Nyt luin nuo Antti Toivasen kommentit Hämeen Sanomista uudelleen. Tässä pieni pätkä uutisesta:
"No, jälkiviisaat kommentit ovat yleensä kaikista huonoimpia. Liiga ja Jääkiekkoliitto ovat tehneet taustalla yhteistyötä ja pyritty vaikuttamaan. Tommi Kerttula taitaa kuulua Mestis-hallitukseen ja ehkä hän on käyttänyt siellä samanlaista kieltä. Ilmeisesti hän kritisoi itse omaa toimintaansa. En lähde siihen, että onko joku onnistunut vai epäonnistunut lobbaustyössä. Ennemmin pitää löytää keinoja, jotka auttaisivat jääkiekkoa, urheilua ja tapahtumanjärjestämistä. Se ei auta, että joku kirjoittaa tai antaa besserwisserinä lausuntoja."
HPK:lla on vaikeaa monella rintamalla. Korona kurittaa ja urheilulliset tulokset ovat olleet surkeita. HPK:n toimitusjohtaja Antti Toivanen kertoo näkemyksensä ajankohtaisista asioista Hämeen Sanomien laajassa haastattelussa.
www.hameensanomat.fi
Toisin sanoen: yhteistyötä on tehty kyllä, mutta aina ei asiat mene niinkuin Kerttula asian haluaa menevän. Hassua kuitenkin, että on kyllä suitsinut vuotoja Ässien pelaajasopimuksista, mutta sitten itse käy tuollaista mököttämisvinkkailua median suuntaan.
Liigahan teki joskus taannoin Pelicansin tapauksen jälkeen sen päätöksen, että "liigan rahoilla" ei pelastella kaatuvia seuroja. Toki nyt rahat tulisivat periaatteessa valtiolta ja tilanne ja tapaukset ovat muutenkin eri. Mutta eikö nyt kuitenkin ole periaatteessa tasa-arvoisinta, että kukin oy hakee itsekseen, eikä palkita joitain paskimmasta taloudenpidosta? Tulihan tuolta Mestiksestäkin nyt rahanjaosta porua.
Että silleen...
Toivanen tekee juuri samaa mitä nykyaikanen johto ympäri maata jokaisella toimialalla, ketään ei arvostella, kiertää vastauksen, eikä ota kantaa mihinkään muuhun kuin siihen, että ei kannata ottaa kantaa.
Taustalla on tehty töitä ja pyritty vaikuttamaan, noin aina sanotaan kun ei saada mitään konkreettista aikaiseksi.
Ja jatkaa että pitää löytää keinoja, jotka auttaisivat jääkiekkoa, urheilua ja taphatumanjärjestämistä.
Tämäkin käytännössä tarkoittaa, että odotellaan, että joku muu tekee ne asiat.
Tässä tapauksessa varmaan toivotaan, että valtio tarjoaa avokätisesti mahdollisuuksia hakea tukea ja korvauksia Liigalle ja jääkiekkoliitolle tai tekee jonkun poikkeuksen, jossa Liiga peleihin sallitaan yleisö...ja tämä on ainut mihin pystytään, pidetään mediassa asia esillä.
Pahaltahan se tuntuu rahaa antaa niille, jotka ovat asiansa hoitaneet huonosti, mutta kyllä sitä tehdään isommassakin mittakaavassa...vitun pahalta tuntuu maksaa muiden kansakuntienkin huonosti hoidettu koronakriisi.
Ja rankastaan vielä hiukan lisää siitä kun itse hoidat omat asiasi hyvin.
Ainut syy millä tuota voi perustella Suomen tapaan on se, että siitä hyödytään itse myöhemmässä vaiheessa jotakin ja toiveena on, että siitä jostakin jäädään tulopuolelle myöhemmin.
Toki hyväuskoisuus ei kuulu omiin vahvuuksiini, mutta tässä tapauksessa kun se sopii minun agendaani niin käytetään sitä :)
Jos väännetään rautalangasta paikallisvastustajat, jokaisella on se joku, jos se toinen putoaa, joka kerää sen kotihallin täyteen 3 kertaa kaudessa, niin sillä on jonkinlainen hinta euroissa, se taas poikii välillisiä hyötyjä muille seuroille, joilla on joku rahallinenkin arvo ja se voi tulla vaikka sarjan kilpailukykyisyyden kautta tmv.
No ei tästä nyt enempää minunkaan osalta, menee hiukan ohi jo aiheen.
...no tietenkin Ässät mediassa aiheeseen...ei ole huonoa näkyvyyttä vai miten se meni?