Ässien yksi suuri ongelma on surkea kotimenestys. Se latistaa tunnelmaa eikä ole omiaan houkuttelemaan yleisöä. Ongelma on jatkunut jo vuosia ja siihen pitäisi jotain kallonkutistusta saada. Rempseä peli auttaa häviöissäkin hiukan, mutta ainoa parantava lääke on voittojen saaminen kotipeleistä. Onko kenties niin, että erityisesti porilaiset pelaajat kipsaavat kotona, vai jäykistääkö Iso Paha Mäki muualtakin tulleet? Ja vaikka muuten kulkisikin niin maalit jäävät tekemättä, putket kyllä kilahtelevat.
Tähän yhteyteen sopiikin mainita, että Ässien kotipeleistä, joita on nyt 24, olen pelannut 18 pitkävedossa, ja niistä on osunut 11. 9 kertaa olen pelannut Ässiä vastaan ja niistä on peräti 8 osunut. Syy on hyvin yksinkertainen, olen oivaltanut, ettei Ässät koskaan nykyisellään voita, kun se on suosikki tai edes tasavertaiseksi laskettava, aina tulee turpaan. Kaksi kertaa on hävitty jopa Jypille ja SaiPalle, mistä syystä ollaankin nyt viimeisenä! Veikkaus ei ole tätä huomioinut kertoimissaan vaan laskee niitä omia, varmaan noin isossa kuvassa päteviä juttujaan. Ässien kotipeleissä olen pelannut 52 yksikköä ja saanut 89 takaisin, kiitosta vaan, älkää jatkako samaan tyyliin, Ässät!
Vaatimattomuus kaunistaa.