Tf tarkoitti varmaankin mulle ton piikin grattonista ja nikestä.
Selvennetään nyt sen verran, etten todellakaan tullut korahdellen housuihin, kun seiska-pasi ja helge otti käytännössä jokaisessa toisiaan vastaan pelatussa matsissa näytöstappelun. Aiheutti lähinnä myötähäpeää samoin kun niken ja pasin matsi. Jälkimmäisessä oli vaan se ero, että ne kaksi vihasi aidosti toisiaan.
Se mitä kaipaan peliin, on tunne, mikä yleensä tulee kovista taklauksista, torikokouksista, jolloin suurin osa yleisöstäkin lähtee pelin vietäväksi. Sitä tunnetta ei ole hallissa ollut, kuin ajoittain viimeisen viiden vuoden aikana. Turha puhua mistään isonmäen lauantailöylyistä, kun kiukaastakin on ollut sulakkeet palaneena jo kymmenisen vuotta.
Sitten perustelut omalle näkökulmalle.
Aletaan nyt vaikka #50:stä. Kun kausi oli ohi joulukuussa, olisi ollut minun mielestä peliliike ottaa masa testiin loppukaudeksi sillä silmällä että tulisiko siitä kuitenkin liigatasolle kelpo oman pään luuta. Tuskin olisi paljoa maksanut ja olisi todennäköisesti tienannut palkkansa moninkertaisesti lisääntyneellä yleisömäärällä lompakkoineen. Sen lisäksi paitahuutokaupassa #50 olisi saattanut olla kovaa valuuttaa. Uskallan väittää, että kun tämä heppu pukee patapaidan päälleen, niin se antaisi itsestään sen kuuluisan 115% sijasta 150%. Ja takuulla yleisö lähtisi mukaan. Noin muuten matista ei ole hieveästi lehdissä kirjoiteltu, että olisikohan oppinut olemaan.
Grattonia puolustan sen takia, että oli ainakin minun silmään mainettaan parempi pelaaja ja olisi käytännössä pelannut ilmaiseksi. Nyt kun noita junnuja pyörii pakostakin rosterissa, olisivat ne saaneet itselleen joukkuekaverin ketä kattelee perään. Ihmeen rauhassa sai pata pelata viimeksi kun Josh täällä pelasi. Ja ei muuten hanskannut kuin kerran kauden aikana, että se siitä aivottomasta lihakimpaleesta.
Veri-Penasta ei viitsi edes alkaa. Kuulemma vielä heinäkuussa oli tännepäin yhteydessä ja oli pudottanut palkkapyyntiään... Nyt taitaa olla tapparan tärkeimpiä yksittäisiä pelaajia.