Tottakai näinhän se menee, Atu vielä liki 60 vuotiaana hakee niitä kannuksiaan, Virta on osoittanut pystyvänsä pienemmän budjetin joukkueen hilaamaan kärjen tuntumaan kahdesti ja hyvän budjetin joukkueen mestariksi.
Näinhän täälläkin joku tokaisi ennen peliä, että Ässien nimilistalla Saipa pitää voittaa.
Minä en ainakaan ole uskonut Atun olevan mikään kilpailuetu, Atu on laastari "ensiapu" siihen asti kunnes parempi hoitokeino löytyy.
Väännetään vielä porilaisittain sopivampaan muotoon...:)
Se on Atun vahvuus ollut, hän osaa ehkä tilkitä laivan puukiiloilla ja räteillä, mutta hitsata laivaa kuntoon hän ei osaa.
Puukiilat ja rätit toimivat aina hetken ja se vaikuttaa pitävältä, mutta ne myös pettää jossakin vaiheessa ja pitää uudelleen kiilata, pitkässä juoksussa ei kovin hyvä ratkaisu.
Virta on hitsari, joka pikkuhiljaa hitsaa laivan kuntoon ja hitsaamisen jälkeen vielä rihtaa kyljet suoriksi.
Se, että jos materiaali on paskaa, niin jokainen tietää, miten hankala on hitsata paskaa materiaalia, niin että materiaali on tiivis ja yhtenäinen.
Niin kauan kuin on huonoa materiaalia, sitä joutuu hiomaan ja poistamaan, että siitä huonosta materiaalista tulee mahdollisimman hyvä ja aikaa se ottaa.
Se voi olla että siitä ei täydellistä huonoilla materiaaleilla koskaan, mutta ainakin pitkäaikasempi kuin puukiilat ja rätti, joilla ei auta vaikka korjattava materiaali olisi miten hyvää.