Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2022–2023

  • 47 809
  • 404

Patamies82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät/Pittsburg
Mielestäni esim eilen ei Ilveksen fanit mitenkään erityistä mekkalaa pitäneet. Jotain yhtä tyhmää hoilotusta pitivät. Ja tietty myös Tampereen ykkönen. Ainakin omaan korvaan kuulosti et taannoin Porissa kun olivat isolla joukolla pitivät huomattavasti parempaa mökää. Eilen tuntui välillä kuin oltais oltu tavallisessa marraskuun räntäsateen runkosarja pelissä. Ja juu vaikka eilen olikin n. 2 bussillista pata faneja niin ei ensimmäisen erän jälkeen hirveesti ollut huutoa. Pataljoonalla mukana paljon sellaisia joita en oo nähnyt juuri koskaan ja kämmenen porukasta varmaan puolet jätti kax viimistä erää kattomatta ja keskitty hallin antimien nauttimiseen. Mut nää on näitä ja eteenpäin. Jos sunnuntaina saatais sit mökää pönttöön
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Mulle nuo kaikki sha-la-laat on olleet aina omaan suuhun vieraita ja tulevat pysymään, ne katkeaa aina pelitilanteiden mukaan jos hetken osallistun. Ässää ja muuta kyllä huudetaan hamaan loppuun eipä siinä, ei tosin kurkkukaan kestä iän myötä ihan älyttömiä määriä.
Tuo RRR on ihan hyvä, tosin painottaisin sitä REVI terävänä eikä reeeeeeevi, joka kuulostaa noh, vähän hölmöltä.
Eilinen oli joo hippasen vaisu, olihan tuo pelin alku silti märkä kusisukka naamaan ja kruunu sille että käveltiin ensin sateessa kilometri jostain hautausmaan kupeesta areenalle.
Mä sytyn edelleen pelille ja keväälle, mutta sillä perinteisellä tavalla ja näin on oleva.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni esim eilen ei Ilveksen fanit mitenkään erityistä mekkalaa pitäneet. Jotain yhtä tyhmää hoilotusta pitivät. Ja tietty myös Tampereen ykkönen. Ainakin omaan korvaan kuulosti et taannoin Porissa kun olivat isolla joukolla pitivät huomattavasti parempaa mökää.
Mielestäni Osasto veti oikein hyvin eilen. Visuaalisuus oli tikissä läpi ottelun, chäntit raikasivat kyllä jatkuvalla syötöllä ja hiljaiset hetket oli kovin vähissä. Lisäksi tuntui, että hyvällä prosentilla siellä päädyssä osallistuttiin toimitaan. Täytyy kuitenkin nyt ottaa huomioon nämä rajoittavat seikat. Tällaisissa peleissä kaikki halukkaat eivät edes pääse kannattajakatsomoon, ja varmasti akustiikka luo tuolla hallissa omat haasteensa. Tämän takia esim. tammikuun invaasiossa kannatus kuului todella hyvin Porin ottelussa, vielä kun hyvä sijainti kuuluvuutta ajatellen B-päädyssä.

En nyt oikein äkkiseltään osaa sanoa, että mitä osastolaiset olisivat nyt kannattajakatsomossa voineet tehdä eilen kauheasti paremmin. Areenan kokonaiskapasiteettiin suhteutettuna heidän osuutensa on vielä aika pieni. Kun tulevaisuudessa kannattajakatsomon osuus olisi esim. 2000-4000 katsojaa, niin alkaisi taatusti kyllä tulemaan eri tavalla lisää potkua tuohon kokonaisuuteen. Toki aina voidaan jossitella sen kanssa, että miten paljon paremmin sitten viereisistä katsomo-osista voitaisiin antaa tulitukea kannatukselle.

Mulle nuo kaikki sha-la-laat on olleet aina omaan suuhun vieraita ja tulevat pysymään, ne katkeaa aina pelitilanteiden mukaan jos hetken osallistun. Ässää ja muuta kyllä huudetaan hamaan loppuun eipä siinä, ei tosin kurkkukaan kestä iän myötä ihan älyttömiä määriä.
Kaikki on aina eteenpäin, se vähäinenkin. Tietysti jokainen sitten yksilönä harkitsee milloin mitäkin ja mikä on omalla mukavuusalueella. Eihän siinä kauheasti kummempaa voi. :)
 

Steffe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, Sympatiat satunnaisesti
Olin ihan niiden vieressä. Koko pelin huusivat: "Maaaaarek, FUCK YOU!" Ottaen vauhtia aina kyykystä asti huutoon.

EDIT: Samat kaksi kaveria näytteli myös keskareita Hintsaselle pelin jälkeen ja pääsi lehteen.
Linkki IS:n artikkeliin.
Porinkin mittapuulla aika junttia tuo Hintsaselle huutelu, tällaisia kavereita löytyy kyllä aina kun isompi porukka kasaantuu urheilukatsomoon, joten hirveästi olan kohautusta enempää (tai Jatkoaikaan kirjoittamista) ei varmaankaan kannata noteerata . Pelaajien hiillostus ja sellainen yleinen junttius mikä seisomakatsomossa vallitsee on ihan hauskaa sivusta seurattavaa, mutta en kyllä ymmärrä ketä jaksaa jatkaa sitä jollekin kuuluttajalle pelin jälkeen.
Viimeisessä vierasreissussa Vaasaan palkittiin Sportin pelaajia, jonka aikana vislaus ja buuaus nyt vielä menee, mutta kun eläkkeelle jäävän seuran taustahenkilönä toimineelle vanhemmalle rouvalle näytettävän kiitosvideon aikana huudellaan "peliä" ym. niin ollaan tyylistä aika kaukana.

Joo, on porukkaa kipeenä tai töissä, mut itsekkin olin tänään paikalla vaikka oon kovassa flunsassa ja 38,5 kuumeessa. Ei näitä vaan saa jättää väliin
Eka kerta kolmeen vuoteen kun näkee jonkun ylpeilevän (??) sillä että on ollut ihan pakko kipeänä olla jossain muualla kuin kotona sairastamassa. Niin kuin ylhäällä mainittiinkin niin tää on vain jääkiekkoa, miettikää nyt ennen kuin menette räkimään kuumeessa toisten niskaan.
 

tonir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Porinkin mittapuulla aika junttia tuo Hintsaselle huutelu, tällaisia kavereita löytyy kyllä aina kun isompi porukka kasaantuu urheilukatsomoon, joten hirveästi olan kohautusta enempää (tai Jatkoaikaan kirjoittamista) ei varmaankaan kannata noteerata . Pelaajien hiillostus ja sellainen yleinen junttius mikä seisomakatsomossa vallitsee on ihan hauskaa sivusta seurattavaa, mutta en kyllä ymmärrä ketä jaksaa jatkaa sitä jollekin kuuluttajalle pelin jälkeen.
Viimeisessä vierasreissussa Vaasaan palkittiin Sportin pelaajia, jonka aikana vislaus ja buuaus nyt vielä menee, mutta kun eläkkeelle jäävän seuran taustahenkilönä toimineelle vanhemmalle rouvalle näytettävän kiitosvideon aikana huudellaan "peliä" ym. niin ollaan tyylistä aika kaukana.


Eka kerta kolmeen vuoteen kun näkee jonkun ylpeilevän (??) sillä että on ollut ihan pakko kipeänä olla jossain muualla kuin kotona sairastamassa. Niin kuin ylhäällä mainittiinkin niin tää on vain jääkiekkoa, miettikää nyt ennen kuin menette räkimään kuumeessa toisten niskaan.
No voi hellanlettas. Läpsyttimet ja popparit käteen vaan ja ollaan kilttejä ja tyylikkäitä kannattajia niin hyvää tulee? Toki ymmärrän pointtisi mutta älä nyt viitsi lässyttää. Tää on hokia hei ja se herättää tunteita ja huuteluita hyvässä ja pahassa. Kukkahattulajit sitten erikseen.

Edit: ringetteä katsomaan vaan Päivi Räsäsen kanssa Luvialle niin ei tarvitse ainakaan mieltään pahoittaa. Hohhoijaa
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Istumakatsomossa maksetaan ekstraa juuri siitä ettei tarvitse olla Westiksellä heikomman aineksen vieressä.
 

Steffe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, Sympatiat satunnaisesti
No voi hellanlettas. Läpsyttimet ja popparit käteen vaan ja ollaan kilttejä ja tyylikkäitä kannattajia niin hyvää tulee? Toki ymmärrän pointtisi mutta älä nyt viitsi lässyttää. Tää on hokia hei ja se herättää tunteita ja huuteluita hyvässä ja pahassa. Kukkahattulajit sitten erikseen.

Edit: ringetteä katsomaan vaan Päivi Räsäsen kanssa Luvialle niin ei tarvitse ainakaan mieltään pahoittaa. Hohhoijaa
Joo siinäpä ne vaihtoehdot olikin, läpsyttimet tai eläköityvälle sihteerirouvalle huutelu.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olen ollut tyytyväinen siihen, miten Ässät on saanut kotipeleissä tukea yleisöltä näissä kolmessa Isomäen playoff-pelissä. Pelaajat ja valmennus ovat kovasti kehuneet tunnelman tuovan heille selkeästi lisäenergiaa ja se on erittäin hieno asia.

Samaan aikaan on kuitenkin niin, että hurmosmaisilla playoff-peleillä ei voi mitenkään puolustella sitä, että perusrunkosarjapelissä tunnelma on Isomäessä oikeasti aika vaisu. Runkosarjapeleissä saadaan katsomon puolella hyvin harvoin mitään hurmosta aikaiseksi, mikä on täysin ymmärrettävää. Tämän takia koko kannattaminen ei voi mitenkään perustua pelkkään peliin reagointiin.

Olen vuosien varrella tullut koko ajan vakuuttuneemmaksi siitä, että aidosti hyvään tunnelmaan tarvitaan ehdottomasti chänttejä. Vain niiden avulla pystytään välttämään hiljaiset hetket ja antamaan tukea joukkueelle koko pelin ajan. Chäntit eivät myöskään sulje peliin reagointia pois. Parhaimmillaan chäntit ja peliin reagointi toimisivat yhteistyössä. Nämä yhdistämällä uskoakseni syntyy paras mahdollinen tunnelma.

Mitä tulee Nokia-Areenalla pelattuihin kahteen puolivälieräpeliin, niin ainakin lauantain avauspelissä Osaston chäntit kuuluivat oikein hyvin jään yli vieraspäätyyn. Eilen kuuntelin pelin radiosta ja myös radiolähetykseen Osaston meininki kuului erittäin hyvin. On myös lisäksi sanottava, että kyllä ainakin näissä kahdessa Nokia-Areenan pelissä on ollut myös peliin reagointia kotiyleisön puolesta.


No voi hellanlettas. Läpsyttimet ja popparit käteen vaan ja ollaan kilttejä ja tyylikkäitä kannattajia niin hyvää tulee? Toki ymmärrän pointtisi mutta älä nyt viitsi lässyttää. Tää on hokia hei ja se herättää tunteita ja huuteluita hyvässä ja pahassa. Kukkahattulajit sitten erikseen.

Edit: ringetteä katsomaan vaan Päivi Räsäsen kanssa Luvialle niin ei tarvitse ainakaan mieltään pahoittaa. Hohhoijaa

Otan vielä tähän kiinni. On se nyt jumalauta, jos sitä ei saa kritisoida, että vierasreissulla käyttäydytään epäasiallisesti, kun pitkäaikaista talkootyöntekijää muistetaan kotiyleisön edessä. Omasta mielestäni nämä seurojen talkootyöntekijät ovat kokolailla pyhiä, oli seura sitten mikä tahansa. Ansaitsevat ainakin minulta ison arvostuksen.
 

Fandul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katsomossa on Karhunkämmenet olleet kotona ja vieraissa. Kannustettu siellä missä Pataljoonakin. Katsomokulttuuri ei ole silmänkääntötemppu tai sormia napsauttammalla liikkeelle lähtevä.
Tässä asiassa olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että katsomotoiminnan kehittäminen on pitkäjänteinen prosessi ja erittäin arvostettavaa, että olette osallistunut porukalla chäntteihin mukaan. Jotain konkreettista luulisi yhden kauden aikana saavan kuitenkin aluilleen, mikäli katsotoiminta yhdistykselle on tärkeää. Vai oletteko istuneet Pataljoonan kanssa alas ja sopineet, että Pataljoona liidaa katsomotoimintaa ja Karhunkämmenen porukka kannattaa mukana? Mikäli näin, niin tämä täysin ymmärrettävä combinaatio. Mutta mitenkäs kannattajamatkat, jonne Pataljoona ei ole osallistumassa?

Olemme Karhunkämmenen kanssa saaneet ihmisiä liikkeelle ja yhteen. Luoneet hyvää fiilistä. Uskomme, että se luo positiivista kierrettä, joka siirtyy myös katsomoon. Karhunkämmen seisoo tekemisiensä takana.
Tämän näkemyksen kyllä haastaisin. En tietenkään kiellä sitä, etteikö yhteisöllisyys olisi vahva voimavara. Tavoitteenanne varmaankin tätä kautta houkutella yleisöä peleihin, mutta miten se itsessään kehittäisi katsomotoimintaa? Vaikka porukkaa saataisiinkin lisää peleihin, niin en näe mitenkään, että se muuttaisi mitään katsomossa, ellei siellä olla ole "moottoria" ohjaamassa toimintaa. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että myös Karhunkämmen liputtaa aktiivisen kannattamisen puolesta vai olenko väärässä?
 

Nakkimuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Montreal
En tiedä ketkä aktiivit olleet, mutta tyhjää sanahelinää.
Ei ketään johtoryhmästä, mutta toinen on eräs hyvin paljon somessa(tiktokissa) ryhmää esille tuova henkilö.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Luotola kertoo päivän lehdessä näkemyksiään Isomäen kannatustyylistä.

Mielestäni tuo teksti on varsin helppo allekirjoittaa. Laulut ja chäntit saavat raikua läpi ottelun, mutta se mikä tekee Isomäestä Isomäen on tämä perinteinen porilainen vimmainen omien kannatus ja vastustajan pelaajien pelottelu ja agitointi, joka saa vastustajan polvet veteliksi.

 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Vaikeahan se oli olla hymyilemättä entisenä kannattajatoimintaktiivina, kun sain sumplittua aikataulut kuntoon ja ehdin tuohon maanantain peliin. Porilaisessa kannattamisessa on puolensa ja puolensa, mutta kun hurmos on päällä, voi herranjestas tuota mekkalaa ja älämölöä. Olen (ainakin lähes) aina sanonut, ettei tunnelma tarkoita pelkkiä desibelejä. Se tarkoittaa koko yleisfiilistä ja kun istumakatsomoa myöten hakataan kättä yhteen, on tuo parhaimmillaan jotain todella ainutlaatuista.

Kannattajatoimintaa pitääkin vuosien varrella kehittää. Lauluja, huutoja ja kaikkea muutakin pitää edistää. Samalla pitää kuitenkin muistaa, että keitos on parhaimmillaan silloin, kun siinä on sopivassa suhteessa jotain tuttua ja jotain uutta. Vanhat vahvuudet täytyy samalla muistaa, sillä onhan tuo vuosikymmenten aikana kypsytetty liemi sopivasti lämmitettynä aika pirun herkullista. Mausteita ja uusia raaka-aineita tulee siis käyttää harkitusti, ettei hyvä keitto mene pilalle, vaan siitä saadaan entistä maukkaampi.

Pidän pirun siistinä sitä, kun vähän hiljaisempana ehtoona joku kannatuslaulu jatkuu minuuttien ajan. Pidän myös pirun siistinä sitä, kun peliin reagoidaan juuri sopivalla hetkellä ja seisomakatsomo heittää lisää löylyä jo kuumana käyvään kiukaaseen. Joskus se tuttu ja turvallinen Ässät-huuto on ainoa oikea vaihtoehto. Ja hyvä niin.

PS. Turha keskinäinen nokittelu ei johda kannattajatoiminnassa mihinkään hyvään.
 

J.H #21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä perkeleen patarutto hallilla leviää? Kaikki ovat olleet korkeassa kuumeessa. Itse sairastuin tiistaina, 39 asteen kuume kaksi päivää. Onneksi eilen ja tänään kuumeettomat päivät, niin pääsee hallille!
Olen itse siis seisomakatsomossa ollut ja siellä nimenomaan tuo rutto leviää.
 

Pukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä perkeleen patarutto hallilla leviää? Kaikki ovat olleet korkeassa kuumeessa. Itse sairastuin tiistaina, 39 asteen kuume kaksi päivää. Onneksi eilen ja tänään kuumeettomat päivät, niin pääsee hallille!
Olen itse siis seisomakatsomossa ollut ja siellä nimenomaan tuo rutto leviää.
Jännää, sillä myös minulle nousi korkea kuume ti-ke välisenä yönä, ja olin siis seisomakatsomossa.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Lämmittelystä asti ottelussa eikä mitään oireita.

Työpaikalla on tuota samanlaista flunssaa pyörinyt, joten tuurikauppaahan tuon saaminen on.
 

Flexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Montreal Canadiens
Mikä perkeleen patarutto hallilla leviää? Kaikki ovat olleet korkeassa kuumeessa. Itse sairastuin tiistaina, 39 asteen kuume kaksi päivää. Onneksi eilen ja tänään kuumeettomat päivät, niin pääsee hallille!
Olen itse siis seisomakatsomossa ollut ja siellä nimenomaan tuo rutto leviää.
Sama täällä, itselleni tavanomaista korkeampi kuume nyt jo pidemmän aikaa ja voisin melkein väittää että hallilta tullut.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pakko sanoa nyt painokkaammin, kun eka kerta ei ainakaan auttanut; lopettakaa ny vittu se ”vittu mikä pelle” yms. huudot missä kiroillaan.

A) se on helvetin tyhmän kuuloista ja ennenkaikkea B) se syö muuta tunnelmaa.

Nuija huutoon lähtee muutkin mukaan, mutta näemmä edes Porissa ei vitun hokemiseen porukka lähde mukaan. Muutaman kerran kuuluu ja hiljenee. Väitän, että nuija kaikuu pidempään ja kovempaa. Lisäksi siitä jää aggrea päälle. Tuosta suurimmalle osalla hallista kyllä ei.
 

Fandul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kieltämättä tuo "V*ttu mikä pelle!" -huuto on kyllä melko junttiuden multihuipentuma. Uskallan väittää, että siinä on aggrea mukana ihan yhtä paljon, kuin siinä nuijassakin, mutta eikö oikeasti riitä aivokapasiteetti keksimään mitään muuta provohuutoa, jos sellainen siihen pitää ensinnäkään saada?
 

tonir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Laitetaan nyt tämä tänne, ihan aiheellinen vittuilu mutta toisaalta annan hiukan ymmärrystä paikallisille niinkuin toisaalla puhelin.



Sä oot #Mondie kyllä niin perusporilainen negatiivinen "kannattaja" että kannattaisi varmaan löydä hanskat naulaan ja siirtyä vaikka Tapparan faniksi niin saa laulaa "nannaananaa". No ei vaan mutta vituttaa jatkuva negailu.
Jatka toki omalla linjallasi. Minä kannatan loppuun asti enkä hylkää joukkuettani saatikka postaa tollasta ipasontaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös