Ässien harjoitusottelut 2018

  • 60 785
  • 339

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olipa näytös Ässiltä! Hienoja maaleja, paljon paikkoja ja järkevää pelaamista. Vastustaja oli eilistä kesympi, mutta ei merkitse mitään, sillä tällaiset turnausvoitot kasvattavat, yhdistävät ja opettavat joukkuetta. Tänään kun poijjaat ottavat muutaman saunaoluen, niin on tunnelma katossa, kun lähdetään voitolla yöhön.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No se oli kyllä kohtuu ylivoimainen esitys, ei sitten sentään ihan liiga ja Ruotsin divari kuitenkaan liene vertailukelpoisia (eikös Björklöven ole vieläpä allsvenskanin parhaita joukkueita). Isolta osin tulokseen vaikutti toki sekin, että tänään kaikkia tosiaan näytti jo kiinnostavan, mitä nyt ihan omaa ylimielisyyttä pelaaminen lopetettiin ennen kuin summeri soi..

Huomiona täälläkin se, että Taimi oli ilmeisesti lukenut tulikivenkatkaiset terveiseni eiliseltä, koska kylläpä oli eri mies. Erittäin hyvä ottelu häneltä, tuo on se taso jolla hänen pitää olla joka ilta. Lähteenmäki tosiaan taas on juuri se mitä Sakke ketjuunsa kaipaa, eli kakkosketju on aika valmis tuollaisenaan. Siltikin tässä joudutaan laskemaan varsin paljon pikku-Maven onnistumisen varaan, joka tulee väkisinkin pelaamaan kärkiketjuissa. Kun nyt saisi maalihanat auki harkkapeleissä, tänään jo vallan tuhlaili..
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taimi on pelannut kaksi perushyvää peliä, virheitä tulee, mutta myös paljon hyviä suorituksia. Ylimielisyyttä en ole nähnyt näissä peleissä.

Taimi saattaa nousta arvoon arvaamattomaan. Nyt on toistaiseksi pelannut eri asenteella kuin viime kaudella.

On iso esimerkki meidän kilttiluonteiselle joukkueelle röyhkeydestä ja asenteesta. Ei ota taka-askelia ja sopivasti ilkeä pienestä koostaan huolimatta.


Itse pelistä ei mitään ihmeempää. Ässät vei tyylipuhtaasti. Kivenmäki on yllättänyt ja aloittanee kauden ylhäällä.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Juuselasta pitäisi jotenkin saada enemmän irti. Olisi myös todella tärkeää, että Lähteenmäki pysyisi kunnossa. Tekee sen 20 maalia noista Salmisen nami nami passeista.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Vaasan matseja tuli seurattua puolella korvalla ja neljäsosasilmällä. Mini-Mave vaikutti ihan hyvältä pelaajalta. Taimikin väläytteli välillä ja Kärki sen kuin parantaa yleisolemustaan.
Lähinnä haluan lisätä tänne ehkä parhaan jääkiekkolausahduksen ikinä: "Peli vihelletään poikki, koska tuomarit ovat menettäneet näkemyksensä pelivälineeseen."

Tästä tulee hieno kausi.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Juuselasta pitäisi jotenkin saada enemmän irti

Totta. Taisin aiemminkin sanoa tätä, mutta kerrataan..

Juuselan "ongelma" on se, että hän on pelaajatyypiltään aikalailla puhdas maalintekijä. Ja sitten jos hän ei saa maaleja aikaan, niin hänen muu hyötynsä joukkueelle on hyvin vähäinen. Toki koska hänellä ei ole asiaa kärkiketjuihin, niin maaliodotukset pitää suhteuttaa sen mukaan. Roolin ja peliajan suhteen Juusela tulee varmaankin aikalailla siiheen ruutuun, jossa Insam oli viime kaudella. Eli sellainen 8-10 maalia olisi mielestäni se hänen pottinsa, jonka toivattavasti saa kasaan.. YV-aikaa ei taida hänelle kuitenkaan olla luvassa
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulta mennyt ohi, että miksi Salmio ei pelannutkaan Vaasassa? Onko vamma pahentunut tai uusiutunut?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Minulta mennyt ohi, että miksi Salmio ei pelannutkaan Vaasassa? Onko vamma pahentunut tai uusiutunut?

Täällä olevien tietojen mukaan Salmio on täysin kunnossa, mutta ei sitten jostain syystä vain pelannut Vaasassa (oliko siellä edes mukana?). Kuitenkin sanottiin, että Salmio pelaisi nyt jäljellä olevissa kolmessa harkkapelissä, ei pitäisi siis olla mitään sen kummempaa. Ja tietysti nyt onkin pakko alkaa harjoitella niillä ketjuilla, joilla kausi aiotaan aloittaa..
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos veikata pitäisi, niin sanoisin Salmion tulevan Makkosen ja Killisen ketjuun. Vuorisalo toivottavasti korvaa Tuohilammen.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jos veikata pitäisi, niin sanoisin Salmion tulevan Makkosen ja Killisen ketjuun.

Salmiolla on tosiaan käytännössä kiintiöpaikka kolmosessa, samoin kuin Makkosella. Minä kuitenkin laittaisin siihen kolmanneksi Juuselan, koska hänestä on kerta kaikkiaan pakko yrittää saada niitä maaleja irti, muuten häntä on täysin hyödytön edes peluuttaa. Tavallaan toki esimerkiksi kolmikoska Juusela-Appelrgren-Varttinen ilman muuta paras pelaaja on Appelgren, mutta tässä tilanteessa häntä tarvitaan käytännössä nelosen sentterinä, joten siksikin Juusela kolmoseen. Kolmos- ja nelosketjut siis minun papereissani aikalailla näin:

Juusela-Makkonen-Salmio
Killinen-Appelgren-Varttinen

Appelgrenin saisi kolmosen laitaan vain sillä, että Saha pelaisi nelosen sentterinä. Mutta tällöin tietysti Juuselan putoaminen neloseen ei ainakaan edesauttaisi sitä, että häneltä niitä maaleja nähtäisiin..
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Salmiolla on tosiaan käytännössä kiintiöpaikka kolmosessa, samoin kuin Makkosella. Minä kuitenkin laittaisin siihen kolmanneksi Juuselan, koska hänestä on kerta kaikkiaan pakko yrittää saada niitä maaleja irti, muuten häntä on täysin hyödytön edes peluuttaa. Tavallaan toki esimerkiksi kolmikoska Juusela-Appelrgren-Varttinen ilman muuta paras pelaaja on Appelgren, mutta tässä tilanteessa häntä tarvitaan käytännössä nelosen sentterinä, joten siksikin Juusela kolmoseen. Kolmos- ja nelosketjut siis minun papereissani aikalailla näin:

Juusela-Makkonen-Salmio
Killinen-Appelgren-Varttinen

Appelgrenin saisi kolmosen laitaan vain sillä, että Saha pelaisi nelosen sentterinä. Mutta tällöin tietysti Juuselan putoaminen neloseen ei ainakaan edesauttaisi sitä, että häneltä niitä maaleja nähtäisiin..

Itse en usko, että Varttinen aloittaa kokoonpanossa, jos kaverit säilyy ehjänä. Ei ainakaan Lambergin edelle mene.

Juusela on kyllä kinkkinen. Tavallaan tarvisi antaa mahdollisuus ja saattaa sen perjantaina saadakin, kun Killinen ja Kivenmäki sivussa. Antaisin kokeilla Kivenmäen paikalla.
 

SammyRumour

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & SHL
Saa nähdä millaiset ketjut on Ilves matsissa, kun mm. Saha, Kivenmäki, Kotkaniemi ja Killinen ovat poissa. Toivottovasti Rekosen peli ei tästä kärsi, kun juuri Kivenmäen sekä Kotkaniemen kanssa on löytynyt hyvä kemia.
Mielestäni nyt voisi kokeilla peluuttaa Tommi Laaksoa. Miksi muuten Ässien sivuilla hän ei ole pelaajalistalla?

Kasaisin ketjut seuraavaan harjoitusotteluun näin:
Salmio - Kärki - Rekonen
Salminen - Tiivola - Lähteenmäki
Juusela - Makkonen - Lamberg
Varttinen - Appelgren - Laakso

Peltola - Taimi
Seppälä - Tommila
Vuorisalo - Peltomäki
Salmela - Varttinen

Kiviaho (Bernard)

Edit: Kuten @Myrvold tuossa ylempänä mietti, voi myös Juusela mennä ylempiin kenttiin. Tällöin Salmio ja Juusela vaihtaisi paikkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Saa nähdä millaiset ketjut on Ilves matsissa, kun mm. Saha, Kivenmäki, Kotkaniemi ja Killinen ovat poissa. Toivottovasti Rekosen peli ei tästä kärsi, kun juuri Kivenmäen sekä Kotkaniemen kanssa on löytynyt hyvä kemia.
Mielestäni nyt voisi kokeilla peluuttaa Tommi Laaksoa. Miksi muuten Ässien sivuilla hän ei ole pelaajalistalla?

Kasaisin ketjut seuraavaan harjoitusotteluun näin:
Salmio - Kärki - Rekonen
Salminen - Tiivola - Lähteenmäki
Juusela - Makkonen - Lamberg
Varttinen - Appelgren - Laakso

Peltola - Taimi
Seppälä - Tommila
Vuorisalo - Peltomäki
Salmela - Varttinen

Kiviaho (Bernard)

Laakso siirtynyt treenaamaan A:n mukaan. Siksi ei varmaan listalla. Tosin en tiedä onko sielläkään enää mukana.

Salmio ehdottomasti Makkosen viereen. Pelannee siinä kauden alkaessa, niin hyvä saada yhteisiä kokemuksia.

Juuselaa mä kokeilisin Kärjen ja Rekosen kanssa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Itse en usko, että Varttinen aloittaa kokoonpanossa, jos kaverit säilyy ehjänä. Ei ainakaan Lambergin edelle mene.

Totta kai menee, ja aivan heittämällä. Lamberg on pelillisesti valitettavan onneton, ja hyökkäyksen kokonaisuuden kannalta hän jää siksi ylimääräiseksi..

Faktahan on se, että kun katsotaan Ässien hyökkääjälistaa niin nelosesta ei voida edes rakentaa minkäänlaista jarruketjua, sellaisia pelaajia joukkueessa ei vain kerta kaikkiaan ole. Kauteen lähdetään täysin "hyökkäys on paras puolustus" -periaatteella. Eli siis tuon rakentamani nelosketjun (Killinen-Appelgren-Varttinen) tarkoituskaan ei ole puolustaa ja jotenkin "pimentää" vastustajan kärkiketjuja. Sen tehtävä on nimenomaan hyökätä, koska siihen sillä on hyvää kykyä

Tässä vaiheessa äärimmäisen oleellinen kysymys kuuluu, millä kokoonpanoilla kausi aiotaan aloittaa, ja niillä pitäisi nyt sitten viimeiset harkkapelit pelata. Itse esittäisin edelleen seuraavia, ihan Vaasan harjoituspelienkin perusteella:

Rekonen-Kärki-Kivenmäki
Salminen-Tiivola-Lähteenmäki
Juusela-Makkonen-Salmio
Killinen-Appelgren-Varttinen

Pikku-fakiiri joutuu nyt sitten "olosuhteiden pakosta" ykköseen, mutta eipä siinä kait sitten mitään. On nimittäin päivänselvää, että Saken ja Lähteenmäen on pelattava samassa ketjussa
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Millanen luistelija Killinen olikaan? Mietin että kamppaileeko Juuselan kanssa 3. ketjun paikasta. Juusela-Makkonen-Salmio olis kookas ja kokenut kolmikko, olisko myös hieman diesel ja junnaava.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Totta kai menee, ja aivan heittämällä. Lamberg on pelillisesti valitettavan onneton, ja hyökkäyksen kokonaisuuden kannalta hän jää siksi ylimääräiseksi..

Otetaanko veto? Siis ihan pilke silmässä. Esim. vodkapullo?

Edit. toivon, että Varttinen olisi edellä (koska potentiaali ja omia poikia), mutta harjoituspelien perusteella näin ei kyllä ole.
 
Viimeksi muokattu:

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Otetaanko veto? Siis ihan pilke silmässä. Esim. vodkapullo?

Kiitos tarjouksesta, mutta ihan jo periaatteesta en ala kilpailla siitä kuka on oikeassa tai väärässä. Tuo oli vain minun näkemykseni, että koska jarrukenttää on täysin mahdoton rakentaa, niin tehdään sitten suosiolla neljä puhtaasti hyökkäävää ketjua. Ja koska Lamberg on joukkueen hyökkääjistä huonoin nimenomaan hyökkäyssuuntaan, niin hän jää minun papereissani siksi katsomoon.. voi hyvin olla, että Kotkaniemi peluuttaa häntä silti, mutta minun näkemyksessäni hän jää yli
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kiitos tarjouksesta, mutta ihan jo periaatteesta en ala kilpailla siitä kuka on oikeassa tai väärässä. Tuo oli vain minun näkemykseni, että koska jarrukenttää on täysin mahdoton rakentaa, niin tehdään sitten suosiolla neljä puhtaasti hyökkäävää ketjua. Ja koska Lamberg on joukkueen hyökkääjistä huonoin nimenomaan hyökkäyssuuntaan, niin hän jää minun papereissani siksi katsomoon.. voi hyvin olla, että Kotkaniemi peluuttaa häntä silti, mutta minun näkemyksessäni hän jää yli

Ok. Ymmärrän tämän. Katsotaan mihin Miku päätyy ja toivotaan, että toimii mahdollisimman hyvin :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös