Aloitetaan siitä että minä ainakin arvostan Pataljoonan tekemisiä. Vierasmatkat, tifot, perhetapahtumat jne. eivät tule itsestään. Yllä esitetyn kaltaiset 'joku ne järkkää kuitenkin' ajatusmallit ovat käsittämättömiä. Nämä harvat aktiivit, joihin en siis lukeudu, ovat juuri niitä joitakin jotka viitsivät tehdä palkatonta työtä Ässien ja ässäfanien hyväksi. Hatunnosto tästä ja varsinkin järjettömästä työmäärästä jota he tekivät saadakseen jäsenilleen finaaliliput varmistettua ja jaettua.
Mutta sitten valitettavasti siihen negatiiviseen palautteeseen. Pataljoonan tarkoitus, omien sanojensa mukaan :"Pataljoonan tarkoituksena on edistää porilaista jääkiekkokulttuuria ja toimia yhdyssiteenä Ässien ja kannattajien välillä."
(Lähde:
Pataljoona)
Tässä tarkoituksessaan pataljoona, ja varsinkin sen hallitus, on epäonnistunut. Jääkiekkokulttuuri ei ole edistynyt, tunnelma hallissa on laimeahkoa ja Isomäen legendaarinen seisomakatsomon eläytyminen on siirtynyt muiden legendojen joukkoon, joulupukin ja Omat Bojat-projektin seuraksi.
Mä näkisin virallisen kannattajayhdistyksen rooliin kuuluvan myös kannustamisen. Mutta milloin hallissa on viimeksi huuto lähtenyt 'logolta', truufanien joukosta? Pataljoona ei toki yksin ole vastuussa tunnelmasta, mutta heidän kuuluisi se huuto/chäntti aloittaa, jolloin kaltaiseni rivikatsojat innostuisivat mukaan.
Heillä ei taida olla tarvetta selittää itseään ja tekemisiään nimimerkeille.
Tämä on ymmärrettävää, mutta ei mielestäni hyväksyttävää. Heillä ei saata olla tarvetta selittää, mutta jäsenistöllä on tarve tietää. Kuuden hengen hallituksesta jollakin täytyy olla aikaa ja halua kommunikoida. Mulle ainakin jää peittelyn maku, kun mitään ei kerrota edes kysyttäessä. En kylläkään usko että mitään peiteltävää on, mutta semmoinen tunne jää.
Lisäksi ko. hallitus ei selittele tekemisiään edes jäsenilleen, vaikka sitä omalla nimellään kysyy. Kaikki kommunikaatio on siirretty yksipuolisella ilmoituksella Facebookiin, jota jotkut vastustavat periaatteesta ja missä asiallisen ja jaotellun keskustelun käyminen on ... haastavaa.
Lyhennettynä:
Vieraspelit, liput ja sälät: 10/10
Tunnelma, jääkiekkokulttuuri: fail
Kommunikaatio: fail
Mulla ei ole riittävästi intoa korjatakseni huonoksi näkemiäni kohtia. Olen koettanut esittää näitä ajatuksiani kasvotustenkin, mutta ilmeisen huonolla menestyksellä. Ja koska en itse pysty parempaan kuin pataljoona, joudun joko tyytymään tarjottuun tai olemaan ilman, mikä onkin ihan reilua.
Näistä syistä, ja edellä kirjoitetuista perusteluista alennuttua kausarihintaa vastaan, mä ainakin ostan täysihintaisen kausikortin ja eroan Pataljoonasta.
Ja mä olen ollut yksi niistä Pianistin viittaamista henkilöistä, jotka kuuluivat Pataljoonaan periaatteesta, kannattamisen vuoksi. Mutta ennen kuin nuo epäkohdat on korjattu, täytyy vaan tyytyä maksamaan täyttä hintaa. Periaatteesta.