”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

• 635 800
  • 2 221
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en ymmärrä, miksi täysjyväleivästä vähennetään hiilihydraatteja. Ihminenhän tarvitsee hiilareita ravinnokseen. Mistä saa parempia hiilareita kuin täysjyväleivästä?

En ymmärrä myöskään kategorista lisäainekammoa. Uusimmassa Tiede-lehdessä (7/2011) on lisäaineista hyvä artikkeli "Pelkäätkö E-koodeja?"

Sinkkuna minä pidän ainakin säilöntäaineista - en todellakaan syö aina koko leipäpakettia ostopäivänä.

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Tätä en koskaan uskonut kirjoittavani suurena keitetyn perunan ystävänä, mutta Rainbown lankkuperunat. En useinkaan osta mitään pakaste ranskalaisia tai lohkoperunoita (lähes pakon edessä tai muksujen takia), mutta enää en osta ikinä. Pesee aivan ylä pystyyn kummatkin. On oikeasti hyvää. (Helvetin epäterveellisiä toki). Hinta on ihan naurettava. Siinä missä lohkoperunat on ihan ok makuisia siinä pussissa on aina helvetin pieniä lohkoja, jotka palaa, että jumbolohkoja, jotka ovat samaan aikaan raakoja. Nämä lankut ovat siis niitä "paksuja ranskiksia" olematta kuitenkaan varsinaisia ranskanperunoita. Hyvä pihvi ja lankkuja siihen sivuun. Kyllä kelpaa kankkusessa ja näin muutenkin.

Minä en ymmärrä, miksi täysjyväleivästä vähennetään hiilihydraatteja. Ihminenhän tarvitsee hiilareita ravinnokseen. Mistä saa parempia hiilareita kuin täysjyväleivästä?

Ihminen ei tarvitse hiilihydraatteja yhtään mihinkään. Tai no, kuidut on ihan jees. Osaahan se keho hyödyntää niitä energiaksi, muttei ne silti ole elämälle välttämättömiä.

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Rainbown lankkuperunat.

Tähän sama. On valmismoskaksi pirun hyviä ja kun vielä miettii että kyseessä on Rainbown tuotos. Maistuvat ainakin mulle ihan sellaisenaankin maustettuna ja salsakastikkeeseen dipattuna.

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tähän sama. On valmismoskaksi pirun hyviä ja kun vielä miettii että kyseessä on Rainbown tuotos. Maistuvat ainakin mulle ihan sellaisenaankin maustettuna ja salsakastikkeeseen dipattuna.

Täältäkin ostokehotus ko. tuotteelle. Uskomattoman hyviä halpistuotteeksi!

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Marinoimattomat kanansiivet joita löysin paikkakunnan kauppahallin lihakauppiaalta, rasvakeittimen puuttuessa uuniin muhimaan ja seuraksi TexasPetea, ei kyllä tarvitse enää mitään Horneteja kaupasta ostella. Kastike nyt tosin ei aivan huippua omaan makuuni, oli turhan etikkaista, pitää varmaan kokeilla sotkea vähän margariiniä tai voita joukkoon ensi kerralla.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Marinoimattomat kanansiivet joita löysin paikkakunnan kauppahallin lihakauppiaalta, rasvakeittimen puuttuessa uuniin muhimaan ja seuraksi TexasPetea, ei kyllä tarvitse enää mitään Horneteja kaupasta ostella. Kastike nyt tosin ei aivan huippua omaan makuuni, oli turhan etikkaista, pitää varmaan kokeilla sotkea vähän margariiniä tai voita joukkoon ensi kerralla.

Viimeksi kun löysin marinoimattomia wingsejä niin keittelin Louisianasta, voista ja kermasta kastikkeen niille. Toi Lousiana tais olla hunaja/sinappi- versiota ja saa ihan normikaupoistaki. TexasPetessä ei mun mielestä juurikaan mitään makuja ole, jos ei etikkaa laske sellaiseksi. Ja olipahan muuten paras wingskastike mitä oon ikinä maistanu.

E: Toki Peteki on sinänsä ihan hyvä pohja kastikkeelle jos siihen vaan lisää muita makuja kaveriksi.

E2: Niin kyl mä jotain cayennea tms. lisäsin tohon soosiin, se kerma muuten leikkaa liikaa terävyyttä pois.

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Kariniemen Kananpojan ribs, BBQ-marinoidut

Tässä kun alkanut taas keventelemään syömisiään, niin tänään tuli maistettua tuollaista settiä ja täytyy sanoa, että valmismarinoiduksi kanaksi sairaan hyvän makuisia olivat. Meheviä, muhevia ja maukkaita. Jo muutama riitti kyllä täyttämään ison miehen vatsan hyvinkin helposti. Suosittelen.

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Emäntäni poimi nyt Tallinnan reissulta mukaan mm. mustikka- ja lakkajauhoa, ruusuvettä, mustapippurisuklaata sekä kuivattuja kvintti-kurpitsalastuja. Itse keskityin etsimään halpaa vodkaa ja mukaan tarttuikin 5L Eesti Standard vodkaa. :)

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Perkele, että toi felixin mustapippuri ketsuppi muuten toimii...Sitä nyt on tarttunut muutaman kuukauden mukaan kauppareissuilla, kun on ketsuppia tarvinut...

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Kariniemen Kananpojan ribs, BBQ-marinoidut

Tässä kun alkanut taas keventelemään syömisiään, niin tänään tuli maistettua tuollaista settiä ja täytyy sanoa, että valmismarinoiduksi kanaksi sairaan hyvän makuisia olivat. Meheviä, muhevia ja maukkaita. Jo muutama riitti kyllä täyttämään ison miehen vatsan hyvinkin helposti. Suosittelen.

Olen muuten ihmetellyt mitä hemmettiä kananpojan ribsit ovet. Eihän kanan kylkiluissa voi olla plajon syötävää.
Vähän sama kun joitain vuosia sitten löysin kalkkunapekonia. Siis miten kalkkunasta saadaan (rasvaista) siankylkeä?
Kai nämä kysymyksen olisi voinut postittaa ihmettelyketjuun mutta tännekin ne sopii.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers

Minäkin olen siinä onnellisessa asemassa, että lähikauppa myy marinoimattomia kanansiipiä. Nuo muutamaksi tunniksi - päiväksi lillumaan marinaatiin johon tulee öljyä, texaspeteä sekä louisiana-hunajasinappikastiketta niin kyllä maistuu! Siipien muhiessa uunissa voi kylkeen kehitellä vielä kastikkeen samoista aineista, vaihtaen öljyn tilalle sulatetun voin. Eipä tarvitse enää kärsiä kariniemen liekkisiipien aiheuttamista vatsanväänteistä.

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Olen muuten ihmetellyt mitä hemmettiä kananpojan ribsit ovet. Eihän kanan kylkiluissa voi olla plajon syötävää.
Vähän sama kun joitain vuosia sitten löysin kalkkunapekonia. Siis miten kalkkunasta saadaan (rasvaista) siankylkeä?
Kai nämä kysymyksen olisi voinut postittaa ihmettelyketjuun mutta tännekin ne sopii.

Ribs ovista en osaa sanoa, mutta nuo "kananpojan ribsit" on ihan keksitty nimi. Kyseessähän on broilerin reisipalasta leikattuja luullisia ja lihaisia paloja. Liekkö nimi laitettu sitten edistämään myyntiä. Mulle aivan sama, koska tiesin kyllä ostaessani, että kyse ei ole mistään kanan kylkiluulihoista.

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eilen löysin Walker's Salt&Vinegar sipsejä pienessä pussissa Punnitse&Säästä (tjsp.) kaupasta. Suurena etikan ystävänä veivät kielen menneessään. Se oli semmoinen pieni pussi, olisko ollut 50-100g sipsejä 90snt hintaan. Tietäisiköhän joku, mahtaisiko noita saada jostain isommassa pussissa?

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Eilen löysin Walker's Salt&Vinegar sipsejä pienessä pussissa ...

Aivan loistavia sipsejä, sopivan etikkaisia. Mulle toisaalta kelpais just noi pienet pussit, mahtaiskohan täältäkin löytyä? Mutta hienoa että on edes Suomessa, on siis toivoa löytää.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En jaksa etsiä, mutta hiljattain joku kehui Rainbown Sitrus -limpparia. Ostin sen kehun perusteella kokeeksi, koska täällä kehuttu Festival -limsakin oli pirun hyvää. Ja kyllä, tuli tuosta Sitruksesta elävästi mieleen good ol' Sittis. Maku ei ollut aivan sama, mitä muistaisin Sittiksessä olleen, mutta todella hyvää silti. Suosittelen.

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
En jaksa etsiä, mutta hiljattain joku kehui Rainbown Sitrus -limpparia. Ostin sen kehun perusteella kokeeksi, koska täällä kehuttu Festival -limsakin oli pirun hyvää. Ja kyllä, tuli tuosta Sitruksesta elävästi mieleen good ol' Sittis. Maku ei ollut aivan sama, mitä muistaisin Sittiksessä olleen, mutta todella hyvää silti. Suosittelen.

Toinen juotava Rainbown halpislimu on Sitrus.

Otan kaiken kunnian.

Ostin vahingossa Pirkan tonnikalaa Sweet & Sour kastikkeessa (tarkoitus oli ostaa tomaattikastikkeessa). Lojui tuolla kaapissa vaikka kuinka pitkään ennen kuin jaksoin edes maistaa. Oli yllätyksekseni erittäin hyvää. Suosittelen jasmiiniriisiä tämän kanssa.

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihminen ei tarvitse hiilihydraatteja yhtään mihinkään. Tai no, kuidut on ihan jees. Osaahan se keho hyödyntää niitä energiaksi, muttei ne silti ole elämälle välttämättömiä.

Tämä nyt on taas yksi saatanan ärsyttävä muoti-ilmiö. Kai minä saan syödä mitä haluan ilman että joku karppaaja tulee vinkumaan hiilareiden epäterveelisyydestä. Tämä on joku uusavuttomien ihmisten,liikuntaa pelkäävien sellaisten juttu.

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Tämä nyt on taas yksi saatanan ärsyttävä muoti-ilmiö. Kai minä saan syödä mitä haluan ilman että joku karppaaja tulee vinkumaan hiilareiden epäterveelisyydestä. Tämä on joku uusavuttomien ihmisten,liikuntaa pelkäävien sellaisten juttu.

Miksi vähähiilihudraattista ruokavaliota noudattava olisi jotenkin uusavuton tai liikuntaa välttelevä? Kai sitä liikuntaa harrastavakin voi katsoa mitä suuhunsa laittaa eikä välttämättä hamua itselleen diabetestä.

Enemmänkin tämä vuosien ajan jatkuntu tärkkelysten tuputtaminen ja niiden mässääminen on sitä uusavuttomuutta. Ota itseäsi niskasta kiinni mies ja tee jotain elämällesi!

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Enemmänkin tämä vuosien ajan jatkuntu tärkkelysten tuputtaminen ja niiden mässääminen on sitä uusavuttomuutta. Ota itseäsi niskasta kiinni mies ja tee jotain elämällesi!

Tarkoittaako tämä tärkkelysten syöminen siis leipää?

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi vähähiilihudraattista ruokavaliota noudattava olisi jotenkin uusavuton tai liikuntaa välttelevä? Kai sitä liikuntaa harrastavakin voi katsoa mitä suuhunsa laittaa eikä välttämättä hamua itselleen diabetestä.

Voihan sitä mutta jos joku ei halua lähteä mukaan näihin villityksiin niin tarvitse tuputtaa omaa asiaansa kuin joku jehovantodistaja.
Voin minäkin katsoa mitä laitan suuhuni vaikken karppaakkaan.

Suomalainen ihminen on aina syönyt leipää ja perunaa ja ollut terve. Kyllä nämä nykyajan sairaudet(diabetes etunenässä) johtuvat aivan jostain muusta. On vieraannuttu luonnosta ja liikunnasta.

En halua tehdä mitään suuria muutoksia elämääni että kiitosta vaan huolenpidosta. Koen syöväni normaalisti ja monipuolisesti, enkä usko että voisin paremmin jos söisin päivät pitkät voita,pekonia ja kassleria höystettynä jollain paskalla funlight mehulla.

Niin ja jotain ketjunkin aiheeseen... Lidlin valkosipulituorejuusto tai vastaava on helvetin hyvää! Pesee nämä Violat ja Creme Bonjourit mennen tullen.

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Somersby Cranberry Siideri

Nappasin yhden tälläisen tuotteen mukaan kaupasta ja pakko sanoa, että yllätyin. Suurena karpalolonkero fanina tämäkin iski kuin nenä päähän. Makeahko maku, muttei sentään aivan liian karkkimainen.

linkki menee sinebrychoffin sivuille.

Enhän minä ole millään tapaa kehunut vähähiilihydraattista ruokavaliota. En pidä sitä millään tavalla parempana, kuin mitään muutakaan, enkä syö vähähiilihydraattista ruokaa. Kaikki saa syödä ihan just niin, kuin mieli tekee. Muoti-ilmiöhän tuo VHH on, siitä ei mihinkään pääse. Niitä tulee ja menee.

Puutuin vain kommenttiin, jossa väitettiin ihmisen tarvitsevan hiilihydraatteja, mikä ei pidä paikkaansa. Tämä on ihan yksinkertaista fysiologiaa. Ihmiskeho ei tarvitse hiilihydraatteja, koska se pystyy itse muodostamaan ketoneita rasvahapoista, toimimaan samoissa tehtävissä kuin ravinnosta saatavat hiilihydraatit. Ihminen voi elää aivan terveen elämän syömättä yhtään hiilihydraatteja. Ja Kettu666 voi elää terveen elämän mutustamalla koko elämänsä perunaa ja ruisleipää.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen harrastanut ajoittain vähähiilihydraattista ruokavaliota, sen enempää miettimättä onko kyseessä muoti-ilmiö vai mikä. Jatkuvaksi ruokavalioksi tuosta ei ole ainakaan itselleni. Tuskin kai kenellekään. Sen sijaan 1-1,5 kk:n mittaisina periodeina pari kertaa vuodessa vähähiilihydraattinen dieetti on ihan mainio. Olo tuntuu energisemmältä, jaksaa pidempään ja painoakin katoaa jos sellaista muutosta haluaa saada aikaan.

LowCarb-dieetti antaa muuten oivan mahdollisuuden tehdä uusia löytöjä ruokakaupassa. Vihanneksia ja juureksia tietysti tulee ostettua, ja pakatuista tuotteista tsekkaa ainakin hiilareiden osuuden. Tätä kautta tulee preferoineeksi aivan uudenlaisia tuotteita. Viime vuonna äkkäsin, että lihahyytelö eli tuttavallisesti aladoobi on luonnollisesti varsin hiilihydraattivapaata tavaraa. Ei aladoobi mitään jumalten muonaa ole, mutta se on kohtuuhintaista, täyttää pötsin hyvin sekä menettelee mainiosti muun murkinan seassa kunhan ei sitä liian usein käytä.

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Puutuin vain kommenttiin, jossa väitettiin ihmisen tarvitsevan hiilihydraatteja, mikä ei pidä paikkaansa. Tämä on ihan yksinkertaista fysiologiaa. Ihmiskeho ei tarvitse hiilihydraatteja, koska se pystyy itse muodostamaan ketoneita rasvahapoista, toimimaan samoissa tehtävissä kuin ravinnosta saatavat hiilihydraatit.

Sillä erotuksella, että kovatehoinen liikunta vaatii polttoaineekseen nopeita hiilihydraatteja, joita elimistö käyttää tuolloin polttoaineenaan, koska rasvan käyttö tuossa tilanteessa on liian hidasta.

Perussohvaperuna tai matalilla sykkeillä hiihtelevä kuntoilija pärjää kyllä ilmankin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy