Mainos

Ässät mediassa

  • 2 396 632
  • 9 856

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi herran jestas kun Lukko fanit ovat herkällä tuulella, ensin Dufva vei Pihlströmin viekkaudella ja Pietilä arvioi Lukon väärin ja nyt radiomainoksetkin ovat tyylittömiä...

Ihan hauskoja mainoksia, osuu hyvin kohdeyleisölle eli Ässä faneille. Suippo määritelmästä voidaan kinata loputtomiin, minulle on sanottu, että raumalaiset nostelevat niitä vauvoja.
 
Viimeksi muokattu:

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
SupRise Me:lle, jos olin kohderyhmää, niin media oli kyllä väärin valittu, kun törmäsin näihin mainoksiin vasta tänään näiden jatkoajan linkkien välityksellä.
Ottamatta mitään kantaa mainoksen "sisältöön tai antiin", Ässien kohdalla on normaalia, että mainonta sekä markkinonti tapahtuu paikallismediassa, joiden markkina-alueena on Porin talousalue. Ässät käyttää ulkopuoliseen mainontaan pääasiallisesti Radio Poria, Satakunnan Kansaa sekä paikallislehtiä, kun Porin Sanomat.

Ja mitä tulee itse ottelu-tapahtuman mainontaan, niin Ässien on turha mainostaa esim. Saipa otteluita, koska niissä peleissä käy "runko", jotka tulevat hallille ilman mainontaa. Jos taas vastassa on esim. HIFK tai LUKKO, niin ottelutapahtuman mainonta ja markkinointi on isompaa ja se kestää luonnollisesti kauemmin.

Porin kokoisessa kaupungissa paras mainonta ja markkinontikeino on vaan ja ainoastaan joukkueen menestys. Siksi ulkopuoliseen markkinointiin laitetut rahasummat olevat olemattomat. Niissäkin tapauksissa, pyritään "partnership" toimintatapaan, joissa raha ei vaihda omistajaa, vaan kumpikin mainostaa kumpaakin.
 

Jurgeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi herran jestas kun Lukko fanit ovat herkällä tuulella, ensin Dufva vei Pihlströmin viekkaudella ja Pietilä arvio Lukon väärin ja nyt radio mainoksetkin ovat tyylittömiä...

Ihan hauskoja mainoksia, osuu hyvin kohdeyleisölle eli Ässä faneille. Suippo määritelmästä voidaan kinata loputtomiin, minulle on sanottu, että raumalaiset nostelevat niitä vauvoja.

Suipon määritelmä nyt on molemmissa porukoissa sama, mutta Rauma ja Pori vain vaihtavat paikkoja.

Tässä yhteydessä Iiro Suippo taitaa kuitenkin olla se perus raumalainen, joka on saanut nimensä paikallisen potkupallojoukkueen mukaan, ja jonka sukunimi viittaa suippokorvaiseen kaimaan lukon logossa. Toki Iiro Suipotkin syntyvät nykyisin Porissa.

Pakko sanoa tämän olevan kyllä tämän kauden parhaimmistoa sm-liigan radiomainoksissa. Sai hymyn omille huulille ja jopa Pelicanssia kannattavien avovaimon ja sen veljen huulille.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ei voi kyllä kuin ihmetellä raumalaisten pikkusieluisuutta jos ihan oikeasti muka näkevät mainokset noin. Nimenomaan tuollaista Pori-Rauma naljailua pitääkin olla ja toivottavasti Raumalla myös lähtisivät jonkinlaiseen vastaiskuun. Vai eikö huumorintaju riitä?

Sellaista paskaa mainokset nykyään, että tällaiset mukavan erilaiset pätkät piristävät ajomatkoja oikein mukavasti.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ensimmäinen oli tyyliin "ihan hauska", loput ovat olleet enemmän tai vähemmän väsyneitä.

Nuo tappioputket ja URHOtv-pelit ovat mielenkiintoisia selityksiä ja varmaan osittain tottakin, mutta esim. rakkaan vihollisenne Lukon tappioputken jälkeinen URHOtv-kotimatsi veti päälle neljätuhatta katsojaa (ja toinen samanlainen oli loppuunmyyty Ässät-peli). Nettitv:n ilmaisuuden takia tuskin pariakymmentä katsojaa enempää menetitte, varsinkaan jälkimmäisessä pelissä kun tiedossa oli nuo nykimiset.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En nyt niin kehuisi tuon rakkaan vihollisen yleisömääriä. Joukkue painaa runkosarjan kärjessä vastoin odotuksia ja yleisö ka on silti vain 4284.

Ja uusin mainos mikä tuli Kärppäpelissä oli taas erittäin hyvä.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan nuo mainokset nyt vähän lapsellisia minunkin mielestäni. Tuo Ässät-Jyp pelin mainos varsinkin todellista kuraa, mutta kaippa noille löytyy kannattajansa sieltä porista.
 

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itseäni hävettää tuhannesti enemmän täällä jatkoajassa usein käynnissä oleva Pori vs. Rauma pippelinvenyttely -kisa, kuin mainokset tahi Lukon junnuisien lanseeraama "vihatkaa ässiä" klaani. Rauma/Pori vastakkain asettelu on yksi suurimpia itsestäänselvyyksiä sm -liigassa ja ilmiönä koko maata ajatellen paaaaaaljon suurempi kuin Jokerit/HIFK tahi Tappara/Ilves.

Liekki palaa iloisena ikuisesti ja tällaiset (lapsellisetkin) tempaukset tuovat happea liekkeihin.
 

Padas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ilmeisesti tuote on sitten todella huonossa kunnossa, jos nämä kerran ovat loistavia mainoksia, sillä vaivaiset inan yli 3000 on pariin viimeiseen peliin tullut paikalle. Eivät taida purra tälläiset mainokset kuin teineihin ja ehkä ässien kannattaisikin koittaa vähän aikuismaisempaa lähestymistapaa, jos mediamainonnalla meinaavat halliin saada lisää yleisöä.

Minä en ole kuulut koskaan noin hyvää kiekko-ottelu mainosta. Hatun nosto niille jotka ovat mainoksen tehnyt. Erinomaista leikkimielistä irvailua rakkaan vihollisenkin suuntaan. Vaikka mainoksella pyritään tavoittamaan potentiaalisia asiakkaita eli Ässä-kannattajia, tuntuu se mainos purevan kohderyhmän ulkopuolella oleviinkin sopivan provosoivasti, kuten lainaamani viesti osoittaa.

Vaan kun pelkkä radiomainos, oli se sitten kuinka hyvä tahansa, ei täytä hallia helmikuisena tiistai-iltana. Osan voi laittaa URHOtv:n piikkiin, mutta koko kauden on ollut aikaisempiin vuosiin verraten vähän porukkaa peleissä. Itse tuote on parempaa kuin 10 vuoteen (pl. hopeakausi). Lähes joka kerta olen hallilta lähtiessäni kokenut saavani täyden vastineen lipun hinnalle.
Mistä kiikastaa? Mistään lamasta on turha hakea syitä. Muilla paikkakuinnilla taantuma ei tunnu, jossain jopa päin vastoin.
Olisiko suuri korotus lipun hintoihin voinut vaikuttaa ihmisten ostopäätöksiin noin kirkkaasti? Eikö Ässät enää kiinnosta porilaisia yhtä paljon kuin ennen?

Suippo Iirot sen sijaan sytyttää! Kahta vierekkäistä istumalippua ei enää lauantain otteluun ole myynnissä, joten pitkästä aikaa on odotettavissa kunnon yleisöryntäystä isomäkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Olisiko suuri korotus lipun hintoihin voinut vaikuttaa ihmisten ostopäätöksiin noin kirkkaasti? Eikö Ässät enää kiinnosta porilaisia yhtä paljon kuin ennen?
Varmaan voisi tiivistettynä sanoa että liput on liian kalliita eikä tavallisia lätkänkatsojia kiinnosta tulla navetalta tuntuvaan halliin katsomaan joukkuetta joka kynsin hampain taistelee kaudesta toiseen edes pienestä mahdollisuudesta selviytyä säälipleijjareihin, pl. taas kerran se 1 vahinko.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan nuo mainokset nyt vähän lapsellisia minunkin mielestäni. Tuo Ässät-Jyp pelin mainos varsinkin todellista kuraa, mutta kaippa noille löytyy kannattajansa sieltä porista.
Hauskempaa kuin mainokset on raumalaisten provosoituminen niistä. Harmitonta shittiä, mutta ajaa selvästi asiansa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En nyt niin kehuisi tuon rakkaan vihollisen yleisömääriä. Joukkue painaa runkosarjan kärjessä vastoin odotuksia ja yleisö ka on silti vain 4284.
Lihavointi lisästty lainaukseen.

Taidan nyt mennä halpaan provoon, mutta pari faktaa kannattaa silti tuoda esiin: Lukon yleisötavoite tälle kaudella on 3850. Viime kaudella toteutunut keskiarvo oli noin 3700. Että sellasta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taidan nyt mennä halpaan provoon, mutta pari faktaa kannattaa silti tuoda esiin: Lukon yleisötavoite tälle kaudella on 3850. Viime kaudella toteutunut keskiarvo oli noin 3700. Että sellasta.

Kerro vielä kuinka hyvä yleisömäärä tuo on verrattuna kaupungin asukaslukuun ja ota vertaus millaisia katsojalukuja pitäisi esim. Espoon Bluesilla olla, jotta se yltäisi suhteessa samaan suosioon yleisömäärin peilattuna kuin rauman lukko.

Vasta tällöin nähdään se kuinka kova lukko oikeasti on. On se kova.

Ja sitten takaisin Ässäaiheisiin. Mainos on aina hyvä silloin, kun se herättää keskustelua. Jotain se ärsyttää, jotain naurattaa, mutta juttua syntyy. Näin sen pitää mennä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kerro vielä kuinka hyvä yleisömäärä tuo on verrattuna kaupungin asukaslukuun ja ota vertaus millaisia katsojalukuja pitäisi esim. Espoon Bluesilla olla...
Blaa-blaa.

Mutta väännetään nyt rautalangasta. Eli Lukon yleisötavoite kotiotteluihin tälle kaudelle: 3850. Totetunut 4284. +434

Ässien yleisötavoite kotiotteluihi tälle kaudelle: 4200. Toteutunut 3938. -262.

Missä vika, kyselee Iiro-Suippo?
 

Legion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Everton, FC Bayern
Mennään provoon ja arvataan että sijoituksessa?

Luultavasti Lukkoa edesauttoi alkukausi. Luulenpa vaan, että laskusuhdanteessa ollaan niin yleisömäärässä, kuin menestyksessäkin. Toki Lukon pistemäärät on niin mukavat, että ei sieltä nyt mitenkään voi paljoa pudota runkkarissa. Pleijjareissa noutaja taitaa kuitenkin tulla nopeasti. Tämä minun arvioni toki vainen. Kaikkea voi sattua ja tapahtua tänäkin vuonna ja Lukon kausi tulee olemaan vaihteeksi positiivismerkkinen.

Ässien osalta hieman kyllä ihmetyttää. Puuttuuko tuolta jotakin vankikarkurimeininkiä, vai miksei jengi mee hallille? Ei vaikka tuote on kerrankin kunnossa. Fobba vois kyllä ottaa pari myllyä nyt jo ihan siitäkin syystä, että nyrkkeilyn ystävät ja muut sirkushuveja halajavat saadaan liikkeelle paremmin.
 

Tuamas

Jäsen
Ässät tarvitsi ehdottomasti Kudrocin tapaista jannua jolla saattaa napsahtaa, joka heittelee kääpiöt maalinedustalta ja jolta saattavat hanskatkin pudota.
Josko nyt sitten saataisiin muutama mylly kotiotteluissa ja sitä kautta satunnaisetkin katsojat hallille.

Toki myös voitto Lukosta lauantaina täyden hallin edessä auttaa asiaa.

Ps. Hyvin ovat Mave ja Lehtonen onnistuneet.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lapsellisiahan nuo mainokset ovat, ei sitä käy kiistäminen. Eikä ne minua ainakaan henk.koht edes naurata, koko suippo-juttu on aika vanha ja huono vitsi. Kuitenkin Pori-Rauma henki vaatii elääkseen joskus erinäisiä lapsellisia tempauksia, muistelkaas esim. mikä älytön kohu nousi siitä väsyneestä paita-provosta muutama vuosi sitten. Siinä mielessä nuo mainoksetkin ovat ihan paikallaan.
 

Mentos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Provoviestit & Ylilyönnit
Tänne varmasti sopii se, että Ässien radiomainokset ovat ylitäneet uutiskynnyksen Länsi-Suomessa, sama virsi kuin täälläkin, että porilaiset tykkää ja raumalaiset ei. Kyllä nämä on mielestänikin naurettavia ja lapsellisia nämä mainokset, mutta kun sopivasti väsyttää niin kyllä vähän pistää hymyilemään. Lopussa vielä odotellaan, että koska Raumalla tälläisiä.

Muistakaa porilaiset katsoa sitten tänään Lukon maalit mediakuutiolta..
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt Rauma - Pori kisa on siirretty jo SK:n ottelumainokseenkin. Vanha tuttu juttu: "Tervetuloa Poriin! Tänne pääsee myös junalla ja lentokoneella!

Onhan nämä lapsellisia, jos elämän ottaa niin vakavasti. Mutta mainoksina onnistuneita, koska herättävät mielenkiintoa ja keskustelua. Väitän, että aika monessa kahvipöydässä piikitellään näillä puolin ja toisin, eikä sitä kannata niin vakavasti ottaa, antaa vaan takaisin iskun iskusta (siis verbaalisesti...).
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Samaa mieltä TosiFanin kanssa, jos nämä mainokset ottaa kovin vakavasti niin tottakai ne ovat aikuisen miehen mielestä väsyneitä ja lapsellisia. Sopiva pilke silmässä ne ovat kuitenkin ihan hauskoja, ei niitä kannata ottaa niin vakavasti.. Ylipäätänsä ihmettelen miksi joku edes vaivautuu ottamaan niitä vakavasti? Tai ylipäätänsä koko Rauma-Pori vääntöä?

Tuosta Iiron mainitsemasta mediakuutiosta tuli mieleen, että onko totta että Isomäessä sellainen ensi kaudella nähdään?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan nämä lapsellisia, jos elämän ottaa niin vakavasti. Mutta mainoksina onnistuneita, koska herättävät mielenkiintoa ja keskustelua.
Niin, normaalia Pori-Rauma -vastakkainasettelua. Lapsellista toki, eikä tuo mainoslause sinänsä mikään omaperäinen ole, mutta ei sen tarvitsekaan, koska toimii aina. Pikkuveljelle on näytettävä sen paikka ja asema...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös