Sori mutta on pakko olla vähän eri mieltä. Normaalilla suorituksella ollaan kuuden joukossa. Huonommalla suorituksella sääleissä. Ja joukkuehan on materiaaliltaan parempi kuin esimerkiksi viime kaudella... Se että meidän materiaali ei ole paljoa vaihtunut, ei tarkoita etteikö se olisi muuttunut. mm. Niemi, Loppi ja Sopanen ovat kehittyneet paljon + nyt meillä on tehoja tekevä ulkomaanvahvistus jo heti alkukaudesta. Myös puolustuksessa on enemmän tulivoimaa, josta osoituksena 17 puolustajien tekemää maalia tällä kaudella.(esim Kärpät tehnyt 6, Blues 9, Jokerit 3, Tappara 11). Ei nyt tietenkään liikaa kannata hehkuttaa, mutta kyllä mun mielestä ollaan menty eteenpäin sen verran ettei sääleihin tiputa. Mun mielestä on ihan selvät mahdollisuudet neljänkin joukkoon. Jos oon väärässä, niin lainatkaa sitten kauden jälkeen tätä viestiä ja kertokaa kuinka en osannut arvioida tilannetta.
Ei esimerkiksi puolustajien maalimäärän varaan kannata ihan kauheasti päätelmiä perustaa. Täälläkin taas kaikki sijoittavat Ilvestä noin sijalle 8 (huimaa kehitystä muuten, ennen kauden alkua suuri osa ei uskonut Ipan pääsevän edes sääläreihin), vaikka meidän etukäten aivan kädettömät pakit ovat tehneet 9 maalia. Mitä oikein tapahtuukaan, kun meidän viime kauden paras "pistepakki" Jääskeläinen pääsee vauhtiin (tällä hetkellä 0+2).
Oma veikkaukseni asiasta on edelleen, että runkosarjan selkeä kärkikaksikko on Kärpät ja Jokerit. Sen jälkeen onkin lähes 10 joukkuetta, jotka voivat sijoittua miten vaan. Pelicanseilla ja Tapparalla on molemmilla nuori joukkue ja kysymysmerkkinä onkin, miten fysiikka ja pää kestää. JYP:llä ja HPK:lla on uudet valmentajat ja niiden kohdalla kysymysmerkki kohdistuukin tälle osa-alueelle. Hifk:llä on kovat paineet ja luottamusta ei kaikilla tahoilla löydy valmentajaa kohtaan. Tässä heidän kysymysmerkkinsä. Itse asiassa tällä hetkellä sanoisin, että Blues, Ilves ja Saipa ovat selkeimpiä tapauksia sijoittumisiltaan. Blues tulee olemaan sijoilla 4-6, Ilves 5-7 ja Saipa 8-10.