Ässät 2004–2005

  • 189 643
  • 1 163
Tila
Viestiketju on suljettu.

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kun kerran Ässät on melko fyysistä nippua kokoamassa, ja kun Gladin lähtö jättää muutenkin pakistoon ainakin yhden fyysisen pakin mentävän aukon, niin tulinpa hiukan tutkineeksi toistaiseksi sopimuksettomien pelaajien listoja. Iskin silmäni HIFK:ssä viime kaudella pelanneeseen Pasi Saariseen. Siinä olisi Ässien uuden (tai siis vanhaan palaavan) ilmeen mukainen pakki. Voi tosin olla, että IFK haluaa pitää hänet, eikä Ässillä riittäne rahkeita ainakaan palkan suuruudella kilpailuun. Mutta joka tapauksessa tässä olisi yksi mielenkiintoinen vaihtoehto. Kovaan fyysiseen peliin, mutta samalla myös kohtuulliseen kiekolliseen peliin pystyviä pakkeja ei kuitenkaan ole kotimaassa liian paljon tarjolla, eikä Ässien suunnitelmiin taida kuulua ulkomaalaisenkaan hankkiminen tuohon rooliin, nyt kun Darling-huhultakin on siivet leikattu. Käsitykseni Saarisesta on, että hän on kiekollisesti Gladia parempi, mutta puolustuspelissä epävarmempi. Fyysisyydessä lienevät aika lailla samaa tasoa.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Sheriffi
Pölläsestä ei ole tietoa eikä liiemmin Mäkelästäkään, mutta nyt kun tätä fyysistä pelityyliä ruvetaan ajamaan sisään, niin Mäkelän voisi ottaa try-outille treenaamaan. Jos on kehittynyt viime kauden aikana, niin voisi olla hyvä rymistelijä ensi kauden fyysiseen Ässiin.

Kaikin mokomin Mäkelä mukaan try-outilla harjoituspeleihin, samoin kuin Forsbacka ja vaikka Lipponenkin. Vaikea kuitenkaan uskoa, että kukaan heistä mahtuisi ensi kauden joukkueeseen heiltä varsin keskinkertaisesti sujuneen mestis-kauden valossa. Yllätystä se ainakin vaatisi. Forsbacka on Mäkelääkin fyysisempi, joten siinä voisi olla hänen pieni oljenkortensa, mikäli valmennusjohto nyt tosissaan on ajamassa sisään fyysisempää pelityyliä. Toisaalta kyllä Toivola arvostaa myös liikkuvuutta, jossa Mäkelä on Forsbackaa edellä. Mutta mikäli joukkueen runkopelaajiin saadaan niitä fyysisiä kavereitakin kohtuullisesti, niin vaikea on uskoa kenenkään tuosta kolmikosta nousevan esim. Joensuun tai Ketolan (mikäli hän jatkaa) ohi Toivolan listalla.
 

karvakäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, JYP (Vänä) & LrNMKY
Mäkelälle taitaa olla ainut vaihtoehto juuri tuo mainittu try-out koska häneltä leikataan jalka...
Kouvolasta kuulemani huhun mukaan 3 kuukautta sivussa leikkauksen jälkeen
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Forsbackasta

Lipponen ei omissa papereissani mahdu Poriin, Forsbacka mahtuisi oitis ja Mäkelä voisi koittaa ensin try-outtia.

Ihmetyttää tämä case Forsbacka, miksi mies ei saa peliaikaa äijissä? Voisi olla suht kovaotteinen, jos saisi toteuttaa itseään liigassa. Olen jo useamman kauden odottanut Forsbackin esiinmarssia, mutta sitä ei tunnu tulevan.
 

Tuamas

Jäsen
Re: Forsbackasta

Viestin lähetti Arnold
Lipponen ei omissa papereissani mahdu Poriin, Forsbacka mahtuisi oitis ja Mäkelä voisi koittaa ensin try-outtia.

Ihmetyttää tämä case Forsbacka, miksi mies ei saa peliaikaa äijissä? Voisi olla suht kovaotteinen, jos saisi toteuttaa itseään liigassa. Olen jo useamman kauden odottanut Forsbackin esiinmarssia, mutta sitä ei tunnu tulevan.

- Forsbacka oli ainakin viime visiitillä armoton chicken. Ajoi kyllä muutaman kerran komiasti, mutta lähti aika äkkiä tilanteista.
Lisäksi kun kiekollinen taito oli jopa huonompaa kuin Ketolalla, niin itselleni se ei ole mikään yllätys.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti Tormentori
Noh jos olet noin rikas että sinulla on varaa ostaa minulle kori niin mikä ettei. Pistetään paremmaksi ja vielä pullo Jägeriä päälle?

Haaste heitettiin jo ylempänä. Mikäs Tormentorin niin hiljensi? Etkö itsekään usko enää onnetonta huhuiluasi? Eikö sinussa ole miestä seisomaan sanojesi takana?
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Cairns
Haaste heitettiin jo ylempänä. Mikäs Tormentorin niin hiljensi? Etkö itsekään usko enää onnetonta huhuiluasi? Eikö sinussa ole miestä seisomaan sanojesi takana?

Haaste on hyväksytty ja lukkoon lyöty! Ai että minä nautin tästä.
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Kyllähän tuota Darlingia todellakin Ässiin ollaan tuomassa. Tämän olen kuullut itsekkin kohtuullisen luotettavasta lähteestä. Joten pidän suurena todennäköisyydellä sitä, että Tormentori on kaljakorin ja jekkupullon onnellinen omistaja.

Mutta itse en paljoa miestä hehkuttaisi. Todellakin miehellä on kovanpojan maine. Itse nautin pelistä jossa tehdään kauniita maaleja ja jossa on taitavia pelaajia ja kovia taklauksia ja tappeluja aina välillä. En ole ikinä miestä nähnyt, mutta pahasti tulee mieleen eräs toinenkin Englannista tullut "pakkilegenda". Toisaalta en voi Darlingia tuomita koska en ole häntä edelleenkään nähnyt.
 
Viimeksi muokattu:

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämän luulisi tietävän sitä, että joku sopimuksen alaisista ulkomaalaispelaajista lähtee, koska on toitotettu tätä: lähdetään kauteen vajaalla ulkomaalaismiehityksellä. Ykkössentteri haetaan ulkomailta kun hinta/laatu on kotimaisiin parempi, vai onko jossain halpa kotimainen ykkösentteri ? Vielä kun tähän lisätään se että Toivolan taktiikalla maalivahti ja ykkössentteri on tärkeimpiä paikkoja. En usko että ykkösmoukarista lähdetään tinkimään, kun nimenomaan kuluvalla kaudella se oli heikko osa-alue. Entä maalivahtiosasto. Miten laajannetaan materiaalia: myynnillä ja täydellisellä uudelleen järjestelyllä. Toisi aika paljon epävarmuustekijöitä, mutta vaihtoehto sekin.

Sorokins pois Darling tilalle.Käsiä lähtisi ja lihaa tulisi. Itse en kyllä millään uskoisi että Darling Ässiin tulisi. Jotenkin tuntuisi järjettömältä. Joku trollijuttu mikä lie.

Langkow+Sorokins+Darling+ykkössentteri ?

Edit: Vähän viilausta.

Edit:
....olen kuullut itsekkin kohtuullisen luotettavasta lähteestä....

Wince tai joku muu ?
 
Viimeksi muokattu:

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti Siirappi
Kyllähän tuota Darlingia todellakin Ässiin ollaan tuomassa. Tämän olen kuullut itsekkin kohtuullisen luotettavasta lähteestä. Joten pidän suurena todennäköisyydellä sitä, että Tormentori on kaljakorin ja jekkupullon onnellinen omistaja.

Hehhh...oli kaunis aamupäivä viime viikolla... kun Tormentori ideoi Messengerissä vedätyksiä... hän keksi kertoa Ässäläisille Dion Darlingin siirtymisestä. Ja nyt se on jo huhuareenallakin. Tajuatko, hän olisi voinut sanoa vaikka nimen Rick Brebant ja huhu olisi yhtä vahva ja luotettava :D

Sun luotettava lähde on täysi ääliö eikä alkuunkaan luotettava. Heh, terveiset vaan.

Saimme ainakin hyvät naurut. <3
 
Viimeksi muokattu:

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
naurappa sinä vaan, mutta sama ääliö informoi minulle vuosi sitten 2 viikkoa ennen Cisarin, Kronin ja Tähtisen tulon Lukkoon joten se siitä. Kyseinen lähteeni vihjaili minulle myös Glen Metropolitin ensikauden pelipaikasta. Joten turpakiinni siellä Helsingissä.

Missä ja mikä tämä Helsinki muuten on?

Tottakai uskon mieluummin kaikkitietävää Cairnsiä kuin kaveriani jonka tiedot ovat osoittautuneet 99% oikeiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti Siirappi
naurappa sinä vaan, mutta sama ääliö informoi minulle vuosi sitten 2 viikkoa ennen Cisarin, Kronin ja Tähtisen tulon Lukkoon joten se siitä. Kyseinen lähteeni vihjaili minulle myös Glen Metropolitin ensikauden pelipaikasta. Joten turpakiinni siellä Helsingissä.

Sä oot ainaki mukana leikissä. Hyvä. Viime kaudella tyrkytimme Dionia Saipaan, pelicansiin ja Ässiin. Nyt leikillä heitetty juttu onkin jo iskostunut "todeksi". Viimeisimmässä e-mailissa (eilen) Darling sanoi ettei tiedä ensi kaudesta mitään, saattaa jopa lopettaa.

Tuletko mukaan vedonlyöntiin, sama panos kuin aiemmin? :D
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Periaatteiden vuoksi en lyö vetoa. Tässä tapauksessa kyllä erittäin houkutteleva ajatus olisi, mutta tämän vedon voittaminen ei olisi sen vaikeampaa kuin tikkarin pölliminen pikkulapselta. Eli en lähde mukaan täysin periaatteitani kunnioittaen.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti Siirappi
Periaatteiden vuoksi en lyö vetoa. Tässä tapauksessa kyllä erittäin houkutteleva ajatus olisi, mutta tämän vedon voittaminen ei olisi sen vaikeampaa kuin tikkarin pölliminen pikkulapselta. Eli en lähde mukaan täysin periaatteitani kunnioittaen.

Lässyn lässyn, seli seli...
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ehdotus!

Nimimerkki Cairns voisi perustaa omat internetsivut, jossa voitaisiin chattailla ja selitellä samoja asioita 24/7. Itse olen ainakin kurkkua myöten täynnä tätä lapsellista tankkausta samasta asiasta. Ennen tänne kirjoitettiin välillä asiaakin.

Jäädään odottamaan ja katsellaan mitä esim. Darling ensi kaudestaan päättää. Sen jälkeen kun päätös on tullut, niin voidaan taas syytellä ja vittuilla kuka tiesi mitäkin.

Sen sijaan Arvaajassa oli tänään präntätty, että Ässät olisi lähellä sopimusta Ilveksen maalivahti Nissisen kanssa. Siinä olisi kertakaikkiaan kelvollinen kakkosmies ensi kaudeksi ja sen jälkeen jopa ykköseksi. Luottoa löytyy ainakin täältä, mites muut?

EDIT: väärä pääte korjattu
 
Viimeksi muokattu:

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Heh, heh

Viestin lähetti Cairns
Hehhh...oli kaunis aamupäivä viime viikolla... kun Tormentori ideoi Messengerissä vedätyksiä... hän keksi kertoa Ässäläisille Dion Darlingin siirtymisestä. Ja nyt se on jo huhuareenallakin. Tajuatko, hän olisi voinut sanoa vaikka nimen Rick Brebant ja huhu olisi yhtä vahva ja luotettava :D

Sun luotettava lähde on täysi ääliö eikä alkuunkaan luotettava. Heh, terveiset vaan.

Saimme ainakin hyvät naurut. <3

Olipas ihan helvetin hyvä juttu. Siis loistava vedätys, kaikkien kepposten äiti, isä, kummi ja amerikan täti. Lisää samanlaista pojat, teissä on ainesta.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Re: Ehdotus!

Viestin lähetti Näkkäri
Nimimerkki Cairns voisi perustaa omat internetsivut, jossa voitaisiin chattailla ja selitellä samoja asioita 24/7. Itse olen ainakin kurkkua myöten täynnä tätä lapsellista tankkausta samasta asiasta. Ennen tänne kirjoitettiin välillä asiaakin.

Mitä sä nyt mulle kitiset, Tormentori sen jutun pisti liikkeelle, minä vain paljastin kakkakepposen kun se alkoi saamaan koomisia piirteitä. Jos haluat lukea "asiaakin", niin ole hyvä ja tutustu viestihistoriaani muista ketjuista, saatat hämmästyä ja peukalosi saattaa livetä anukseen.

Viestin lähetti Oiva
Olipas ihan helvetin hyvä juttu. Siis loistava vedätys, kaikkien kepposten äiti, isä, kummi ja amerikan täti. Lisää samanlaista pojat, teissä on ainesta.

Ei minussa mitään ainesta ole kepposiin. Mutta kyllä tuo 100-0 näytti uppoavan, propsit Tormentorille. Perjantai-iltana taidettiin monessa porilaisessa kapakassa "pekuleerata" Darlingia.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Redcoat
Toisaalta kyllä Toivola arvostaa myös liikkuvuutta, jossa Mäkelä on Forsbackaa edellä. Mutta mikäli joukkueen runkopelaajiin saadaan niitä fyysisiä kavereitakin kohtuullisesti, niin vaikea on uskoa kenenkään tuosta kolmikosta nousevan esim. Joensuun tai Ketolan (mikäli hän jatkaa) ohi Toivolan listalla.
Liikaa ei saisi olla pelkkiä puukäsiä, eli minne on unohtunut kaavailusta Mikko Peltonen? Ässien 82:ta kaikkeista eniten käsiä omaava pelaaja. Kuten on jo moneen kertaan kuultu niin Peltsin pahin uhkaaja ensi kautta ajatellen on Peltonen itse. Jos kesätreenit maittaa ja voimaa tulee lisää niin siinä on selkeä nelossentteri jolla on mahkuja myös kolmosketjuun ja jopa ylivoimiin saakka. Hyvällä tuurilla kukaan ei enää vuoden päästä muistele Kivenmäkeä.

Sekä Mäkelä että Forsbacka ovat mielestäni heikomman potentiaalin omaavia kuin Peltonen, mutta homma on eniten kiinni Mikon korvien välistä. Molemmat noista omaavat pienen potentiaalin pelata liigaa, mutta pakko sanoa että nuoremmat laiturit ajanevat sekä Mäkelän että Forsbackan ohi. Sentteritilanne nuorissa on siinä mielessä kehnompi että Peltoselle voi hyvinkin löytyä paikka. Ja mitä enää tehdään Lipposella kun joukkueessa on Kuparinen?
 

Fordél

Jäsen
Antakaa vaan se Mäkelä takas meille Kookooseen. Mies ei koskaan päässyt oikein näyttämään todellista osaamistaan kun loukkaantumiset varjosti koko kautta, mutta ne pelit mitkä sai terveenä pelata niin kyllä teki ainakin meikäläiseen vaikutuksen. Mäkelän tyylistä kylmähermosta viimeistelijää, taitavaa ja hyvän laukauksen omaavaa pelaajaa tarvittas Kookoossa. Lipposen sen sijaan saatte pitää.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Siirappi
Kyllähän tuota Darlingia todellakin Ässiin ollaan tuomassa. Tämän olen kuullut itsekkin kohtuullisen luotettavasta lähteestä. Joten pidän suurena todennäköisyydellä sitä, että Tormentori on kaljakorin ja jekkupullon onnellinen omistaja.

Niin tai sitten en ole. Tosiaan tämä Darlingin tulo oli täysin hatusta heitetty minun osaltani. En ole pahoillani koska niin hyvät huvit tästä sain. Internetin mahti on kyllä suuri.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo joo, case closed?

Asia on nyt tullut Tormentorin ja Cairnsin puolelta selväksi. Keksitte mielestänne hauskan jutun ja nyt kaikki saavat nauraa. Päästäisiinkö tässä ketjussa pikkuhiljaa Ässien ensi kauden joukkuetta koskeviin asioihin?

Onko perättömien huhujen levittäminen palstan säännöissä kielletty? Muistaakseni on..
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Re: Joo joo, case closed?

Viestin lähetti Näkkäri
Asia on nyt tullut Tormentorin ja Cairnsin puolelta selväksi. Keksitte mielestänne hauskan jutun ja nyt kaikki saavat nauraa. Päästäisiinkö tässä ketjussa pikkuhiljaa Ässien ensi kauden joukkuetta koskeviin asioihin?

Onko perättömien huhujen levittäminen palstan säännöissä kielletty? Muistaakseni on..

Mä vaan kyl yritin väittää tos asiassa vastaan, mut sama se. Minkä mä sille voin että uskoitte Tormentoria ettekä minua :'(
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viestin lähetti Näkkäri
En tiedä Ilveksen kuvioista juurikaan mitään, mutta voisi olettaa, että nuori Tuukka Rask kuuluu vahvasti Ilveksen tulevaisuuden kuvioihin maalivahtiosastolla. Olettaa voi myös, että Nissinen nousisi mahdollisesti Ässien ykkösmaalivahdiksi ensi kauden jälkeen kunhan kaikki menisi hyvin. Todella merkittävä hankinta toteutuessaan, voisiko puhua jopa kaappauksesta!

Ilves on ilmoittanut, että kaksivuotisen paperin allekirjoittanut Tuukka Rask on ensi kauden kakkosmaalivahti ja Nissinen ei jatka joukkueessa lainkaan. Raskin sopimus on nimenomaan liigasopimus ja Nissisen kanssa ei ole edes neuvoteltu.

Ilveksellä oli yksinkertaisesti liikaa hyviä maalivahteja. Oma kasvatti Pitkämäki (joka hänkin on vasta 24-vuotias) pelasi erinomaisen kauden ja nousi lopulta jopa MM-leiritykseen ja Rask on valtakunnallisella tasolla ehdoton huippulupaus, joka alkaa olla 17 vuotta vasta täyttäneenä nähnyt jo A-junioreidenkin kuviot. Pelaa yhä säännöllisesti maajoukkueissa itseään vanhempien ikäluokkien mukana, ollen turnausten parhaimmistoa.


Myös Nissinen on nuori ja lupaava ja pelasi Ilveksessä useita hyviä otteluita, varsinkin katastrofisyksynä Nissinen pelasi monessa ottelussa Ilvekselle vain niukan tappion, sekä nuorten MM-kisoissa mallikkaan pronssiottelun, mutta tilaa ei kolmelle ole. Potentiaalia Nissisellä on aina NHL:ään asti.

Jos alkamassa olisi esimerkiksi kausi 01-02, niin tämän tasoinen Nissinen varmasti olisi saanut jatkoa Pietilän tai silloisen Pitkämäen sijaan. Ykkösmaalivahtina, tekisi mieleni lisätä.



Hieman epäilyttää miehen halu siirtyä kaikki mahdolliset matsit rohmuavan Langkown kakkoseksi, mutta kun maalivahtitilanteita liigassa katsoo, niin ostajan markkinathan siellä ovat. Tietenkin voi olla niinkin, että Ässät yrittää vielä kulissien takana Langkowsta eroon.


Pelityylillisesti Nissisen ongelmana on "ylipelaus", eli hän reagoi niin voimakkaasti ykköskiekkoon ja/tai kiekolliseen pelaajaan, että maali jää avoimeksi silloin tällöin poikittaissyötöissä tai kimmokkeissa. Myös maskittomia laukauksia uppoaa ilmeisesti keskittymiskyvyn herpaantuessa toisinaan. Kakkosmaalivahtina liigan aivan terävintä kärkeä, ykkösmaalivahtina toistaiseksi alempaa keskikastia. Visiitti Pohjois-Amerikassa voisi olla oikea ratkaisu pelityylin pehmeiden kohtien korjaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti kapa76
Edit:

Wince tai joku muu ?
HEH :D
Nii ja tormentori, hyvä läppä, heitä toinen!
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Lotila Trophy

Viestin lähetti Tormentori
Niin tai sitten en ole. Tosiaan tämä Darlingin tulo oli täysin hatusta heitetty minun osaltani. En ole pahoillani koska niin hyvät huvit tästä sain. Internetin mahti on kyllä suuri.

No, tästähän hyvästä Tormentorille myönnetään Lotila Trophy. Kyseinen palkinto sisältää raumalaista kiekkokultuuria kalenterin ja kunnon penailu hengessä se on viimevuodelta. Lotilaan se liittyy sikäli, että "Eetu" Rastio pitää siinä käsissään Lotilan mailaa. Noudettavissa allekirjoittaneelta.

Ettei mene ihan aiheesta ohi, niin kohtuullisia "kakkosmolareita" olisi lankulle tajolla Nissinen(89,82), Jokela (92,01) ja Mikko Rämö(89,07). Kerhoon siirtyneestä Rämöstä on ehkä vähän vaikeaa vetää johtopäätöstä, kun tuo peliaika tuli pelikaaneista. Näillä ei ainakaan tiettävsti ole sopimusta ensikaudesta. Toisaalta tuo pelikaanitausta Nostaa Rämön suoritusta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös