Ärrä Cup 30.-31.8

  • 54 204
  • 411

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Kierosilmä

Viestin lähetti Peltsi


Tämä sitten selvittääkin sinun mielihalusi. Siitä vaan kaikki haastetta viemään fanikatsomoon. Saadaan sitten kunnon joukkomyllyt aikaan.

Hei haloo. Oman joukkueen kannustaminen on vähän eri asia kun ison joukon provosointi tarkoituksenmukaisesti. Jos tällaisia asióita tunnistaa etukäteen ja ne pystyy jopa ennalta välttämään, niin siihen kannattaa pyrkiä. Oli ne sitten omia tai vieraita. Ehkä tässä sitten ollaan ryppyotsaisia.

Toisaalta miksi lyödä ja vastata haasteeseen, fiksumpi ihminen tajuaa itse pysä typeryyksistä erossa ja nauraa päälle.

Miksi ison joukon tulisi käydä aktiivisesti omiaan kannustavien kimppuun, vaikka he olisivatkin lauman keskellä?

Itse turnauksesta vielä sen verran, ettei turnaus antanut kuin hieman suuntaviivoja joukkueiden osalta. Jokerit, Hifk ja Kärpät ovat olettaen oikealla tiellä ja Tapparalla on vielä paljon tehtävää ennen kevättä. Tosipeleillä ja harjoitus otteluilla ei ole todellisen iskukyvyn kanssa mitään tekemistä.
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Seuraavaan HIVFK-matsiin pitää meidän Jokerikannattajien muistaa että me ei saada huutaa ugh ughia, sit me ei saada huutaa suomea, sit me saadaan huutaa nuijaa, sit me ei saada huutaa seulaa, sit me ei saada huutaa hurreiksi,sit me saadaan huutaa imuria, sit me ei saada huutaa Sakkee seulaksi, sit me saadaan huutaa hata Ifk huutoja,sit me ei saada huutaa h*moiksi...
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti NiK#91
Seuraavaan HIVFK-matsiin pitää meidän Jokerikannattajien muistaa että me ei saada huutaa ugh ughia, sit me ei saada huutaa suomea, sit me saadaan huutaa nuijaa, sit me ei saada huutaa seulaa, sit me ei saada huutaa hurreiksi,sit me saadaan huutaa imuria, sit me ei saada huutaa Sakkee seulaksi, sit me saadaan huutaa hata Ifk huutoja,sit me ei saada huutaa h*moiksi...
Minulle kohtalaisen sama mitä teette HIVFK- matseissanne.. :p
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
En tiedä johtuiko siitä, että olin ensimmäistä kertaa eläissäni (täysi-ikäisenä) lätkämatsissa kuivin suin, ja perjantaina. Mutta mielestäni myös IFKn fanikatsomosta poistettiin muutama Jokeri-kannattaja järjestysmiesten voimin.

Jo perjantaina oli kyllä lappusia Areenan seinillä, että punanutut sihen karsinaan ja muut mihin lie...

Oikaiskaa jos pahasti hakoteillä...seuraavalla kerralla joutuu kostuttaa suuta.

PS. ei ole jullille löytynyt selitystä, huudellaan jatkossakin mitä sulki suuhun tuo? Auts töks töks...
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Pikku kommellus

Tämä ei nyt varsinaisesti liity noihin matseihin,mutta kirjoitan tämän silti,koska olen naureskellut vedet silmissä täällä duunissa.Aloitetaan.

Lähdimme ystäväni WPK:n kanssa Malmille jatkoille,sillä yksi mun vanha frendi soitti ja lupasi tarjota mulle loppuillan.Perille päästyämme rupesinkin kiskomaan tuoppeja lärviin ja hauskaa oli.Juttelimme tämän vanhan kaverini kanssa niitä näitä(en muista mitään-mitään en oo ottanu;) ),kunnes huomasin,että siellä juottolassa oli karaoke laulannat menossa.

Rupesin selailemaan niitä vihkoja,ja löysinkin sopivan biisin minulle.Valitsin nimittäin R.Somerjoen Nuori rakkaus-biisin.Vetelin siinä odotellessani parit "suun raikastajat" lärviin,jonka jälkeen minua jo kuulutettiin estradille.Vedin ihan suvereenisti sitä biisiä eteenpäin;heiluen samalla kuin Rauli parhaimpina päivinään.Siinä hoilaillessani huomasin,että tämä kaverini,joka tarjoili mulle sinä iltana,heilui siellä ulko-oven edessä.

Hän oli nimittäin mennyt ulos "ottamaan happea",ja hänen perässään oli tullut joku kaksi metrinen hippi,joka oli ruvennut riivaamaan tätä mun frendiä.Ystäväni yritti sillä heilumisella saada minua ulos jeesaamaan sitä.Minä olin vain heilutellut sille takaisin ja vinkkaillut ämmille silmää.Nämä kaksi veijaria jatkoivat taistelujaan siellä ulkona,kun minä vetelin romanttisia biisejä estradilla.Kaverini ja hippi joutuivatkin sitten putkaan ja minun ja WPK:n matka kävi kohti kotia.

Mitä tästä opimme?

-Ainakin minä opin sen,että tilaan seuraavaksi neljä stobea sinne pöytään,sillä laulamisesta tulee kurkku kovin kuivaksi.

-Rupean myöskin seurailemaan hippejä ravintelissa,sillä ensi kerralla en tahdo jäädä kuivin suin näiden hörhöjen takia.

-En myöskään heilu jatkossa kuin Rauli,sillä tasapaino ei ole kovin kummoinen kolmen promillen humalassa.

Kauden avausta odotellessa.....KIPPIS!!!!!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Pikku kommellus

Viestin lähetti reds1897
Tämä ei nyt varsinaisesti liity noihin matseihin,mutta kirjoitan tämän silti,koska olen naureskellut vedet silmissä täällä duunissa.Aloitetaan.

Lähdimme ystäväni WPK:n kanssa Malmille jatkoille,sillä yksi mun vanha frendi soitti ja lupasi tarjota mulle loppuillan.Perille päästyämme rupesinkin kiskomaan tuoppeja lärviin ja hauskaa oli.Juttelimme tämän vanhan kaverini kanssa niitä näitä(en muista mitään-mitään en oo ottanu;) ),kunnes huomasin,että siellä juottolassa oli karaoke laulannat menossa.

Rupesin selailemaan niitä vihkoja,ja löysinkin sopivan biisin minulle.Valitsin nimittäin R.Somerjoen Nuori rakkaus-biisin.Vetelin siinä odotellessani parit "suun raikastajat" lärviin,jonka jälkeen minua jo kuulutettiin estradille.Vedin ihan suvereenisti sitä biisiä eteenpäin;heiluen samalla kuin Rauli parhaimpina päivinään.Siinä hoilaillessani huomasin,että tämä kaverini,joka tarjoili mulle sinä iltana,heilui siellä ulko-oven edessä.

Hän oli nimittäin mennyt ulos "ottamaan happea",ja hänen perässään oli tullut joku kaksi metrinen hippi,joka oli ruvennut riivaamaan tätä mun frendiä.Ystäväni yritti sillä heilumisella saada minua ulos jeesaamaan sitä.Minä olin vain heilutellut sille takaisin ja vinkkaillut ämmille silmää.Nämä kaksi veijaria jatkoivat taistelujaan siellä ulkona,kun minä vetelin romanttisia biisejä estradilla.Kaverini ja hippi joutuivatkin sitten putkaan ja minun ja WPK:n matka kävi kohti kotia.

Mitä tästä opimme?

-Ainakin minä opin sen,että tilaan seuraavaksi neljä stobea sinne pöytään,sillä laulamisesta tulee kurkku kovin kuivaksi.

-Rupean myöskin seurailemaan hippejä ravintelissa,sillä ensi kerralla en tahdo jäädä kuivin suin näiden hörhöjen takia.

-En myöskään heilu jatkossa kuin Rauli,sillä tasapaino ei ole kovin kummoinen kolmen promillen humalassa.

Kauden avausta odotellessa.....KIPPIS!!!!!
Offtopic jatkuu... anteeksi siitä.
Tuli vaan tuosta tapauksesta mieleeni, kun frendini kanssa joskus takavuosina tulimme Tavastialta jonkun keikan jälkeen dösikselle ja pahasuinen kun kaverini oli, niin piti haastaa jonkun pahiksen kanssa heti riitaa. No kaverini siinä sitten näytti jäävän selkeästi alakynteen ja minä luonnollisesti aloin huolestumaan tilanteesta, mutta ajattelin, että ei siihen sovi kahden äijän väliseen flaidikseen mennä sekaantumaan, varsinkin kun tämä kaverini huuteli mulle kokoajan ohjeita tyyliin "älä sekaannu tähän, tää on mun ja ton välinen asia, älä sekaannu, pysy poissa, älä helvetti tule tähän väliin!" sitä se toisteli viimeiseen asti, kunnes sitten taiston tauottua hävinneenä jäi johonkin kukkapenkkeihin makoilemaan. Silmäkulma oli vähän auennut eikä mitään sen kummempia vammoja ollut kaveri saanut. Kaiken lisäksi vielä pari mimmiä jostain ilmaantui tätä sankaria vielä sinne hoivaamaan. Sitten kun päästiin dösään ja dösä lähti liikkeelle, kaveri alkoi minulle laskuhumalapäissään tilittämään, että "saatana annoit sen lyödä mua etkä tullut auttamaan, etkä varmana olisi auttanut vaikka se olis tappanut!" Että sillälailla... teit niin tai näin, niin aina... joo. Kaveria ei ole tapana jättää, mutta jos oikein vaatimalla vaaditaan pysymään pois, niin minkäs teet.

Juu anteeksi häiriö.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Sen verran pitää minunkin juttua täydentää, että eihän tosta redsistä osaa kukaan sanoa, milloin se on syyntakeettomassa tilassa (kuten en minäkään osannut tulkita silloin Ärrän jälkeen). Käytöksensä pysyy yhtä iloisen rempseänä niin arkena kuin pyhänä, maistissa tai ei. Syntymähumala, sehän se selitys onkin, pakko olla ... Eikä siinä tasapainossa ollut mitään vikaa, sano. Ja naiset kehui sun lauluääntäs, ihan oikeesti. Joko piisas kehut ?

Palatakseni Ärrä-turnaukseen, niin Jokerien fanikatsomon taakse pitäisi saada iso Chiquita-mainos, niin kokonaisvaikutelma olisi täydellinen vastapäisestä päädystä katsoen (ja kuullen).
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Auttamattoman myöhässä, mutta kun nyt ensi kertaa surffailen sitten ketjun aiheena olevan tapahtuman, laitan nyt tänne oman lyhykäisen arvioni.

Tarkoituksena oli alunperin katsella kaikki neljä matsia, mutta sattuneista syistä ainoaksi jäi perjantai-illan paikallis-sellainen. Kaikenkaikkiaan kyseessä oli ehkäpä huonotasoisin jääkiekko-ottelu, jonka olen koskaan nähnyt. Tai sitten muisti vaan pettää, kun ei ole näitä treenipelejä tullut muutamaan aikaan katseltua.

Fanit olivat molemmissa päissä aika apaattisia lukuunottamatta HIFK-katsomon satunnaisia purkauksia. Jokeri-katsomossa lähinnä kinattiin siitä, saako seisoa vaiko ei. Välillä toki huudeltiin, lähinnä typeryyksiä (Ugh, Suomi, kaikki väkisin keksityt Tuomo Ruutua koskeneet huudot) ja ärsyttävyyksiä ("Taistele Jokerit!" (olenko ainoa, jota ihan oikeasti ärsyttää monikon ja yksikön sotkeminen...), "Kaaaaari Lehtonen" (olenko ainoa, jota ihan oikeasti ärsyttää nuottiin täysin sopimattoman nimen venytteleminen...)). HIFK-fanit ilmeisesti keksivät sentään sille maskotille jotain hauskaa huudeltavaa.

Pelaajista silmiin pistivät Olli Malmivaara kokonsa, Terran Sandwith liikkumisensa (tai siis sen puutteen), Samuli Jalkanen wademaisuutensa, Ilari Filppula kyniensä ja Kari Lehtonen torjuntojensa ansiosta. Filppulassa vaikuttaa olevan ainesta vaikka mihin, ainakaan mailatekniikasta ja itseluottamuksesta ei jää kiinni. Mielenkiinnolla jään odottamaan ensikohtaamistani nuoremmana, lahjakkaamman Filppulan kanssa.

IFK:n pelaajista Tuomo Ruutua tuli seurattua jonkun verran ja lisäksi Joonas Vihkon ympyrät näyttivät toimivan. Draper ei tällä kertaa hikeentynyt katsomolle, vaikka imaisikin sen toisen maalin aika lahjakkaasti ja sai ansaitsemansa huomionosoitukset takanaan olleelta fanikatsomolta.

Tuomarilinjaa ei ollut. Täysin naurettavia törmäämiskakkosia ja toisaalta viheltämättä jääneitä poikittaisia, ronkkimisia ja koukkaamisia riitti molemmille joukkueille.

Kai se Summanen tietää mitä tekee, mutta tuon ottelun perusteella ei voi ymmärtää maallikko, miksi Terran Sandwithin kanssa tehtiin sopimus. Saa olla vaikka minkälainen liideri ja isähahmo ja fyysinen pelote, mutta kun kierretään ilman mitään harhautuksia ihan vaan luistelemalla ja kun ei saa yhtään vastustajaa kiinni, että voisi edes taklata, niin en käsitä, miten tästä pökkelöstä muka voisi saada aikaan liigatason puolustajan. Toivotaan, juu, ja ymmärretään, että on puolustajia loukkaantuneena, mutta silti...

Lehtoselle on pakko vielä omistaa oma kappaleensa, niin ylivoimaisesti ottelun paras pelaaja hän oli. Kaikki minkä pystyi ottamaan taidolla, Kari otti, ja loput sitten tuurilla. Puolustajilta ei paljon apuja tullut. Harmi, että saa enää yhden kauden nauttia Lehtosen otteista liigassa.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti eh
Taistele Jokerit!" (olenko ainoa, jota ihan oikeasti ärsyttää monikon ja yksikön sotkeminen...),

Eikös se Jokerit ole kuitenkin jääkiekkojoukkue ja sellaisena yksikkö? Vai onko (ovatko) IFK:kin monikko, kun nimi on monikossa? Entäs vaikkapa KooVee?
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti Snakster

Eikös se Jokerit ole kuitenkin jääkiekkojoukkue ja sellaisena yksikkö? Vai onko (ovatko) IFK:kin monikko, kun nimi on monikossa? Entäs vaikkapa KooVee?

Jokerit on sanana sinänsä monikko. IFK ja KooVee voivat olla lyhenteitä monikollisista sanoista, mutta eivät ole siinä lausutussa muodossaan monikoita.

Joku kielenhuoltaja voisi ehkä olla toistakin mieltä. Minua ärsyttää joka tapauksessa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Suomi, Suomi

Viestin lähetti JHag
Ihan pakko heittää pikku kommentti Suomi, Suomi -huudoista, vaikka eivät minua muuta kuin hymyilyttäneet. Mutta onhan siinä tahatonta komiikkaa ja tahallista tyhmyyttä, että HIFKille vittuillaan "ruotsinkielisyydestä"
Toinen melko hauska tapahtuma oli viime kauden jossain pelissä, kun HIFK:lla oli kentällä viisi ulkomaalaista ja Jokeri-katsomo alkoi huutaa taas tätä Suomi, Suomea. Kaverini huomasi että samaan aikaan Jokereilla oli kentällä vaivaiset neljä ulkomaalaista.

Vielä lisää hauskaa: pelien jälkeen Pasilan-aseman laiturilla pari Jokeri-fanit alkoivat huutelemaan minulle (HIFK-paidalle) juuri tästä suomenruotsalaisuudesta. No kun siinä sitten juteltiin, niin mainitsin juuri tästä Harkimon taustasta. Vastaus olikin valmiina, he inhoavat sitäkin!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Senior
Huomasin saman. Minusta heitä ei kolmea enempää ollut. Puolen tusinaa järkkäreitä kävi heitä noutamassa ja Jokeri-aktiivit kuittailivat kavereiden kävellessä ja uhotessa mennessään pois. Lauantaina oli sitten ilmaantunut paperiset laput ulko-oviin ja joidenkin katsomoiden sisäänkäynteihin: ''IFK-fanit katsomo 113''.
Itsekkin olin suht lähellä tapahtunutta ja hieman hymyilytti kyseinen Jokeri-fanien käytös. Heti uskallettiin huutaa kun järkkärit olivat välissä. Tosin hieman tyhmää IFK:laisilta mennä provoamaan Jokerikatsomoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös