Re: Mitä ihmettä, Tappara?
Viestin lähetti Afan
Kertokaa minulle, että Alfie oli loukannut itsensä lievästi tai oli kuumeessa tai jotain... Eihän tuollaista pelleilyä voi muuten ymmärtää!
Kolme laukausta; kaksi torjuntaa, yksi sisään, ja veskari vaihtoon. Eihän tuota voi edes hyvällä tahdolla kutsua näyttöpaikaksi, vaikka olisi ohjannut oman joukkueen hyökkäyssiniseltä tulleen, kuusi metriä ohi menossa olleen kiekon omiin.
Noin puolet SM-liigan maalivahdeista on parin viime kauden aikana torjunut Mestiksessä, eikä yksikään ole torjunut yhtä hyvin kuin Alfie. Mielenkiintoista nähdä, puhuvatko Tappara-fanit flopista, vaikka miehelle ei ole edes annettu kunnollista mahdollisuutta. Vai väittääkö Rautakorpi kolikkoakin vialliseksi, jos tulee kruuna kaksi kertaa peräkkäin?
Miksi Alfie edes piti viedä kahdesta Ahmojen pelistä, jos Tappara ei edes aikonut antaa miehelle mahdollisuutta?
Afan, tätä mäkin ihmettelin. Paskamaisesti Alffia kohdeltiin ja tosi masentuneelta mies vaihtopenkillä näytti. Pää alhaalla penkin päässä, luukkua aukoivat kenttäpelaajat ja sponsorin kakkosmolarilippiskin löysi tiensä Alffien päähän vasta kolmoserässä. Vittuako sitä miestä pompottaa Mestiksen ja liigan väliä jos ei luottoa löydy yhtään. Puhumattakaan siitä miksi se piti tuottaa valtameren yli nöyryytettäväksi tällä tavalla. Turha se on molaria syyttää jos kenttäpelaajat on niin kädettömiä ettei tuollaisella hallinnalla hoida peliä himaan.
Tappara olisi voinut tehdä kolme maalia ensimmäisen kolmen minuutin aikana, mutta kun kädet jäätyivät kuten niin usein tällä kaudella. Alfien eka torjunta taisi olla purkukiekosta ajassa 4.50. Ja sitten soikin jo omissa vedosta, jonka lämmin molari olisi tuurilla ottanut.
Mä olen Rautakorvelle erittäin kiitollinen siitä, että Tappara on siitä 80-luku-museosta nostettu takaisin Sm-liigan kärkipäähän. Sen sijaan pelinjohdon ja taktisten oivallusten súhteen olisi vielä paljon toivomisen varaa.Kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi.
Onneksi Kissanmaankadulla tajuttiin edes jotain ja ei tällä erää tarjottu Jukalle jatkosopparia. Eväät tällä toisella tulemisella olivat toki paljon paremmat kuin edellisellä, mutta ne on nyt syöty loppuun. Tukka-Jukka kehitti meille keskinkertaisuuksista ja kehäraakeista voittavan joukkueen. Seuraavaks tarvittais se kaveri joka oikeasti laittaa noi edellämainitut voittamaan... muutakin kuin runkosarjan...
Lopuksi on vielä pakko mainita, että koska oikeastaan kukaan ei tässä ketjussa ole kritisoinut tämän iltaista kahvausta, mun on todella täytynyt käydä peleissä liian harvoin. Koska Jypin vieraspelityyli näytti mun silmääni aivan kammottavalta. Kahvashan siellä meidän jätkätkin, muttei se noin totaalista ollut. Tosin tuskin olisi voinutkaan olla koska peliä hallittiin.
Mä ymmärrän tän illan jälkeen paljon paremmin noita Blues ja -etenkin Hifk-faneja jotka on Tapparan vieraspelityylistä nostanut metelin. Ja jos Jypin tän iltainen kahvapeli oli oikeasti lievää useimpien tähän ketjuun kirjoittaneiden mielestä, en voi kuin kauhulla ajatella mitä kahvaus voi olla pahimmillaan.
Selvennykseksi vielä Jyp-faneille. En halua provota tai syyllistää Jypiä tuosta kahva-asiasta. Tuskin olisin Tappara-fanina kauhean uskottava vaahdotessani siitä. Jotain tuolle kahvalle vain olisi pakko tehdä. Ja siitä ei tosiaan päästä eroon yksittäisiä joukkueita Jatko-ajassa syyllistämällä. Kyseessä on koko liigan ongelma. Keksittäiskö me "pahimpien" kahvaajien fanit edes jotain ratkaisua...
-Buddy
EDIT: Shane, tsekkailin vielä läpi ketjua ja enkös mä sit kuitenkin aloittanut sen kirotun kahvakeskustelun... pyydän anteeksi siitä. Keskustellaan me anti-lätkäfanit kuitenkin aiheesta asiallisesti!