Kärpille Jokerit oli rakas vihollinen. Joukkue, jonka kanssa väännettiin monet kuumat pudotupelisarjat. Jokerit kiinnosti oululaisyleisöä erityisen paljon ja runkosarjapelitkin Jokereita vastaan vetivät todella hyvin väkeä paikalle. Minulla on todellakin ikävä Jokereita ja toivon kovin Jokereiden ja Kärppien pelaavan vielä joskus samaa sarjaa.
Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin eiköhän tuo KHL-kuvio ole uusien suomalaisten joukkueiden osalta sula mahdottomuus.
Nyt jos koskaan on paikallaan kysyä:
Miksi?
Yritä vastata tekemättä itsestäsi narria.
Minä käyn peleissä silloin, kun se järkevästi onnistuu muulta elämältä. Siinä jos alkaisi vastustajia shoppailla, niin hyvin harvoin matseja tulisi nähtyä. Viime kaudella tuli olisikohan kuusi liigapeliä ja kaksi mestismatsia.
Vastakkainasettelun vuoksi. Jokerit oli monelle joukkueelle se toinen "paha" paikallisvastustajan lisäksi, jonka peleistä tai voittamisesta sai aina vähän enemmän kiksejä kuin muiden vastustajien. Urheilussa juuri tämä vastakkainasettelu on homman suola, ja Jokerit vei tätä Liigasta pois lähtiessään KHL:ään.
Suurin ja kaunein vs kaiki muut on maalta teema toimi hyvin ja oli aina himpun verran hienompaa jos tuo "tähtisikermän" onnistui voittamaan.
Onneksi meillä nyt on vielä Tappara joka on kylläkin nyt tuo paikallisvastustaja ja suurin ja kaunein samassa paketissa.
Täytyy myös sanoa että Ilveksen pelien lisäksi ei runkosarjassa ole koskaan kiinnostaneet muut kuin Helsingin paikalliset, koska olihan Tampereen vastaava
höntsyä tuohon kaksikkoon verrattuna.
Mitä tuohon uuteen Suomalaiseen KHL joukkueeseen tulee, niin ei mitään mahdollisuutta on kyseessä sitten Tampere tai Turku.
Hämmästyttää, ettei edes Tampereella hahmoteta että palloilussa te olette se isoveli ja Helsinki on yksi muiden pikkuveljien joukossa.
Nyt jos koskaan on paikallaan kysyä:
Miksi?
Yritä vastata tekemättä itsestäsi narria.
Minä käyn peleissä silloin, kun se järkevästi onnistuu muulta elämältä. Siinä jos alkaisi vastustajia shoppailla, niin hyvin harvoin matseja tulisi nähtyä. Viime kaudella tuli olisikohan kuusi liigapeliä ja kaksi mestismatsia.
Kyllä hahmotetaan, oikein hyvin. Naapurille se voi olla nykyoloissa hieman vaikeampaa.
Onko älyttömin aivotuhnu ikinä tämä idea? Vai voisko toi toimia?