Turha Kaukalo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kerran tuli hankittujen sukulaisten taholta eteeni kysymys ”missä olet ajatellut viettää iäisyytesi”. Heidän arvionsa oli se, että minun olisi ehkä syytä tehdä asialle jotakin. Totesin, etten taida haluta taivaan riemuihin, kun on hyvin tiedossa, minkälaista väkeä siellä olisi vastassa. On syytä todeta, että tätä kysyttäessä välimme eivät olleet enää niin kovin kaksiset.
Eipä silti, melkoista sakkia tuonpuoleisen ylälavereilta löytyisikin, jos valmiiden nuottien mukaan soitetaan. Löytyy ainakin joukko noidanpolttajia, päänkatkaisijoita, väkivalloin pakanoita käännyttäviä, vihaisia amerikkalaisia TV-pastoreita ja niiden plastiikkakäsiteltyjä eukkoja, ynnä pikkupojista tykkääviä katolisia herrasmiehiä. Ja saattaa siellä jokunen hyvin toimeentuleva leipäjonoissa kävijäkin pasteerailla astraalisissa muovikasseissaan, hyvällä tuurilla.
Joo, tätä olen miettinyt, että millaista paskasakkia siellä sitten on ja ketkä puolestaan ovat siellä lämpimämmällä puolella. Umpiuskovaisten logiikka on joskus mielenkiintoista.
Olen päivittäin tekemisissä ihmisen kanssa, joka on päivittäin tekemisissä umpiuskovaisten kanssa ja parikin kertaa olen kuullut mielipiteitä näistä asiastaan varmoista ihmisistä. Onneksi, ja tätä on korostettava, umpiuskovaisia on vähän, suurin osa "uskovaisista" (mitä tuo sitten tarkoittaakin ja jotkut nimenomaan kieltävät olevansa uskovaisia sen kielteisen ja ylpeän kaiun vuoksi) on ns. normaaleja ihmisiä. Toki äänekkäät tosiuskovaiset vääristävät kuvaa, kuten ääripäillä on tapana.
Eräs uskovainen, joka ei sano itseään uskovaiseksi, ilmoitti, että on eräillä suuret valtuudet kun päättävät ketkä taivaaseen pääsevät ja etenkin ketkä sinne eivät pääse.