Tappara oli parempi maalein 4-1
Tuohon otsikkooni koitin jo mahduttaa tärkeimmän. Tappara teki neljä maalia ja Ilves sai aikaan yhden. Tappara siis oli parempi siinä, mistä jääkiekko-nimisesä pelissä kilpaillaan. End of discussion, voisin sanoa, mutta jatkanpa silti.
En oikein ymmärrä, millä se TZ:n mainitsema neutraali tarkkailija saisi Ilveksen tästä pelistä paremmaksi joukkueeksi. Ilves oli toki pelissä paljon paremmin mukana kuin lauantaina, mutta nyt se minun mielestäni pääsi vasta Tapparan rinnalle. Maalipaikat jakautuivat nyt tasaisemmin, mutta kuten mainittua, Tappara vaan käytti ne paikat paremmin hyväkseen ja voitti koko pelin.
Ei Tapparan voitto mikään vääryys ollut pelitapahtumiin nähden, muttei Ilveksenkään tarvitse esitystään hävetä. Ilveksellä oli oma etsikkoaikansa 5 minuutin ylivoiman aikana. Tällä kertaa homma ei onnistunut, varsinkaan kun ylivoiman aikana eräs ilvesläinen otti täysin oman joukkueensa edun vastaisen turhaakin turhemman jäähyn. Kaikki oli tänään pelissä ja nyt se riitti tähän.
Kangasniemen taklaus lienee ollut sääntöjen vastainen, kun siitä kerran sai 5+20 minuuttia jäähyä. Tuskinpa hän Nikon uraa siinä yritti lopettaa, niin kuin asia joidenkin mielestä oli. Muuten Tapparan pelissä ei minun mielestäni ollut mitään ihmeellistä ,tahallista sikailua. Mailaa he käyttävät juuri sen verran kun nykyään sallitaan. Minusta on naivia väittää, että "minä en ainakaan halua, että oma joukkueeni menestyisi, jos sen pitää menestyäkseen kahvata". No yhden pikku sikailun kyllä havainnoin ekassa erässä, missä Vertala huitoi aika raukkamaisesti vihellyksen jälkeen Pietilää, kun Pietilä oli hieman aiemmin ottanut Vertalalta kovaotteisesti karkin pois. Toisaalta paljon mollattu Tarvainenkin taisi kerran saada keskialueella Kohoa näpeilleen oikein kunnolla, että ...
Tuomarihommista totean vain, että yhden koiruuden päästivät kyllä läpi. Nimittäin Tapparan voittomaalissa kyllä joku tapparalainen piti niin selvästi Tukion mailasta kiinni, että Grönvall sai liian rauhassa sählätä kiekkoa maaliin. Vaikea uskoa, etteivät tuomarit nähneet, mutta jostakin syystä eivät katsoneet aiheelliseksi viheltää.
Tiistaina tarina vielä jatkuu. Toivottavasti ei tule sotaa, vaan Ilveksen tiukka taisteluvoitto.