Ässien tapa tiedottaa asioista ja myös näistä sopimuksista on sellainen kuin se pitäisi olla koko liigalla ja kaikilla siellä pelaavilla joukkueilla. Suomessa on vähintäänkin hieman omituinen tapa, jossa pelejä pelataan pääasiassa 3-4 päivänä viikossa ja sarja kestää normaalisti syyskuun puolesta välistä huhtikuun loppuun. Muutamia harkkapelejä elokuun alusta kauden alkuun tähän päälle. Kuitenkin aktiivinen aika kestää karkeasti arvioiden sellaiset 140-150 päivää vuodessa ja loppu ollaan hieman hissukseen.
Jos miettii esim. NHL:ää (älkää ymmärtäkö väärin, on täysin eri asia kokonaisuudessaan), jossa kausi pelataan käytännössä lokakuun alusta kesäkuun alkuun ja pelataan lähes joka päivä, tämän jälkeen aletaan kiinnittämään huomiota draftiin, jota puidaan tulkoon kauden päättymisestä vielä aina siihen asti, kun alkaa taas vapaiden agenttien markkinat, jossa taas omat tohinat. Pienen pienen tauon jälkeen nuorten lupausten leirit yms, kunnes alkaa harjoitusleirit. Aktiivista aikaa mediassa varmaan karkeasti 330-340 päivää vuodessa.
Liigan ja siinä pelaavien joukkueiden tavoitteena on tuottaa voittoa, ne ovat tuote ja luovat itsestään brändiä. Tarjotakseen enemmän pitää olla esillä. Määtän jatkolla ei ehkä ole samanlaista mediaseksikkyyttä kuin Taylor Hallin ollessa vapaa agentti, mutta joka tapauksessa jokunen ihminen on varmasti käynyt katsomassa Kian sähköauton hinnan. Näillä luodaan näkyvyyttä, ollaan esillä, luodaan yhteistyökuvioita ja saadaan rahaa.
Ässät on tiedottamisessa liigan parhaimmistoa (edes jossain). Ässien kausi päättyi 14.4 ja 15.4 alkaen Ässät on jollain tavalla ollut ihmisten huulilla SK:ssa, täällä, Facebookissa, Instassa yms. Nyt on kuitenkin jo 12.5 eli umpisurkean kauden jälkeen kuukausi luotu näkyvyyttä. Moni sivuille eksynyt on varmasti jo käynyt painamassa tilaa kausikortti painiketta.
Lisää rahaa tarkoittaa kuitenkin loppujen lopuksi parempaa liigaa.