Ässät 2003–2004

  • 101 006
  • 677
Tila
Viestiketju on suljettu.

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luitko huuliltani vai...?

Ja lisäisin tähän vielä, että kun spekuleeraatte näillä nimillä niin koettakaa ottaa huomioon valmentajan ajama pelitapa ja -tyyli. Niin pitkään kuin Toivola jatkaa meillä ei välttämättä kannata odottaa mitään satakiloisia amerikangregejä tänne.

Voihan valmentaja toki koettaa viilata pelaajan pelityyliä mieleisekseen, mutta tähän tuskin lähdetään ulkomaalaisten tai yli kolmikymppisten kohdalla... ...tai jos lähdetään niin se on kyllä resurssien tuhlaamista se.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Luitko huuliltani vai...?

Viestin lähetti pekoni
Ja lisäisin tähän vielä, että kun spekuleeraatte näillä nimillä niin koettakaa ottaa huomioon valmentajan ajama pelitapa ja -tyyli. Niin pitkään kuin Toivola jatkaa meillä ei välttämättä kannata odottaa mitään satakiloisia amerikangregejä tänne.

Voihan valmentaja toki koettaa viilata pelaajan pelityyliä mieleisekseen, mutta tähän tuskin lähdetään ulkomaalaisten tai yli kolmikymppisten kohdalla... ...tai jos lähdetään niin se on kyllä resurssien tuhlaamista se.

Tuo Pankewicz oli nyt vaan esimerkki kuten sanoin ja peräänkuulutin jotain väriä joukkueeseen että ei zombielauman touhuksi meno menisi. Esimerkki lähinnä pelityylistä siis värikkäästä pelaajasta ja korostan nyt että ei totta tosiaan niitä koko joukkueellista voi olla mukana. Olen samaa mieltä toteamuksestasi pelitavan viilauksesta. Lähinnä kyllä tarkoitin että ei mikään pelaaja niin idiootti voisi olla että pelaisi tuollalailla täällä kuten AHL:ssä jos tuohon jäähyminuuttien karsimiseen viittasit tosin minä en kyllä tiedä minkälainen "kaheli" tämä Greg on (korostan vain esimerkki pelaaja ei sen kummempaa).

Puhut muuten usein monikon toisessa persoonassa muista kirjoittajista.
 
En tiedä onko Pankewiczilla sentään idiootin vikaa, mutta vakavan luokan ongelmia temperamenttinsa kanssa joka tapauksessa. Mieshän on muun muassa käynyt tuomarin kimppuun. Ei olekaan ihme, että kutsumanimi Greg "Game Misconduct" Pankewicz on otettu käyttöön.

Ymmärrän kyllä, mitä kapa tarkoittaa nostamalla Pankewiczin esimerkiksi "värikkäästä pelaajasta". Ainakin minun silmissäni Pankewicz vain vaikuttaa vähän liiankin värikkäältä ja sitä kautta riskialttiilta tapaukselta.
 

1Euro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Panks

Kaikesta voisi kuvitella Pankewiczin olevan aika näkyvä pelaaja... Ja mitä tuohon temperametin hallitsemiseen tulee, antaa miehen itse sanoa jotain: "I play with emotion," Pankewicz said with a laugh. "Sometimes I fall off the cliff, or I'm right on the edge I may rub some people the wrong way." He is also a player that could fill the nets, as his 287 career minor league goals shows.

Ei nyt välttämättä olisi kovin looginen hankinta, kun ajattelee tätä viiden vuoden kehityssuunnitelmaa. Melkoinen kassamagneetti tuollainen näkyvä kaveri sen sijaan saattaisi olla, jos pisteitä tulee ja äijää lentää. Mitenkäs se Levosen Japa taas sen sanoikaan: "yhrel kärel ja yli laira".


Edit: Ja jos nelosen TJ-tieto pitää paikkansa, hankinta kuulostaisikin yhtäkkiä paljon loogisemmalta...
 
Viimeksi muokattu:

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Luitko huuliltani vai...?

Viestin lähetti kapa76
Puhut muuten usein monikon toisessa persoonassa muista kirjoittajista.

Voi olla että tämä on jokin tiedostamaton maneerini.

Tässä yhteydessä viittasin kylläkin lisäksesi myös muihin kirjoittajiin. Koko ketjun sisältöhän on enemmän tai vähemmän spekulointia ensi kaudesta ja tälläisillä palstoilla se tarkoittaa käytännössä spekulointia henkilöistä. Ei ole tainnut vielä kukaan arvella mitään esim. siitä mihin suuntaan Ässien pelitapa kehittyy ja muuttuu vai muuttuuko mihinkään?
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivottavasti Toivolalla ei ole näitä saunakavereita jotka saavat jatkosopimukset koska ovat niin "hyviä tyyppejä".
Itse ainakin luotan siihen, että Toivola uskaltaa sanoa Korpisalolle ja Gladille ettei heidän taso riitä liigaan.
Jos nämä pelaajat eivät pelaa ensi kaudella Ässissä niin Ässät on todenäköisesti vihdoin pudotuspeleissä.
 

korppari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NuJy
Jatkosopimuksista sen verran, että Lankulle sopimus, vieköön vaikka puolet pelaaja-budjetista. Samantasoista veskaria ei löydetä mistään, jos ei Lehtonen Jokereista tuu :). Ja Lehtonenkaan ei mun silmissä oo parempi, on vain vähä parempi puolustus edessä.

Tämä kirjoitettu Tappara nollauksen jälkeen, mikä vaikuttaa asiaan. Mutta siitä huolimatta Langkow on puolijumala mun silmissä!
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Viestin lähetti aaa
Toivottavasti Toivolalla ei ole näitä saunakavereita jotka saavat jatkosopimukset koska ovat niin "hyviä tyyppejä".
Itse ainakin luotan siihen, että Toivola uskaltaa sanoa Korpisalolle ja Gladille ettei heidän taso riitä liigaan.
Jos nämä pelaajat eivät pelaa ensi kaudella Ässissä niin Ässät on todenäköisesti vihdoin pudotuspeleissä.

Ööh..

En minäkään Ässiin mitään Toivolan saunakavereita halua, mutta olen kyllä hieman eri mieltä Korpisalon ja Gladin tapauksista. Omasta mielestäni Jari on lunastanut itselleen sopimuksen (1 vuosi, pieni palkka) viime aikojen otteillaan. Yrittämistä ja tsemppiä ei koskaan ole liikaa. Myös tehoja on vielä tullut ihan kohtuullisesti. Glad ei ole erikoista kautta pelannut, mutta miehen liigatason kyseenalaistamista en ymmärrä. Tällä kaudella ovat loukkaantumisetkin olleet haittana. Eiköhän poliisi Porissa jatka ensi kaudellakin, esittäen parempia otteita!
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kivelä Porin Kärpistä Ässiin?

Satakunnan Kansasta luettua : Entinen maajoukkuetason maalivahti, nykyinen Kärppien valmentaja Antero Kivelä oli sanonut lehdistötilaisuudessa eilen, että todennäköisesti hän siirtyy ensikaudeksi Ässien valmennusportaaseen. Toimittaja lisäsi siihen, että maalivahtivalmentajaksi? johon Kivelä sanoi, että hommat ovat vielä auki.

Eli, jos Kivelä on tulossa maalivahtivalmentajaksi, niin tarkoittaakohan tuo sitä, että meillä pelaa ensikaudella kotimainen maalivahti-kaksikko? Sillä viimekaudella Toivola totesi, ettei Ässät tarvitse maalivahtivalmentajaa, koska meillä on seurassa entinen NHL-maalivahti, jota ei tarvitse neuvoa tms...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti aaa
Korpisalolle ja Gladille ettei heidän taso riitä liigaan.
Jos nämä pelaajat eivät pelaa ensi kaudella Ässissä niin Ässät on todenäköisesti vihdoin pudotuspeleissä.

Se, mitä minä olen kuullut, on, että Korpin jatkosopimus julkistettaisiin mahdollisesti ensi viikolla. Gladista ei ole tietoa.
 

jonne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Korpisalo itse kertoi viime torstaina Winstonin jälkipeleissä pelaavansa ensi kaudella Ässissä "90% varmuudella".
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Sistis
Se, mitä minä olen kuullut, on, että Korpin jatkosopimus julkistettaisiin mahdollisesti ensi viikolla. Gladista ei ole tietoa.

Glad on Toivolan luottopelaaja ja on parantanut peli kauden lopussa huomattavasti mitä se oli tuossa välissä. Luulen että jatkaa. Korpisalon jatko saisi olla ! 100 % ! sillä en näe tämänpäiväistä Ilvespeliä paikanpäällä. V%#¤%si jos ei Korpisalon viimeistä runkosarjapeliä näkisi.

Jarkka one more time !

Edit: Taitaa se jatkaa ja miksei Korppi jatkaisi kun paikat ovat kunnossa. SK:n verkko versiossa oli asiasta juttua. Sopimus lähellä ja eiköhän se kivuttomasti synny. Yksi mikä osui silmiini sopimuksen alaisista pelaajista oli Kangasalusta. Tämän miehen unohdin vallan.
 
Viimeksi muokattu:

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Tää nyt ei liity juuri mitenkään mihinkään, mut haluaisin kiittää Ässiä kuluneesta kaudesta. Ryhdikästä peliä läpi kauden. Tällä kaudella ei nähty viime kauden kaltaista selkärangan napsahdusta kuin siinä yhdessä Kärppä-pelissä. Maalivahtihommista sen verran, että toivottavasti ei ensi kauteen lähdetä kahdella kotimaisella vahdilla, Ässillä ei ole mielestäni varaa riittävän hyvään kotimaiseen vahtiin, eli Kanadasta saa samantasoisen veskarin halvemmalla. Tuli muuten vähän ylipitkä lause, sori. Eiköhän muuten mennä vielä hallille kannustamaan Kärpät (Porin) Suomen mestaruuteen.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Langkow ja muut..

Toivola sanoi eilen jälkipeleissä, että Langkowille on tarjottu isompaa uutta sopimusta ja Lankun agentti ilmoittaa maanantai aamupäivällä jatkaako Langkow Ässissä! Eli asia on jo ratkennut, onko kukaan kuullut siitä mitään?

Tamminen oli perjantaina Hjalliksen talk-shown vieraana sport fm:llä ja kertoi, että Ässät julkistaa tiistaina, eli huomenna 80 % ensi kauden joukkueesta! Nyt sitten vaan odotellaan ja eiköhän tuo Langkowinkin mahdollinen jatko selviä huomenna!

Kivelän siirtyminen Ässien valmennusportaaseen oli taas yksi positiivinen uutinen lisää.. hieno homma!
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Tamminen oli perjantaina Hjalliksen talk-shown vieraana sport fm:llä ja kertoi, että Ässät julkistaa tiistaina, eli huomenna 80 % ensi kauden joukkueesta! Nyt sitten vaan odotellaan ja eiköhän tuo Langkowinkin mahdollinen jatko selviä huomenna!

Onkohan noissa huomenna julkaistavissa sopimuksissa mitään uusia pelaajia, vai onko kyse vain jatkosoppareista, 80% on kuitenkin perkeleen iso osa joukkueesta. Huomenna on tuplasti jännitettävää, NHL siirtojen takaraja, sekä Ässien sopimukset.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Langkow Jokereihin

Langkow:n uusi seura on luultavasti Jokerit. Hjallis oli kuulemma kiinnostunut Langkow ja sen tietää kumman seuran rahat riittää.

Kun puhutaan Gladista ja Korpisalosta niin muistakaa että hintalappu on aika halpa noin kokeneista miehistä.
 

Jokke

Jäsen
Langkowista

Mahtaakohan se Hjallis tajuta, ettei Langkow ole paras maalivahti noin hyvälle puolustukselle. Kyllähän se nähtiin tällä kaudella, että jos tulee vaan vähän vetoja kohti Lankkua niin hänen torjuntavireensä ei ole paras mahdollinen.

Jos taas laukauksia tulee yli 35/ottelu niin silloin mies oli aika hyvä.

Toivottavasti hän jää kuitenkin Poriin.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos ja kun tiedotustilaisuus todella pidetään, painopiste on varmaankin jatkosopimuksissa. Ainakaan muista liigajoukkueista tuskin on vielä liikennettä Ässiin päin tässä vaiheessa kautta.

Eriasia sitten tietenkin on, jos maamme rajojen ulkopuolelta saataisiin joku ylläri-nimi. Ja Kivelä maalivahtivalmentajaksi olisi tottakai pelkkää plussaa.

Voi niitä aikoja 80-luvulla, kun Antsu vielä vahti maalia. Ja taisipa olla sellainenkin aika, kun Takko oli ykkösmolari ja Kivelä kakkonen. Ei ollut mitään väliä, kumpi oli vahtivuorossa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikä olisi ensimmäinen kerta, kun suuri ja mahtava narrilauma hankkii mammonalla pienemmän joukkueen löydön riveihinsä! No ei kai siitä ketään syyttääkään voi, mutta kyllä harmittaa. Varsinkin, kun Langkow olisi mielestäni jopa edellytys ensi kauden play-off paikalle. Uuden pohjoisamerikkalaisen hankkiminen on kuitenkin pirun riskiä touhua (kysykää vaikka Hjallikselta), joten nyt kun hyvä ja voittava veskari porukkaan löytyi niin siitä luopuminen on helvetin vaikeaa.

Edelleenkin Ässien maalivahdin pitää olla sm- liigan parhaassa neljänneksessä koko kauden jos pleijareihin halutaan!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Langkow Jokereihin

Viestin lähetti TosiFani
Langkow:n uusi seura on luultavasti Jokerit. Hjallis oli kuulemma kiinnostunut Langkow ja sen tietää kumman seuran rahat riittää.

Riippuu siitä, mitä Langkow itse haluaa. Mitä itse olen kuullut, niin mieheen olisi oltu jo yhteydessä Keski-Euroopasta ja varsin suurellakin rahalla... no sen näkee sitten. Pori taitaa kyllä jäädä Lankulta taakse.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Norrena-Jokerit?

Niin kovasti on viime päivinä huhuttu yhdistelmää Jortikka-Jokerit-Norrena, joka puolestaan aiheutti Lankulle pienen pakokauhun, eli jo varmalta näyttänyt Jokeripaikka meni sivu suun. Lisäksi SM-liigassa paikat ovat aika täynnä. Ainoa "suurenrahan" paikka voisi olla Bluesissa, jos Myllys ei jatka, mutta luultavasi Bluesinkin prioriteetti on hankkia ensisijassa kotimainen maalivahti. Ässien kanssa saman tason vaihtoehtoja voisivat olla Lukko tai Ilves, tässä vertailussa Ässät on luultavasti vahvoilla. Joka tapauksessa Lankku kuuntelee tai kuunteli taas myös Ässien juttuja ihan eri tavalla kuin vielä pari viikkoa sitten.

Keski-Eurooppa, Venäjä ja Ruotsi ovat sitten tietysti muut vaihtoehdot.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt kun kuulemme uusista sopimuksista, niin toivottavasti ne ilmoitetaan totuudenmukaisesti( esim 1+1, 2+1 ).
Atin aikana ei ole tiennyt onko pelaajalla 2 vuotta suoraan tai pelkää optio vuoden jälkeen.
Tuomisen 4 vuotisen sopimuksenkin saisi joku selvittää, että kuinka paljon siinä on varsinaista sopimusta jäljellä.
Nyt puhaltavat uudet tuulet, joten saamme varmaan vähän enemmän informaatiota joukkueen asioista.
 

Corbucci

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Pelaajaringistä

Täällä nyt on jo saneltu Ässien ensi kauden runko: melkein samoilla mennään ja siihen päälle pari vahvistusta, niin en lähde siitä sen enempää kommentoimaan.

Jos Langkow ei jatka Ässissä niin olisi ehdottoman hyvä hankkia pohjois-amerikasta joku ahl/nhl-veska hyvin scoutataan niin saadaan hyvä halvalla, mutta edelleenkin toivon että Lankku jatkaa Ässissä ensi kaudella.

Ja tuohon kysymykseen että hankitaanko King vai Pankewiz(en osaa kirjoittaa nimeä oikein). Olisin ehdottomasti Pankewizin kannalla, jos halvalla saadaan tuollainen kokenut "puolihullu" pistenikkari niin otetaan vaan. Olenkin jo kauan odottanut jonkinlaista fyysistä voimahyökkääjä (tappeluista plussaa) joka osaa tehdä pisteitä,Ässiin.

Huomisia jatkosopimuksia odotellen vesi kielellä..
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Niin, joku täällä havitteli Derek Kingiä ja minun piti asiasta kirjoittaa, mutta... Kingillä on pidempiaikainen sopimus Detroitin farmijoukkueen Grand Rapids Griffinin kanssa. King toimii joukkueessa pelaamisen ohella kakkosvalmentajana ja ura on vääjäämättä menossa kohti loppua. Yleensä farmijoukkueen pelaajilla on sopimus NHL-joukkueen kanssa, mutta Kingillä oli tarkoituksella sellainen sopimus että häntä ei nosteta Detroitin halusta ylös jos sellainen tarve olisi tullut. King jatkaa siis Grand Rapidsissa eikä ole tulossa Poriin eikä muuallekaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös