1. Semifinaaali TPS-HPK 27.03.2004 la 17:00

  • 13 849
  • 141

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Viestin lähetti Koala
Hyvää kannustusta hämeenlinnalaisilta. Ainoita miinuksia: sitä tuubaa pitää osata soittaa, jos mielii saada jotain sympatioita.

Ai mä olin siellä hakemassa kavereita. Nyt tämäkin selvisi.

Koala pystyisi varmaan ajamaan Mossella Suurajojen voittoonkin. Eli veli venäläiseltä Pietarista hankitun esineen koneisto on p*skana, ts. se ei toimi. Ääniala on siten rajattu rumaan, rumempaan, infernaaliseen sekä taukoon.

Mene vappumarssille jos haluat kuulla oikeata puhallinmusiikkia.
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Axel K.
Turku 168772 asukasta

Asukkaitahan Turussa on 174 000 ja rapiat päälle.

tuuski on väärässä maassa jos ajatteli Turkuhallia paremman löytää. ;)

EDIT: Ai niin, ihmettelikö joku muukin eilistä ilmoitettua yleisömäärää? Itse olisin ainakin uskonut, vaikka olisivat kuuluttaneet 8000.
 
Viimeksi muokattu:

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaahas. Uho on laantunut ja keskustelun taso alkaa palaamaan maan pinnalle. Tätä ketjua jaksoi lukeakin. Hyvä, hyvä.

Kuten todettua alku näytti todella pahalta. Peli saatiin muutaman alivoiman jälkeen kuitenkin uomiinsa. Maalit tehtiin miten tehtiin, mutta mielestäni positiivisin asia oli Tepsin loppupelin totaalinen jäädyttäminen. Viimeisessä Blues-TPS -pelissä räiskittiin vastaavassa tilanteessa kymmenkunta pitkää kiekkoa ja mitään muita kunnon purkuja ei onnistuttu tekemään. Nyt oman pään aloitukset pystyttiin välttämään melkein kokonaan. Ei HPK:lla ollut kuin muutama todellinen paikka saada maalia. Tätä Tepsin olen kaivannutkin. Jäädytys ei ole näyttävää, mutta sillä saadaan tuloksia.

Levosella oli erikoinen päivä. Ei todellakaan ratkaissut peliä, vaikkakin rankkarin olisin itse saattanut viheltää. Japa ei varmaankaan uskaltanut ratkaista, kun oli hieman helposti aiemmin viheltänyt.

Tepsin linja on kyllä muuttunut totaalisesti viimeisestä kahdesta kaudesta. Totesin jo toisessa ketjussa, että nyt iskuja otetaan ja annetaan. Itkemään ei jäädä. Tämä vaikuttaa varmastikin TPS-pelaajien moraaliin ja taistelutahtoon. Pelaajat ja kannattajat voivat olla ylpeitä joukkuestaan. Vahinkoja on sattunut ja ne ovat ikäviä, mutta itse olen erittäin ylpeä joukkueesta, joka pelaa rehtiä kiekkoa. Piti kirjoittaa suoraselkäistä, mutta siitä tuli liikaa mieleen taannoiset Kai Nurmisen surffailut.

L
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Gagne, en tiennyt, että kyse oli ns. teknisestä viasta, nyt se selvisi. Oli kaveri vieressä, joka soittaa tuubaa ja rupesi ihmettelemään, että mikä helvetin ääni toi on. Ei meinannut uskoa, vaikka näkikin tuubasi.
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noh, äkkiäkös tuuba jonkun sinivalkoisen tai -oranssin kasvomaalauksen pesee. Jääkiekkokatsomossahan ei tarvitse käyttää joka välinettä ohjeiden mukaan, ja se on hyvä! Kunhan ei kentälle tavaraa lennä.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Viestin lähetti Juha Salminen


tuuski on väärässä maassa jos ajatteli Turkuhallia paremman löytää. ;)


Jompi kumpi ei nyt surffaa samalla aaltopituudella.

Onhan teillä Globenkin, kumpi nyt sitten on parempi, en ota kantaa.

Katsokaa tätä meteliä.
 

tippaiita

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Gagne
Ai mä olin siellä hakemassa kavereita. Nyt tämäkin selvisi.

Eli veli venäläiseltä Pietarista hankitun esineen koneisto on p*skana, ts. se ei toimi. Ääniala on siten rajattu rumaan, rumempaan, infernaaliseen sekä taukoon.

Mene vappumarssille jos haluat kuulla oikeata puhallinmusiikkia.

Joo... näin on ja tuuba on myös niin he**@@@n ruttuinen Gagnen ja Allekirjoittaneen vierailevan varatuubistin innostuneen kannustuksen jäljiltä... hyvä että siitä lähtee edes se ruma ääni....
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Valmentaja Jalosen pisteet nousivat huimasti eilisen jälkeen. Kuka toinen valmentaja olisi ottanut tappion jälkeen esille tapaus Mikkolan? Helvatto, että voi miehellä olla särmää. Heitti myös pressissä hyvän lausahduksen näistä neljästä tällä hetkellä pelaavasta joukkueesta ja muista, jotka ovat lomilla..."Tilanne on se, että nyt on paskat tippunu rattailta". Ai saakeli, kun nauratti. Hyvin on valmentajallanne sana hallussa.

Kerho vei ylivoimaisesti ekaa erää ja palloseura toista. Kolmannessa sitten pelattiin tepsinkin puolelta varmaa peliä. Aalto oli HUONO ja Lassila ihmeen epävarma vaikka nollan torjuikin. Tepsin ylivoima oli myös heikkoa ja parannusta pitää tulla. Mikähän se Aallon mailasta kiinni pitäminen oli...? Raahasi mukanaan puolen kenttää. Ei näin. Tyytyväinen tulokseen ja Eloranta mukana kiukkuisena sekä levänneenä huomenna. Vierasvoitto ei ole aivan kaukaa haettu.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Juha Salminen
Asukkaitahan Turussa on 174 000 ja rapiat päälle.

tuuski on väärässä maassa jos ajatteli Turkuhallia paremman löytää. ;)

EDIT: Ai niin, ihmettelikö joku muukin eilistä ilmoitettua yleisömäärää? Itse olisin ainakin uskonut, vaikka olisivat kuuluttaneet 8000.

Jep. Mun käyttämät tilastot oli vuodelta 1999. Itse asiassa tuo uusi luku puhuu entistä enemmän turkulaisia "vastaan"...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Viestin lähetti Axel K.
Jep. Mun käyttämät tilastot oli vuodelta 1999. Itse asiassa tuo uusi luku puhuu entistä enemmän turkulaisia "vastaan"...

Nooh...nyt luulisi olevan sinunkin tyytyväinen, vai?
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Vanha Len
Nooh...nyt luulisi olevan sinunkin tyytyväinen, vai?

Tuskin olen kun Kerho hävisi. Mitään tyydytystä en sen kummemmin lähtenyt hakemaan, enkä myöskään riitaa haastamaan. Huvikseni laskeskelin. Ei ole tapana purkaa häviön jälkeen pahaa oloa epäolennaisuuksiin...

Olen pahoillani, että jätin hymiöt käyttämättä. Yritin kyllä pehmentää viestiä käyttämällä lainausmerkkejä.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: One down, two to go...

Kerho oli täysin aseeton lauantaina eikä kotijoukkueella ollut minkäänlaista hätää missään vaiheessa. Päähän rupesi jälleen ottamaan Palloseuran erittäinkin heikko ensimmäinen erä, jossa liike oli todella kateissa. On se kumma, miten alusta asti ei jakseta olla hereillä. Kun tähän alun nukkumiseen yhdistää sen perinteen, että Hämeenlinnan kaukalossa HPK tulee päälle ensimmäiset 10 minuuttia kuin herhiläisparvi, ei välttämättä hyvältä näytä. Toisaalta, en tiedä varmaksi, tuleeko Kerho enää nykyään tuota ekaa kymppiä vauhdilla. Jää nähtäväksi.

Lassila sai nollansa hyvin helposti siinä mielessä, että todella vaarallisia (lähi)tilanteita HPK sai hyvin vähän aikaan. Vedot tulivat suurimmaksi osaksi kaukaa ja ilman maskia. Hieno suoritus silti Temeltä, meillä on molariosasto kunnossa. Puurulakaan ei ollut missään nimessä huono Kerhon maalilla, mutta jäi tässä matsissa hieman Temen varjoon.

Kerhon muista pelaajista mieleen jäi lähinnä Toke, joka pelasi tyylilleen uskollisesti varsin yritteliäästi "taklaus sinne, kiekonriisto tuolta, taklaus tuonne" -periaatteella. Kotijoukkueen paras ketju oli professori Liuksen johtama vitja, josta onkin kehkeytynyt tärkeä ketju näissä pudotuspeleissä. The Arttu on huikeassa iskussa ja Stounikin pelaa juuri itselleen ominaista, vastustajaa repivää ja raastavaa peliä. Jesh!

Se siitä, eespäin.

Viestin lähetti pygmalion
Ai niin, vaikka ottelu ei suuremmin hurmannut, seura oli sitäkin tasokkaampaa. Iso käsi Veli Neuvokkaalle ja Veli Varpuselle. Ensi kerralla pitänee tosin kutsua muutkin UKK:n johtokunnan jäsenet paikalle. Luulevat vielä, että juonimme vallankaappausta... Oops, shouldn't have said that...

Minunkin puolestani kiitokset hyvälle seuralle ja isännällemme Neuvokselle. Asiantuntevien ihmisten kanssa on aina mukava seurata peliä. Tuosta UKK:n vallankaappauksesta sen verran, että...eihän tässä sellaista sentään. Heh. Jospa minä saisin vihdoin jossain vaiheessa aikaiseksi järjestää koko UKK:n miitin? Tytöt valitettavasti jäävät saamatta, uskoisin että varsinkin Shakiralla on parempaa tekemistä.
 

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: "Launch the prope Mr. Spock!"

Viestin lähetti Gagne
Kerholta ei lähtenyt minkään sortin kiriä. Siis ei yritetty edes (jos joku sanoisi vaikka että TPS oli niin hyvä että ei pystynyt. Ei ollut.). Tämä oli tunnusteluhyökkäys.
Mä olen ollut huomaavinani hämeenlinnalaisten jääkiekkosiantuntijoiden asiantuntemuksen jääkiekosta, mutta näin objektiiviseen, analyyttiseen ja viileään analyysiin en olisi HPK:n fanin yltävän.


Viestin lähetti ervatsalo
Niin, itse odotan ilolla Elorannan Mikon paluuta takaisin pannasta.
Se mitä sinä toivot, niin mua se pelottaa. Toivottavasti Eloranta on miettinyt pelikieltonsa aikana miksi hänelle "vahinkoja" sattuu vähän turhan usein. Tosiaan 5min+ottelurangaistus+mahdolliset pelikiellot eivät ole TPS:lle hyödyksi. Mutta toivotaan, että Kuli on ottanut opiksi.

Viestin lähetti JJLehto
Toiseen erään tepsi teki täydellisen muodonmuutoksen ja sen jälkeen peli oli yhtä tylsä kuin edellinen tepsin televisioitu peli, sen verran suvereeni tepsi lopun peliä oli.

Booooring....
Kieltämättä ottelun jääkiekollinen viihdearvo ei ollut kovinkaan korkea, erityisesti kolmannessa erässä. TPS kontrolloi peliä täydellisesti. Mutta nyt pelataan SM-liigan semifinaaleita, joissa viihdearvolla ei ole mitään merkitystä.<klisee>Vain voitoilla on väliä, ei tyylillä</klisee>
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Re: "Launch the prope Mr. Spock!"

Viestin lähetti Alabama Song
Kieltämättä ottelun jääkiekollinen viihdearvo ei ollut kovinkaan korkea, erityisesti kolmannessa erässä. TPS kontrolloi peliä täydellisesti. Mutta nyt pelataan SM-liigan semifinaaleita, joissa viihdearvolla ei ole mitään merkitystä.<klisee>Vain voitoilla on väliä, ei tyylillä</klisee>

Kyllä me vissiin katselimme eri peliä. Toisessa erässä TPS vei kerhoa miten halusi. Kolmas erä oli playoffseille epätyypillistä kiekkoa, jossa mentiin päästä päähän melko kontrolloimattomaan tyyliin. Toki tässäkin erässä pahimmat paikat olivat TPS:llä.
 

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: "Launch the prope Mr. Spock!"

Viestin lähetti sopuli
Kolmas erä oli playoffseille epätyypillistä kiekkoa, jossa mentiin päästä päähän melko kontrolloimattomaan tyyliin.
Väitätkö tosissaan, että HPK:lla oli jotakin mahdollisuuksia kolmannessa erässä? Mentiin toki päästä päähän, mutta kenen ehdoilla? TPS pelasi kurinalaisesti, puolusti, eikä tehnyt virheitä, lukuunottamatta Lassilan epäonnistunutta vastaantuloa jotakin kerhon Neve Höödiä vastaan. Mutta onneksi meillä jääkiekkofaneilla lasit päässämme, joko mustavalkoiset tai sitten jonkun muun väriset.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Re: Re: Re: "Launch the prope Mr. Spock!"

Viestin lähetti Alabama Song
Väitätkö tosissaan, että HPK:lla oli jotakin mahdollisuuksia kolmannessa erässä?

Ööö... En muistaakseni. Enkä kyllä lukemallakaan löytänyt.

TPS pelasi kurinalaisesti, puolusti, eikä tehnyt virheitä, lukuunottamatta Lassilan epäonnistunutta vastaantuloa jotakin kerhon Neve Höödiä vastaan.

Olen edelleenkin varsin vahvasti sitä mieltä, että kolmatta erää ei voi sanoa kontrolloiduksi kiekoksi. Molemmilla joukkueilla oli huomattava määrä lupaavan näköisiä vastahyökkäyksiä. TPS:llä toki enemmän ja sillä erotuksella, että kerho ei kunnon tekopaikkoihin päässyt. Kunnollista loppumylläkkää ei ikävä kyllä kerholta nähty, joten siinä mielessä peli oli tepsin kontrollissa. Toiseen erään verrattuna kerhon keskialueen ylitys kyllä onnistui kolmannessa huomattavasti paremmin. Se, että kerholla ei ollut mitään saumaa, on aika vahvasti sanottu, kun kyseessä on peli nimeltä jääkiekko.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Re: Re: Re: Re: Re: "Launch the prope Mr. Spock!"

Viestin lähetti sopuli
että kerho ei kunnon tekopaikkoihin päässyt. Kunnollista loppumylläkkää ei ikävä kyllä kerholta nähty, joten siinä mielessä peli oli tepsin kontrollissa. Toiseen erään verrattuna kerhon keskialueen ylitys kyllä onnistui kolmannessa huomattavasti paremmin. Se, että kerholla ei ollut mitään saumaa, on aika vahvasti sanottu, kun kyseessä on peli nimeltä jääkiekko.

Kunnollista loppumylläkkää ei kylläkään nähty, mutta eikös koko erän paras paikka ollut Setzingerillä (sai roikkukiekon Lassilan ohi mutta ei maaliin asti), tosin jälleen kerran kiekko ponnahti yli lavan erittäin tärkeällä hetkellä. (eiks tää ollu kolmannessa erässä?)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös