Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2024–2025

  • 25 076
  • 233

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
nöyryyttävää, eka derby ja kun matsi alkaa siellä seistään kädet suorina alaspäin kun kaveri huutaa toisessa päässä täydellä höökillä
Toiset vetää modernia kannatusta ja toiset ovat paikalla. Aina tukena jne.
 

vissypullo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
nöyryyttävää, eka derby ja kun matsi alkaa siellä seistään kädet suorina alaspäin kun kaveri huutaa toisessa päässä täydellä höökillä
No mut tärkeint o näyttää somes hyvält ja tosiässält.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Kumma ettei nämä fanituksesta kiinnostuneet ole siellä hallilla huutamassa Ässien puolesta? Jos ei tänään niin sitten seuraavan tilaisuuden tullen.
Sama naukuminen päivästä toiseen kaikista asioista mutta itse ei toki tarvi tehdä mitään. Jotenkin tuostakin on tullut palvelu ja elämys joka muiden pitää tarjoilla nautittavaksi, on se jännä.

Itseäni ei nykyään kiinnosta meuhkata peleissä, se juna meni jo ja energiat kuluu muihin asioihin. Mutta en kyllä koe että minun pitäisi valittaa siitä kun muut eivät sitä tee, jos itse en jaksa raahautua hallille edes ilmaislipulla. Mutta nöyryyttävää, kun itse ei tee asialle yhtään mitään, ei jumalauta mitä ajatusten juoksua.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kumma ettei nämä fanituksesta kiinnostuneet ole siellä hallilla huutamassa Ässien puolesta? Jos ei tänään niin sitten seuraavan tilaisuuden tullen.

Vois kanssa ajatella, että fanitus- ja kannatustoimintaa prioriteettina pitävät ovat keulilla tätä toteuttamassa. Mutta sitten ei edes saavuta paikalle kauden avaukseen naapurikylään?
 

Nakkimuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Montreal
Tässähän tulee nyt juuri se, että eipä niitä kannatuksesta kiinnostuneita ole juurikaan. Täällähän siitä kovasti puhutaan, mutta siihen se jääkin. Sen myös tiedän, että se porukka, joka Pataljoonassa ääntä pitää, ei tule lähtemään vieraspeleihin kämmenen kanssa mikäli ei Pataljoona reissua saa itse tehtyä.
 

Danixy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chicago Blackhawks
Tässähän tulee nyt juuri se, että eipä niitä kannatuksesta kiinnostuneita ole juurikaan. Täällähän siitä kovasti puhutaan, mutta siihen se jääkin. Sen myös tiedän, että se porukka, joka Pataljoonassa ääntä pitää, ei tule lähtemään vieraspeleihin kämmenen kanssa mikäli ei Pataljoona reissua saa itse tehtyä.
Tämä se ongelma onkin, minkä korjattaessa tilanne olisi jopa positiivinen
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässähän tulee nyt juuri se, että eipä niitä kannatuksesta kiinnostuneita ole juurikaan. Täällähän siitä kovasti puhutaan, mutta siihen se jääkin. Sen myös tiedän, että se porukka, joka Pataljoonassa ääntä pitää, ei tule lähtemään vieraspeleihin kämmenen kanssa mikäli ei Pataljoona reissua saa itse tehtyä.
Ja toisaalta Karhunkämmenen aktiivit, jotka tiedän, eivät pidä (enää) ääntä katsomossa. Tämä oikeastaan vain korostaa, että on tilausta kahdelle eri porukalle. Pataljoonalle, jossa aktiivista katsomotoimintaa voidaan viedä eteenpäin ja Karhunkämmenelle, joka enemmän suuntautuu toisenlaiseen toimintaan ja yhdessäoloon esim. heidän kahvilan ja hyväntekeväisyysjuttujen kautta.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ja toisaalta Karhunkämmenen aktiivit, jotka tiedän, eivät pidä (enää) ääntä katsomossa. Tämä oikeastaan vain korostaa, että on tilausta kahdelle eri porukalle. Pataljoonalle, jossa aktiivista katsomotoimintaa voidaan viedä eteenpäin ja Karhunkämmenelle, joka enemmän suuntautuu toisenlaiseen toimintaan ja yhdessäoloon esim. heidän kahvilan ja hyväntekeväisyysjuttujen kautta.
Ja toisaalta Karhukämmenessäkin on jäseniä, jotka ovat toivoneet että kannatustoimintaan voisi tehdä myös panostusta, mutta panostus menee mielummin omaan festariin esim.

Itseäni ei haittaa yhtään, vaikken tänäkään vuonna päässyt Pitsiin lähtemään. On oma perhe ja Porispere, jotka ajavat edelle. Mutta moni muu on pistänyt tuon turnauksen prioriteetiksi yksi ja siellä ainakin suht porukassa Ässien kannattajaryhmänä ollaan. Luulis et tuolla irtoaisi edes jotain.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja toisaalta Karhukämmenessäkin on jäseniä, jotka ovat toivoneet että kannatustoimintaan voisi tehdä myös panostusta, mutta panostus menee mielummin omaan festariin esim.

Itseäni ei haittaa yhtään, vaikken tänäkään vuonna päässyt Pitsiin lähtemään. On oma perhe ja Porispere, jotka ajavat edelle. Mutta moni muu on pistänyt tuon turnauksen prioriteetiksi yksi ja siellä ainakin suht porukassa Ässien kannattajaryhmänä ollaan. Luulis et tuolla irtoaisi edes jotain.
Karhunkämmenen ei ole antanut mielestäni viitteitä esimerkiksi somessaan siitä, että pyrkisi kehittämään katsomotoimintaa. Oikeastaan ainoa viestintä siihen suuntaan on tullut tällä palstalla, kun yhdistyksen aktiivi on kertonut mahdollisesta yhteistyösä Pataljoonan kanssa. Karhunkämmenessä on sen verran paljon jäseniä, että varmasti mukaan mahtuu myös nuorempaa ja enemmän katsomoon toimintaa haluavaa porukkaa.

Itse en ole kummassakaan kannattajayhdistyksessä mitenkään aktiivisesti mukana. Maksan vain jäsenmaksut kannatusmielessä, mutta muuten seuraan sivusta. Joten mielikuvani saattavat olla väärät ja erilaiset kuin yhdistysten "ytimessä".
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Karhunkämmenen ei ole antanut mielestäni viitteitä esimerkiksi somessaan siitä, että pyrkisi kehittämään katsomotoimintaa. Oikeastaan ainoa viestintä siihen suuntaan on tullut tällä palstalla, kun yhdistyksen aktiivi on kertonut mahdollisesta yhteistyösä Pataljoonan kanssa. Karhunkämmenessä on sen verran paljon jäseniä, että varmasti mukaan mahtuu myös nuorempaa ja enemmän katsomoon toimintaa haluavaa porukkaa.

Itse en ole kummassakaan kannattajayhdistyksessä mitenkään aktiivisesti mukana. Maksan vain jäsenmaksut kannatusmielessä, mutta muuten seuraan sivusta. Joten mielikuvani saattavat olla väärät ja erilaiset kuin yhdistysten "ytimessä".
Ei olekaan, pääasiassa on tempaukset ja hyväntekeväisyydet. Tuo kuitenkin kulkee toimintana Porin Ässien kannattajayhdistys, niin oishan sekin ollu kiva tempaus lyödä kauhea mökä heti klo 10.00 päälle. Sama tehtiin toisessa päässä, vaikka pelin taso sitten lamauttikin koko karnevaalikansan. Hyvää fiilistä heti aamuun ja samalla tekis näyttävää katsomotoimintaa.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Noloa tuokin on ettei kukaan osaa huutaa jos joku ei ole eturivissä megafonissa selkä kaukaloa kohti kertomassa ohjeita.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Ja toisaalta Karhunkämmenen aktiivit, jotka tiedän, eivät pidä (enää) ääntä katsomossa. Tämä oikeastaan vain korostaa, että on tilausta kahdelle eri porukalle. Pataljoonalle, jossa aktiivista katsomotoimintaa voidaan viedä eteenpäin ja Karhunkämmenelle, joka enemmän suuntautuu toisenlaiseen toimintaan ja yhdessäoloon esim. heidän kahvilan ja hyväntekeväisyysjuttujen kautta.
Itse muistan sen vaiheen, kun oma ikäluokka alkoi kasvaa ulos seisomakatsomosta ja pahin into oli laantumaan päin. Osa siirtyy istumaan ja osa on ukkoutunut kotiin, eikä ole aikaakaan.
Kokeilin silloin hiukan olla mukana silloisessa "modernissa kannattamisessa" mutta eihän se koskaan tuntunut kovinkaan mielekkäältä. Huonojen sävelkorvien ja paskaisten äänien keskellä koitetaan laulaa, siinä jää lopulta helposti fiilis että kukaan ympärillä ei uskalla edes tehdä täysillä. ..ja tämä juuri siksi, koska se lopulta tuntuu jotenkin teennäiseltä. Oma pelin seuraaminen on sellaista, että joku käsikirjoitettu chantti katkeaa aina, kun kentällä tapahtuu. Ne reaktiot tulevat aitoina ja luonnostaan, ovat sitä pelissä elämistä.

Noh, kun tämän ketjun juttuja ja valitusvirsiä lukee, niin koko asia alkaa muuttumaan ja tuntumaan enemmän ja enemmän vastenmieliseltä. Jotenkin en halua enää edes pyöriä patapaita päällä noissa kuvioissa, aikansa kutakin. Sellaisen "luontevan kannattamisen" aika on jotenkin ohi, nyt tuosta on tullut joku kriittisesti arvosteltava kilpailu itse pääasian, eli pelin rinnalle. Omasta mielestäni on reilua myös niitä muita kohtaan, etten pyöri siellä vasten tahtoani, vaikka veri vetääkin Ässien pelien ääreen. Jos joku juttu ei tunnu omalta ja mielekkäältä, niin turha sitä on uskotella muuta. Uskoisin, että minunlaisiani on aika paljon, meidän ikäluokka sieltä pahimpien konttausten ajoilta, tyhjänä kolisevien uusien betoniportaiden pölystä. ..samalla ikäluokka, joka on kurkistellut vanhan kurvin puisilta alustoilta, josko jotain näkisi kentälle hillittömän metelin keskeltä.

Minusta on hienoa, että on ihmisiä jotka jaksavat yrittää ja painaa menemään kannattamisen puolesta. Mutta helvetin vastenmielistä on lukea sitä valittamista kuinka kaikki on paskaa samalla, kun itse ei tehdä yhtään mitään. Hyvänä esimerkkinä Karhunkämmen, jota on kiva pilkata palstalla. Tunnen ihmiset ja kovempia patasydämmiä ja itsensä likoon laittajia on vaikea löytää. Mutta heidän tyylinsä on joidenkin mukaan väärin tai jostain pois, mitä vittua? Olisi ilmeisesti parempi jos hekin lähtisivät linjalle missä ei itse viitsitä tehdä yhtään mitään jatkuvan naukumisen lisäksi.

Toisille on ilmeisesti jotenkin vaikea ymmärtää se ihmisten erilaisuus ja elämäntilanteet, miten vaikuttavat tässäkin asiassa, eli kiekkojoukkueen fanittamisessa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täytyy sanoa, että kaljakatsomossa aika liki porilaisia istuneena olin lähestulkoon järkyttynyt, miten vähän ja harvoin sieltä lähti ääntä. Kovin meteli oli kirkumisesta kun jommassa kummassa päässä oli tilanne.

Odotin enemmän.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kokeilin silloin hiukan olla mukana silloisessa "modernissa kannattamisessa" mutta eihän se koskaan tuntunut kovinkaan mielekkäältä. Huonojen sävelkorvien ja paskaisten äänien keskellä koitetaan laulaa, siinä jää lopulta helposti fiilis että kukaan ympärillä ei uskalla edes tehdä täysillä. ..ja tämä juuri siksi, koska se lopulta tuntuu jotenkin teennäiseltä. Oma pelin seuraaminen on sellaista, että joku käsikirjoitettu chantti katkeaa aina, kun kentällä tapahtuu. Ne reaktiot tulevat aitoina ja luonnostaan, ovat sitä pelissä elämistä.

Uskoisin, että minunlaisiani on aika paljon, meidän ikäluokka sieltä pahimpien konttausten ajoilta, tyhjänä kolisevien uusien betoniportaiden pölystä. ..samalla ikäluokka, joka on kurkistellut vanhan kurvin puisilta alustoilta, josko jotain näkisi kentälle hillittömän metelin keskeltä.

Minusta on hienoa, että on ihmisiä jotka jaksavat yrittää ja painaa menemään kannattamisen puolesta. Mutta helvetin vastenmielistä on lukea sitä valittamista kuinka kaikki on paskaa samalla, kun itse ei tehdä yhtään mitään. Hyvänä esimerkkinä Karhunkämmen, jota on kiva pilkata palstalla. Tunnen ihmiset ja kovempia patasydämmiä ja itsensä likoon laittajia on vaikea löytää. Mutta heidän tyylinsä on joidenkin mukaan väärin tai jostain pois, mitä vittua? Olisi ilmeisesti parempi jos hekin lähtisivät linjalle missä ei itse viitsitä tehdä yhtään mitään jatkuvan naukumisen lisäksi.

Ai että. Vuosituhannen taite ja väljyyttään avara seisomakatsomo. Siellä olis mahtunu vaikka tailgateamaan uimapatjalla.

Tätä samaa on jauhettu jo pitempään, mutta itse olen jo hukannut pallon sen suhteen mikä tuossa Karhunkämmenessä oikein joitakin harmittaa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse muistan sen vaiheen, kun oma ikäluokka alkoi kasvaa ulos seisomakatsomosta ja pahin into oli laantumaan päin. Osa siirtyy istumaan ja osa on ukkoutunut kotiin, eikä ole aikaakaan.
Kokeilin silloin hiukan olla mukana silloisessa "modernissa kannattamisessa" mutta eihän se koskaan tuntunut kovinkaan mielekkäältä. Huonojen sävelkorvien ja paskaisten äänien keskellä koitetaan laulaa, siinä jää lopulta helposti fiilis että kukaan ympärillä ei uskalla edes tehdä täysillä. ..ja tämä juuri siksi, koska se lopulta tuntuu jotenkin teennäiseltä. Oma pelin seuraaminen on sellaista, että joku käsikirjoitettu chantti katkeaa aina, kun kentällä tapahtuu. Ne reaktiot tulevat aitoina ja luonnostaan, ovat sitä pelissä elämistä.

Noh, kun tämän ketjun juttuja ja valitusvirsiä lukee, niin koko asia alkaa muuttumaan ja tuntumaan enemmän ja enemmän vastenmieliseltä. Jotenkin en halua enää edes pyöriä patapaita päällä noissa kuvioissa, aikansa kutakin. Sellaisen "luontevan kannattamisen" aika on jotenkin ohi, nyt tuosta on tullut joku kriittisesti arvosteltava kilpailu itse pääasian, eli pelin rinnalle. Omasta mielestäni on reilua myös niitä muita kohtaan, etten pyöri siellä vasten tahtoani, vaikka veri vetääkin Ässien pelien ääreen. Jos joku juttu ei tunnu omalta ja mielekkäältä, niin turha sitä on uskotella muuta. Uskoisin, että minunlaisiani on aika paljon, meidän ikäluokka sieltä pahimpien konttausten ajoilta, tyhjänä kolisevien uusien betoniportaiden pölystä. ..samalla ikäluokka, joka on kurkistellut vanhan kurvin puisilta alustoilta, josko jotain näkisi kentälle hillittömän metelin keskeltä.

Minusta on hienoa, että on ihmisiä jotka jaksavat yrittää ja painaa menemään kannattamisen puolesta. Mutta helvetin vastenmielistä on lukea sitä valittamista kuinka kaikki on paskaa samalla, kun itse ei tehdä yhtään mitään. Hyvänä esimerkkinä Karhunkämmen, jota on kiva pilkata palstalla. Tunnen ihmiset ja kovempia patasydämmiä ja itsensä likoon laittajia on vaikea löytää. Mutta heidän tyylinsä on joidenkin mukaan väärin tai jostain pois, mitä vittua? Olisi ilmeisesti parempi jos hekin lähtisivät linjalle missä ei itse viitsitä tehdä yhtään mitään jatkuvan naukumisen lisäksi.

Toisille on ilmeisesti jotenkin vaikea ymmärtää se ihmisten erilaisuus ja elämäntilanteet, miten vaikuttavat tässäkin asiassa, eli kiekkojoukkueen fanittamisessa.
Karhunkämmenen on saanut joitakin juuri noita ukkoontuneita kannattajia liikkeelle uudelleen. Mielestäni tämä on yksi Karhunkämmenen "juttu", hyväntekeväisyyden lisäksi. Itse kuulun juuri tähän samaan kastiin. Ruuhkavuodet jättivät pääsääntöisesti kotiin katsomaan pelejä telkkarista sen mitä ehti tai kehtasi varastaa muusta ajasta. Nyt on taas viimeisen parin vuoden aikana koittanut käydä myös hallilla.

Meidänlaisia on muitakin varmasti. Karhunkämmenellä on mielestäni annettavaa juuri meidän unisten saamiseksi hallille tai vaikka sinne Winstonin takapihafestareille.

@Raimoton pitäisiköhän niiden KK:n aktiivisempaa katsomotoimintaa haluavien tehdä yhteistyötä samanhenkisten Pataljoonan jäsenten kanssa?
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Täällä kovasti karhunkämmenen puolesta lupailtiin että kokoustavat Pataljoonan kanssa. Ensin päivämäärä oli toukokuussa, sitten kesäkuussa ja sen jälkeen ei vastattukaan enää kun kysyttiin updatea...
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällä kovasti karhunkämmenen puolesta lupailtiin että kokoustavat Pataljoonan kanssa. Ensin päivämäärä oli toukokuussa, sitten kesäkuussa ja sen jälkeen ei vastattukaan enää kun kysyttiin updatea...
Mielenkiintoista nähdä, että mitä sitten selkenee. Mutta totta sitten tuokin, että toivottavasti ei yritetä nyt väkisin sitten lähteä vääntämään sellaisia juttuja, jos ei vaan todellisuudessa oikein tosiasiallisesti nappaa.

Suuressa osassa tulee olemaan tosiaan tuo, että miten korkealle rimaa asetetaan ja miltä katsomosijainnilta mikäkin asia onnistuu.

Sellaisen "luontevan kannattamisen" aika on jotenkin ohi, nyt tuosta on tullut joku kriittisesti arvosteltava kilpailu itse pääasian, eli pelin rinnalle.
Jos viittaat porilaisten ryhmien keskinäisiin juttuihin, niin sikäli tosiaan on aika turhaa kilpailua, jos kummallakin ryhmällä pääasialliset mielenkiinnon kohteet hieman eroavat. Ennemminkin yrittää hakea hyvää energiaa sieltä missä intressit välillä sattuisivat kohtaamaan.

Jos ajatellaan taas valtakunnallisesti, niin koventunut kilpailutilanne on pelkästään hieno asia isomman kuvan kehitystä ajatellen kannattajatoiminnan osalta.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Noh, kun tämän ketjun juttuja ja valitusvirsiä lukee, niin koko asia alkaa muuttumaan ja tuntumaan enemmän ja enemmän vastenmieliseltä. Jotenkin en halua enää edes pyöriä patapaita päällä noissa kuvioissa, aikansa kutakin. Sellaisen "luontevan kannattamisen" aika on jotenkin ohi, nyt tuosta on tullut joku kriittisesti arvosteltava kilpailu itse pääasian, eli pelin rinnalle.
Eikai se ihme, kun kannattajatoiminnasta keskustelusta on tullut jonkunmoinen tabu palstalle. Kritiikkiä ei suoda vaan se lakastaan pois toisten valituksena ja niihin vastataan juurikin "miksi et itse tee?". Luontevan kannattamisen aika ei ole varmasti ikinä Porissa ohi. Edelleen itsekin pelissä reagoin enemmän luonnostaan tapahtumiin kentällä, kuin vetäisin jotain aktiivista tyyliä. Ompa tullut joskus jopa vastaan kommenttia, että on noloa huudella. Jep, istutaan tai seisoskellaan sitten mielummin tumput suorina.

Kyllä, Karhunkämmen tekee omaa juttuaan ja hyvin suorittaakin sitä. Sinne on tosiaankin löytäny montakin vanhaa äijää ja akkaa, joille tuontapainen yhdistys on tarpeen ollut. Kai siltikin esille voi tuoda sen, että kiekkokauden avaukseen kannattajayhdistys järjestää reissun ja oliko peräti kaksi bussillista? Ja lopulta ainoa havainto ryhmästä on näköhavainto. Raumalaisetkin on pettyneitä. Tuskin olisi ollut kovin hankalaa saada porukka mukaan edes muutamaan ässät huutoon, jolla olis herätelty unisimmatkin.

@Raimoton pitäisiköhän niiden KK:n aktiivisempaa katsomotoimintaa haluavien tehdä yhteistyötä samanhenkisten Pataljoonan jäsenten kanssa?
Ehkä, ehkä on jotain tehtykin? Mutta minkälainen kuilu näillä kahdella nyt oikein on, siitä en osaa sanoa. Mitä tuossa nyt ylempänäkin tuotu esille, ettei haluta tehdä toisten kanssa yhteistyötä. Ei taida ennempää tapahtua mitään, enne kuin molemmilla on selvät sävelet mitä halutaan, mihin pyritään.

Toisaalta tämä oli ihan hyvä todellakin nähdä ja kuulla. Väitän, että pienemmässä määrässä pataljoonalaisia on enemmän näyttävyyttä ja ääntä. Sinne kannattaa ne paukut järjestäytyä. Meillä on kuitenkin tulossa sellainen pieni tapahtuma kuin talviklassikko ja olisi upeaa nähdä siellä muutakin kuin kutsuvieras vippien pehmosia tumppuja lyömässä skumpan voimalla kättä yhteen.
 

Eetu

Jäsen
Kyllä siellä oli muutamia Pataljoonan "katsomoaktiiveja" huutoakaan ei kuulunut heidän taholtaan.

Onko nekin Karhunkämmenläisiä, jotka tulee heidän bussilla muttei maksa jäsenyyttä? Keitä kritiikki koskee, kun puhutaan yhdistysten aktiivisuuksista? Hallituksia? Jäseniä? Kannattajajäseniä? Entä, jos on jäsen molemmissa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös