”Ei lajill' väliä” – mitä HIFK merkitsee sinulle seurana?

  • 362 219
  • 1 746

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Oliko niin et siinä tanskalaisjengissä yli 100 pelaajasiirtoa parin vuoden aikana?

Oli.

TANSKASSA alkoi melkoinen pelaajarumba, kun kaksikko tuli omistajiksi Vejleen vuonna 2016. Vejlesssä on tehty tähän mennessä yhteensä lähes sata siirtoa, pelaaja sisään tai ulos, myynti tai lainapesti. Myös HIFK:ssa on tällä hetkellä lainalla yksi pelaaja Vejlestä, 19-vuotias gambialainen Foday Mennah.

Tämä on kaksikon bisnesidea eli runsailla siirroilla paljon liikevaihtoa.
[...]
Perretin mukaan Vejle on hyötynyt pelaajakaupoista ja tehnyt isoja voittoja. Lisäksi kaksikon tultua omistajiksi Vejle nousi Tanskan pääsarjaan, mutta kamppailee nyt putoamista vastaan.
(HS)
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti futis-IFK:sta ei saada mitään uutta Allianssia ja nimi elämään sellaisessa merkityksessä - on kyse kuinka eri toimijoista tahansa, se tahraisi kaikki HIFK-nimeä kantavat organisaatiot.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Allianssisotku tuosta ensimmäisenä tulee mieleen. Se härdelli aikoinaan tappoi viimeisenkin kiinnostuksen suomalaiseen potkupalloon
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Allianssisotku tuosta ensimmäisenä tulee mieleen. Se härdelli aikoinaan tappoi viimeisenkin kiinnostuksen suomalaiseen potkupalloon

Eli stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta eivät siis ole poikkeuksetta kaikki kiinnostuksesi kohteita? *hymiö*
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Eli stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta eivät siis ole poikkeuksetta kaikki kiinnostuksesi kohteita? *hymiö*
Vaikkei laji sinänsä nappaa, niin ei se sitä muuta etten paikallisten seurojen tekemistä seuraa.
Tosin jos tämä olisi potkislauta olisi tuossa rimpsussa asteriksilla "pl. Hjk"
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti futis-IFK:sta ei saada mitään uutta Allianssia ja nimi elämään sellaisessa merkityksessä - on kyse kuinka eri toimijoista tahansa, se tahraisi kaikki HIFK-nimeä kantavat organisaatiot.

Kun täällä nostettiin esiin Garden ja lätkä HIFK ja tuolloin vielä mahdollinen kiinalalaisomistus ja vastaan tuli vaan, että paniikinlietsontaa, on siteerattava sitä taannoista HS:n artikkelia - älkää sanoko, ettei varoitettu.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
7.11.2018 Suomifutis sivuilla mielenkiintoinen juttu juuri tästä samasta herrasta kuinka pelaaja-agenttina toiminut.
 

SlabaQ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL
Ai mitä merkitsee? No rehellisesti sanottuna Hifki on Liigan vituttavin joukkue. Syynä tähän on se, että vuodesta toiseen nämä JulliPäälliköt ostavat joukkueen täyteen miljoonamiehiä (Santala, Quincey, Finley etc.) ja silti joukkue onnistuu kusemaan joka kausi itsensä sijoille 3-10. Olen kyllästynyt siihen, että kannu ei ole tullut Hesaan moneen vuoteen, joten olen nyt jo entinen hifkifani ja siirtynyt kannattamaan pieniä ja sympaattisia seuroja, kuten Lappeenrannnan SaiPaa ja HPK:ta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
. Olen kyllästynyt siihen, että kannu ei ole tullut Hesaan moneen vuoteen.

Saatte käsittää tämän viestini vittuiluna, nipotuksena, kuittailuna tai ihan millaisena itse haluatte. Mutta HIFK:ssa se ei ole kannu, kanisteri, poika, tms. ihmenimitys. Se on pytty.

Itse hyväksyn hymy suunpielessä myös Nakkikattila-nimen.

Tosin, lainaamalleni kirjoittajalle se lienee samantekevää ainakin nykyään millä nimellä Kanada-malja kulkee HIFK:ssa. Onnea valitsemallesi tielle, voi olla että elinkautisesta armahdus voi tuntua vapauttavalta ;-)
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai mitä merkitsee? No rehellisesti sanottuna Hifki on Liigan vituttavin joukkue. Syynä tähän on se, että vuodesta toiseen nämä JulliPäälliköt ostavat joukkueen täyteen miljoonamiehiä (Santala, Quincey, Finley etc.) ja silti joukkue onnistuu kusemaan joka kausi itsensä sijoille 3-10. Olen kyllästynyt siihen, että kannu ei ole tullut Hesaan moneen vuoteen, joten olen nyt jo entinen hifkifani ja siirtynyt kannattamaan pieniä ja sympaattisia seuroja, kuten Lappeenrannnan SaiPaa ja HPK:ta.

”Hifki”, ”JulliPäälliköt” ”Hesa”. Ehkä tämä termi ”entinen hifkifani” sopii sinulle ihan hyvin. Sympatisoiminenhan on mielen heikkoutta.

Saatte käsittää tämän viestini vittuiluna, nipotuksena, kuittailuna tai ihan millaisena itse haluatte. Mutta HIFK:ssa se ei ole kannu, kanisteri, poika, tms. ihmenimitys. Se on pytty.

Itse hyväksyn hymy suunpielessä myös Nakkikattila-nimen.

Tosin, lainaamalleni kirjoittajalle se lienee samantekevää ainakin nykyään millä nimellä Kanada-malja kulkee HIFK:ssa. Onnea valitsemallesi tielle, voi olla että elinkautisesta armahdus voi tuntua vapauttavalta ;-)

Olkoot vaikka kiulu kunhan tulis jo himaan.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Toimittaja: Yllätyitkö, kun kiukkuiselta vaikuttaneet kannattajat piirittivät sinut lehdistötilaisuudessa?

–(uusi omistaja) Lucas Chang Jin: Vähän, mutta ei se mitään. Eivätkä he niin vihaisia olleet. Olen kohdannut Tanskassa paljon kiukkuisempia!

Uskomaton ratkaisu kertakaikkiaan. Oikein hyvää ja valoisaa tulevaisuutta vaan potkupallo-IFK:lle.

https://www.is.fi/veikkausliiga/art-2000006104901.html
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kaikki futis IFK -fanit ovat luonnollisesti AINA tervetulleita Nordikselle. Kiekossa IFK:ta ei omista epämääräiset Oligarkit tai Kiinalaiset! Ei nyt eikä jatkossa, siitä olen aivan varma.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kysyn koska en tiedä, eli onko futis-IFK ja jääkiekko-IFK millään tavalla sidoksissa toisiinsa, vai onko yhteistä muuta kuin nimi ja seuran värit? Ilmeisesti siis saman yhdistyksen (?) alaisuudessa toimivat, mutta voiko tämä futis-IFK:n mahdollisesti negatiivinen perseily vaikuttaa mitenkään jääkiekkopuolelle?

Sääli juttu kuitenkin, IFK on futispuolellakin sellainen että sen pitäisi kyllä olla pääsarjassa. Toivottavasti tästä ei nyt mitään pahaa aiheudu, mutta kyllähän tuo vähän epäilyttävältä näyttää...
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Kysyn koska en tiedä, eli onko futis-IFK ja jääkiekko-IFK millään tavalla sidoksissa toisiinsa, vai onko yhteistä muuta kuin nimi ja seuran värit? Ilmeisesti siis saman yhdistyksen (?) alaisuudessa toimivat, mutta voiko tämä futis-IFK:n mahdollisesti negatiivinen perseily vaikuttaa mitenkään jääkiekkopuolelle?

HIFK Hockey merkkasi Fotbollin osakkeita 2015 osakeannissa, mutta tämä piensijoittajuus taitaa olla ainoa sidos organisaatioiden kesken?
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Kysyn koska en tiedä, eli onko futis-IFK ja jääkiekko-IFK millään tavalla sidoksissa toisiinsa, vai onko yhteistä muuta kuin nimi ja seuran värit? Ilmeisesti siis saman yhdistyksen (?) alaisuudessa toimivat, mutta voiko tämä futis-IFK:n mahdollisesti negatiivinen perseily vaikuttaa mitenkään jääkiekkopuolelle?

No siis käytännössä tuo futispuolen mahdollinen negatiivinen perseily voisi vaikuttaa negatiivisesti lähinnä PR:n ja markkinoinnin puolella. Itse olen käsittänyt, että saman kattojärjestön ja emoseuran alla ovat futis- ja lätkäpuoli, mutta kummallakin on oma ry taustalla ja kummassakin toimintaa pyörittää oma erillinen osakeyhtiö. Nyt siis tämä kiinalaiskaveri osti 55% tuosta futispuolen edustusjoukkuetta pyörittävästä osakeyhtiöstä ja HIFK Soccer rf:lle jäi 35% joiden avulla voivat estää kaikki nimenvaihdot tai muuton muualle jne. Toki tuon 2015 osakeannin myötä lätkäpuolella on jotain pienomistusta futispuolen osakeyhtiössä, mutta eipä tuota yhteistyötä ole nyt ollut hurjan paljoa.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No siis käytännössä tuo futispuolen mahdollinen negatiivinen perseily voisi vaikuttaa negatiivisesti lähinnä PR:n ja markkinoinnin puolella. Itse olen käsittänyt, että saman kattojärjestön ja emoseuran alla ovat futis- ja lätkäpuoli, mutta kummallakin on oma ry taustalla ja kummassakin toimintaa pyörittää oma erillinen osakeyhtiö. Nyt siis tämä kiinalaiskaveri osti 55% tuosta futispuolen edustusjoukkuetta pyörittävästä osakeyhtiöstä ja HIFK Soccer rf:lle jäi 35% joiden avulla voivat estää kaikki nimenvaihdot tai muuton muualle jne. Toki tuon 2015 osakeannin myötä lätkäpuolella on jotain pienomistusta futispuolen osakeyhtiössä, mutta eipä tuota yhteistyötä ole nyt ollut hurjan paljoa.

Tähän voisi lisätä vielä sen että tietääkseni tämä kattojärjestö emoseura omistaa kaikki oikeudet IFK Kilpeen ja tähtilogoon hallinnoiden niitä. Emoseura on luovuttanut vain käyttöoikeuden eri jaoksille. Tähän liittyi sekin miksi jääkiekko pelasi hetken tähti ja kissalogolla. ( pyysi korvausta) Joten jos kiinalaisomistaja laittaa oikein hurlumhei. Niin Emoseura voi ottaa logon käyttöoikeuden pois korvauksetta. Sekä vaikka perustaa uuden jalkapallojaoksen tilalle
 

444

Jäsen
On se nyt saatana jos jostain norsunluutornista ruvetaan sanelemaan, millä nimellä Ämpäriä kuuluu kutsua. Pytyllä käydään paskalla ja Ämpärin tai muiden Kiulujen kanssa saunotaan. Jokainen päättäköön, kumpi kuvastaa mestaruutta paremmin.
Ja Nakkikattila on käsittääkseni Turun jäähalli, se siellä kaukana Artukaisissa. Mikä lie HK Blöö Areena tänä päivänä. Toki tämänkin nimityksen voin Ämpärille hyväksyä.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Onhan se nakkikattilan näköinen mutta nimi vaihtunut. Ja olkoot tuo pytty millä nimellä tahansa kunhan useimmin vierailisi Nordiksella.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Kyllähän perinteet kasvaa ajan myötä ja vuosien varrella tulee myös koko ajan uusia asioita mukaan. Eihän joskus aikoinaan kukaan välittäny nakeistakaan, mutta kun muutama peluri keksi 90-luvun lopulla keittää nakkeja tietyssä astiassa, niin stadilaisten kotien pakkasiin alkoi pakkautua nakkeja siinä määrin, että niillä olisi ruokkinut jokusen afrikkalaisen kansakunnan. Kun sitten noin vuosikymmenen jälkeen tuli vihdoin aika ottaa nakit pakkasesta, huomattiin että salmaria pitäisi juoda tuopista ja nakkikattilaki oli muuttunut kanisteriksi. Kyllä ainakin mun pienessä punaisessa "kuplassa" kanisteri on ihan käypä nimitys ja esim. Mikael Granlund tunnetaan tämän samaisen kuplan sisällä kahden kanisterin Granlundina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös