Ässät mediassa

  • 2 300 726
  • 9 541

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vakavasti puhuen, miksei Olli saa laulaa just siellä missä ite tykkää?

Katos vaan, itse ensio. Kiva nähdä pitkästä aikaa.

Missasit kuitenkin pointin. Mulle on ihan sama missä laulaa ja koska laulaa. Tai no sen verran on väliä, että itse olisin aina silloin mieluummin jossain muualla. No, jäähalli ehkä poikkeuksena ja ennen matsia luikautettu Maamme-laulu.

Pointti oli se, että henkeen ja vereen vannoneen Ässäfanin ei mielestäni pitäisi esiintyä Kärppäpaita päällään. Tai näin tekemällä saa kyllä ainakin tältä suunnalta epäuskoista naurua päälleen. Nolo ja häpeällinen temppu kaiken kaikkiaan eikä sitä voi millään rahalla selittää. Itse en voisi kuvitella kulkevani missään minkään muun liigajoukkueen kuin Ässien paita päällä, mutta ehkä olen sitten tällainen perus puupääosaston kaveri.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Suomessa on paljon eteenpäinmenon varaa, kun puhutaan urheilu- ja seurakulttuurista ja huliganismia en todellakaan tarkoita.

Niin, se on ikävää huliganismi otetaan heti keskusteluun jos mainitaan sana "urheilu" - tai vaikkapa "fanikulttuuri". Tämän takia esimerkiksi monilla faniryhmittymillä on välillä vaikeaa, ennakkoluulot ovat syvässä.

Kyllä Suomessa pitäisi ajatella fanittamisen olevan muutakin kuin sitä että ostetaan lippu otteluun ja taputetaan käsiä kun tulee maali. Ylipäätään Suomessa pyöritään liikaa voittojen ja tappioiden, tulosten ympärillä. Ovathan ne tärkeitä ja olennaisia, mutta jos puhutaan kulttuurista, sisältää se muutakin.

Jos Lindholm ilmestyy tänä keväänä Isomäen jäälle, on häntä mielestäni tervehdittävä "Juha Junno" - huudolla.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Missasit kuitenkin pointin. Mulle on ihan sama missä laulaa ja koska laulaa. Tai no sen verran on väliä, että itse olisin aina silloin mieluummin jossain muualla. No, jäähalli ehkä poikkeuksena ja ennen matsia luikautettu Maamme-laulu.

Kyllä mä pointin tajusin, ihmettelin vaan sitä siinä mielessä, että Lindholm on tyyppi, jolla jääkiekkopuolen kavereita on ympäri Suomen ja NHL:ssäkin. Silloin on ihan selvä, että kysyntää on, ja jos Olli haluaa mennä Ouluun vetämään, siinähän vetää. Itselle ei ole Ollin lempiseura jäänyt jääkiekossa epäselväksi, mutta jos jollekin muulle on, niin hyvä niin, varmaan.

Jos Lindholm ilmestyy tänä keväänä Isomäen jäälle, on häntä mielestäni tervehdittävä "Juha Junno" - huudolla.

Ilman muuta kannattaa, se kertoo siitä että porilainen kiekkofani avaa silmänsä maailman tapahtumille kerran neljässä vuodessa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä mä pointin tajusin...

Miksi välttelet koko asian pointtia, jos tajusit sen?

Onko se mielestäsi Ässäfaniksi useaan otteeseen tunnustautuneelta julkkikselta ymmärrettävää esiintyä toisen samaa sarjaa pelaavan joukkueen pelipaita päällä?
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Miksi välttelet koko asian pointtia, jos tajusit sen?

Onko se mielestäsi Ässäfaniksi useaan otteeseen tunnustautuneelta julkkikselta ymmärrettävää esiintyä toisen samaa sarjaa pelaavan joukkueen pelipaita päällä?

Mikäli välttelisin koko asian pointtia, en osallistuisi tähän keskusteluun millään tavalla.

Ja varsinaiseen kysymykseen: on. Lindholmi on suomalainen kiekkomies, jolla on kavereita muuallakin kuin Porissa. Jos Junno haluaa Ollin vetämään Ouluun, Ollihan menee. Samaan tapaan Kalpa-fani Sakari Kuosmanen on käynyt mylvimässä Finlandian ties missä, eivätkä tietääkseni kuopiolaiset siitä ole pelihousujaan repineet. (Toki voi olla mahdollista, en ole seurannut onko tämä aiheuttanut Kalpa-puolella jotain tunteenpurkauksia.)

Mutta joo, tämä minun puolestani tästä. Odottelen pientä, mutta kovaäänistä Petturi!-tifoa kevään torijuhlaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sä et vaan edelleenkään tajua ensio pointtia, ethän? Se pointti on kilpailevan joukkueen pelipaita päällä.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Sä et vaan edelleenkään tajua ensio pointtia, ethän? Se pointti on kilpailevan joukkueen pelipaita päällä.

Eli kun riittävän kauan jankuttaa, etten tajua pointtia, se muuttuu myös totuudeksi? Minä en osallistuisi tähän keskusteluun millään tavalla, jos en tajuaisi teidän pointtianne.

Tajuan varsin hyvin, että teitä risoo, että ässäfani käy laulamassa jonkun muun seuran tilaisuudessa. Yhtä lailla faktaa kuitenkin on sekin, että Lindholmi tietää kiekkoväkeä muualtakin kuin Porista ja Ässistä, ja sikäli ei ole mikään ihme että noita kyselyitä tulee muualtakin. Porilaiset kiekkofanit tietysti voivat vetää herneen nenään siitä, että "oma poika" käy muualla laulamassa, mutta omasta mielestäni tällaiset hahmot ovat ns. isossa kuvassa koko suomikiekon etu. Sitäkin pitäisi miettiä samalla, kun potee ankaraa vitutusta siitä, miksei se Olli vedäkään maammelaulua kuin Isonmäen jäähallissa.

Teidän näkökannassanne oudoksuttaa vain se, että minkä takia tällaiseenkin asiaan pitää suhtautua niin kovin puristisesti, "on vain yksi"-pohjalta. No mutta, kuten sanottu, Petturi!-tifoa odotellessa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
KYSE ON VITTU SIITÄ, ETTÄ LINDHOLM ON ALENTUNUT PITÄMÄÄN KÄRPPIEN PAITAA PÄÄLLÄ. MINUA EI KIINNOSTAISI HEVON VITTUAKAAN KOKO ASIA, MIKÄLI YÖ OLISI VAIN AMMATTIMAISESTI VETÄNYT KEIKAN.

Hyvän keikan voi vetää ilman, että tekee noin tyylittömän eleen ja mies väittää olevansa vielä kovakin Ässä-fani.
 

Ässät #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
KYSE ON VITTU SIITÄ, ETTÄ LINDHOLM ON ALENTUNUT PITÄMÄÄN KÄRPPIEN PAITAA PÄÄLLÄ. MINUA EI KIINNOSTAISI HEVON VITTUAKAAN KOKO ASIA, MIKÄLI YÖ OLISI VAIN AMMATTIMAISESTI VETÄNYT KEIKAN.
Kysehän on ihan puhtaasti siitä, että Suvi Teräsniska on antanut Ollille kiitokseksi piparia,kun moisen rätin on päälleen vetänyt. Joka jätkä täällä olis samassa tilanteesa suostunu pukeutumaan vaikka lukkopaitaan.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Kyl on hauska nähä jos porukka suuttuu siitäkin jos ja kun torilla tavataan ja Olli ja/tai Tuxu ei ole alasti esiintymässä.
 

Bay

Jäsen
KYSE ON VITTU SIITÄ, ETTÄ LINDHOLM ON ALENTUNUT PITÄMÄÄN KÄRPPIEN PAITAA PÄÄLLÄ. MINUA EI KIINNOSTAISI HEVON VITTUAKAAN KOKO ASIA, MIKÄLI YÖ OLISI VAIN AMMATTIMAISESTI VETÄNYT KEIKAN.

Hyvän keikan voi vetää ilman, että tekee noin tyylittömän eleen ja mies väittää olevansa vielä kovakin Ässä-fani.

Jokohan enskalle tuosta jo aukenee? Rautalangasta vielä: keikka ok, paita ei.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Jokohan enskalle tuosta jo aukenee? Rautalangasta vielä: keikka ok, paita ei.

Tämä jankkaaminen ei kuulu suosikkiharrastuksiini, mutta jotta täällä nyt ei jää elämään sellainen virheellinen käsitys, etteikö asia olisi "auennut" niin todettakoon vielä kerran: aukesi. Muuten en olisi koko juttua edes kommentoinut.

Kyl on hauska nähä jos porukka suuttuu siitäkin jos ja kun torilla tavataan ja Olli ja/tai Tuxu ei ole alasti esiintymässä.

Älä muuta sano. Teet niin tai näin, aina menee päin persettä. Ainakin Porissa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo

Uusis85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Menee osittain offiksi tämä, sori.

Olli Lindholm esiintyy rahan takia. Se on miehen työ, ja Oulussa työvaate oli sillä kertaa Kärppien paita. Jos Ässien menestys on sitä luokkaa, että jokin konsertti keväämmällä kannattaa järjestää, niin olisi pelkästään piristävää jos siellä esiintyisi joku muu kuin kulahtanut Lindholmi. Harmi vaan kun kaikki mielenkiintoiset porilaiskokoonpanot soittavat niin vaikeaa musiikkia, että on pakko tyytyä Lindholmiin.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Menee osittain offiksi tämä, sori.

Olli Lindholm esiintyy rahan takia. Se on miehen työ, ja Oulussa työvaate oli sillä kertaa Kärppien paita. Jos Ässien menestys on sitä luokkaa, että jokin konsertti keväämmällä kannattaa järjestää, niin olisi pelkästään piristävää jos siellä esiintyisi joku muu kuin kulahtanut Lindholmi. Harmi vaan kun kaikki mielenkiintoiset porilaiskokoonpanot soittavat niin vaikeaa musiikkia, että on pakko tyytyä Lindholmiin.

Porilaisulvilalainen Disco Ensemble torille? Käy!
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Ihmeellinen kohina noussut Lindholmin Ollista. Taas. Ei kai jääkiekko ole kenellekään meistä niin vakava asia että pitää vetää herneet nenuun jos Olli käy hankkimassa itselleen/perheelleen tienestiä esiintymällä Kärppien mestaruusjuhlassa seuran paita päällä? Eiköhän miehellä ole siitä huolimatta ihan aito fanisuhde Ässiin..

Itselleni Olli on ihan samanlainen ässäfani kuin kuka tahansa muukin, eroa tekee vain se että mies on Yön solisti ja pääsee sen avulla toitottamaan faniuttaan medioihin.

Ei kannata ottaa niin vakavasti.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ja kyllähän se kaikesta huolimatta on niin että ainakin ennemmin Olli torille kuin vielä kulahtaneempi Niemisen Pertti tai mikä Neumanni se nyt on.

Täältäkin iso peukku Disco Ensemblelle ja jos ihan totta puhutaan niin jos vähän nähdään vaivaa niin aikamoinen kattaus saataisiin Ässien torijuhlille.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tämä on ihan samanlaista retard-läppää, kuin se taannoinen vastarinta Timo Soinia vastaan, kun syntyjään raumalaisena oli Lukon pelipaita päällä katsomossa. SK:n tekstari palsta täyttyi "Ei saa äänestää Perussuomalaisia, kun Soinilla oli Lukon pelipaita päällä"-tyylisistä viesteistä... Joku valopää oli Raumalla sanonut Soinille, että "En voi äänestää sua, kun kannatat Lukkoa", johon Soini: "Älä äänestäkään missään tapauksessa, vaan äänestä jotain porilaista ehdokastamme"...:)

Mutta oikeasti, mitä vitun väliä sillä on, mitä joku Lindholm touhuaa?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse peilaan tätä vaan omien "arvojen" pohjalta, Olli ajattelee selvästi eri tavalla. Menisin todennäköisesti Kärppien mestaruusjuhliin vetämään keikan, jos tarpeeksi maksettaisiin. Onnittelisin oululaisia mestaruudesta, vetäisi hyvän keikan, mutta en silti teeskentelisi olevani yksi heistä vetämällä Kärppä-paidan päälle. En ole Kärppä-fani, eikä näin ollen mestaruus hetkauttaisi suuntaan tai toiseen. Kokisin sen vaan jotenkin vääränä ja turhana tekona.

Enemmän itse tuhlasin aikaa nimim. ensioon tässä ketjussa kuin varsinaisesti Olliin (piis, enkka):D Mutta se siitä, jatketaan. Maailmassa varmaan tapahtuu vähän vakavempiakin asioita.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse peilaan tätä vaan omien "arvojen" pohjalta, Olli ajattelee selvästi eri tavalla.

Olen tismalleen samoilla linjoilla Blackien kanssa.

Lähinnä hymyilyttää nyt tämä Lindhomin puolusteleminen ja se ettei Suomessa todellakaan ole kunnollista urheilukulttuuria, jos tällainen temppu sallitaan jopa Jatkoajan Ässäpuolella näinkin suuressa määrin.

Olen mahdottoman suvaitsevainen jätkä jne oikeassa elämässä, mutta Ässien kannattamisen suhteen olen varmasti juntti, puupää ja tietyllä tapaa jopa tyhmä. Tällaisia Kärppäpaita päällä tehtyjä esiintymisiäkään Ässäfaniksi julistautuneelta kaverilta en suostu ymmärtämään.

Maailmassa tapahtuu pahempiakin asioita ja tämä tapaus liittyy ainoastaan urheiluun. Ei niitä pidä sekoittaa keskenään.
 

kalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei kai jääkiekko ole kenellekään meistä niin vakava asia että pitää vetää herneet nenuun jos Olli käy hankkimassa itselleen/perheelleen tienestiä esiintymällä Kärppien mestaruusjuhlassa seuran paita päällä? Eiköhän miehellä ole siitä huolimatta ihan aito fanisuhde Ässiin..
Juuri näin, vuosien aikana ole useamman kerran nähnyt Ollin livenä täällä Jypin ja Kalpan reviirillä ja joka ikinen kerta on muistanut tuoda esille Porin Ässät jossakin muodossa. Mies tunnetaan Porin ulkopuolella Ässien suurimpana kannattajana, sitä ei yksi työkeikka muuta miksikään.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minusta Olli Lindholm ei "kuin kuka tahansa Ässäfani" ja meistä muista Ässäfaneista hänet erottaa julkinen ammatti ja siinä saavutettu asema ja ilmeinen halu kommentoida julkisesti ja usein Porin Ässien asioita. Näistä syistä minun on mahdoton pitää yhdentekevänä mitä Olli jääkiekkoon liittyen tekee. Kärppien mestaruusjuhlissa esiintyminen Kärppien paita päällä on mielestäni aika omituinen viesti Ässille ja muille Ässäfaneille. Kun omalla seuralla ei ole juhlimisen aihetta, on ilmeisesti täysin ok mennä toisten bileisiin tuulettelemaan?

En ole millään muotoa Ollin tai Yön fani, mutta olen johonkin mittaan arvostanut (ja toisinaan taas inhonnut) Ollin julkista Ässäfanitusta. Suomessa on ylipäätään hyvin vähän julkkkiksia jotka tuovat noin avoimesti faniuttaan esiin ja pidän hienona että joku luovuttaa tunnetut kasvonsa tällaisen "suuremman idean" palvelukseen. Kaikilla ei ole moiseen kanttia vaikka fanitusta löytyisikin, moni pelkää pyllistävänsä yleisölleen jos tunnustautuu jonkun faniksi. Tältä pohjalta olen Lindholmiin erittäin pettynyt.

Suomi - Rockin Juha Junno, totta tosiaan. "Kiero ketku ja mitään häpeämätön vedättäjä", niin kuin Junnostakin on sanottu.

Lähtisiköhän Noora Tommila torille?
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Mitä jos Ässäfaniksi julkisesti tunnustautunut Herra X, mestarikokki, tilattaisiin tekemään työtään Rauman Lukon kauden päätöstilaisuuteen ja toimittamaan tarvittavat cateringpalvelut. Tilauksen yhteydessä Lukko ilmoittaa, että "olis muuten semmonen juttu, että paikan päällä työskentelevät käyttävät Lukon pelipaitaa".

Herra X, joka on alansa ammattilainen, suostuu. Miten tähän hypoteettiseen tilanteeseen reagoitaisiin?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielestäni julkisesti faniksi tunnustautuneen ja faniuttaan vuosikausia julkisesti julistaneen henkilön ei tule mistään syystä esiintyä julkisella toisen joukkueen peli - tai muussa paidassa. Toki tuossa hypoteettisessa tilanteessa "rike" olisi sikäli lievempi että kyse olisi palvelun tuottamisesta eikä esiintymisestä, mutta pettynyt olisin silti. "Alansa ammattilaisilla" luulisi olevan valinnan varaa.

Painotan vielä etten ole millään lailla mistään vihainen, tympäisee vain tuo ettei millään tunnu olevan mitään väliä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös