Ässät mediassa

  • 2 300 865
  • 9 541

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Sillälailla! katsomossa altistumisia pelsupelissä. No, se hyvä puoli että 3 shotti on jo ovella. Sairaat käy peleissä ja terveet on kotona...

Koronavirus | Olitko katsomassa Ässät–Pelicans -ottelua? Olet voinut altistua koronalle: Koronavirus | Olitko katsomassa Ässät–Pelicans -ottelua? Olet voinut altistua koronalle

Hyvin on ihan paikkaa myöten kerrottu, missä tarkalleen ottelussa on voinut altistua..

Sehän on selväksi käynyt ja asiasta kait mediassakin puhuttu, miten todella moni koronapassin omaava ihminen ajattelee. Eli siis, että nyt pitäisi mennä paikkaan X, mutta kun tässä on nyt näitä flunssaoireita. Vaan eipä hätää, kun mulla on tämä koronapassi, niin silloin mulla on kuitenkin sekä laillinen että moraalinen lupa mennä, koska eihän mulla voi olla koronaa.. k-passia on arvosteltu ikään kuin valheellisesta turvallisuudentunteesta, eikä tosiaan ihan syyttä

Se on sitten eri asia, jos Pelsu-ottelussa olleet koronapositiiviset olivat lapsia, sillehän ei sitten mahda mitään..
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sehän on selväksi käynyt ja asiasta kait mediassakin puhuttu, miten todella moni koronapassin omaava ihminen ajattelee. Eli siis, että nyt pitäisi mennä paikkaan X, mutta kun tässä on nyt näitä flunssaoireita. Vaan eipä hätää, kun mulla on tämä koronapassi, niin silloin mulla on kuitenkin sekä laillinen että moraalinen lupa mennä, koska eihän mulla voi olla koronaa.. k-passia on arvosteltu ikään kuin valheellisesta turvallisuudentunteesta, eikä tosiaan ihan syyttä

Tämä nyt on sinun mielipiteesi, ja se sinulle suokoon. Ei se silti mikään totuus ole...
Sama pätee omaan näkemykseen. Lähipiirissä ei ole yhtään passin kantajaa, joka noin olisi toiminut tai noin saattaisi toimia. Tuplarokotetut tuntuvat olevan nöyriä tämän asian suhteen, eikös denialistit ole tätä porukkaa juuri nöyryydestään moittineet (eivät ajattele omilla aivoillaan)....

Voisin heittää ihan päinvastaisen näkemyksen. Tunnen monta rokottamatonta, jotka ovat hyvinkin ylimielisiä tämän epidemian / pandemian suhteen. Sama jengi, jonka päivittäiseen sanavarastoon kuuluu flunssa, nuha, rätti naamalla, koronavouhotus jne jne.
No eipä tästä kannata täällä ainakaan enempää vääntää, kunhan tuli mielipiteeseen vastattua mielipiteellä.

Uskotaan ja toivotaan, että altistuminen katsomossa ei johda jatkotartuntoihin. Tämä vaikuttaisi väkisinkin siihen, miten näihin yleisötapahtumiin jatkossa suhtaudutaan.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
@Janiz80 ymmärsit nyt selvästikin väärin (allekirjoittaneen huonon sanavalinnan takia varmaankin), ei tuo ollut mielipiteeni vaan käsitykseni. Onhan minulla passi itselläkin koska oli selvä että otan rokotteet, mutta itse en silti kovin flunssaoireisena lähtisi mihinkään. Tiedän vain nyt jo koronapassin lyhyen historian aikana tapauksia, joissa passillisena on menty kipeänä keikalle tai kapakkaan, koska on kenties ihan viattomasti ajateltu (ei siis edes ylimielisesti), että kun mulla on koronapassi niin ei haittaa että olen kipeänä.. ja rokotedenialistit ovat juuri sitä kaikkein ylimielisintä porukkaa näiden juttujen suhteen, juuri näin..

Noh, se siitä, koska tämä ei sen enempää liity millään tavalla mihinkään tässä ketjussa
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Eli 4 varmistettua ja 6 kotitestein, joiden tulosta odotellaan vielä. Nyt selvitetään sekventoinnin avulla voiko kyseessä olla iso-O, koska näin laaja rypäs on rokotettujen välillä harvinaista. Asiasta lisää SK:n jutussa alla. Voi nyt perkele.

 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Siellä on enemmän kuin nuo mitä nyt julkistettu 4+6! Tuon ekan luvun saa kertoa jo kolmella että päästään lähelle oikeaa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäs jos kyseinen sairastunut on alle 12v?

Tuolla on tällä hetkellä ainakin kiekkojoukkueellinen alle 12v karanteenissa seuratoiminnassa ilmenneen tartunnan takia.

Satakunnassa(kin) on useita koululuokkia karanteenissa tällä hetkellä, nimim. "tilanne päällä".

Nämä samat lapset harrastavat ja näitä tulee väkisin.
Koulujen joululoma voi antaa happea koronatilanteelle.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Missä tällaista tietoa teillä? Lähinnä sillä kyselen kun meidän päässä seura on taas yllättäen ollut aivan hiljaa tilanteesta.


Lisäksi uutiset kopista kertovat että kipeänä on useampi kuin nyt positiivisen tuloksen saaneet, joten todennäköisesti tartuntoja on paljon enemmän.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei tuo ole välttämättä vielä omikronia, voi johtua ihan siitäkin, että 2-piikin teho alkaa jo hiipua ja kolmatta tarvittaisiin boostaamaan. Erikoista oli myös tuo, että "lähes kaikilla Ässäpelaajilla on 2-rokotetta". Miten joulukuussa voi vielä olla 1-piikin ukkoja kopissa?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Erikoista oli myös tuo, että "lähes kaikilla Ässäpelaajilla on 2-rokotetta". Miten joulukuussa voi vielä olla 1-piikin ukkoja kopissa?

Totta kai voi olla, Suomessa on kuitenkin tällä hetkellä reilut 300 000 ihmistä, joilla on vasta yhdet herkut hihassa ja siinä sitten pohtivat ottavatko enää lisää. Omassakin perhepiirissä on tällainen henkilö. Ässien tapauksessa sillä perusteella ei kait voi koppiin kieltää tulemasta, että on vain yksi piikki otettuna.. itse asiassa lain mukaanhan työnantajalla ei ole edes lähtökohtaista oikeutta saada tietoa työntekijän rokotesuojasta (tietysti ettei voi käyttää syrjimisperusteena, eri asia sitten koska aletaan vaatia koronapassia tietyille työpaikoille), ja laki koskee tietysti myös liigaorganisaatioita. Tiedä sitten kuinka avoimesti näistä kopissa puhutaan ja selvästi myös SK:lla joku näppituntuma asiasta on, kun kerran pystyi tuollaisen lauseen kirjoittamaan..
 
Viimeksi muokattu:

Laukoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,
Totta kai voi olla, Suomessa on kuitenkin tällä hetkellä reilut 300 000 ihmistä, joilla on vasta yhdet herkut hihassa ja siinä sitten pohtivat ottavatko enää lisää. Omassakin perhepiirissä on tällainen henkilö. Ässien tapauksessa sillä perusteella ei kait voi koppiin kieltää tulemasta, että on vain yksi piikki otettuna.. itse asiassa lain mukaanhan työnantajalla ei ole edes lähtökohtaista oikeutta saada tietoa työntekijän rokotesuojasta (tietysti ettei voi käyttää syrjimisperusteena, eri asia sitten koska aletaan vaatia koronapassia tietyille työpaikoille), ja laki koskee tietysti myös liigaorganisaatioita. Tiedä sitten kuinka avoimesti näistä kopissa puhutaan ja selvästi myös SK:lla joku näppituntuma asiasta on, kun kerran pystyi tuollaisen lauseen kirjoittamaan..
Joo työnantaja ei voi kysellä. Mutta operaattori esim jäähallissa voi ovella kysyä onko pelaajilla koronapassi? Jos ei ole ei pääse halliin saati pelaamaan. Näitäkin esimerkkejä on jo ollut Uudenmaan alueen jäähalleista!
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Niin, miten tuo nyt sitten menee. Jos firma pitää pikkujoulut jossain vuokratiloissa, työnantaja ei voi edellyttää koronapassia pikkujouluihin osallistumisen ehtona, mutta tilanvuokraaja voi.
 

tonir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, miten tuo nyt sitten menee. Jos firma pitää pikkujoulut jossain vuokratiloissa, työnantaja ei voi edellyttää koronapassia pikkujouluihin osallistumisen ehtona, mutta tilanvuokraaja voi.

Niin varmaan muuten mutta jos tilanvuokraaja tms ei tarjoile alkoholia niin eikös alle 50 henkilön yksityistilaisuudet ole sallittua ilman koronapassia?

Tai eihän näistä kokoajan muuttuvista säännöksistä jaksa olla edes niin perillä enää ...

Harmittaa itseäni pirusti että ei näe huomenna eikä Pe Ässien peliä mutta minkäs sille voi. Korona jyrää ja rokoitevastustajat kotkottaa ihan järjetöntä paskaa ja heiluu paanakedonkadulla kyltteineen ja valkoisiin pellepukuihin pukeutuneina!

Herätkää idiootit ja ottakaa rokoite!

Kiitos ja anteeksi.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ei voi. Pelaajat ovat yleisöstä erillään ja työtehtävissä joten rajoitukset eivät koske heitä.
Saivartelua isolla S, mutta eiköhän nuo ole samassa sisätilassa? Olkoonkin, että tila on aika suuri. Osoittaa vain tämän koronahässäkän tulkintojen vaikeuden kaikilla tasoilla. Olihan osa sitä mieltä varmuudella, että ei kahta rokotteen saanutta ihmistä laiteta karanteeniin, mutta kuinkas kävikään. Minä en ainakaa syvällä rintaäänellä julista tämän taudin osalta yhtään mitään.
 
Suosikkijoukkue
Ässät, SaiPa, Ketterä
Saivartelua isolla S, mutta eiköhän nuo ole samassa sisätilassa?
Onhan ne. Samaten baarin työntekijä voi kyllä olla baarissa ilman passia töissä, mutta ei asiakkaana. Verrattain outoa.

Itseä ei testattu edes pyynnöstä 1,5kk sitten,, kun oli molemmat rokotteet. Nyt niitä taas passitetaan kilpaa testeihin. Ei he itsekään tiedä siellä mikä on hyväksi ja mikä ei. Pelkkää arvailua kaikki heidän ratkaisunsa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Saivartelua isolla S, mutta eiköhän nuo ole samassa sisätilassa?

Ovat mutta ovat kuitenkin toisistaan erillään.

U20 sarjassa joku porilainen ei voinut tästä syystä peliä pelata Hesassa. Mutta toki voit pitää oman kantasi jos haluat

Tämä ei ole mikään minun kantani vaan asia jonka olen kohdannut oman työni puitteissa ihan vähän aikaa sitten. Koronapassilla kierrettävät yleisörajoitukset koskevat yleisöä, eivät esimerkiksi pelaajia yms. toimihenkilöitä jotka eivät ole yleisön kanssa välittömässä kontaktissa.

Stadin tapauksesta en osaa sanoa mistä on kysymys mutta aika erikoista jos noin on käynyt. Sillä saako joku pelaamisesta palkkaa ei pitäisi olla merkitystä.
 

Teela

Jäsen
Ovat mutta ovat kuitenkin toisistaan erillään.



Tämä ei ole mikään minun kantani vaan asia jonka olen kohdannut oman työni puitteissa ihan vähän aikaa sitten. Koronapassilla kierrettävät yleisörajoitukset koskevat yleisöä, eivät esimerkiksi pelaajia yms. toimihenkilöitä jotka eivät ole yleisön kanssa välittömässä kontaktissa.

Stadin tapauksesta en osaa sanoa mistä on kysymys mutta aika erikoista jos noin on käynyt. Sillä saako joku pelaamisesta palkkaa ei pitäisi olla merkitystä.

Kyse on kaupunkien/kuntien AVI:a tiukemmasta linjasta eli ovat päättäneet, että kaikilta yli 16-vuotiailta vaaditaan passi tai 72h negatiivinen tulos, jotta halliin pääsee sisälle. Tämä koskee myös pelaajia ym joukkueen henkilöstöä U16- ikäluokista ylöspäin.
Tämä käytäntö on voimassa mm Porissa ja Raumalla. Täältä voi lukea Ässät ry:n tiedotteen asiasta.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Porin liikuntatoimi on päättänyt että kaikkiin liikuntapaikkoihin vaaditaan jokaiselta yli 16v käyttäjältä koronapassi, eli tämä koskee myös Ässien pelaajia. Täysin yksiselitteinen asia ja eilen esimerkiksi Urheilutalossa vaadittiin kaikilta harjoituksiin tulijoilta passin näyttämistä. Myös edustusjoukkueiden pelaajilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös