No eipä riitä enää Liigan taulokot siihe, että saataisiin ylivoimasta mitenkään kovin ihailtavaa. Paras sijoitus kuntopuntarissa taisi olla 18 ottelua ja sijotus kuudes. Noilla viimisillä kierroksilla ollaan pikkuhiljaa valuttu taas sinne omille sijoituksille. Koko kauden prosenteilla jopa SaiPa jättää meidät taakseen, kolme maalia vähemmän tehneenä.
HPK vastaan Pata koitti kahteen otteeseen saada maalia ylivoimalla, mutta ei siinä onnistunut. Tuon ekan ylivoiman aloitti Graberin viisikko, jossa mies itse kaapii aloituksia, viivalla Viitala ja Matinmikko. Holtzi toisella puolella ja Talaja hääri maskissa. Toista ylivoimaa veti MD, Jesse maskissa ja viivaa pelasi JD-Heimosalmi-Lefe. Molemmat ylivoimat saivat luotua tilanteita, mutta jotenkin sellainen viimeinen puhti ja juonikkuus puuttui. Rajaniemi napsi suhteellisen helposti viivalta lähteneet heitot, eikä maalin edessä oltu tarpeeksi teräviä.
Muljaisin noita koostumuksia hieman. Graberin viivan vaihtaisin kolmioksi, jossa Will itse on toisella siivellä. Kärjeksi Heimosalmi jakamaan syöttöjä Viitalalle. Talaja ei kuuluisi nykykunnolla lähellekään ylivoimaa, mutta kai ne maskimiehet on määritelty nyt Tala ja Jesse, joten mies jatkaisi paikallaan. Holtzi hääräilee yleismiehenä, mutta olisi tärkeää tehdä itseään myös pelattavaksi(!!) Heimosalmi oli HPK pelissä viivalla hyvä. Häneltä lähtee myös parempia jakoja laidoille kuin Matinmikolta. Kunhan syöttö on hyvä ja tulee kohdalle edes yhdeksän kertaa kymmenestä, on Viitalan puolella aina uhka laukauksesta.
Matinmikon siirtäisin toiseen ylivoimaan vetäjäksi. Hänellä on kohtuullinen laukaus ja innokkuus käyttää sitä. Välillä jopa turhan innokkaasti sutaisee kiekkoa maalille. Tässä ylivoimassa tuleekin mietintää pelaajien kanssa, koska ruotsalaisista pitäisi päästä vaan yksinkertaisesti eroon. Mikäli tässä vaan odotetaan sisäistä kasvua, niin sitten MD keskelle ja JD oikealle puolelle yleismieheksi. Saman suorituksen pystyisi käytännössä tekemään Juhola-Fabre parikin. Eikä välttämättä ois huono koittaa Juholalle lyödä vastuuta. Lefe jakamaan kiekkoa viivaan, mutta myös itse ratkaisemaan tilanteita. Jesse sitten mörkönä.
Talaja - Erholtz
Viitala-Heimosalmi-Graber
Joensuu-MD/Juhola-JD/Fabre
Matinmikko-Lefebvre