Pakko vielä jatkaa hehkutusta ja todeta, että on erityisen hyvä ostos tällaiselle tarkan markan miehelle senkin takia, että kuivuessaankin on enemmän kuin syömäkelpoista. Muuttuu ensin sellaiseksi jälkiuunileipämaiseksi ja sitten löytyy vielä kolmas dimensio, kun jo melkein varrasleipämäisenäkin maistuu vielä oikein hyvin!Ullan ruis on ohut reikäleipä, reunoiltaan rapea.
Valion arkigoudajuusto. Koko nimi Valio Hyvä suomalainen Arki® gouda. Halpa hinta (5,55€ paketti ja 8,8€/kg) ja makukin on ihan hyvä. Vertasin hintaa muihin lähikaupan juustoihin ja tältä näytti:
Valio Arkigouda 5,55 (8,88€/kg)
Xtra Emmental 3,79 (9,48€/kg)
Valio Salaneuvos, Luostari jne. 4,99 (14,26€/kg)
Valio Edam 3,89 (11,11€/kg)
Suosittelen kokeilemaan, sillä tämä juusto on hyvä kompromissi, jos syö paljon juustoa ja rahaa ei ole loputtomasti, muttei halua aina syödä sitä edamia.
Itse kokeilin Lidlistä ostettua Milbonan gouda juustoa, mikä oli yllätävän hyvää omasta mielestä. XXL-paketin(1kg) hinta oli tarjouksessa muistaakseni noin 5 euroa ja normaalisti noin 7 euroa. Toki ei varmaan kelpaa kenellekään juuston rakastajalle, mutta jos haluaa halpaa vaihtelua niin tuo on ihan ok.
Valio Arkijuusto, sillä edellytyksellä että juusto on oikeasta erästä.
Kilohinnaltaan taitaa olla halvin markettijuusto, mutta valitettavasti erien välillä on todella isoja laatuvaihteluita ja on aina ihan arpapeliä saako hyvän köntin vai mauttoman mötikän.
Arkigouda on hiukan tasalaatuisempaa ja juustona kyllä ihan hyvä.
Millbonan Gouda taasen on könttinä ostettua ärsyttävän muotoinen, muutoin kyllä oikein hyvä.
Minä suosittelen hevi-osastoa, jos haluaa löytää maistuvia kasviksia.Ruokaisat pannukasvikset ovat tehneet paluun ainakin Prismoihin! Nuo vedettiin vuosi tai kaksi sitten pois myynnistä, kun kasvisten joukkoon oli eksynyt jotain myrkkykasviksia yhteen erään. Nyt ne ovat kuitenkin tulleet takaisin ja päätyneet Juteenin kauppalistan omalle vakiopaikalleen. Suosittelen tuotetta, jos tekee vaikeuksia löytää maistuvia kasviksia kaupasta.
Kivikylän pulled pork törpön ostin Salesta. Hyvää oli leivänpäällä ja sellaisenaan. Hintaa oli toki 3.99€ ja purkissa 250g. Yllättävän riittoisaa oli leipien päälle lapioituna.
Mä ostin joskus kuukausi sitten sitä hiusgeeliä ja toikin vaikuttaa hyvältä kamalta. Muistaakseni maksoi 1,39 tai jotain sinne päin. Eikö ne vastaavat maksa muissa kaupoissa joku 4-5 euroa, en nyt muista.Teutonikaupan normimittainen(?) harmaa Cien Extra Strong maksa kylläkin huikeat 1,79 euroa, tjsp.
Aika homoa.Mä ostin joskus kuukausi sitten sitä hiusgeeliä ja toikin vaikuttaa hyvältä kamalta.
Viimeisen parin kuukauden aikana lähestulkoon joka kauppareissulla on tullut ostettua noita paistettuja lohipyöryköitä. On hyvää huikopalaa.250 g Hätälän paistetut lohipyörykät. S-marketeissa maksoi muistaakseni 2,35 €. Läheisestä Siwasta noita tulee usein haettua parilla eurolla.
Mikäköhän olisi Fazerin viimeisin onnistuminen uusissa mauissa? No, ne tummat suklaat (esim. päärynä) on kyllä hyviä.
Muutenkin yksin asuvana joskus helpompi tehdä tuollainen kun alkaa noin pientä määrää kasviksia ostamaan ja höyryttämään.