Älykkyystesti

  • 3 402
  • 30

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
120. Samaan aikaan pari puhelua. Tuli lopussa vähän kiire.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olen tehnyt tuon testin joskus, joten laiskana ihmisenä en jaksa tehdä sitä uudelleen. Tulos oli muistaakseni jossain 130 ja 150 pisteen välillä. Varmaankin noin 14x.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulos 131.

Olen tehnyt tuon arvailemalla muutamassa minuutissa ennen, nyt sentään yritin miettiä ja saada loogisia vastauksia.
 
Minäpä sainkin yhden pisteen girlzillaa enemmän: 132! Humanistin kesälomalla oleville aivoille hieman turhan matemaattisia pähkinöitä.
 

Voittaja

Jäsen
156 ja aikaakin jäi vielä yli 11 minuuttia...no tämän tyyppiset testit on itselleni aika helppoja, ja olen tehnytkin useamman vastaavan testin.
 

kingstonwall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
147 ja aikaa jäi vielä cooperin testiin.
Eli ei kannata esittää tätä tulosta pomolle, jos se pirulainen lukee jatkoajasta muiden tuloksia ja huomaa että onhan niitä fiksumpiakin tarjolla. ;)
 

katjuska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joskus talvella tuli tehtyä, tulos 144. Aikaa en muista kuinka kauan meni, kun en tainnut edes huomata koko aikarajaa.
 

jone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mäkin muistan tehneeni tämän testin joskus ennen, mutta tulosta en kyllä muista, koska siitä on jo useampi vuosi aikaa.

Nyt tuli tulokseksi 165, mikä näyttäisi olevan tähän mennessä vastanneista paras. :) Aikaa käytin vajaa puoli minuuttia vaille täydet 20 minuuttia, joten miettimiseen kului joissakin kohdissa hieman aikaa.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos joku haluaa luntata, niin tässä ovat oikeat vastaukset.

Kuka muuten osaa kertoa logiikan tehtävään 7. Melko mielenkiintoinen ja vastausta en tosiaan keksinyt ajan kuluessa. Ekalla yrittämällä tulos taisi olla 159. Olen saattanut joskus ennenkin tehdä tämän tai ainakin vastaavia.

L

1. m
2. 15
3. 8
4. 6
5. 5
6. 4
7. 37
8. 2

9. b
10. d
11. c
12. a
13. c
14. d
15. c

16. c
17. b
18. d
19. d
20. d
21. c
22. c
23. d
24. b
25. a

26. a, d
27. b, c
28. a, d
29. b, d

30. d
31. c
32. b
33. c
 

Eppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aloin tehdä testiä. Ehkä ekat 10 kohtaa jaksoin miettiä. Sitten noin kohtaan 22 menin vähän hakuammunnalla. Sitten sain testistä tarpeekseni ja painoin lähetä-nappia. Tulos 111. Ei siis kovin huono tulos keskeneräisestä testistä.
En kyllä ole kovin looginen ihminen (tiesin sen kyllä ilman testiäkin) ja kärsivällisyydessäkin äyttäisi olevan hieman parantamisen varaa...
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
159... Se on hyvä tulos, siihen voin olla tyytyväinen. Itse ainakin väännän mensan testejä joskus ja niissä se tulos on ~140.
 

jone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti L-Mies
J
Kuka muuten osaa kertoa logiikan tehtävään 7. Melko mielenkiintoinen ja vastausta en tosiaan keksinyt ajan kuluessa. Ekalla yrittämällä tulos taisi olla 159. Olen saattanut joskus ennenkin tehdä tämän tai ainakin vastaavia.

3, 7, 14, 24

Ensin luku kasvaa 4:llä, sitten 7:llä, 10:llä, 13:lla....
Eli lisättävä luku kasvaa aina kolmella.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Kuka muuten osaa kertoa logiikan tehtävään 7. Melko mielenkiintoinen ja vastausta en tosiaan keksinyt ajan kuluessa.

7. 3, 7, 14, 24, __

Näin minä sen päättelin:

Ensin lisätään neljällä, 3+4 ja saadaan seitsemän. Seuraavaksi lisätään seitsemällä, eli edellinen lisäys (4) + 3. Sitten taas edellinen lisäys (7) + 3.

Jos tuo oikea vastaus on 37, tämä kaava pitänee paikkansa.

Lyhyesti, edelliseen summaukseen lisätään aina 3.

Tulipa sekavaa. Kova kiire, yritän ehkä selventää paremmin kunhan työt on hoidettu.

Ai niin, tulos oli 7 minuutissa 147.
 

Shades

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Devils
159 tuli joskus talvella kun tein. Nyt tuli "vain" 147, joten ilmeisesti kesä turvottaa pään tyhmemmäksi.

Kyllähän nuo arvot on niin reippaasti yläkanttiin, kun keskimäärin äo:n tulisi olla 100, mikäli minua on oikein informoitu, vaikkakin ko. testin maksimilukema (174) vastaa perinteisesti arvoa 149.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No voi perkele! Ei taida aikarajoitteiset olla mua varten. Kerkesin vain 27 asti, kun aika loppu. Ois vissiin pitäny pitää kovempaa tahtia päällä.

Hiukan lohduttaa, että noista meni lähes (yks tais olla väärin) kaikki oikein ja tulos 144. Ainoo vaan, että vaikeemmat ois tietenkin ollut viimesenä :(
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös