Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 544 835
  • 9 521

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Uusi normaali. Onneksi ei ole vähään aikaan kuulunut mediassa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
- leipaista (kaikki nää perkeleen pullantuoksuemot, jotka "leipaisee" perheelleen joka päivä kuuden tunnin pullat ja karjalanpiirakat samalla kun pesevät ulkoseinät ja silittävät sukat) sekä
Olen ihan varmasti kuullut jonkun käyttävän runkkaamisesta termiä "leipaista käteen".
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Olen ihan varmasti kuullut jonkun käyttävän runkkaamisesta termiä "leipaista käteen".

No nyt kyllä räjäytit pankin. Ei näin voi kukaan sanoa. Tai no tää on kyllä jo niin kekseliäs että on hyvän rajamailla.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Uusi normaali. Onneksi ei ole vähään aikaan kuulunut mediassa.
Sitähän hoettiin maalis-huhtikuussa läpi Euroopan ja yleismaailmallisesti kuin yhdestä sopimuksesta. Hänen hallituksensa teatraaliset papukaijatiedotustilaisuudet olivat tässä aivan globaalia kärkiluokkaa.

Onneksi ei tosiaan ole hetkeen kuulunut enää, eikä toivottavasti kuulu jatkossakaan.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Uaah. Nousin väärällä jalalla ja olen vihainen. Siksi listaan mun kestoinhokit (jos toistamiseen, pahoittelut):

- pakkanen, kun puhutaan pakastimesta
- satsi
- linjuri (linja-autosta)
- kärryt (lastenrattaista) puhumattakaan kärryttelystä!
- leipaista (kaikki nää perkeleen pullantuoksuemot, jotka "leipaisee" perheelleen joka päivä kuuden tunnin pullat ja karjalanpiirakat samalla kun pesevät ulkoseinät ja silittävät sukat) sekä
- kaikki "tuli käytyä lenkillä" -tyyppiset ilmaisut.

Joo sanoinko jo, että tänään olen VIHAINEN. En kumminkaan kovin vaarallinen. "Tuli leipaistua pakkaseen." Puuh.
Tästä voisi joku kaksimielinen @Johnny B. Goode tai joku keksiä vaikka tarinan: "Tulipa käytyä "lenkillä". Leipaisinpa vaimoa kärryssä linjurilla pakkaseen. Siihen se loppui kun satsi tuli."
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Tästä voisi joku kaksimielinen @Johnny B. Goode tai joku keksiä vaikka tarinan: "Tulipa käytyä "lenkillä". Leipaisinpa vaimoa kärryssä linjurilla pakkaseen. Siihen se loppui kun satsi tuli."

Soo soo, tämmöiset on kiellettyjä näin korona-aikana, kun naurunpyrskähdyksetkin on riski.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Buffa.
Miksi buffet (tai buffetti) on viimeaikoina käännetty muotoon buffa?

Drooni.
Se on suomeksi drone sanoi kielitoimisto mitä tahansa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
"Anna sen soida! Anna sen soida!"

Voi vittu. Voi perkele näitä joujoupaskoja joitten junttidiootti paskalevä tarttuu vajakkien puheeseen.
 
Viimeksi muokattu:

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Buffa.
Miksi buffet (tai buffetti) on viimeaikoina käännetty muotoon buffa?

Kuvittelisin tämän liittyvään S-ryhmän 21:n ravintolan Pizza Buffa -ketjuun, jonka nimi on sitten alkanut varmaan monen suussa muodostua tämän tarjoilumuodon yleisnimeksi.

En toki itse puhu buffeteista buffoina
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Perse on hyvä ja perinteinen sana. Nykyään ne kai sanoo että beba, se on huono sana.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Perse. Miksi niin kauniista asiasta halutaan käyttää noin rumaa sanaa? Peppu on paljon parempi sana.

Tässä tullaan asiaan mitä olen välillä ihmetellyt. Miksi jokin toinen sana on toista sanaa rumempi vaikka sanat ovat toistensa synonyymejä? Tyyliin kakka-paska tai just peppu-perse?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jos perse otettaisiin pois, iso osa suomen kieltä katoaisi. Ei oltaisi enää perse olalla. Asiat eivät menisi perseelleen. Ei kiivettäisi perse edellä puuhun. Ketkään eivät enää olisi kuin paita ja perse. Kyllä perse kuuluu kieleemme. Vitusta joutaisi eroon, se on tyhmä sana. Perse ei ole.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Toisaalla lupasin puppulausebingoa tuoreesta webinaarista, ja se lienee tämän ketjun kamaa. Nämä bingot on mun tapa selvitä hengissä virkamies- ja bisnesjargonista, ja tässä pieni osa kahden päivän saldosta:

kontroversiaali
euroistaa
tulomassa
wide peipperi
mallinnuspooli
hailaitata
insertiivi
kanvaasi
mittaroida
tahtotila
skaalaus
liiketoimintamallin konfiguraatio
segmentointi.

Lisäksi haluan siteerata erästä puhujaa, että "intuitiivisesti tuntuu siltä, että tavallaan tietyssä mielessä", sekä kollegaa, jonka mukaan "jos nää kaikki kaaviot olis suomeksi, tää olis paljon epä-älyllisempää".

Itse webinaarin ydin oli kyllä hyvä, kun sen vain kaivoi kaiken tuon kielipelin alta.
 
Viimeksi muokattu:

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tapsu
 

Glove

Jäsen
Toisaalla lupasin puppulausebingoa tuoreesta webinaarista, ja se lienee tämän ketjun kamaa. Nämä bingot on mun tapa selvitä hengissä virkamies- ja bisnesjargonista, ja tässä pieni osa kahden päivän saldosta:

kontroversiaali
euroistaa
tulomassa
wide peipperi
mallinnuspooli
hailatata
insertiivi
kanvaasi
mittaroida
tahtotila
skaalaus
liiketoimintamallin konfiguraatio
segmentointi.

Lisäksi haluan siteerata erästä puhujaa, että "intuitiivisesti tuntuu siltä, että tavallaan tietyssä mielessä", sekä kollegaa, jonka mukaan "jos nää kaikki kaaviot olis suomeksi, tää olis paljon epä-älyllisempää".

Itse webinaarin ydin oli kyllä hyvä, kun sen vain kaivoi kaiken tuon kielipelin alta.
Ymmärsin minäkin kolme noista termeistä. Jes.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös