Ässät - SaiPa 27.9.2003

  • 3 573
  • 37

The Rock

Jäsen
Lauantai-illan huumaa Isomäen hornankattilassa. Lappeenrannasta tuolta itärajan tuntumasta Ässien vieraaksi saapuu Idän Ihme - SaiPa.

Viime kaudella joukkueet kohtasivat Porissa kolmesti (2-2, 5-4, 2-3 ja.) ja jokainen kamppailu oli todella tiukka. Parhaiten noista peleistä ainakin meille Ässäfaneille on jäänyt muistiin tuo 5-4 -peli ja pelikello ajassa 59:59. Näiden otosten perusteella ottelusta on jälleen tulossa todella tiukka vääntö pisteistä, joka tulee ratkeamaan maalin erolla suuntaan tai toiseen.

Joukkueet löytyvät sarjataulukosta sijoilta 6. (Ässät) ja 7. (SaiPa) joten keskikastin vääntö on luvassa ja pisteet ovat molemmille joukkueille enemmän kuin tärkeitä jos tiukassa keskikastissa mielitään säilyä.

Ässät on alkukaudella ollut todella taisteleva kotijoukkue ja tästä on osoituksena Isomäen koskemattomuus (voitot Lukosta, Tepsistä ja JYPistä). SaiPa puolestaan on vieraissa pelannut 3 ottelua häviten ne kaikki (Ilves, TPS & Lukko). Tämä tilasto antaa Ässille sen edun jota joukkue tarvitsee ja toivottavasti Isomäessä olisi edes 3500 katsojaa lauantai-iltaa viettämässä.

Ässillä ei tällä hetkellä ole loukkaantumisia kun taas SaiPa on niistä joutunut heti kauden alussa kärsimään. Riku-Petteri Lehtonen ja Vladimir Machulda (?) ovat illan ottelusta sivussa nivusvammojen takia.

Joukkueiden kultakypärät:

Ässät - Jarkko Glad 2+2 = 4p
SaiPa - Timo Hirvonen 3+5 = 8p

Seuraa heitä:

Ässät

Martin Bergeron #44

- Tehoja pitäisi löytyä muuten voi kalossi puhua. Hankittiin ykkösketjun keskellä tehoja tuomaan. 6 peliä 2+0 10min -5... miettikääpä sitä.

SaiPa

Ville Immonen #13

- Idän Jätti, joka palasi Turun reissulta kotiin ja tehot löytyivät heti. SaiPan ykkössentteri ja todella tärkeä mies ylivoimassa juonikkuutensa takia.

Oma veikkaukseni on, että Ässät jatkaa vahvaa kotiputkeaan ja kaataa SaiPan kovalla taistelulla ja muutamalla näyttävällä maalilla. Päivän kysymys Porissa lienee silti pelaako maalissa Langkow vai Järvinen?

Pori Jyllää!!!
 
Viimeksi muokattu:

jarzani

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPan esitykset vieraissa tietävät kaikki. Ja tiukka matsi Lukkoa vastaan edellisenä päivänä. Ei kuullosta hyvältä, ainakaan meikäläisen korviin.

Pasi sentään palaa kaukaloon tähän matsiin, toivottavasti tuo tarvittavaa kovuutta peliin. Tiukkaa vääntöä luvassa, ellei idän ihme taas torku alkuminuutit ja taululla on 2-0 kolmen minuutin jälkeen. Onneksi meillä on Hire joka taistelullaan aiheuttaa ainakin yhden SaiPan maalin.

Ja sen verta pilkun nusnus että Immosen Ville taitaa pelata laidassa ja Ässistä hommattu Peter Sachl keskellä, mutta se on sivuseikka. Ykköskenttä on iskussa, toivottavasti...

Numeroita ei uskalla veikata, mutta sanotaan kuitenkin, että toinen voittaa maalin erolla.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tiukka peli, jonka ratkaisee jäässä ollut Pölläsen Tomppa. Kaksi maalia, lopputuloksen ollessa luokkaa 3-1.

Se pelistä, joka ei tule jääkiekon hienouksia tarjoamaan, seuraavaksi käsittelyyn pelaajat, joita seurata:

Ässät

Martin Bergeron - Oi kuuletko jo noiden tuomiokellojen kolinan? Nyt niitä pisteitä, tai tulos ja ulos.

Tomi Pöllänen - Jään on aika sulaa. SaiPa pelissä viime kaudella tärkeä maali tärkeään aikaan. Jos se ketsuppipullo nyt aukeisi?

Tuomo Harjula - Oulun pikajuna, jota kliseisesti viljellään joka mediassa pääsee luistelemaan taas pää kolmantena jalkana. Päähän lisää järkeä, niin jopas pisteitä alkaa tippumaan.


SaiPa

Petr Sachl - Juudas kakkonen lievemmässä versiossa tekee comebackin. Selkä kestää, pisteitä tippuu. Hyvä pelimies, väärä pelipaita vain päällä. Seuraamisen arvoinen ehdottomasti.

Timo Hirvonen - Bluesin liigajyrä tekee pisteitä. Alkukaudella yleensäkin yllätysnimet tekevät enemmän tehoja. Väkisinkin pisteitä Sachl'n rinnalla.

SaiPan pelaava maalivahti - Haastaa toisessa päässä pelaavan Lankun. Kummalla molarilla pysyy kiekko paremmin hanskassa? Se ratkaisee ottelun voittajan.
 

theref

Jäsen
Ville Immonen #13 Idän Jätti, joka palasi Turun reissulta kotiin ja tehot löytyivät heti. SaiPan ykkössentteri ja todella tärkeä mies ylivoimassa juonikkuutensa takia.

Immonen tosiaankin pelaa Petr Sachlin laidalla.

Petr Sachl - Juudas kakkonen lievemmässä versiossa tekee comebackin. Selkä kestää, pisteitä tippuu. Hyvä pelimies, väärä pelipaita vain päällä. Seuraamisen arvoinen ehdottomasti.

Saisinko kysyä, että millä perusteella Porissa määritellään nämä juudakset? Ovatko kaikki pelaajat, jotka Ässistä pois lähtevät, juudaksia?

9 peliä, selkä rikki, kotiin parantumaan, palaa Suomeen sopimuksen päätyttyä, mutta ei siihen seuraan, josta lähti -> Juudas?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Pitääkö kaikki sanomiset ottaa niin tosissaan? Sarkasmia se lähinnä oli. Hymiön paikka.
 

Equalizer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
ASENTO!

Tällä sivustolla ei Arska vitsailla. Jakaus keskelle, raamattu vasempaan käteen ja mieti mitä kirjoitit.

Pitänee varmaan lähteä välillä tarkastamaan Saipan nykytouhut, koska viimeksi näkemässäni Saipa- pelissä ensimmäisen maalin teki Juha Jyrkkiö. Se onkin neljäs kotipeli tällä kaudella; harmi kun ei ole useampaan päässyt.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Oikein liigahistoriaa tekee Jesse Joensuu. Syntynyt 87, joten ei voi olla mikään puukäsi. Hienoa että Poristakin tulee joku superlupaus sitten Pasi Peltosen. Mitenköhän vain Jesse kestää jos esim. Yli-Torkko tai Nielikäinen hiukan antavat pommeja?

Itse ottelu ei ole SaiPalle helppo, sen verran raskas tappio tuli tänään. Toivottavasti kuitenkin jätkät saavat kovan raivon päälle, ja ovat huomenna iskussa. Huomenna olisi hyvä ottaa voitto, vituttaisihan se matkustaa noin pitkä reissu ilman pistelisäyksiä.

Tulosvetoon laitan 5-2 ja 1-3.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Taitaapa kesälomakaupungin kaverit jäädä näkemättä, pitää ladata akkuja -ja lompakkoa- HIFK-matsiin. Ei tällasen pelin takia jaksa ajaa tuntia hallille.
Ei silti, kyllähän SaiPassakin väriä löytyy mm. Nielikäisen ja Jamon muodossa, machuldan poissaolo helpottaa.
Tämmöset pelit pitäs kotona hoitaa, kuitenki suunnilleen samoista sijoista tullaan tappelemaa. Tää asetelma tuo yleensä harmaita hiuksia ja kauhun hetkiä Ässäfaneille.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pää on mulla tehty varmaan umpiluusta, Kaikki nestemäinen valui alas suusta, Pärstält'ni olin niinkuin punatulkku, Ja kavereiden mielestä jo aivan täysi mulkku.
Mä aina remusin ja lemusin ja rahaa vippasin, Ja kavereiden paukut vielä salaa kippasin, Mä olin häirikkö, mä olin häirikkö.
Mä aina öykkäsin ja möykkäsin ja naiset säikytin, Ja grogilasin vielä jonkun syliin läikytin, Mä olin häirikkö, mä olin häirikkö.
Häiris änkee tunkee mahtailee kuin sika käyttäytyy, Häiris siellä missä juhlitaan myös aina näyttäytyy, Häiris käytöksellään kerää kaiken huomion, Ja siitä kovan ryyppymaineen saanut Suomi on.
Niinkuin kissanpaska maistui aamuin suussa, Silloin alko aate itää umpiluussa, Voishan sitä elää varmaan fiksummeinkin, Ja kavereiden kanssa ottaa tyylikkäästi drinkin.
Mä aina remusin ja lemusin ja rahaa vippasin, Ja kavereiden paukut vielä salaa kippasin, Mä olin häirikkö, mä olin häirikkö.
Mä aina öykkäsin ja möykkäsin ja naiset säikytin, Ja grogilasin vielä jonkun syliin läikytin, Mä olin häirikkö, mä olin häirikkö.
Häiris änkee tunkee mahtailee kuin sika käyttäytyy, Häiris siellä missä juhlitaan myös aina näyttäytyy, Häiris käytöksellään kerää kaiken huomion, Ja siitä kovan ryyppymaineen saanut Suomi on.
Vaikka mulle selvis, löytyy monta muuta joilla koko nuppi myös on umpiluuta, Mutta jos vain antaa vinkin portsarille, Se kyllä sellaiselle antaa potkun persuksille.
Mä ennen remusin ja lemusin ja rahaa vippasin, Ja kavereiden paukut vielä salaa kippasin, Mä olin häirikkö, mä olin häirikkö.
Mä ennen öykkäsin ja möykkäsin ja naiset säikytin, Ja grogilasin vielä jonkun syliin läikytin, Mä olin häirikkö, mä olin häirikkö.
Häiris änkee tunkee mahtailee kuin sika käyttäytyy, Häiris siellä missä juhlitaan myös aina näyttäytyy, Häiris käytöksellään kerää kaiken huomion, Ja siitä kovan ryyppymaineen saanut Suomi on.

Peli ei tule olemaan helppo. On niitä tälläkin kaudella vaikeaksi tehty. Odotan innolla miten tämä ruosteessa ollut hyökkäyspeli lähtee liikkeelle. Nyt on tosiaan sellainen peli jota kaiken järjen mukaan pitäisi viedä ja hallita: Vastustaja kamppailee samoista sijoista kanssamme, kotipeli, vastustajalla alla peli eilen josta on etua levänneelle Ässäjoukkueelle ja vastustajalta poissa heidän superstara. Nämä ovat juuri niitä pelejä joilla hankitaan se perusluottamus katsojiin.

Jesse Joensuu avaa liigauransa. A-nuorissa pisteitä on tullut kasaan yhden syötön verran. Rangaistusminuutteja 8. Satunainen käynti jäällä kuten ymmärrettävää on. Jostain se on aloitettava. Pää ylhäällä, kiekko haltuun ja päätyyn.

Jos peli on samaa puurtamista kuin ennen tulokseksi tulee 3-1. Heti alussa vauhti päälle, karvaus ylös ja laukauksia. Ässät on liigassa saanut 10,67 minuuttia jäähyjä ottelua kohdan. Vähemmän on vain Kärpillä ja TPS:llä. Saipalla jäähyjä ottelua kohden on kaksinkertainen määrä 22 minuuttia per ottelu. Ylivoimatehokkuudeltaan Ässät on kuitenkin liigan HUONOIN. Miksi ? Lukko on pelannut pelin vähemmän ja laukauksia on 65 enemmän !!! Kuka on kieltänyt laukaukset. Miksi vastuu (jopa snaipperi maalintekijämme Bergeron) siirretään ja haetaan älytöntä hienoa kuviota. Näin ei käy aina mutta joskus.

Laukaisutilasto (Epävirallinen, laskettu laukaisutilastoista):

Lukko 296
HPK 280
TPS 254
Kärpät 253
Ilves 251
Hifk 247
Blues 254
Jyp 294
Saipa 288
Pelicans 279
Jokerit 273
Tappara 239
Ässät 231
 
Viimeksi muokattu:

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti Bauer
Oikein liigahistoriaa tekee Jesse Joensuu. Syntynyt 87, joten ei voi olla mikään puukäsi. Hienoa että Poristakin tulee joku superlupaus sitten Pasi Peltosen.
Pilkun hieromista, mutta Peltsi ei koskaan mikään superlupaus ole ollut. Ne lupaukset ovat olleet aivan eri miehet/pojat, mutta kukaan muu ei ole lupauksia teoiksi muuttanut... Ja Peltonenkin ihan peruspakki/pelaaja.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Clark Kent
Pilkun hieromista, mutta Peltsi ei koskaan mikään superlupaus ole ollut. Ne lupaukset ovat olleet aivan eri miehet/pojat, mutta kukaan muu ei ole lupauksia teoiksi muuttanut... Ja Peltonenkin ihan peruspakki/pelaaja.
Peltonenhan oli ikäluokkansa Ässäjunnuista vasta kolmanneksi lupaavin Miikkulaisen ja Kuusiston jälkeen. Mutta miten kävi se on eri tarina. Miikkulainen ei kyllä saanut silloiselta valmennukselta oikeastaan yhtään luottoa.

Peltosen jälkeenhän täällä on ollut puolustuksessa kaksi "superlupaus" -tasoon laskettavaa pelaajaa ja molemmat pelaavat muilla mailla vierahilla tällä hetkellä.

Itse pelistä vähän ajan päästä...
 

Pioneer

Jäsen
SaiPan henkistä kanttia koetellaan tänään kovalla kädellä. Eilen Lukkoa vastaan erittäin kuluttava ottelu kolmella ketjulla pelattuna ja tuloksena kirvelevä viimeisten minuuttien aikana menetetty johtoasema.

SaiPa on ottanut muutaman tuoreen miehen pelaamaan, kun maaliin asettuu Juha Kuokkanen sekä rosteriin palaa pelikieltonsa kärsinyt Pasi Nielikäinen. Mystinen A-junnujen vispaaminen jatkuu, sillä tänään pelivuorossa on eilen missälie ollut Petteri Nokelainen.

Kaksi ensimmäistä kenttää ovat satavarmasti eilisestä väsyneitä, joten Skrikon neljän ketjun peluutuksen kammoa koetellaan jälleen. Uskaltaako mies peluuttaa kaikkia ketjuja tasaisesti ja kuinka pitkään? Puhtaasti laukaisutilastojen perusteella pääteltynä SaiPa väsyi eilen kolmannessa erässä pahasti ja ainankaan pidempään pelaajat eivät tänään voi jaksaa, kun tuo katkera Lukko-tappio kummittelee takaraivossa.

Kestääkö Kuokkanen ja SaiPa ensimmäiset minuutit? Käyttääkö SaiPa paikkansa tehokkaasti hyväkseen? Jaksaako SaiPa pelata tänään liigatason kiekkoa? Pakkovoiton tuntua eilisen tappion jälkeen?
 

theref

Jäsen
Jep, SaiPalla tosiaankin tänään Kuokkanen maalilla.

Nielikäinen palaa kokoonpanoon ja samoin tekee Petteri Nokelainen.

Jokiraita on siirtynyt omalle paikalleen pakiksi, Nevalaisen pariksi.

Paakkarinen on melko suurella todennäköisyydellä napannut pelivarusteet matkaansa ja siirtynyt Kupittaalle odottamaan A:n pelin alkua.

Hitto, kohta alkaa olemaan pakko/tilastovoiton paikka vieraissa.

Kenties tänään?
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä on ikään kuin pakkovoiton paikka jos halutaan pysyä siinä kuuluisassa piste/peli tahdissa. Maalivahti valinta on vaikea, Jamo haparoi eilen pahanpäiväisesti, mutta Kuokkanen ei ole vakuuttanut missään ottelussa. Nielikäisen mukaantulo on upea homma. Mahdolliset ratkaisut suuntaan taikka toiseen tulee akselilta Hirvonen-Sachl-Immonen.

Voitto on selviö. 1-3.

Omat koirat purevat, Sachl 2+1, Hirvonen tekee vikan tyhjään maaliin.

Ja niin, sanokaa joku Hanalle että pelaa vastustajan MAILAN pois. Ei se ilman mailaa maalia tee.
 

omasch

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Red Wings
Mitenkään Myllyksen edesottamuksia moittimatta totean vain ettei Kuokkasen valinta aloituskokoonpanoon yllätä. Toivottavasta matsin ekat minuutit pelataan vähintäänkin yhtä tarkasti kuin eilen Lukkoa vastaan, jotta Juha pääsisi edes jotenkin peliin mukaan.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Jaahas, kohta pitäisi lähteä kaverin luo ottamaan pohjia. Empä muistakaan koska olen viimeksi ollut humalassa kotipelissä. Raporttia pelin jälkeen lienee turha odottaa koska menemme takaisin kaverin luokse saunomaan ja siellä ei ole internetyhteyttä.

Tämä peli kuuluu sarjaan pakkovoittoja. Viime kaudella tilanne oli sama, Kuokkanen aloitti maalissa ja vaihdettiin jo kymmenen minuutin kohdalla pois ja SaiPa sai silloin tasurin, lähinnä Ässien omien virheiden avittamana.

Nyt kuitenkin Ässien oman pään peli on kohentunut viime kaudesta huikeasti. Viime kautiseen vastineeseen nähden noita omista mokista syntyneitä maaleja ei paria vierasmatsia lukuunottamatta ole tullut kuin pari. Tänään olisi paikka jättää vastustaja nollille.

Viimeistely on ontunut jonkin verran. Tänään kaikki kuntoon ja peli 7-0 tulokseen. Tulee pitkä kotimatka Saimaan rannalle. En kuitenkaan usko että nuo viimeistelyongelmat olisivat tuosta vaan ohitse. Ässillä on ehkä pikkuinen etu siihen että SaiPa on pelannut eilen, mutta Ässienkin viimeinen peli on ollut Oulussa joten matka kotiin on ollut rasittava, mitenkään matkaa Lappeenrannasta raumalle väheksymättä.

Kentällä on kaksi Ässissä käväissyttä pelaajaa. Sachl on ollut yllättävän hyvä siihen nähden että mies ei suuremmin edes käväissyt jäällä puoleen vuoteen. Jos mies vielä nousee sille tasolle kuin ennen selän loukkaantumista niin pesee selkeästi Bergeronin sentterivertailussa. Toisaalta selkä voi mennä uudestaankin koska vaan, se on niin arvaamaton paikka. Nielikäinen. Mies sai pelata Ässissä ylivoimaakin jossa maalin eteen parkkeeratessaan on aika hankala siirrettävä pois. Kädet ovat mitä ovat, no tekihän Gladkin veivin TV-pelissä ja ainakin kerran muistan Nielikäisenkin vieneen vastustajan kahville Ässäpaidassa. Tärkeä pelaaja kuitenkin, toivottavasti välttää silti sikailut tällä kertaa. Ei tee hyvää ottaa liikaa pelikieltoja...

Rehellisesti uskon että Ässät voittaa kolmen maalin marginaalilla. Olkoon se sitten 3-0 tai 6-3.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt on SaiPa kovassa paikassa. Ottelu, vieläpä kirvelevän tappiollinen sellainen takana. Nämä ovat juuri näitä viheliäisiä vieraskiertueita joista pisteitä harvoin heruu ihmeemmin. Toivo kuitenkin lepää tämänpäiväisessä, josko sieltä vaikka se tasuri saataisiin aikaan. Yksikin piste lämmittäisi suuresti.

Tasapeliä ihan totuudennimissä pitäisin SaiPalla sinä parhaimpana tuloksena jota voidaan realistisesti odottaa. Voittoon toki pitäisi aina uskoa, mutta pakosti tämä tekee skeptiseksi, kiivas pelitahti, heikot otteet vieraspeleissä jne.
Näinköhän olisi tänään aika päästää Kuokka maaliin? Miehelle toivoisi pelejä myös alle ja niitä onnistumisia ehdottomasti. Myllyksen varaan ei voida valitettavasti liikaakaan laskea. En tiedä olenko väärässä olettamuksessani, mutta SaiPalla tuntuisi olevan pienoinen ongelma maalivahtipelin kanssa?

Hullu-Pasikin palaa kokoonpanoon mikä on hyvä juttu. Saadaan vähän materiaalia levennettyä ja eritoten fyysisyyttä takaisin riveihin.

Veikkaus: 3-3
 

Pioneer

Jäsen
SaiPan kokoonpano SM-liiga.fi:stä:

Immonen-Sachl-Hirvonen
Kerman-Uusikartano-Kaartinen
Yli-Torkko-Qvist-Kauppinen
Nielikäinen-Koho-Nokelainen

Kokko-Pursiainen
Bruun-Weckström
Pekkala-Hana
Nevalainen-Jokiraita

Kuokkanen maalissa.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässät tänään

Wesslin-Bergeron-Salonen
Peltonen-Sheriffi
Virkkunen-Fandul-Tuominen
Glad-Sorokins
Kivenmäki-Kiilholma-Korpisalo
Boman-Törnvall
Pöllänen-Ketola-Harjula
Rontti-Joensuu (ylimääräinen hyökkääjä)

Langkow maalissa
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Viestin lähetti Clark Kent
Pilkun hieromista, mutta Peltsi ei koskaan mikään superlupaus ole ollut. Ne lupaukset ovat olleet aivan eri miehet/pojat, mutta kukaan muu ei ole lupauksia teoiksi muuttanut... Ja Peltonenkin ihan peruspakki/pelaaja.

En minä nyt sellaisella totisella kiekkoanalyytikon naamalla tuota Peltos-juttua kirjoittanut.
Eihän Pele mikään superlupaus ole ollut, mutta piti vain heittää joku nimi joka on noussut Ässien omasta junnumyllystä hyväksi liigapelaajaksi.
 

Viper

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No nyt olisi jo korkea aika ottaa se kauden ensimmäinen vierasvoitto. Eilen se oli jo niin lähellä, mutta silti niin kaukana.

Paikka ei todellakaan ole helpoin mahdollinen. Isomäen hallissa on tunnetusti raivoisasti omiaan kannattava kotiyleisö ja mikä pahinta SaiPan kannalta, Ässätkin on pelannut alkukauden kotonaan erinomaisesti. Voitot Lukosta, TPS:sta ja Jypistä eivät varmasti tulleet sattumalta.

SaiPan vieraspelien sujuvuuden tietävät varmasti ainakin SaiPan kannattajat. Vaan ilmeisesti eilen oli jo viitteitä paremmasta, kun ei pelkästään peruuteltu ja pelätty vastustajaa. SaiPalta löytyy kuitenkin ratkaisijoita, vaikka Vallu onkin kokoonpanosta poissa.

Nyt jos Juha onnistuu vielä pitämään sen ensimmäisen erän ensimmäiset minuutit maalinsa puhtaana ja saamaan muutaman hyvän kopin, niin itseluottamus palaa taas ja kentällä nähdään jälleen sama Kuokkanen, joka viime kaudella torjui monia pisteitä SaiPalle.

Peli tullee olemaan tiukka ja tasainen. Enhän olisi SaiPan kannattaja, jos en tästä vierasvoittoa veikkaisi. Eli pelihän päättyy 2-3.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lahjoja ei kauheesti ole vielä tullut. Tuleeko Ässiltä?

Tosiaan.

Lauantai-päivä, ja vielä kohtuullisen kaunis sellainen.
Kovat tuulet ovat ulkona suurimmilta ostin takana päin, mutta miten sisätilat Porissa? Jossa "hornankattilaan" astuu Raumalaisten sabotoima Sputnikki.


Ässät ei paljoa ole maaleilla mässäilleet tällä kaudella.. Ainakaan vieraissa.
Kotona sentään on tehty ne tarvittavat maalit, mutta riittääkö se yleisölle? Mikä on tarpeeksi idän rautapäitä vastaan?
Bergeron, Bergeron... Ei vittu!


Saipalta olen nähnyt tällä kaudella yhden pelin (jeejee) sen kävin kaverin pyynnöstä katsomassa Tampereella... Onneksi kaveri olisi Ilves-fani, koska Saipalaisittain tuossa pelissä ei paljoa positiivistä ollut..
Varsinkin Kuokkanen imuroi niin hyvin maaleja, että hieman jopa ilahduin kun huomasin hänen pelaavan tänään.. Ei Myllyskään mikään itse varmuus ole ollut, mutta parempi kuitenkin..


ajan puutteen vuoksi, täytyy jättää miettiminen väliin ja pistää vielä pelaajat joita itse katsoisin jos hallilla olisin..


Bergeron -ässät
- tänään kaksi maalia, ja hyvää peliä.. Muuten saa pistää leiman perseeseen ja lähettää takasin japaniin. Sekundaahan tuo tuote näyttää olevan.

Pöllänen -ässät
- viime kaudella taisi olla 59.59 Saipaa vastaan... Tämä kausi on lähtenyt luistimet paskassa... joten olisikohan nyt aika??


Nielikäinen -saipa
- kestääkö miehen pinna ilman ylilyöntejä?
ai niin, se kuuluu kysyä että kestääkö miehen pinna enempää kuin yhden vaihdon? vittu että osaa olla tyhmä/turha/ihmeellinen pelaaja!

Sachl -saipa
- Verrataan Bergerrooniin... taisi viime kaudella olla vahvistuksetkin vahvistuksia... Ei sentään menny lukkoon ;)



joo.. tulokseksi haluaisin sanoo 6-1... mutta jos se päättyy 8-0 niin ei se mitään... Ässät kuitenkin voittaa, se on pääasia..


p.s. vastataan tällä siihen "kännissä jatkoajassa?" -ketjuun.. Eka kerta, viimeisestä en tiä...


p.s.s.s. tuo "lahjoja" tuli siitä, että pääsin ihmeelliseen ikään... Kännissä suurinpiirtein luvan kanssa..

antakaa Ässät loppuillalle jotain positiivistä!!
 

The Rock

Jäsen
Puhdas saldo sai jatkoa...

Ässät jatkoi hyvien kotiesitystensä putkea kaatamalla SaiPan 2-0. Ylivoima oli päivän sana sillä molemmat maalit Ässät tekaisi miesylivoiman turvin...

5:14 Vjatsheslav Fandul 1-0 (Oleg Sorokin) YV

&

28:08 Pasi Peltonen 2-0 (Marko Kivenmäki, Martin Bergeron) YV


...mitä ilmeisimmin ylivoimapelikin alkaa pikkuhiljaa löytää kuosinsa.

Myös todella hyvä syy Ässien kotivoittoon seisoi jälleen kerran tolppien välissä. Scott Langkow torjui kauden ensimmäisen nollapelinsä ja hoiti omalta osaltaan Ässille voiton. Jokohan toimittajat alkaisivat pikkuhiljaa heräilemään kun äänestetään SM-Liigan parasta torjujaa? Se mies löytyy Porista.

Maanantaina Jokerien vieraaksi Jaffa-areenalle matkustava Patalauma saa toivottavasti tämän päiväisestä pelistä lisää sykettä ja olisi hienoa nähdä se kauden ensimmäinen vierasvoittokin. Tästä on hyvä jatkaa...

PORI JYLLÄÄ!!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös