Morjes vaan kaikille ässien kannattajille! Sain vihdoinkin käyttäjätunnukset tänne keskustelupalstalle. Itseä kiinnostaa etenkin nämä fanitoiminta-asiat kovasti. Kuulun itse etulinjaan, mutta olen aina pitänyt isomäen peliin reagoivasta yleisöstä. Nyt on vähän kiistaa näistä kannatusasioista niin ajattelin tuoda omia mielipiteitä esille. ( huom. vain omia mielipiteitä, arvostan myös muiden näkemyksiä asioista.)
Eli, isomäen tunnelman laskeminen viime vuosina on tosiasia. Itse pidin muutama vuosi sitten peruskannatuksesta, koska silloin oli vielä sitä "lauantai-illan" huumaa. Viime syksynä liityin etulinjaan, koska minua kiinnosti kannattaminen joka pelissä ja isomäen tunnelma oli melko vaisua. Etulinjasta on tullut tärkeä osa peliä, vaikka pari vuotta sitten lähinnä nauroin laulamiselle ym. jääkiekkopeleissä. Nyt on mieli muuttunut.
Mutta olihan se viime kevätkin hienoa kun koko pori puhalsi yhteen hiileen ja koko isomäki kannusti raivoistasti ässät mestaruuteen asti! Ajattelin hopeakauden jälkeen, että sitä 2006 vuoden huumaa ei saa ikinä enää kokea, mutta väärässä olin. Viime kevät oli niin ikimuistoinen, että olisi hienoa kokea se vielä kerran uudestaan sekä tunnelman että menestyksen puolesta.
Itseä harmittaa nämä modernistien ja peruskannattajien väliset kiistat. Itse olen sitä mieltä että molempia tarvitaan ja se on jokaisen oma päätös kummalla tavalla kannattaa! Kaikkien yhteinen juttu on kuitenkin ässät ja on hienoa että kannustaa peleissä, teki sen millä tavalla vaan.
Jos hiukkaakaan kiinnostaa, niin etulinjan mukaan vain syksyllä. Suurin toivomus ensi kauteen ja tulevillekkin kausille on se, että ässät jatkaa menestymistään, koska ässien menestyminen tuntuu todella hienolta kaikkien huonojen vuosien jälkeen. Toinen toivomus on se, että peruskannatus eli perus ässä-huudot ym. pysyvät isomäessä sillä 6000 katsojan jyskytys on kyllä mahtavaa kuunneltavaa. Viimeinen toivomus on se, että etulinja kasvaa isoksi faniporukaksi, joka pitää hyvää meteliä myös vaisuimmissa otteluissa kauden aikana. Nämä kun toteutuvat, niin eipä voisi peleissä käyminen paremmaksi mennä!
Taisi tulla vähän epäselvää tekstiä näin illaksi, mutta toivottavasti siitä nyt jotain selvää saa :D
Hyvää tulevaa kautta JOKAISELLE ässäfanille!