”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 619 600
  • 2 195

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos haluaa viinaa juoda, niin sitäkin voi juoda sellaisenaan. Ei mitään rommikolajuomia nyt sentään.

Voi Strohia käyttää muutenkin. Joskus kauan sitten opiskeluaikojen hämärissä teimme kavereiden kanssa kertaalleen itse rommi-rusina-jäätelöä. Ensin vaniljajäätelöä kippoon, ja annettiin sen hetken aikaa pehmentyä. Sitten rusinoita ja Strohia joukkoon. Sitten sekoitettiin tuo kunnolla, ja laitettiin tunniksi pakastimeen.

Maistui lähes aidolta. Ilmeisesti alkoholi aiheutti sen, että tuo suli suussa käytännössä heti.

Ei kokeiltu toiste. Kerran elämässä kokeiltuna kuitenkin ihan hauskaa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Citymarketista ostin. Ei ollut minun makuuni. Koska en ollut vuosiin juonut Strohia, en muistanut sen pahaa sivumakua, joka tuli läpi myös tuossa tuotteessa. En osta toiste.

Kiitos vinkistä. Huomenna aamupäivästä tie vie muutenkin Kupittaalle vanhojen pelikavereiden tapaamiseen, joten aikaistan aikataulua sen verran, että kerkeän hakea Kuppiksen Cittarista pari Strohcolaa kokeiluun.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kupittaan Cittarista tosiaan löytyi Strohcolaa ja pari purkkia tarttui mukaan. Hyvää oli ja varmaan joskus toistekin tulee tota hankittua. Hinta vaan oli kohtalaisen suolanen (3,35€/0,33 purkki), kuten muillakin Laitilan sinänsä hyvillä tuotteilla.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Meiran ketsuppi. Olin aina aikaisemmin ostanut Heinzin ketsuppia, mutta sitten tossa kesällä päätin ruveta kokeilmaan jotain uusia tuotteita niiden sijaan joita aina tuli ostettua lähinnä tottumuksesta. Osa uusista kokeiluista oli täysiä huteja, mutta Meiran ketsuppi osottautui paremmaksi vaihtoehdoksi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Itse tulee aika usein ostettua Meiran sinappia ja olen tykännyt.

Luotan yleensä vakaasti Heinzin ketsuppiin, mutta läheisessä Härkämarketissa oli taannoin alennuslapulla McDonaldsin (purilaisketju) lisenssiketsuppia, oletettavasti samaa kuin purilaispaikoissakin. Ostin sitä kun oli alennuksella, ja se oli kotonakin yllättävän hyvää. Syy ostoon oli tosin puhtaasti alennuslappu, mutta voisi tuota toistekin kokeilla.

Sinapin suhteen suosittelen käväisemään Motonetin takana olevassa Turun Mestaripalvissa ja kokeilemaan heidän omaa sinappiaan, Pirjo-mamman sinappia joka on perheyrityksen pitkäaikaiseen reseptiin perustuva. Makeahko sinappi, mutta erinomaisen hyvää. Ostin tuota jouluksi ja vaikka perinteisesti olen Auran Sinappia ostanut, niin Pirjo-mamman sinappi maistuu lihojen ja makkaroiden kanssa todella hyvin.

Mestaripalvi on muutenkin hyvä paikka ostaa lihaa laidasta laitaan sekä myös erilaisia valmiiksi tehtyjä ruokia ja laatikoita. Tuolta saa myös kattavasti mausteita ja muuta tarvittavaa. Ollut nykyisessä paikassa pitkälti yli 20 vuotta, perheyrityksellä on historiaa liki sadan vuoden verran.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
80% Stroh on kyllä elintarvikkeista sieltä olennaisimmasta päästä. Siitä kumpuaa omasta mielestä alkoholin perusolemus esiin, ei tarvitse läträtä vaan esimerkiksi glögi-kaudella oli oiva kumppani piristämään kaupan glögejä ja kun ei tarvitse puolta mukia lorottaa niin silloin ei leikkaakaan pahasti muita ainesosia, tuo vain hennon aromikkaan rommin maun ja lämmittää mukavasti. Slurps.

Cokikseen en sekota tätä enkä mitään, se on taas elintarvikkeista sieltä pyhimmästä päästä, on vain yksi ja ainut oikea Cokis, se punainen sokerilla ja se nautitaan sellaisenaan kylmänä, mielellään lasipullosta.

_
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
  • Patroksen Natur feta (tai siis salaattijuusto, koska..)
  • Lidlin myymä Vitakrone Wild Garlic hummus, jota ei jostain syystä enää tunnu mistään löytyvän..
Molemmat ovat taivaallisia asioita perusarkeen.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Cokikseen en sekota tätä enkä mitään, se on taas elintarvikkeista sieltä pyhimmästä päästä, on vain yksi ja ainut oikea Cokis, se punainen sokerilla ja se nautitaan sellaisenaan kylmänä, mielellään lasipullosta.
_

Suosittelen Coca Cola -juhlahetkiin Riedel-laseja, jotka on muotoiltu yhteistyössä Coca-Cola Companyn kanssa maksimoimaan hiilihappojen pirstoutuminen ja kokiksen makuelämys. Kokis riittävän kylmäksi ja Riedel-lasiin, niin se on arjen luksusta.

Riedel-laseista oli taannoin toisessa ketjussa keskustelua, tässä siihen ketjuun kirjoittamani Riedel-kokeiluraportti. Verkkokaupasta sai tilattua Riedel-tuplalasipakkauksen ja se oli erinomainen hankinta.

Ja totta kai siis aitoa sokerillista kokista!
 
  • Patroksen Natur feta (tai siis salaattijuusto, koska..)
  • Lidlin myymä Vitakrone Wild Garlic hummus, jota ei jostain syystä enää tunnu mistään löytyvän..
Molemmat ovat taivaallisia asioita perusarkeen.

Rouva tuo mulle aina Lidlista Baresan hummusta. Sopivan valkosipulinen ja tähän mennessä paras mitä olen Suomesta löytänyt. Toki joskus innostun tekemään itse ja yllättäen jopa onnistunut.

Ja ei ole muita kuin aito Cokis, Heinzin ketsuppi ja Mausteaitan Kotisinappi.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Olenkohan ainoa täällä, joka ihan aidosti tykkää enemmän Light Coca-Colasta kuin sokerillisesta?
Yllätyin kun Light Cokista näin kaupassa että tuotakin vielä tehdään, luulin Zeron tappaneen tuon.
Mulle ei tuo Light versio ole tippunut ikinä, muistan kun ala-asteen luokkaretkellä suokissa tuli ensimmäisen kerran maistettua uutuutta ja jäi silloinkin loppuun juomatta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Itselläni menee helposti reilu litra, useinmiten täysi pullollinen, limsaa päivässä, niin lempparini, eli sokerillinen kokis sai väistyä. Aluksi zero-versio tuntui oudolta ja ylimakealta, mutta siihen tottui nopeasti. Nyt zero on maistunut jo monta vuotta oikein hyvältä eikä normikokikseen tule paluuta. Ja jos jotakuta kiinnostaa, niin vaihtamalla sokerilliset limsat sun muut juomat sokerittomiin sain pudotettua elopainoa melkolailla pysyvästi hieman vajaat 20 kiloa. Se teki aika hyvää.

Jännä on muuten se että tuo light-versio maistuu edelleen ihan hirveältä, vaikka zeroon totuinkin. Ei yhtä pahalta kuin Pepsi Max, mutta pahalta kuitenkin.
 

teppana

Jäsen
En kyllä oikeastaan Colaa edes juo kuin ulkomailla. Siellä pyrin ottamaan Zero tai Light Coca-Colan jos vain mahdollista. Yleensä jompaa kumpaa löytyy.

Näin Suomessa meillä juodaan Vichyä, Jaffa Ananas Light (mieluiten tölkistä) ja Light Pommac.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suosittelen Coca Cola -juhlahetkiin Riedel-laseja, jotka on muotoiltu yhteistyössä Coca-Cola Companyn kanssa maksimoimaan hiilihappojen pirstoutuminen ja kokiksen makuelämys.
Hei, kiitti vinkistä en ollut näistä kuullutkaan. Ongelma juuri on ollut mihin kaadan cokista tölkistä, en ole isoon lasiin halunnut kaataa, olen käyttänyt parin huikan pientä iittala kartiota.

_
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hei, kiitti vinkistä en ollut näistä kuullutkaan. Ongelma juuri on ollut mihin kaadan cokista tölkistä, en ole isoon lasiin halunnut kaataa, olen käyttänyt parin huikan pientä iittala kartiota.

_
Iittalan kartio on muuten sivumennen sanoen yksi paskimmista laseista. Meilläkin on niitä vaikka kuinka, mutta oikeastaan vain vettä niistä juon. Kaikki muu maistuu paljon paremmalta jostain muusta lasista. Orrefors Multitumbler sen sijaan sopii lähes mille juomalle vaan. Pepsi Maxia ja olutta niistä tulee lähinnä juotua. Tölkilliselle juuri passeli koko. Reunan ohuudestahan asia tietysti paljon on kiinni.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sattumalta ostoskoriin valikoitunut Kaslinkin Aito Kauravälipala on päältä kaunis. Emmi Rukajärven kuva kannessa ja lupaus lahjoittaa 3 snt/tuote nuorten lumilautailuun. Sisältö onkin sitten todella etovan näköistä ruskeaa limaa. Maku on hyvä ja tuote sopii vegaaneillekin, mutta ellei ulkonäköä saada muutettua vähemmän luotaantyöntäväksi, se kelvannee vain ideologisista syistä.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tällähetkellä Espanjalaiset appelsiinit ovat mehukkaita ja halpoja.

Parhaimmillaan ovat monet muutkin sitrushedelmät, kuten erilaiset greipit, veriappelsiini sekä hunajapomelo. Myös hyviä kiivejä on saatavilla. En kyllä tiedä onko varsinainen elintarvikelöytö, että hedelmät on hyviä satokauden mukaan, mutta hyvähän se on muistuttaa aina välillä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
hunajapomelo.
Tuleeko muille hunajapomelosta aivan uskomattoman voimakas paskamyrsky? Itse nautin hunajapomeloiden syömisestä kyllä, mutta noin kolmen tunnin kuluttua alkaa akuutti ripuli, joka haisee vielä jotenkin todella erikoisella tavalla teolliselta.

Oon siirtynyt viime aikoina syömään verigreippejä, jotka eivät aiheuta minkäänlaisia kakkaoireita.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tuleeko muille hunajapomelosta aivan uskomattoman voimakas paskamyrsky? Itse nautin hunajapomeloiden syömisestä kyllä, mutta noin kolmen tunnin kuluttua alkaa akuutti ripuli, joka haisee vielä jotenkin todella erikoisella tavalla teolliselta.

Oon siirtynyt viime aikoina syömään verigreippejä, jotka eivät aiheuta minkäänlaisia kakkaoireita.

En kyllä ole itse huomannut tuollaista. Ihan mielenkiinnosta kuitenkin kysyn: miltä haisee teollinen ripuli? Toki joidenkin ripulien tuoksussa ja / tai koostumuksessa on eroja, mutta teolliseksi en ole aiemmin kuullut mitään ulostetyyppiä kutsuttavan. Odotan vastausta innolla.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
En kyllä ole itse huomannut tuollaista. Ihan mielenkiinnosta kuitenkin kysyn: miltä haisee teollinen ripuli? Toki joidenkin ripulien tuoksussa ja / tai koostumuksessa on eroja, mutta teolliseksi en ole aiemmin kuullut mitään ulostetyyppiä kutsuttavan. Odotan vastausta innolla.
Tosi hankalaa kuvailla. Sellaista aivan helvetin hapanta, muttei kuitenkaan mitään väkiviinaetikkamaista. Joka tapauksessa ihan nenäkarvoissa tutisee, joten yleensä tuli hengitettyä suun kautta. Vähän kuin olisi jossain maalitehtaalla, ehkä. En ole koskaan ollut maalitehtaalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös