitsijoiden kanssa täysin samaa mieltä. Uskon myös nähneeni Toni Koiviston pelejä enemmän kuin valtaosa valitsijoista. Vertailuryhmäni koko voi tietysti olla pienempi, epäilen.
Tällä kertaa esiin nostamasi Marjamäki ei muistaakseni ollut edes lähellä MM-kisapaikkaa tai pelannut miesten pelejä. WHL:ssä kohtuulliset pisteet eivät vielä lupaa suurta uraa, vaikka kiistatta hänellä on lahjoja. Marjamäestä voi toki tulla suuruus, joka jättää Koiviston taakseen tai sitten hänestä ei tule mitään. Mahdollisuuksia on tässä vaiheessa kohtuullisen paljon.
Hänellä on vielä Toniakin pidempi tie kuljettavana. Nousu miesten sarjaan on nykyaikana todella kivinen tie. Lukollakin olisi A- ja B-junioreissa muutama erittäin lahjakas pelaaja, jotka ansaitsisivat tulla mainituksi tässä yhteydessä, jos aletaan puhua kaiken maailman marjamäistä. Junioripotentiaalia hukataan jatkuvasti niin paljon, että muutama marjamäki häviää siinä yhtä äkkiä kuin Ässien pudotuspelitoiveet normaalina syksynä.
Mitä tulee Pöllänen Koivisto akseliin, niin muistutan edelleen vedosta, jota et halunnut lyödä. Tiivistän mielelläni asiat vedoiksi, koska sillä tavalla keskitytään olennaiseen eikä vain pyöritellä mielikuvia. Siihen palaan tässäkin asiassa. Olin valmis lyömään vetoa, että Koivisto tekee tällä kaudella enemmän pisteitä kuin Pöllänen ja Kiilholma yhteensä.
Tällä hetkellä olisin voittamassa vetoa. Myönnän olevani hämmästynyt ettei johtomarginaalini ole isompi. Ei sen takia, että Koiviston olisi pitänyt tehdä tässä vaiheessa paljon enemmän pisteitä vaan Pöllänen ja Ässät ovat olleet todella positiivisia yllätyksiä. Ässät on ollut joukkueena vielä suurempi yllätys kuin yksittäiset pelaajansa. Ehdottomasti yksi Liigakauden valopilkuista, josta olen tyytyväinen jo jännittävien ja tasaisten paikallispelien takia. Ne ovat taloudellisestikin tärkeitä.
En muista ikinä haukkuneeni Pöllästä flopiksi, se on taas yksi omituinen tulkintasi. Pöllänen on loppusyksyn jälkeen päässyt erinomaisesti sisään joukkueeseen. Hän on ollut vertailuryhmäänsä parempi, ja yllättänyt positiivisesti. Aivan kuten Jämsä voisi yllättää saadessaan vastaavan tilaisuuden. Pidän Pöllästä edelleen lähes yhtä lahjakkaana kuin Jämsää. Joku voi pitää sitä vähäisenä saavutuksena, minä en. Samalla voi hyvin olla, että näistä kahdesta vain Pöllänen pelaa Liigaa menestyksekkäästi. Tähän voidaan palata parin-viiden vuoden aikajänteellä.
Pölläsen kannalta oli valitettavaa, että Sevalla todettiin keuhkoveritulppa. Sen jälkeen ketjumuutokset ovat ajaneet hänen hyvin kulkeneen pelinsä sivuraiteille ja hän on hävinnyt kuvasta. Pienestä on jääkiekkoilijankin elämä ja menestys kiinni.
Jotta nyt kuitenkin pysyttäisiin taas oikeissa mittasuhteissa, niin Pöllänen on neljä ja puoli vuotta vanhempi kuin Koivisto. Tuossa iässä se on elinikä. Eiköhän Tonilla ole hänen saavuttaessaan Pölläsen nykyisen iän jo NHL pelejä alla. Siinäpä taas mielenkiintoinen mahdollisen vedon aihe. Toisaalta somervuori-syndrooma tai lakko voi hyvin iskeä. Mene ja tiedä. Torkkikin on vasta tällä kaudella lähestymässä kauan odotettua tasoaan.
Pidän myös lievästi huvittavana, en yllättävänä, että olet totaalisesti unohtanut Kiilholman, joka ennen kautta oli vielä usean maininnan arvoinen tekijä. Kun taas esimerkiksi Siivosta jouduit etsimään ihan kissojen ja koirien kanssa. Sama Siivonenkin on muuten varsin todennäköisesti tekemässä rakastamiasi pörssipisteitä enemmän kuin Pöllänen. Hienoksi kummankin niin Koiviston kuin Siivosen pisteet tekee, että he eivät pelaa tällä kaudella ylivoimaa nimeksikään, toisin kuin esimerkiksi Wesslin. Wessliniäkin kannattaisi verrata enemmin omaan ikäluokkaansa. Tässä tapauksessa esimerkiksi Saarela tai Rintanen ovat lähempänä kuin Koivisto. Saarela on vastaavassa asemassakin ykkösketjussa.
Kompuroit syksyllä tiedoissasi Siivosesta aivan, kuten kompuroit todella pahasti tässä ketjussa puhuessasi Isosalosta. Sinun pitäisi tehdä kotiläksysi paremmin ennen kuin tulet väittämään jotain ihmisille heidän joukkueistaan tai junioreiden kehittymisestä. Tämä tietysti vain jos tahdot, että kukaan ottaa sinut vakavasti. Voi tietysti olla ettet edes tahdo sitä.
Minulla ei oikeastaan ole lisättävää tähän asiaan. Jos tahdot vielä meluta tyhjästä näissä ketjuissa, niin ole ystävällinen äläkä sotke minua siihen. Olisin mieluusti tänäänkin kirjoittanut eräästä toisesta asiasta kuin tästä tyhjän päiväsestä asiasta. Oli kiistatta hölmöä, että jaksoin taas toistaa itseäni sen kustannuksella. Lupaan parantaa tapani. Tämä ei tule toistumaan. Tästä lähtien laitan tähän asiaan vain linkin, jos sitäkään.
W