Ensinnäkin, sellainen mahdollisuus on olemassa. En minä ainakaan osaa sanoa tällä päivämäärällä varataanko Rajala top 15:ssa vai ei. Veikkaisin melkeinpä jälkimmäistä.
Ja toiseksi, Rajala ei tehnyt uutta maaliennätystä, mutta löi kuitenkin Ovechkinin piste-ennätyksen. Ja se jos mikä on hieno juttu! Ovechkinin maaliennätys (14) pysyy kyllä varmaan aika pitkään.
Nämä on makuasioita. Itse olen sitä mieltä, että Rajala tullaan varaamaan top 15, mutta aika näyttää. Vertailtaessa aikaisempiin vuosiin, niin näillä kisoilla on ollut ehkä suurin vaikutus yksittäisten pelaajien nousuun tai laskuun lopullisessa draftissa. Esimerkkinä vaikkapa Lauri Korpikoski joka oli Tammikuun CSB:n listalla 2004 156., mutta tehtyään hyvät pisteet U18 kisoissa, hän nousi draftissa ensimmäiselle kierrokselle ja hänet varattiin numerolla 19. Nuo kisat ei silti ollut läheskään niin maagiset kuin Rajalalla nyt ja hänellä ei ollut mitään näyttöjä ennen kisoja.
Tuo maaliennätys tosiaan jäi Rajalalta rikkomatta, mutta se ei varmasti menoa haittaa.
CSB 2004 tammikuu:
KENTTÄPELAAJAT
4. Sami Lepistö, Jokerit
11. Lauri Tukonen, Blues
17. Petteri Nokelainen, Saipa
38. Jarmo Jokila, TPS (listassa lukee Janne)
44. Petteri Wirtanen, HPK
50. Miikka Tuomainen, TUTO
60. Janne Kolehmainen, Saipa
74. Teemu Nurmi, Tappara
75. Pasi Salonen, HIFK
79. Jesse Uronen, Jokerit
84. Lennart Petrell, HIFK
85. Tommi Oksa, Jokerit
88. Petri Kontiola, Tappara
93. Joni Töykkälä, Blues
102. Ilkka Heikkinen, Lukko
116. Jussi Makkonen, TPS
123. Mikko Alikoski, Kärpät
129. Tommi Laine, TPS
130. Anssi Salmela, Tappara
135. Otto Honkaheimo, Lukko
137. Valtteri Tenkanen, JYP
141. Janne Jalasvaara, Blues
147. Antti Jaatinen, Tappara
149. Ville Varakas, HIFK
153. Matti Uusivirta, Blues
156. Lauri Korpikoski, TPS
MAALIVAHDIT
6. Aleksis Ahlqvist, JYP
7. Karri Rämö, Pelicans
Edit: Tämä siis ainoastaan Euroopan lista.