Ässät-Lukko SM-Liigajoukkueiden ensimmäinen ulkopeli!

  • 29 098
  • 93

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Elikkäs Ässät ja Lukko kohtaavat toisensensa kesäkuussa, jossain päin Helsinkiä. Ottelu ei kuulu SM-Liigan runkosarjaan. Mitä mieltä te arvon palstaveljet olette ottelusta? Itse pidän sitä typeränä että ottelua ei voida järjestää runkosarjan otteluna, toisaalta tämähän on vain Satakunnan-alueen markkinointi ottelu, mutta pelataan Helsingissä!?


Linkki Satakunnan kansan uutiseen
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikäs siinä. Nämä seurat ei pysty mitään ystävyysotteluita pelaamaan joten varmaankin hyvää viihdettä on luvassa. Mylly lienee varma. Toivottavasti ei sada vettä ettei kukaan patapaidoista joudu hukutetuksi.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Onnittelut jo ensikäteen tulevalle koitokselle. Varmasti hieno tapahtuma joka tuo paljon väkeä paikalle ja julkisuutta tapahtuman järjestäjille.

Pakko kuitenkin sen verran kritisoida asiaa, että itse ottelua ei pelata Porissa/Raumalla. Ymmärtäähän tyhmäkin sen, että Satakunnan Kansa haluaa tuoda itsensä esille Helsinkiin, suureen kaupunkiin. Olisi hieno tapahtuma, jos ottelu plattaisiin runkosarjan alaisena, jommankumman joukkueiden järjestämänä. Se mitä ulkojääotteluihin vielä, niin "el classico" Tappara-Ilves olisi erittäin kova temppu Tampereella. Aikoinaan Harkimo yritti järjestää Helsingin paikallista stadionille, mutta hanke kaatui sattuneesta syystä, en muista mistä. Tampereen ja Helsingin ottelut vetäisivät tuotteen oikein markkinoimisen taidolla varmasti +30.000 katsojaa. Tulisi ihmisiä kauempaakin katsomaan ottelua, itse lähtisin ainakin Tampereelle juomaan kuumaa kaakaota tammikuun pakkaseen. Toivon että ko. tapahtuma Helsingin kesässä saa aikaan sen, että päättäjät innostuvat asiasta ja saadaan kunnon ulkoilma ottelu johonkin Suomen suur-kaupunkiin vielä runkosarjalle 09-10!
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei taida olla ihan jäätapahtuma.

....Itse pidän sitä typeränä että ottelua ei voida järjestää runkosarjan otteluna, toisaalta tämähän on vain Satakunnan-alueen markkinointi ottelu, mutta pelataan Helsingissä!?....[/URL]

Kyseessähän on maakuntien esittelytapahtuma. En muista oliko Ahvenanmaa viimeksi, mutta nyt on vuorossa Satakunta joka esittelee itseään pääkaupungissa. Enemmän tietoa asiasta: http://www.satakunta.fi/site.aspx?taso=0&id=52

Lätkämiehelle, siksi siis ottelu Helsingissä, Satakunnan eteläisimmässä kylässä.
 
Ensimmäisen SM-liigan joukkueiden ulko-ottelun olisi voinut järjestää tyylikkäästikin, mutta nyt se piti mennä järjestämään keskikesällä.

Lisäksi ottelussa pelaa kaksi joukkuetta Satakunnasta, vaikka pelipaikka on Helsinki ja joku Senaatintori. Oikea farssihan tämä jo on ja... onko vielä muovijäällä kuten oletan?

Ei kiasus sentään... halventaako peräti koko liigaa/lajia?
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Ensimmäisen SM-liigan ulko-ottelun olisi voinut järjestää tyylikkäästikin, mutta nyt se piti mennä järjestämään keskikesällä.

Lisäksi ottelussa pelaa kaksi joukkuetta Satakunnasta, vaikka pelipaikka on Helsinki ja joku Senaatintori. Oikea farssihan tämä jo on ja... onko vielä muovijäällä kuten oletan?

Ei kiasus sentään... halventaako peräti koko liigaa/lajia?

Kyseessä on promotapahtuma missä markkinoidaan satakuntaa, ei luulisi olevan asia jota on kovinkaan vaikea tajuta.

Joo halventaa lajia sekä uskontoa ja isänmaata, kaikkea minkä vuoksi isovanhempamme taistelivat.
 

BigJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ensimmäisen SM-liigan ulko-ottelun olisi voinut järjestää tyylikkäästikin, mutta nyt se piti mennä järjestämään keskikesällä.

Lisäksi ottelussa pelaa kaksi joukkuetta Satakunnasta, vaikka pelipaikka on Helsinki ja joku Senaatintori. Oikea farssihan tämä jo on ja... onko vielä muovijäällä kuten oletan?

Ei kiasus sentään... halventaako peräti koko liigaa/lajia?


Miten Alpo on tähän suostunut ? Eikö pitsiturnauskin ollut keskellä kesää ja aivan järjetön, mitäs järkeä tässä on?

Mutta eikai tämä sentään lajia halvenna, muutama sata katsojaa, paljon olutta, kaunis kesäilma ja leppoisaa kiekkoilua.
 
Kyseessä on promotapahtuma missä markkinoidaan satakuntaa, ei luulisi olevan asia jota on kovinkaan vaikea tajuta.

Kyllähän minä tämän tajusin ja muuten myös sen, että ottelu ei ole liigaottelu sinällään vaan ottelu SM-liigan joukkueiden välillä.

Se ei kuitenkaan muuttanut kirjoitustani pätkääkään. Tämä tapahtuma tulee vain vesittämään ulko-ottelun arvoa, kun sellainen aikanaan oikein talvella järjestetään. Tai no ehkei vesitä... vaan tämän kesäottelun painoarvo saa vain räikeämmän kontrastin.

NHL:ssä homma on hoidettu tyylillä ja Winter Classic on yksi liigan parhaimmista markkinointivalteista. Ehkäpä näillä saadaan sitten myös lampoloihin ja ruukkeihin kaupunkilaisturisteja.
 
Viimeksi muokattu:

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jääkiekko, vakava asia.

Olutta, kesähelteitä ja kiekkoa, kyllä mulle kelpaa. Mistä saa ostaa lippuja?
En usko, että tuolla pelillä nyt kovin paljon on oikean jääkiekon kanssa tekemistä. Kunhan höntsäävät ja maakuntamme saa näkyvyyttä ruuhka-Suomessa.

Mutta jotkut "hippohiirilausunnot" ja siihen päälle pienet nokkapokat olisivat sitä aidointa markkinointia, jonka rakkaat vihulaiset kyllä osaavat. Vai mahtaako sittenkään olla fiksu idea mainostaa sitä, miten taitavasti täällä naapurille osataan vittuilla. Järkkäisivät ennemmin vaikka jonkun symbolisen Pori-Rauma köydevetokisan, ja tuomareiksi tähän Reijo Ringbom ja Japa Levonen :)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mä oon varmaan tyhmä, mutta millä ilveellä tuolla saadaan jää pysymään, jos lämpöä on esimerkiksi 30 astetta ja aurinko porottaa?
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mä oon varmaan tyhmä, mutta millä ilveellä tuolla saadaan jää pysymään, jos lämpöä on esimerkiksi 30 astetta ja aurinko porottaa?

Samaa ihmettelin. Tekojää? Ei kuulosta millään tavalla järkevältä eikä edes mahdolliselta. Tai no en tiedä minkälaisia vehkeitä noi jäädytysvehkeet nykyään on, ehkäpä +20 asteen lämmössä saadaan nykypäivänä jää aikaiseksi. Mutta ei kai kenelläkään Suomessa ole tollasia vehkeitä ja kulut olisivat infernaalisen suuret. Aika utopistista.

Muovijää. Joo, eikö Hesari uutisoinut että sen hinta on about 200€ per neliömetri. Siitä vaan laskemaan, kentän hinnaksi tulisi äkkiä 300-400ke. Eli yhden lukkopelaajan keskipalkka.

Ihan kiva höntsäilyehdotus mutta mikäli hommaa ei toteuteta rullat jalassa niin kumma on. Tai sama se mulle mihin RTK rahansa käyttää, Satakuntaliitolla ei taatusti moisia summia ole.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä oon varmaan tyhmä, mutta millä ilveellä tuolla saadaan jää pysymään, jos lämpöä on esimerkiksi 30 astetta ja aurinko porottaa?

Eiköhän insinöörit ole kehittäneet sellaisia kylmälaitteita, jotka pystyvät tuottamaan kylmää tarpeeksi tehokkaasti. Mutta onko tällaisia luistelujään tuottamiseen onkin eriasia. Porin tekojää vaatii ainakin alle +8 asteen lämmön jotta jäätä pystytään tekemään.

Luultavin ratkaisu on muovijää.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Mä oon varmaan tyhmä, mutta millä ilveellä tuolla saadaan jää pysymään, jos lämpöä on esimerkiksi 30 astetta ja aurinko porottaa?
Samaa ihmettelin siihen asti kun avasin Hämeen Sanomat. Häsa:ssa Timo Rajala kertoi että siellä saatetan kokeilla muovijäätä.. Nyt ihmettelen mitä muovijää on??
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaakseni Snickers järjestää kesäisin Kampissa tossulätkätapahtuman, johon osallistuu usein myös julkkiksia ja SM-liiga/NHL -ammattilaisia. 'Kunnon' lätkäpeli muovijäällä olisi ihan hauska nähdä, mutta jotenkin epäilen, että Lukon toimitusjohtajan maininta luistimista tarkoittaa sitä, että Stadissa nähdään tuolloin rullalätkää.

PS. Hienoa kuitenkin, että Satakunnan kyläseurat ovat ymmärtäneet, että niidenkin tulevaisuus on pk-seudulla. Jos tällainen näytösottelu saa hyvän vastaanoton, niin ehkäpä jokin kaunis päivä liigassa pelaa liigassa Helsingin Ässät ja Vantaan Lukko.
 
Viimeksi muokattu:
PS. Hienoa kuitenkin, että Satakunnan kyläseurat ovat ymmärtäneet, että niidenkin tulevaisuus on pk-seudulla. Jos tällainen näytösottelu saa hyvän vastaanoton, niin ehkäpä jokin kaunis päivä liigassa pelaa liigassa Helsingin Ässät ja Vantaan Lukko.

Kyllähän nyky-IFK:n voisi vaikka samantien korvata Ässillä ja Ilmalan Jokerit voisi vaihtaa Lukoksi. Muutenkin liigassamme on ihan liikaa joukkueita tänä päivänä...
 

rosnäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
SM-liigan joukkueiden välillä.

Eipäs mennä asioiden edelle, tästähän ei ole mitään varmuutta.

Hienoa kuitenkin, että Satakunnan kyläseurat ovat ymmärtäneet, että niidenkin tulevaisuus on pk-seudulla. Jos tällainen näytösottelu saa hyvän vastaanoton, niin ehkäpä jokin kaunis päivä liigassa pelaa liigassa Helsingin Ässät ja Vantaan Lukko.

Eihän tämä mitään uutta ole. Tee pieni kyselytutkimus tuttaviesi keskuudessa. Kyllä ne pikkuisessa porossa tunnustavat olevansa kotoisin Satakunnasta, kiistävät sitten myöhemmin selvittyään ja väittävät viettäneensä lapsuutensa Töölössä.
 
Viimeksi muokattu:

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Yllättävän nihkeää on ollut vastaanotto näköjään. Toki sen ymmärtää kun omat suosikit ei moista ole saanut aikaiseksi ja toiset sitten tekee sen vielä epätavalliseen vuodenaikaan.
Tai sama se mulle mihin RTK rahansa käyttää, Satakuntaliitolla ei taatusti moisia summia ole.
Mistä nyt moisen tähän repäisit, vaikka varmaan jo Rajalan kommenteista(kun jätti tarkemman tiedottamisen järjestelevälle organisaatiolle) voi päätellä että tämä on yksinään Satakuntaliiton juttu.
PS. Hienoa kuitenkin, että Satakunnan kyläseurat ovat ymmärtäneet, että niidenkin tulevaisuus on pk-seudulla.
Ääh, huomasivat vaan että jäi tuo rakennustyö muinoin kesken ja pitää vielä tämäkin homma sitten itse tehdä.
 

sumumummu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JAVA
Yllättävän nihkeää on ollut vastaanotto näköjään. Toki sen ymmärtää kun omat suosikit ei moista ole saanut aikaiseksi ja toiset sitten tekee sen vielä epätavalliseen vuodenaikaan.
Mistä nyt moisen tähän repäisit, vaikka varmaan jo Rajalan kommenteista(kun jätti tarkemman tiedottamisen järjestelevälle organisaatiolle) voi päätellä että tämä on yksinään Satakuntaliiton juttu.

Ääh, huomasivat vaan että jäi tuo rakennustyö muinoin kesken ja pitää vielä tämäkin homma sitten itse tehdä.

Juu jätä vaan omat urea ja savipökäleleikkisi niille sopiviin arvoihin, muuta faktaa Sinulta ei löydy.
 

Pure

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Itseäni kiinnostaisi kyllä enemmän HIFK - Jokerit, talvella senaatintorilla.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Muistaakseni Snickers järjestää kesäisin Kampissa tossulätkätapahtuman, johon osallistuu usein myös julkkiksia ja SM-liiga/NHL -ammattilaisia. 'Kunnon' lätkäpeli muovijäällä olisi ihan hauska nähdä, mutta jotenkin epäilen, että Lukon toimitusjohtajan maininta luistimista tarkoittaa sitä, että Stadissa nähdään tuolloin rullalätkää.


Hivenen asian ulkopuolelta, mutta mahtaako kaikki lätkäpelaajat osata pelata rullilla? Aloin vain pohtimaan, että eikö tässä olisi jopa pieni loukkaantumispeikko taustalla? Varmasti suurin osa tähän kykeneekin mutta varmasti muutama on kun ei ole kokeillut. Itse uskon tuohon muovi-hommaan, mutta kunnollisena jääkiekko-otteluna en usko tapahtumaa järjestettävän vaan hieman muunlainen on tiedossa. Saa nähdä, mutta ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös