Onpas täällä kärsimätöntä väkeä, kun kolme varttia tiedotustilaisuuden alkamisen jälkeen alkaa meuhkaus ankasta ja syytökset ties mistä. Miksiköhän ihmeessä kukaan edes kirjoittelisi perättömiä jostain tiedoitustilaisuuden ajankohdasta? Voisi ainakin kuvitella, että tuollainen tilaisuus kestää helposti sen tunnin verran, joten jos nyt Radio Pori ei satu jotain suoraa pätkää iskemään lähetykseen, niin lienee varsin luonnollista, ettei kello 13 alkaneesta tilaisuudesta hirveästi löydy virallista infoa vielä kello 13.45. Ehkä se kannattaa jatkossa muistaa.
Jos itse asiasta puhutaan, niin olihan tuo kiistaton pettymys ettei mitään oikeaa uutista ollut kerrottavana. Kun tuollainen sisällötön tilaisuus tässä vaiheessa pidettiin, niin voisi kuvitella, että ne oikeat uutiset eivät ole edes kovin lähellä. Vaikka tietysti joskus palasia saattaakin loksahdella paikoilleen yllättävänkin nopeasti.
Mutta vaikka suuria lupaillaan niin enpä kuitenkaan jaksaisi kovin paljoa odottaa. En ainakaan siltä kolmikolta kokonaisuudessaan joka ehkä vielä saadaan.
Työsulun sattuessa Dallas ei tietysti voi ketään tänne antaa eikä määrätä, mutta eiköhän siinäkin vaiheessa Dallasin lämmin suositus paina vaakakupissa aika paljon pelaajan tehdessä sitä lopullista päätöstään jonka käytännössä muut ovat jo tehneet. Ainakin siis sellaisen nuoremman polven kaverin ollessa kyseessä, joita nuo Dallasin tarjoamat pelaajat melkoisella varmuudella ovat. Jos Dallas-johto isällisesti "suosittelisi" Ässiä vaikkapa joillekin Trevor Daleylle ja Steve Ottille, niin saattaisivatpa nuo aika äkkiä löytää itsensä Suomen koneesta. Ja eiköhän tuollaisista nuorukaisista olisi vahvistuksiksi, ehkä. Eikä itse asiassa tuo Matt Nickersonkaan välttämättä ihan olematon vahvistus olisi.
Tuosta Dallas-kuviosta vielä sen verran, että itse olen ymmärtänyt homman niin, että Dallas on tarjonnut paria pelaajaa Ässien käyttöön lakosta riippumatta. Eli mahdollisesti nyt neuvotteluissa olevista pelaajista ainakin joku olisi Starsin miehiä. Mutta mikäli lakko toteutuu, niin tarjolla olevat pelaajat saattaisivat vaihtua. Tiedä sitten miten tuo todellisuudessa menee.
Sittenhän tilanne käy perin mielenkiintoiseksi jos Ässät hankkii nyt pari ulkomaalaista Dallasin organisaation ulkopuolelta ja lakon/työsulun alkaessa Dallas puolestaan haluaa edelleen lähettää pari astetta kovempaa jannua tänne.