Vuosien aikana yhä vähentynyt television katselu ja mainoksien välttely on säästänyt minut paljolta pahalta, sillä monet hokemat, jinglet ja muut kiroukset ovat tietämykseni ulottumattomissa. Selaimessakin blokkaan kaiken mahdollisen mainonnan, joten näen mainoksia ainostaan elokuvateatterissa. Koska en kuuntele yleensä radiotakaan (joskus harvoin täsmäkuunteluna TuTon vierasselostuksia, ei mitään muuta), niin en myöskään kuule mainoksia paitsi TuTon kotiotteluissa, jossa mainokset raikaavat ottelukatkoilla.
Ottelutapahtumien kenties ärsyttävin mainos on Laitilan Oiva Skumppa (tai mikä hitto nyt onkaan koko nimeltään) -mainos, jossa ärsyttävästi vikisevä ja nasaalisti honottava ääni hehkuttaa, kuinka heidän skumpassaan on 61% vähemmän alkoholia kuin kuohuviinissä. Jostain syystä tätä mainosta on monesti soitettu silloin kun vastustaja tekee maalin, joten ennestäänkin ärsyttävä ja tekopirteä mainos on yhdistynyt päässäni siihen vitutuksen tunteeseen kun TuTolle tehdään maali.
En aio ikinä ostaa tuota Oivaa Skumppaa. Pitäkööt laimeat litkunsa, jos eivät parempaan mainontaan pysty.
Mainokset eivät muutenkaan minuun juuri vaikuta, ellen ole etsimässä jotain tiettyä tuotetta ja seuraa aktiivisesti sen tuotteen tai tuoteryhmän tarjouksia ja mainoksia. Sponsorimainonta vaikuttaa vielä vähemmän. Kupittaan hallillakin on ties kuinka monen firman mainosta ja plakaattia sekä hallilla että pelaajien asuissa, mutta en niistä muista kuin muutaman enkä ole ikinä elämässäni ostopäätöstä tehnyt sen takia, että kaukalon laidassa lukee vaikkapa "eki-sähkö".