HUNAJATA
Maali, maali, maali se on maali se on hunajata, hunajata, hunajata mulle, hunajata, hunajata, hunajata sulle....
O-oo-
ROB HISEY!!!
Tässä meidän uusi kultakimpaleemme. Loistava jätkä, todellinen kynäniekka. Kolme niiiin namua maalia, taidolla tehtyjä, ei mitään roiskaisuja. Kaksi kertaa maalin takaa kaveri nousi ja laukoi ylös; ensin ensimmäisen erän tärkeä avausmaali rystyltä ylämummoon, sitten kolmannessa namuttelu kämmeneltä. Kun väliin mahtui vielä samaan kategoriaan menevä namuttelu samaan osoitteeseen, niin paketti on valmis. Ei muuta kuin Jortikan juniorit bussiin ja kohti Turkua.
Tämän hetkisestä Porin Ässistä voi olla enemmän kuin ylpeä. Vaikka Jortikan mukaan lukemat olivatkin hieman turhan rumat, niin totuuden nimissä on sanottava, että montaa paikkaa ei TPS saanut. Toisen erän merkkausvirheestä tepsi sai avopaikan, jonka Juuso hoiti tuurilla ja taidolla. Sitten erän loppuun vielä tuli niiiiin hunajaa kuin vain olla ja voi; tolppakudista Ässät pääsi iskemään vastaan, ja Mikko Rautee -Turun lahja porilaiselle kiekkoilulle- iski 5-0 paluukiekosta.
Kerrassaan mykistävän hieno suoritus Ässiltä. Hienoa puolustustyöskentelyä, joukkuepeliä sanan varsinaisessa merkityksessä: ei turhaa sooloilua, vaan pelaamista ja taistelua koko porukan eteen. Tulos näkyy taululla.
Tuossa jengissä ei tällä hetkellä ole heikkoa lenkkiä. Saarisen Jesse on saanut viimeisissä peleissä varmuutta ja taas nähdään sitä Saarista, jota on odoteltu. Peltosen Pasi ei ole se kaveri, jota kirosin jo koko syksyn ajan: nytkin täysin virheetön puolustuspeli ja kruununa hieno vaihto, jonka päätteeksi maali riparista. Hyvä Pasi.
Ja sitten Pentikäinen. Jopa Atte on parantanut peliään kuin sika ennen joulutaukoa. Ne hirvittävät rännipurutkin jäivät tässä pelissä vähiin, kerran taisin Attea päästä hieman moittimaan, mutta sekin tilanne hoidettiin koko joukkueen hienoilla otteilla.
Juuso Riksman. Katsokaa niitä tilastoja. Ja sitten tulkaa paikanpäälle ihailemaan. Tämä kaveri on juuri niin kuuma veskari kuin tilastot kertovat. Vakuuttavat otteet jatkuvat, ei hädänpäivää turkulaisten räpistelyssä, voisin jopa uskoa, että Juuso sai nollapelin mielestään helpohkosti. Pari bravuuritorjuntaa, mutta muuten turkulaiset pidettiin sektorin ulkopuolella. Vetää saa, mutta kaukaa, ja nämä Juuso hoitaa varmasti. Maskia TPS sai rakennettua aniharvoin, muutenkin maalinedustalle ei juurikaan ollut asiaa - tässä on yksi salaisuus Ässien menestyksen takana.
Vielä erikseen on nostettava hattua kattoon asti tepsifaneille. Kerrassaan hieno esitys, joukkueenne ei päässyt lähellekään samanlaista suoritusta. Upeaa kannustusta läpi pelin, joukkueen otteista huolimatta. Oli pakko tulla pelin jälkeen kättelemään ja kiittämään hienosta pelistä, siihen bussin nurkille olisi ollut kiva jäädä juttelemaan pidemmäksikin aikaa, ellei olisi ollut kiire kotiin ruuhkan alta...
Tästä on hyvä jatkaa. Helsingistä jos tuliaisina tulisi edes yksi piste, niin olen tyytyväinen. Sitten kotoa kolme, ja minä olen jo joululahjani saanut.
Hyvä Ässät!!!