Pohditaan nyt vielä sopimustilannetta. Kuten Wrister jo yllä totesi, pienen keräilyn jälkeen Leksa ei ole kova menetys. Värikäs ja reipas jannu, mutta kyllähän me sitä pyllykkääkin rakastettiin vielä pari vuotta sitten... Ajatellaan tuota Komarovin tilannetta nyt ihan miten päin tahansa, niin kyllä Leksalla on nyt vaarassa pieni vauhtisokeus - valtava harppaus junnujen penkiltä liigafinaaleihin. Tämä kaveri on pysynyt otsikoissa ja jäänyt porilaisyleisön mieliin. Eri asia onkin se, oliko Komarov monen toivelistalla potentiaalinsa vai värikkyytensä ansiosta. Toistaiseksi olen nähnyt lähinnä tuota väriä, jonka ansiosta Leo myös otsikoihin pääsi. Mielenkiinnolla jään seuraamaan, mitä ensi kaudella tapahtuu, hyvään kouluun poika pääsee. Omalta kannaltaan varmasti hyvä vaihtoehto, mikäli aikoo vielä pelimieheksi kehittyä.
Nyt alamme innolla odottelemaan lehdistötilaisuutta. Tuolla julkaisupäivällä nyt ei pitäisi olla mitään seksuaalista merkitystä uusien sopimusten syntymiseen, fanit sen sijaan ovat aika levottomassa tilassa... Edelleen uskon vakaasti siihen, että Ässä-laiva on hyvissä käsissä.
Toivomuslistalta löytyy
A: Forrest - luvassa runsaasti peliaikaa ykköspakkiparissa, mikäli minä asiasta päättäisin, 1-1 tilanteissa loistava, kulmaväännöissä heikompaa, tuo kaivattua liikettä viivaan ylivoimalla
B: Hisey - tuollaista kiekollista taitoa ja luovuutta ei Ässät osta mistään muualta. Puolustuspään laitaväännöissä heikoilla, mutta siitä lähdetään, että uusilla ketjukavereilla siellä päässä ei juuri käydä...
C: Rautee - läskihän se vieläkin on, mutta rautaa. Pirun kokenut, mutta pelimies parhaassa iässään, riittääkö nälkää ensi kaudelle? Vaikea korvattava.
D: Riippuu paljon muista tulijoista, mutta - uskomatonta kyllä - Kaipaistakin saattaisi tulla ensi kaudella ikävä. Toisaalta hyvät muistot jäivät lähinnä keväästä, runkosarja oli pahimmillaan tahdotonta säheltämistä. Masa muistetaan jo nyt suuren pelin ratkaisijana, mutta onko ensi keväällä SE peli..?
E: Kiilholma - tietyin varauksin. Monena vuotena olen miehen esityksiin pettynyt, tänä vuonna kaikki meni nappiin, olisiko nyt tilaisuus siirtyä ulkomaille? Sama tilanne kuin Kaipaisellakin, molemmat kelpaisivat, mutta riittääkö? Taustalla Peltomaa, Huhtanen, Kemppainen&co. kärkkyvät peliaikaa...