Yllättyneet parijonoon:Jäi isomäki tänään Ilvesfanien möykän alle isosti.
Upea kiekkoilta kaikkinensa ja oli kyllä tosiaan kokonaisuutena parasta vieraskannattamista, mitä on Porissa ollut. Toiminta näytti ja kuulosti kunnon kannattajakatsomolta. Ja tulihan siihen tietysti sitten luonnollisesti vähän lisäpotkua vielä kun sitä väkeäkin tuli Tampereen suunnilta vähän reippaammin lehtereille. Kannattamisen intesiteetti pysyi hyvin korkealla, vaikkei ottelun lukemat heitä suosineetkaan. Oli loppuviimein aikalailla sitä, mitä olettaa saattoi.Jäi isomäki tänään Ilvesfanien möykän alle isosti.
Jäi isomäki tänään Ilvesfanien möykän alle isosti.
Tuntuu, että vierasfanit ovat usein Liiga-matseissa hallitsevassa roolissa, kun on vähänkin isompi ryhmä liikkeellä. Tämä tietysti on vielä erikoistapaus, kun faneja on noin paljon. Ehtii matkalla ottaa pohjia ja kaikki on samalla asialla kannustamassa. Aikamoinen kirkko on Nokia-areenakin ollut kun siellä on tullut käytyä. Suomessa ei vaan tunnu ainakaan vielä olevan sellaista kannattajakulttuuria, että laulu raikaa kotipeleissä läpi pelin. Porissa olisi seisomakatsomon myötä sellaiseen hyvä mahdollisuus, mutta en tiedä haluaako porukka huutaa ”ooo o o” riippumatta siitä mitä pelissä tapahtuu.Liigassa ei ole yhtään hallia missä tuollainen määrä vierasfaneja ei ottaisi hallia haltuun äänen avulla.
Kait tohon jotain 15 kesäisiä kannattaisi koittaa rekrytä. Tuskin kenelläkään 25 täyttäneellä on mielenkiintoa tai halua. Luulemma. Muutenkin vähän tuollaista turhaa larppaamista, kun ei se tuo sille omalla joukkueelle sen enempää potkua kuin toisellekaan. Vaan tuollaista tasaista sorinaa pitkin pelin, johon korva turtuu ensimmäisen vartin aikana. Mielummin eläytyy peliin ja antaa sen panoksensa kannatukseen sitten omalle joukkueelle.mutta en tiedä haluaako porukka huutaa ”ooo o o” riippumatta siitä mitä pelissä tapahtuu.
Onhan näitä läpi ottelun laulavia ryhmiä löytynyt jo pitkään ja vuosikausia. Tietysti hommat aina elää ja ryhmienkin keskinäiset tasot vaihtelevat kausien välillä. Sehän on vain mukavaa kun sitten erinäiset kilpailutilanteet ruokkivat kehitystä.Tuntuu, että vierasfanit ovat usein Liiga-matseissa hallitsevassa roolissa, kun on vähänkin isompi ryhmä liikkeellä. Tämä tietysti on vielä erikoistapaus, kun faneja on noin paljon. Ehtii matkalla ottaa pohjia ja kaikki on samalla asialla kannustamassa. Aikamoinen kirkko on Nokia-areenakin ollut kun siellä on tullut käytyä. Suomessa ei vaan tunnu ainakaan vielä olevan sellaista kannattajakulttuuria, että laulu raikaa kotipeleissä läpi pelin. Porissa olisi seisomakatsomon myötä sellaiseen hyvä mahdollisuus, mutta en tiedä haluaako porukka huutaa ”ooo o o” riippumatta siitä mitä pelissä tapahtuu.
Kaikenikäisiä vain rohkeasti mukaan ilman liikoja rajauksia.Kait tohon jotain 15 kesäisiä kannattaisi koittaa rekrytä. Tuskin kenelläkään 25 täyttäneellä on mielenkiintoa tai halua. Luulemma. Muutenkin vähän tuollaista turhaa larppaamista, kun ei se tuo sille omalla joukkueelle sen enempää potkua kuin toisellekaan. Vaan tuollaista tasaista sorinaa pitkin pelin, johon korva turtuu ensimmäisen vartin aikana. Mielummin eläytyy peliin ja antaa sen panoksensa kannatukseen sitten omalle joukkueelle.
Onhan näitä läpi ottelun laulavia ryhmiä löytynyt jo pitkään ja vuosikausia. Tietysti hommat aina elää ja ryhmienkin keskinäiset tasot vaihtelevat kausien välillä. Sehän on vain mukavaa kun sitten erinäiset kilpailutilanteet ruokkivat kehitystä.
Joo, sitä varten monissa paikoissa on se kannattajakatsomo.Laulaa ja pomppia saa mun puolesta läpi ottelun, mutta henk.koht. olen sitä mieltä, että liput pysyy alhaalla ellei ole erikseen joku katsomonosa missä niitä vispataan pelin ollessa käynnissä.
Onneksi teitä varten on RSO:n viikoittaiset konsertit.Varmaan tosi kivaa ja näyttävää lutuuria ja skenepisteitä telkkarista katsottuna, mutta paikan päällä tuollainen muovinen tyhjän laulaminen on raskasta kuunneltavaa. Noh, onneksi tuota ei tarvitse kuunnella Westikellä kuin kerran kaksi vuodessa.
Eri mieltä. Sopii porilaiseen mentaliteettiin ja kannattajakulttuuriin kuin nyrkki silmäänMaalahtelaisilta kananmunanviskelijöiltä apinoitu "te voitte lähtee" vois kyllä jäädä jo historiaan.
Kieltämättä oli aika heikkoa kiitosta vierasjoukkueelta tuloksellisesti omilleen annettuun tukeen nähden. Mutta näitä ehkä kannattaa tarkastella vähän pidemmällä perspektiivillä kuin yhden ottelun otannalla. Organisoitu toiminta tiivistää seurayhteistöä entisestään. Aktiiviseen toimintaan osallistuvien määrä näyttää tuollakin nousseen mukavasti vuosi vuodelta. Ottelutapahtumien tunnelman noustessa myös katsojamäärät nousevat, ja tätä kautta kaikki kerrannaisvaikutukset seurojen talouteenkin. Olen halunnut myös uskotella itselleni, että mitä parempaa kannattajatoimintaa ja tunnelmaa on kunkin joukkueen takana, niin sitä enemmän se lyö liekkiä myös pelaajille suoriutua kentällä oman suorituskyvyn ylärajoilla illasta toiseen. Toisin sanoen tämä kaikki toivottavasti lopulta aiheuttaa hyviä heijasteita aina sarjataulukkoon asti.Kuinka monta sarjapistettä tämä köyhän miehen jätesäkkeihin pukeutunut Ultra Bra-reinkarnaatio sai mukaansa sillä pelitapahtumiin mitenkään reagoimattomalla, monotonisella jollotuksella? Anteeksi nyt vaan, mutta olen ehkä vähän tyhmä ja minulle pitää asioita selittää.
No joo, siis en minä kaikesta huolimatta ihan noin tyhmä ole. En nyt, anteeksi vaan, ymmärrä miten tämä jollottelu pitäisi olla laadultaan jotenkin parempaa.Olen halunnut myös uskotella itselleni, että mitä parempaa kannattajatoimintaa ja tunnelmaa on kunkin joukkueen takana, niin sitä enemmän se lyö liekkiä myös pelaajille suoriutua kentällä oman suorituskyvyn ylärajoilla illasta toiseen.
Makuasioita varmasti. Omaan korvaan kuulosti kyllä hyvältä.No joo, siis en minä kaikesta huolimatta ihan noin tyhmä ole. En nyt, anteeksi vaan, ymmärrä miten tämä jollottelu pitäisi olla laadultaan jotenkin parempaa.