Ässät 2015–2016 – katsoja kerrallaan kohti yleisötavoitetta 4500

  • 31 180
  • 170

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Mä nyt kyllä sanoisin, että johtuu nimenomaan siitä ettei kortteja ole käytetty. Tämä tietty omasta 99-kausarituttavapiiristä, kymmenkunta henkeä, joista kukaan ei ole puoliakaan peleistä käynyt katsomassa.


Näin se on kyllä minullakin ja tutuilla, että kortti on, mutta paikalla olen ainakin itse päässyt vähän reilussa puolessa peleissä. Kaikki nuo kortit taidetaan kuitenkin ilmoittaa paikalla olevaksi.
 
Mä nyt kyllä sanoisin, että johtuu nimenomaan siitä ettei kortteja ole käytetty. Tämä tietty omasta 99-kausarituttavapiiristä, kymmenkunta henkeä, joista kukaan ei ole puoliakaan peleistä käynyt katsomassa.
Tähän kausareiden käyttämättömyyteen tulisi luoda systeemi, missä käyttämättömät kausarit voitaisiin laittaa yleiseen myyntiin esim. päivää ennen peliä. Eli jos tiedät ettet pääse lauantain matsiin, ilmoitat perjantaina nettisivustolla vapaasta lipusta. Lipun mennessä kaupan Ässät saisi täyden hinnan (esim. 15e seisomalipusta) ja hyvittäisi tästä esim. 4 euroa kausarin omistajalle. Kokonaisvoitto kausarin omistajalle 4 euroa ja Ässille 11 euroa plus mahdolliset oheistuotteet.
 

Punakone78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tähän kausareiden käyttämättömyyteen tulisi luoda systeemi, missä käyttämättömät kausarit voitaisiin laittaa yleiseen myyntiin esim. päivää ennen peliä. Eli jos tiedät ettet pääse lauantain matsiin, ilmoitat perjantaina nettisivustolla vapaasta lipusta. Lipun mennessä kaupan Ässät saisi täyden hinnan (esim. 15e seisomalipusta) ja hyvittäisi tästä esim. 4 euroa kausarin omistajalle. Kokonaisvoitto kausarin omistajalle 4 euroa ja Ässille 11 euroa plus mahdolliset oheistuotteet.

Vähän tuontyyppinen käytäntöhän on suurissa futismatseissa, mutta uskon että hyöty jää Ässien mittakaavassa niin pieneksi että mahtaisiko peittää edes siitä tulevia lisäkuluja?
Loppuunmyytyjä matseja kuitenkin vain 2-4 vuodessa ja ko lippuja tulis todennäköisesti myyntiin vain kymmeniä per matsi. Ja iso osa esim. Istumakausareista on firmojen maksamia, joita tuskin kiinnostaa alkaa muutaman euron takia koko juttuun. Ideana tietysti hyvä, mutta käytäntöä epäilen.
 

Nexra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juu, mullakin on tuo seisoma-kausari..., hetkeksi silloin innostuin ja ostin sen. Mutta, kolmessa pelissä olen käynyt hallilla...eli käyttämättömiä kortteja on paljon. Kaikenmaailman showta siellä nykyään on ja itse kiekko-ottelu on vähän sivuseikka. Mua ei kiinnosta.
 

lebak

Jäsen
Tulevana viikonloppuna on varmasti hyvä tunnelma kummassakin hallissa ja täytyy nostaa hattua esillä oleville lippu-/elämystarjouksille. Lisäksi tunnustus Ässien halvalle seisomakausarille.

Aina joku kuitenkin valittaa ja tällä kertaa se olen minä.
Mietin, että lähtisinkö lauantaina hieman kiireellä sisämaasta Poriin lauantain matsiin. Samalla näkisin uuden jääradankin. Kuitenkin pelkkä seisomalippu 19€ alkoi hämmästyttämään. Itselle se ei ole välttämättä suurin kynnys, mutta jos kysyn hieman vähemmän jääkiekkoa seuraavilta kavereilta, niin tuo 5€ heitto muihin maalaiskuntien hintoihin voi olla ratkaiseva runkosarjaottelusta.

Yleisesti ottaen ei suurempaa kritiikkiä ja eiköhän se halli ole täynnä muutenkin tällä kertaa. Jännittävää kiekkoviikonloppua kaikille!
 

Naimunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Karhut, Chicago Blackhawks
Kuitenkin pelkkä seisomalippu 19€ alkoi hämmästyttämään. Itselle se ei ole välttämättä suurin kynnys, mutta jos kysyn hieman vähemmän jääkiekkoa seuraavilta kavereilta, niin tuo 5€ heitto muihin maalaiskuntien hintoihin voi olla ratkaiseva runkosarjaottelusta
Paikallismatseihin lippujen hintoihin lasketaan aina tuo Lukko-lisä +4€.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Aina joku kuitenkin valittaa ja tällä kertaa se olen minä.
Mietin, että lähtisinkö lauantaina hieman kiireellä sisämaasta Poriin lauantain matsiin. Samalla näkisin uuden jääradankin. Kuitenkin pelkkä seisomalippu 19€ alkoi hämmästyttämään. Itselle se ei ole välttämättä suurin kynnys, mutta jos kysyn hieman vähemmän jääkiekkoa seuraavilta kavereilta, niin tuo 5€ heitto muihin maalaiskuntien hintoihin voi olla ratkaiseva runkosarjaottelusta.
Vertailussa muiden hallien hintoihin pitää muistaa, että Porissa seisomakatsomo sijaitsee hallin parhaalla paikalla vaihtoaition takana.
 
Loppuunmyytyjä matseja kuitenkin vain 2-4 vuodessa ja ko lippuja tulis todennäköisesti myyntiin vain kymmeniä per matsi. Ja iso osa esim. Istumakausareista on firmojen maksamia, joita tuskin kiinnostaa alkaa muutaman euron takia koko juttuun. Ideana tietysti hyvä, mutta käytäntöä epäilen.
Voi olla toki, että loppupeleissä hyödyt jäisivät liian pieniksi, vaikea sanoa.

Ässien sivujen mukaan lauantaille myyty jo yli 5000 lippua. Ottelutapahtumavinkkinä ilmainen M-Roomin hiustenleikkuu D-päädyssä. Rahallisesti jäisi voitolle, vaikka kävisi vain leikkauttamassa hiuksensa ja jättäisi itse pelin katsomatta ;).
 

Ribals

Jäsen
Miltä näyttää tilanne tällä hetkellä, onko väki löytämässä tänään tiensä hallille? Keskiviikkopäivä varmasti karsii mukavasti yleisömäärää.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nämä Ti-To pelit on kerännyt keskimäärin sellaset 4200 katsojaa. Niissä lukemissa varmaankin pyöritään tänäänkin.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Peli on siirretty alkavaksi tuntia myöhemmin - jos vaikka siihen mennessä ovat saaneet hallin pelattavaan kuntoon. Jokin häkkelpyörä kuulemma pakotti tällaiseen ratkaisuun.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ottelutapahtumavinkkinä ilmainen M-Roomin hiustenleikkuu D-päädyssä. Rahallisesti jäisi voitolle, vaikka kävisi vain leikkauttamassa hiuksensa ja jättäisi itse pelin katsomatta ;).
Ai perhana, kun meni tämä vinkki ohi, eikä tullut edes käytyä hallilla. Ois päässy tästä ylikasvaneesta afrosta eroon.. :D. Tänäänkin jää väliin valitettavasti flunssan takia.

Onkos tällä kaudella ollut muuten opiskelijoilla mitään tapahtumaa vielä areenassa? Eikös näin keskiviikkoisin tuppaa noita haalari hommia olla kaupungilla. Tosin, mitä viime keskiviikkona pyörähdin kaupungilla, niin aika hiljaista oli.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Eikös tän hallirempan yhteydessä pitänyt uusia jäädytyskompurat ja myös se kaukalon alla oleva jäädytysputkisto? Nyt kuitenkin olivat saaneet putket rikki ja siitä hyvästä - tällä tietoa - tunnin viivästys. Toki on mahdollista että koko ottelu perutaan jos jäätä ei saada pelattavaan kuntoon....
 

Kumura

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se tietysti nostaa tämän päivän yleisömäärää, että kaikille Porin ekaluokkalaisille oli jaettu ilmainen lippu. Eli noin 600 lippua oli jaossa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ei tämän kauden yleisökeskiarvoa enää mikään mahti vedä ainakaan alle 4500 katsojan. Muistetaan nyt, että viisi viimeistä kotipeliä pelataan täysin valmiissa hallissa, ja sen ihmeen hämmästely vetää taatusti väkeä kuin pipoa niihin peleihin. Eikä tässä ole enää välissä kuin neljä kotipeliä (joukossa vielä yksi Lukko-peli), ennen kuin ollaan niissä viidessä viimeisessä ottelussa..

Huominen yleisömäärä on mielenkiintoista nähdä, koska Pelicans ei mikään yleisömagneetti ole, mutta kyseessä on kuitenkin kauden tähänasti ylivoimaisesti tärkein peli. Ehkä ylimääräisiä katsojia oltaisi saatu, jos kansa olisi päässyt ihmettelemään tätä lahtelaisten jo myyttiseksi hahmoksi liigassa kohonnutta Veri-Penaa livenä, mutta ei tarvitse tulla, koska mies on koko ajan kroonisessa pelikiellossa. Toivottavasti ottelun tärkeys kuitenkin muutoin näkyy yleisömäärässä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös