15 pistettä viisaimmalle

  • 1 402
  • 7

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Menen nyt julkeasti Vilpertin reviirille, mutta toivottavasti mies ei pahastu.

1p. Suomen armeijassa käytetään matolaatikoita. Mitä ne ovat?

2p. Mikä on elokuvan Piukat paikat päätösrepliikki?

3p. Ranskalainen laulu Comme d'Habitude tunnetaan paremmin Frank Sinatran laulamana nimellä My Way. Kuka on tehnyt englanninkielisen tekstin?

4p. Kenen niminerkki oli Aarne Lohimies?

5p. Itävaltalaissyntyinen Hollywood-ohjaaja Otto Preminger on tiettävästi itse takavuosina esiintynyt TV:ssä vain yhdessä roolissa. Mikä TV-sarja?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
2p "Nobody's perfect"

3p Paul Anka

Olettaisin saalistaneeni 5 pistettä?
 

narrimanaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kysymys nro 5:een muutama vastaus:

Notable TV guest appearances:

"Front Page Challenge" (1957) playing "Guest" 1967
"Batman" (1966/II) playing "Mr Freeze #2" in episode: "Deep Freeze" (episode # 2.20) 11/10/1966
"Batman" (1966/II) playing "Mr Freeze #2" in episode: "Green Ice" (episode # 2.19) 11/9/1966
"Suspense" (1949) in episode: "Operation: Barracuda" (episode # 6.28) 4/13/1954
"Billy Rose Show, The" (1950) in episode: "Whirligig of Life" (episode # 1.17) 1/23/1951

--------------------------------------------------------------------------------
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Näihin ei vielä vastattu:

4p. Kenen niminerkki oli Aarne Lohimies?

Repe Helismaa

5p. Itävaltalaissyntyinen Hollywood-ohjaaja Otto Preminger on tiettävästi itse takavuosina esiintynyt TV:ssä vain yhdessä roolissa. Mikä TV-sarja?

Twin Peaks
 

narrimanaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Jii
Näihin ei vielä vastattu:

5p. Itävaltalaissyntyinen Hollywood-ohjaaja Otto Preminger on tiettävästi itse takavuosina esiintynyt TV:ssä vain yhdessä roolissa. Mikä TV-sarja?

Twin Peaks




Preminger tais kuolla -86 ja Twin Peaksin teko alkoi herran vuonna -90
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Finland one point... Vastaan tuohon ekaan, jos vaikka muistini toimii vielä. Eli Matolaatikkoita olivat (ainakin silloin kun meikäläinen vuonna 97 oli harmaissa) ne venäläiset kenttäpuhelimet joihin eivät enää paristot sopineet, kun ne olivat jostain kumman syystä paisuneet. Mutta kun mulla on huono muisti niin tämä voi olla väärä vastaus.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
1p. Ryssistä ostettuja toivottomia radiopuhelimia (siis se koko setti)

2p. Tämä ei näy elokuvassa, mutta lopputekstien aikana Tony Curtis sanoo Marilynille:
- No way dear! I like boys...:D

3p. Olisko se tämä Ankan Pauli?

4p. Risto Jarva (ei siis niin mitään tietoa, vaan arvaus)

5p. Preminger oli siinä alkuperäisessä TV-Batmanissa jonkin "pahiksen" roolissa. Ukko ei ollut AINAKAAN Kissanainen, eikä Arvuuttaja, eikä Jokeri... no hemmetti ei niitä enää muista...
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Aika antaa vastauksia...

1. Tähän en saanut yhtäkään haluamaani vastausta. Saattaa hyvin olla, että joku jossain radiopuhelimiakin matolaatikoiksi nimittää, mutta ainakin vuonna 1983, jolloin minä harmaissa haahuilin, matolaatikolla tarkoitettiin salakirjoitusviivainta. Matolaatikko on yksinkertaisuudessaan nerokas ja silloisilla välineillä mahdoton murtaa. Se perustuu päivittäin ja tunneittain vaihtuviin koodaustaulukoihin ja viivaimeen, jolla vaihdetaan taulukon riviä säännöllisin välein. Jotenkin noin se muistaakseni meni. Venäläiset olivat sota-aikana ja myöhemminkin olleet kovin kiinnostuneita saamaan matolaatikon haltuunsa. Eivät onnistuneet. Luulin, että tämä olisi ollut helpoin kysymys kaikista. Näköjään ei.

2. Nobody's perfect. Tämä on klassinen elokuva-aiheinen kyssäri. Tuo, mitä Predator kertoi on mielenkiintoista. Täytyy tsekata seuraavalla kerralla. Tuleekohan tässä Billy Wilder -sarjassa jonakin perjantaina Piukat paikat?

3. Paul Anka. Vaan tiedättekö, kenelle tuo laulu annettiin ensin tekstitettäväksi? Tuo britti teki englanninkielisen tekstin, jota ei kuitenkaan kelpuutettu, vaan duunin sai vuorostaan Paul Anka. Hattuni nousee todella korkealle, jos joku sen tietää. On nimittäin sen verran yllättävä vastaus.

4. Aarne Lohimies on anagrammi nimestä Reino Helismaa. Muita Helismaan nimimerkkejä oli ainakin mm. Osmo Kosta ja Orvokki Itä.

5. Narrimanaajalle kiitoksia. Itse hain tuota Jäämiehen roolia Batmanissa. Pari muutakin TV-keikkaa siis löytyi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös