Turpaan tuli. Muutamallakin saralla. Tärkeimmät eli pisteet jäivät saamatta.
Ensimmäisen erän alussa pelattiin jääkiekkoa. Ässät painoi ja Ilves kävi muutaman kerran todella vaarallisesti hätyyttelemässä Nissistä. Tuomas otti pari maukasta torjuntaa alkuun ja ajattelin, että kohta tehdään kassi. Yksi yv voi kaiken muuttaa. Ässien peli sekosi yv:hen ja loppu oli tuskaista taapertamista.
Ensimmäisessä erässä Virkkusella oli muutama maukas riparipaikka, mutta ei kun ei. Niistä olisi toinen pitänyt saada sisään. Yllättävän paljon muuten Ipan kassari niitä kiekkoja pudotteli. Karoja ei sitten sisään riittävästi lapioitu.
Hannes Hyvösen peliä on kyllä kiva katsella, mies ei juurikaan turhaan lauo. Sellainen niitti lähtee, että aina tapahtuu. Loistava hankinta. Hautamaa on hyvä hommassaan. Kariya on kyllä pelimanni, jos joku ei miestä ole aiemmin huomannut muuta kuin tilastoissa, niin on se kumma.
Perhana puhelin soi, se on nyt lähdettävä hakemaan lippua Jyväskylään.
Ai niin, vieressäni seisoi kolmannen erän ajan joku todellinen asiantuntija. Voi kilinelin. Hävetti kannustaa moisen kanssa samaa seuraa. Tai kannustaa ja kannustaa...
Ei muuta tällä erää, hei hei.
Edit. No täydennätään nyt vähän vielä.
Ei kai pelin jälkeen Ässien ukoista ketään kehua voi. Mistä lääkkeet Jyväskylän reissulle. Minä tiedän, jätetään Marko "mulla on jo jatkopahvi" Kivenmäki ja Korpisalo Poriin jatkamaan siitä, mihin kesällä jäivät. Tennishallilta vuoro pojille ja luistimet muutaman pelin ajaksi naulaan.
_itutti oikein katsella Maven touhua taas. Jos kiekko ei tule lapaan niin mitään ei mies tee sen saamiseksi. Itse kyllä muistuttaa muita kovaan ääneen, jos peli ei etene surffipojan mielen mukaan. Juu juu, teki Mave maalin, mutta siihen se sitten jäikin. Odotin tyhmää jäähyä mieheltä jossain vaiheessa, mutta sitä ei nähty, ihme.
Koko Pata oli, lainatakseni erästä salibandy-ottelun raporttia, "nippu eunukkeja". Ei tolla tyylillä taistella pisteistä enää kertaakaan tällä kaudella. Anteeksi, lähti hieman vanttuusta. Ei se nyt ehkä ihan niin huonoa kuitenkaan ollut.
Hyviä asioita eilisessä oli se, että maaleja saatiin noinkin monta. Lisäksi Toivola kertoi, että nyt tuijotellaan peiliin. Toivottavasti sieltä löytyy jotain, mistä on apua.
Toivottavasti Nissinen ei loukkaantunut Murphyn ajaessa maalille. Vaikka asiantuntija vieressäni piti jokaista maalia Nissisen maalina, minä en tilanteita niin nähnyt. Mies on nykykunnossaan parempi kuin Langkow. Tuomas saa jatkaa torjumista minun puolestani.
Ennen peliä kirjoitettiin suurilla kirjaimilla, että Ässillä on kaikki miehet pelikelpoisia ja sairastupa on tyhjä. Se, että miehet saadaan pöytäkirjaan mukaan ja laatikkoon ei todellakaan tarkoita sitä, että kaikki olisivat terveitä.
Ei muuta, hei hei.