Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2024–2025

  • 24 784
  • 230

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mitäs tänää puhuttiin?
Ihan hyvää keskustelua, mihin suuntaan hommaa koitetaan lähteä viemään. Capoille oma paikka eteen, seisomakatsomossa jatketaan. Pataljoona koittaa aktivoitua enemmän someen. Ihan positiiviset fiilikset jäi itelle ainakin.
 

Fabrangus78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvää keskustelua siitä mitä ja miten lähdetään ensimmäisenä viemään eteenpäin pienillä askelilla joista tulee isoja askelia ajan kanssa kun nämä yhdistää. Ja ei verrata omaa tekemistä muihin kannattajaryhmiin mutta joku oma tavoite oltava mitä halutaan olla/miltä näyttää. Esimerkiksi miten tuodaan visuaalisuutta näkyviin, miten/mistä kaikki samanhenkiset löytäisi toisensa ja vaikuttaako sijainti tähän. Organisoidaan pienemmille lipuille omat heiluttajat ja muutama tietty capo jotka johtaa koko ryhmää edellämainitulta capon paikalta ja ei mielellään lähdetä mukaan ”sivulta” lähteviin huutoihin vaan seurataan capoa. Ja miten saataisiin pataljoonan reissuihin enemmän väkeä kun se tietty ydinryhmä. Onko/voisiko keväällä järjestää ”kannattajainvaasion” eli isomman reissun jossa pääroolissa olisi katsomotoiminta (ääni ja visuaalisuus).

Tästä ensimmäiset mitkä tuli mieleen toivottavasti saa selvää/ymmärtää.
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Varmaankin ketju(j)a selaamalla saisi vastauksen kysymykseen.

Mutta ihan vilpittömästä uteliaisuudesta, onko Pataljoonan aktivoituminen ja profiilin nosto merkki jostain aiemmasta käymistilasta? Kunnianhimon noususta? Henkilövaihdoksista? Luonnollista aaltoliikettä? Joku muu mikä?
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Varmaankin ketju(j)a selaamalla saisi vastauksen kysymykseen.

Mutta ihan vilpittömästä uteliaisuudesta, onko Pataljoonan aktivoituminen ja profiilin nosto merkki jostain aiemmasta käymistilasta? Kunnianhimon noususta? Henkilövaihdoksista? Luonnollista aaltoliikettä? Joku muu mikä?
Eiköhän sielläkin tullut mitta vastaan ja halutaan Poriin parempaa tunnelmaa. Käymistilassa koko Isomäki on ollut viimeiset vuodet. Toivottavasti tolla nyt saadaan porukkaa aktivoitua. Ilmeisesti ihan hyvät linjat on Ässillekin ja sieltä ollaan antamassa vihreää valoa ja tukea.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Eiköhän sielläkin tullut mitta vastaan ja halutaan Poriin parempaa tunnelmaa. Käymistilassa koko Isomäki on ollut viimeiset vuodet. Toivottavasti tolla nyt saadaan porukkaa aktivoitua. Ilmeisesti ihan hyvät linjat on Ässillekin ja sieltä ollaan antamassa vihreää valoa ja tukea.

Varmasti näin.

Mutta siksi heitinkin tuon "käymistilassa"? Kotihalli on kotihalli ja kannattajaryhmä on kannattajaryhmä, yhdessä ja erikseen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Fc Barcelona. Sympatiat: SaiPa

Siinä niille jotka eivät ollu paikalla.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Hienosti ainakin teksti on saatu vastaamaan Ässä-toimiston toimintaa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Hyvää asiaa tekstissä, joskin vähän kieliopillisesti hiukan heikosti toteutettu. No, se kai ei olekaan pointti.

Tuo on hyvä, jos rumpu siirtyy keskemmälle, ja aktiiviporukka ns. laajenee, jolloin varmasti herkemmin muutkin lähtevät mukaan.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Toivottavasti tuo törkykommentti viittaus tarkoittaa ainakin ”V\ttu mikä pelle” huutoa ja sitä ei kuulla isomäessä enää koskaan.
Juurihan tästä oli puhe.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Toivon, että törky ja sen poistaminen tarkoittaa sitä, mitä esim viime kaudella Lennille suunnattiin.
Mahdotonhan Pataljoonan on yksittäisiä faneja alkaa torumaan jos jotain v*tuttaa pelaajien fleguilu. Ei Pataljoona tuollaisia chänttejä ole ainakaan minun kuullakseni aloittanut.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mahdotonhan Pataljoonan on yksittäisiä faneja alkaa torumaan jos jotain v*tuttaa pelaajien fleguilu. Ei Pataljoona tuollaisia chänttejä ole ainakaan minun kuullakseni aloittanut.
Mikä helvetin fleguilu!? Lennille esim. huudeltiin isommalla porukalla viime kaudella. En tiedä, keitä olivat, mutta porukalla omien pelaajien lynkkaaminen voittaa mun silmissäni kyllä tyhmyydessään kaikki satunnaiset ”vittu mikä pelle”-huudot vastustajalle tai tuomareille.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mahdotonhan Pataljoonan on yksittäisiä faneja alkaa torumaan jos jotain v*tuttaa pelaajien fleguilu. Ei Pataljoona tuollaisia chänttejä ole ainakaan minun kuullakseni aloittanut.
Lieneekö edes kovin oleellista, kuka sitä on vuosien varressa aloittanut. Tuosta osasta seisomakatsomoa ollaan ainakin näyttävästi tuohon lähdetty niin kauan kuin muistan.
Hästäk myötähäpeä hästäk vmp.

Toivotaan, että jengi keskittyy jatkossa kannustamiseen. Omien haukkumiseen ja kiroiluun voisi ehkä käyttää vähän vähemmän energiaa. Eikä tämä omien haukkuminen mikään Pataljoonan keksintö ole, kyllä siellä niitä vanhoja pieruja löytyy joka vuosi, joiden on pakko löytää joku silmätikku, jolle huutaa vuosikymmenten varrella täydellisiksi hiotut läpät "Pelaaja x tuu pois sieltä" ja "Pelaaja x siellä on peli".
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Keskusteluilmapiiri oli eilisessä tilaisuudessa hyvä, paikalla oli reilu 20 henkeä. Kiitokset osallistujille!

Oleellista on, mitä ihan konkreettista tapahtuu jatkossa katsomotoiminnan kehittämiseksi. Miten saadaan annettua Ässille paras mahdollinen tuki katsomosta käsin? Minkälaista toiminnan aidosti halutaan olevan ja millä keinoin tavoitteeseen päästään? Nämä peruskysymykset, joita tälläkin foorumilla on vuosia tuotu esille, ovat edelleen kaiken keskiössä.

Itse toivon, että jatkossa yhä useampi peliin mennessään olisi ensisijaisesti aktiivisesti kannattamassa Ässiä sen sijaan, että olisi ensisijaisesti ikäänkuin Ässien organisaation asiakkaana katsomassa peliä ja vaatimassa rahoilleen vastinetta. Tämä on aivan peruskysymys aktiivisen kannattajatoiminnan kehittymisen osalta. Mielestäni tämä ei vaadi ollenkaan mahdottomia.

Yksi konkreettinen kehitysaskel alkavaa kautta ajatellen kannattajatoiminnassa olisi mielestäni esimerkiksi se, että kun kentällä jäädään tappiolle, katsomossa tapahtuva kannattaminen ei loppuisi samalla tavalla kuin se niin usein viime vuosina on valitettavasti Isomäessä loppunut. Tämä on asia, johon ihan jokainen pystyy omalla toiminnallaan vaikuttamaan.

Toinen asia, jossa toivoisi näkevän edistystä alkavalla kaudella, on capon rooli. Itse toivon, että aiempaa useampi alkaisi nähdä johdetun ja organisoidun kannattamisen hyödyt pelkän peliin reagoinnin sijasta. Tämä toki vaatii myös capolta rohkeutta toimia roolissaan.

Toivon Pataljoonan vetäjille rohkeutta lähteä kehittämään toimintaa ja edistämään asioita, vaikka se ei aina ole todellakaan helppoa.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mahdotonhan Pataljoonan on yksittäisiä faneja alkaa torumaan jos jotain v*tuttaa pelaajien fleguilu. Ei Pataljoona tuollaisia chänttejä ole ainakaan minun kuullakseni aloittanut.
Jos tälläistä alkaa kuulumaan katsomosta, voi Pataljoona "vastata" tähän aloittamalla jonkun chäntin tjs, jolloin nämä turhat hölmöilyt jää alle.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Itse toivon, että jatkossa yhä useampi peliin mennessään olisi ensisijaisesti aktiivisesti kannattamassa Ässiä sen sijaan, että olisi ensisijaisesti ikäänkuin Ässien organisaation asiakkaana katsomassa peliä ja vaatimassa rahoilleen vastinetta. Tämä on aivan peruskysymys aktiivisen kannattajatoiminnan kehittymisen osalta. Mielestäni tämä ei vaadi ollenkaan mahdottomia.

Nää on hyviä pointteja ja nostoja.

Noin lähtökohtasesti, eihän tässä pyörää olla keksimässä uudelleen. Valtaosa yleisöstä on asiakkaana vaatimassa vastinetta rahoilleen eli odottamassa kotijoukkueen voittoa tai vastustajan kylvettämistä muilla keinoin. Kun taulussa on 22 min, 0-3, ei paikoista sisään ja halli on kuollut niin niissä kohdissa sitä kannattajaryhmän lisäarvoa mitataan, tarvitaan.

Itse kukin on varmasti Isomäki-kokemushistoriallaan nähnyt ja kuullut ne syvimmät pohjat puolityhjine halleineen ja ne muutamat infernaaliset hurmokset. On potentiaalia ääripäihin ja paljon siihen väliin.

Ja toki sillä kannattajaryhmän lisäarvolla luodaan myös tapahtumalle tunnelmaa, vetovoimaa. Urheilucastin Seppänen taannoin just puhui tästä miten ei välttämättä mene otteluun lähtökohtaisesti pelin takia vaan aistimaan tunnelmaa.

Porissa tuo seisomakatsomo luo oman erityispiirteensä jossa se peruskatsojakin lähtee herkemmin reagoimaan pelitapahtumaan tai saattaa jopa lähteä mukaan kannattajaryhmän aktivoimana.

Noin ylimalkaan, ajattelisin, että kannattajaryhmällä sellanen siviilirohkeus, heittäytyminen, usko omaan tekemiseen ja hyvä ydinporukka kantaa hedelmää. Ollaan huipulla kun joukkue on voitokas ja koko halli elää - ja toisaalta, jaksaa työstää silloinkin kun taulussa 33 min, 0-3, halli on kuollut ja ympärillä tuhahdellaan, että mitäs nuo nyt vielä elämöi.
 

Räyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Djurgår'n
Paljonko paikkoja on varattu Ässien kannattajille Vaasaan ja paljonko mahtaa olla lähdössä? Itse olen lippuni jo ostanut. Sit vaan kauheeta mekkalaa heti alusta!
 

Fabrangus78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paljonko paikkoja on varattu Ässien kannattajille Vaasaan ja paljonko mahtaa olla lähdössä? Itse olen lippuni jo ostanut. Sit vaan kauheeta mekkalaa heti alusta!
Tuskin mitään tajutonta määrää. Uskoisin että molemmilta ryhmiltä maksimissaan 1-2 bussia. karhunkämmen myy myös istumapaikkoja ja pataljoona panostaa tähän ”mekkalaan” eli katsomotoimintaan ja näin myy myös ainoastaan seisomapaikkoja.
 

Räyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Djurgår'n
Toinen viesti tännekkin heti perään nyt kun alkuun pääsin. Millaista capon penkkiä tonne oltiin suunniteltu ja missä sen siis olisi tarkoitus olla? Todella perseestä jos se jotenkin blokkaa näkymää kentälle, vaikka ton capoilun ja kannatustoiminnan kehittämisen kannalla olenkin. En siis ollut palaverissa paikalla niin olen asioista vähn pihalla, vaikka tiedotteen aiheesta luinkin.
 

Fabrangus78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toinen viesti tännekkin heti perään nyt kun alkuun pääsin. Millaista capon penkkiä tonne oltiin suunniteltu ja missä sen siis olisi tarkoitus olla? Todella perseestä jos se jotenkin blokkaa näkymää kentälle, vaikka ton capoilun ja kannatustoiminnan kehittämisen kannalla olenkin. En siis ollut palaverissa paikalla niin olen asioista vähn pihalla, vaikka tiedotteen aiheesta luinkin.
Tähän lohkoon missä pataljoona toimii alimmille portaille. Saattaa häiritä jotakuta mutta keskustelutilaisuudessa oli puhetta että kaikkia ei voi miellyttää jos halutaan toimintaa kehittää ja nimenomaa kannattaa Ässiä kuuluvasti ja näkyvästi. Mutta jos kokee tämän häiritsevän eikä tahdo olla kannattamassa Ässiä edellämainitusti, vaan tulla vain katsomaan peliä, niin voi vaihtaa paikkaa seisomakatsomossa johonkin jossa se ei häiritse.

Lainaus pataljoonan yhteenvedosta:

”Pahoittelut, jos astumme jonkun varpaille siirtämällä paikkamme ja laajentamalla toimintaamme, mutta toiminnan kehittäminen vaatii muutosta ja tämä on ensimmäinen askel, vaikkakin pieni sellainen.”
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös