Koko paska organisaatio on kirottu.
Tuli tästä mieleen, että eikös jokainen itseään kunnioittava seura Amerikoissa etsi aina syitä ja seurauksia hyviin taikka huonoihin jaksoihin jostain...muualta, ylemmiltä tahoilta, sattumuksista taikka taikauskosta.
Lähetääs vaikka liikkeelle siitä koska Ässät lanseerasi maailman kliinisimmän ja vesitetyimmän sloganin #yhdessä? Olisko ollut kaudelle 2015-16? Kesäkuussa 2016 oli ainakin matkassa mukana. #Pahapaikka on kerennytkin jo unohtumaan.
En osaa sanoa kuinka kattava ja asiantunteva on tämä Turun AMK:n opiskelijoiden(?) tekele vuodelta 2016, mutta varmasti suuntaa-antava ja sitä voi sitten argumentoida puolesta taikka vastaan. "Sosiaalisen median hyödyntäminen jääkiekon SM-Liigassa". Ässät löytyy sivulta 22.
Kokonaisvaikutelma
Ässien some-viestintää ei voi luonnehtia erityisen koskettavaksi ja liikuttavaksi. Seurantajakson perusteella vaikuttaa, että Ässät pelaa somessa varman päälle. Joukkueen some-viestintä on kyllä järjestelmällisesti ja huolellisesti toteutettua, mutta jää hieman hajuttomaksi ja mauttomaksi. Jälki ei sen enempää ihastuta kuin vihastutakaan. Vahvan historiansa ja uskollisesten kannattajiensa ansiosta Ässillä olisi mahdollisuuksia tunteita herättävämpään ja samalla vaikuttavampaan some-viestintään
Onko jotain merkittävää muutosta tai edistystä tapahtunut kuudessa vuodessa? Toki, tiettyä yhteiskuntavastuu-henkisyyttä oli pelaajat roudaamassa kamaa korona-aikoina pitkin kaupunkia ja saattaa olla, että jotain seuratoimintapuolta on pidetty ok framilla.
Taisin aiemmin todeta, että Ässien some on ihan muodollisesti pätevä ja tekee rakenteellisesti paljon asioita oikein. Ovat riittävän aktiivisia jne. Mutta tuo hajuttomuus ja mauttomuus hieman tuntuu edelleen. Pelataan varman päälle. Napsu raikkautta ja rentoutta ei olisi pahitteeksi, toki vuoden 2022 ilmapiiri ja realiteetit ymmärtäen. Ja se kohderyhmä mille viestintäänsä tekevät. Pori, Ässäfanit, Isomäki, seisomakatsomo. Meidän fossiilien lisäksi myös nuoriso-osasto jolle pitää luoda kiinnostavuutta ja merkityksiä.
Toki, ymmärrän, että joukkueen kyntäessä some-tekeminen muuttuu vaativammaksi, mutta se ei silti täysin poista vastuuta vahvan suomalaisen urheilubrändin näkyvyyden suhteen.
Mihin muuten katosi Pata Podisee, kaikessa hiljaisuudessa. Sekin vielä haki uomiaan, mutta en nyt ihan toivottomana viritelmänä pitänyt. Viimeisin heinäkuulta 2021? Seuran omat tuotannot on aina oma lukunsa, mutta kuitenkin yksi väylä viestiä ulos, omille ja tuottaa mahdollisesti kiinnostavaa sisältöä. Toki, aika ajoin ollut niitä Ruususen kahvihetki-haastiksia.
Aikoinaan muistelisin, että kun Ässien kausi alkoi mennä päin seiniä otteluraportit alkoivat viivästymään nettisivuille tai sitten katosivat kokonaan. Tää puoli sentäs hoidetaan asiallisesti, koosteet, haastikset jne.