Äänetön Zidlicky

• 5 866
  • 29

Dizzy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi mies on vaiti?

Jokusen vuoden nyt Ifk:ssa kiekkoiltuaan, Marek tunnustetaan jopa muiden joukkueiden fanien toimesta yhdeksi SM-liigan helmeksi. "Pelaa väärässä sarjassa" "Kuuluisi NHL:ään" jne. Vastaavia kommentteja on saanut lukea Hesarista Jatkoaikaan.
IFK fanien mielipidettä Marekista ei liene tarpeellista mainita. Minulta loppuisivat superlatiivit kesken kumminkin.

Asia, joka askarruttaa minua on Marekin äänettömyys kaikensorttista mediaa kohtaan. Olen seurannut miehen otteita nimihirviöstä aina joukkueen tärkeimmäksi pelaajaksi asti. En pysty muistamaan lukeneeni yhtään hänestä tehtyä haastattelua, saatika sitten nähneeni sellaista televisiosta. Onko näitä ollut? Voihan olla, että olen elänyt nickini mukaan ja missanut ne miljoonat haastattelu joita Marek on antanut... Jotenkin vain epäilen tätä.

Minua ainakin kiinnostaisi tietää tästä loistavasta kiekkoilijasta pikkaisen enemmän. Syitä Suomeen jäämiseen ja NHL:n dissaamiseen, urasuunnitelmia, ajatuksia SM - liigasta, mitä tahansa.

Tiedän, että kiekollinen taito on syönyt hänen osallaan kielitaitoa, eikä puhe taivu juuri muulla kun tsekillä. Luulisi silti jostain tulkin löytyvä.

Ehkä syynä on sittenkin ollut ajatus antaa tekojen puhua puolestaan Suomeen tultuaa. Marek on kyllä ikiajoiksi ainakin minulle todistanut osaamisensa. Jos hänellä on omasta mielestä vielä lisää todistettavaa niin tästä kaudesta tulee herkkua.

No miten on. Onko Marek antanut haastatteluja vai ei? Jos ei niin miten niitä saisi häneltä kaivettua. Onko tämä vain Medioiden olettamusta, että Suomalaiset haluavat lukea vain oman maan kansalaisista. Muistan kyllä lukeneeni hyviä haastatteluja Machuldasta, Calounista jne. Tässä vinkkiä Median suuntaan. Uskoisin, että jääkiekkoa seuraava yleisö olisi jo hivenen kiinostunut tästä liigamme helmestä.

-Dizzy-

P.S Jos nyt jääkiekkolehden kultanumerosta löytyy klassiset 100 kysymystä (toivottavasti vastauksineen) Marekista, niin aion onnitella itseäni, vaikkei onnittelut olisi välttämättä minulle kuulu.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Dizzy

P.S Jos nyt jääkiekkolehden kultanumerosta löytyy klassiset 100 kysymystä (toivottavasti vastauksineen) Marekista, niin aion onnitella itseäni, vaikkei onnittelut olisi välttämättä minulle kuulu.

Jääkiekkolehdessä oli n. vuosi sitten 99 kysymystä (vastauksineen) Marek Zidlickylle, eikä kyseessä ollut edes kultanumero.

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä tuo jääkiekkolehden juttu Marekista aikalailla tavallinen haastattelu on. Kahden sivun mittainen juttu otsikolla ''Mr.Z viihdyttää ja kiihdyttää'' . Ja tuo lehden numerohan on 9/2001 :)

Dizzy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
näin..

:eek:

Nopeasti tuli korjaus jopa lehden numeroineen. Nyt pitää näemmä tehdä pieni divarikierros...

Ei kukaan ´ko. lehden omistaja osaisi referoida mahdollisia kysymyksiä Marekin NHL:ään lähdöstä. Oliko ajatus lähteä heti kun tulee sopiva tarjous?
Miehen pysyminen IFK:n riveissä sekä ilahduttaa että ihmetyttää....

-Dizzy-

Carlos

Jäsen
Marekista oli haastattelu Hesarissa heti hänen ensimmäisen Hifkin kautensa alkupuolella, jolloin hän mm. mainitsi ettei hänellä ole mitään kiirettä NHL:ään, sillä hänen tyyppisen pelaajan voi olla vaika päästä sinne, ja mainitsi mm. Calounin vaikeuksista.

Sen jälkeen en sitten muistakaan nähneeni haastatteluja, ehkäpä Z vain viihtyy omissa oloissaan vaatimattomaan tyyliinsä. Jotkut pelaajat joutuvat puhumaan tullakseen kuuluisiksi, Marekilla puhuu vain teot.

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Me Rangers-fanit olisimme mielihyvin ottaneet Zidlickyn takalinjoillemme, silla herrat Leferbvre ja Karpa ovat jo auttamatta kaymassa liian hitaiksi ja vanhoiksi. Minuakin kiinnostaisi tietaa, miksi Zidlicky jalleen kerran hylkasi Rangers-tarjouksen.

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös joskus ollut puhetta myös Marekin kielitaidosta, joka käsitti/käsittää lähinnä tshekin kielen, korjatkaa jos olen väärässä. Kuitenkin, jos mies ei edelleenkään puhu kehuttavaa englantia, jääkiekkotoimittajat tuskin jaksavat hommata tshekinkielentaitoista tulkkia jostain jotta saavat isolta Z:ltä pari kommenttia. Mieluummin valitsevat englannintaitoisen pelaajan, jos vain lähellekään yhtä kiinnostava tällainen pelaaja löytyy.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Huuhaan suosikkiohjelma Sportmagasinet teki myös aikoinaan jutun Marekista, tulkkina toimi eräs Jypissäkin pelannut Jari Bulkkinen....

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Marekin haastattelu

Jatkoaikahan voisi tehdä Zidlickystä haastattelun.

Tikkurilan Valtti Areenalla työskentelevä ja usein maaotteluissa Maamme-laulun esittävä Vanessa Philipp on Tsekki mutta hallitsee myös suomen kielen täydellisesti. Siitäpä oiva tulkki ko. haastatteluun.

vanessa.philipp@urheilupuisto.com

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Monkey

Viestin lähetti mrmasa
Uggh, uggh, ugggh !!!

Banaania poskeen ja viidakkorummut rämisee :=)
...Ja siinä olivatkin oleellisimmat uutiset Hartwall Areenan narriapinalaaksosta. Älkää tuoko noita sisäsiittoisia harrastuksianne meidän ihmisten tietoisuuteen vasten tahtoamme.
Kiitos.

----------------------------------------------------
Viestin lähetti InSideHockey
Jatkoaikahan voisi tehdä Zidlickystä haastattelun.

Tikkurilan Valtti Areenalla työskentelevä ja usein maaotteluissa Maamme-laulun esittävä Vanessa Philipp on Tsekki mutta hallitsee myös suomen kielen täydellisesti. Siitäpä oiva tulkki ko. haastatteluun.

vanessa.philipp@urheilupuisto.com
Vai että Valtti Areenalla se vanha koulukaveri Vanessa nykyään työskentelee.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Monkey

Viestin lähetti mrmasa
Uggh, uggh, ugggh !!!

Hyvä, että tajuat sen itsekin. Viidakkorumpujahan löytyy Helsingissä vain yhdestä fanikatsomosta.

Sitten lopetetaan taas puheet siitä yhdestä fanikatsomosta tässäkin ketjussa.

Marekkiin palatakseni. Olisi mielenkiintoista kyllä kuulla vähän tarinoita Marekin syistä. Ilmeisesti ei mitään hirveää Suomi antipatiaa ainakaan herralta löydy, kun tuntuu täällä niin kovasti viihtyvän.

EDIT: InSideHockeyhän olikin jo tuosta tsekin kielestä kirjoittanut. Mutta eiköhän tuollaistakin juttua voisi miettiä.

Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Re: Re: Monkey

Viestin lähetti Rebel

Marekkiin palatakseni. Olisi mielenkiintoista kyllä kuulla vähän tarinoita Marekin syistä. Ilmeisesti ei mitään hirveää Suomi antipatiaa ainakaan herralta löydy, kun tuntuu täällä niin kovasti viihtyvän.

Jos itse sanon maailmaa kohtalaisen paljon nähneenä, niin kyllä Suomi on kaikkine ikävyyksineenkin maailman paras maa asua. Miksi siis Z lähtisikään muualle, kun ilmeisesti tilipussikin on melkoisen muhkea?

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mitä Marekiin tulee niin siitä olen varma että suurinta osaa kiekko-faneja ottaa lujaa pannuun kun tämä liigan ylivoimaisesti taitavin ja tarvittaessa kiven kova puolustaja ei mennyt Nhl:ään.
Me Ifk-fanit taas riemuitsemme tapahtuneesta ja odotamme innolla kuin Marek taas tehtailee itsensä pörssin kärkeen kuten viime kaudella.

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mixu
Mitä Marekiin tulee niin siitä olen varma että suurinta osaa kiekko-faneja ottaa lujaa pannuun kun tämä liigan ylivoimaisesti taitavin ja tarvittaessa kiven kova puolustaja ei mennyt Nhl:ään.

Miksi muuten ottaisi (siis pannuun)?

Z:n jääminen HIFKiin ja SM-liigaan on "voitto" koko SM-liigalle, ja sen myötä ainakin täkäläisille pelejä katsoville kiekkofaneille. Kyseessä on yksi taitavimmista, värikkäimmistä ja ylipäänsä parhaista pakeista mitä ensi kaudenkin liigajäillä nähdään.

Minua ei ainakaan yhtään lämmittäisi se, että voisin tekstitv:stä tai Usa Today:n nettisivuilta lukea Marekin peliminuutit ja tehopisteet NYR edellisyön matsissa. Olen tällainen itsekäs ja lyhytnäköinen kiekkofani joka tykkää katsella hyvää peluria tositoimissa. Paras paikka siihen on jäähallin penkki.

En panisi pahakseni vaikka Z tekisi tämän kauden jälkeen jatkosopimuksenkin HIFKin kanssa.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti Lalli68

Miksi muuten ottaisi (siis pannuun)?

Z:n jääminen HIFKiin ja SM-liigaan on "voitto" koko SM-liigalle, ja sen myötä ainakin täkäläisille pelejä katsoville kiekkofaneille. Kyseessä on yksi taitavimmista, värikkäimmistä ja ylipäänsä parhaista pakeista mitä ensi kaudenkin liigajäillä nähdään.

Minua ei ainakaan yhtään lämmittäisi se, että voisin tekstitv:stä tai Usa Today:n nettisivuilta lukea Marekin peliminuutit ja tehopisteet NYR edellisyön matsissa. Olen tällainen itsekäs ja lyhytnäköinen kiekkofani joka tykkää katsella hyvää peluria tositoimissa. Paras paikka siihen on jäähallin penkki.

En panisi pahakseni vaikka Z tekisi tämän kauden jälkeen jatkosopimuksenkin HIFKin kanssa.

Minulle olisi ihan hyvin sopinut että Ylönen olisi jatkanut Ottawassa tai Hentunen Nashvillessä.
En halua vastustajille hyviä pelimiehiä vaikka se kuinka nostaisi liigan tasoa.
Samoin uskon että vaikkapa Blues fanit olisivat hyvinkin onnellisiä että Marek olisi mennyt rapakon taakse.Nythän Vykoukalin peli näyttää melko räpellykseltä kun sitä vertaa Zidlyzkyyn mutta kun Marek olisi poissa niin....

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Lalli68

Kakkan marjat. Juhlisitko, jos TPS saisi ykkösketjukseen Jaromir Jagrin, Joe Sakicin ja Teemu Selänteen? Minä juhlisin, muiden seurojen kannattajat vähemmän. Vaikka en pidäkään Zidlickyä Euroopan (tai edes Suomen) parhaana pakkina, on hän silti pelipäälle sattuessaan hiton kova pelimies. Toki olisin mielummin nähnyt hänet luutimassa New Yorkissa kuin Helsingissä.

Stadin1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Monkey

Viestin lähetti Carlos

Mitä olisikaan elämä ilman jokkkerifaneja... :rolleyes:

Elämänne olisi tietysti loistavaa ja voittaisitte joskus myös paikallisvastustajanne ifk-Blues

Ainakin kotona

Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: marek

Viestin lähetti scoutti

Omasta mielestäni kaikinpuolin varsin ymmärrettävä vaihtoehto ja valinta pysyä täällä, missä hänestä pidetään huolta ja viihtyy. Myöskään palkkaus ei ole hirveän kaukana nhl:n alkupään palkoista, joten miksi riskeerata?

Ei mikään huono tulkinta. Zidlickyn täytyy kuitenkin ihan lähivuosina NHL:ään lähteä, mikäli jotain haluaa vielä saavuttaa, eikös kaverilla kuitenkin ala ikää jo olemaan..? Vai muistanko aivan väärin..

Mitä tulee Z:tan suomessa pelaamiseen, niin itse ainakin olisin mieluummin Marekin nähnyt siellä rapakon toisella puolen. Onhan se hienoa jne. että täällä saadaan tuon tason kavereiden peluusta nauttia, mutta ikävää siinä on se, että harvoin itse nautin Zidlickyn pelistä, sattuneesta syystä. Eri asia tietysti olisi, jos hän pelaisi meillä.

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mission16W

Kakkan marjat. Juhlisitko, jos TPS saisi ykkösketjukseen Jaromir Jagrin, Joe Sakicin ja Teemu Selänteen?

En juhlisi suoranaisesti sitä että TPS saisi yo. ketjun rinkiinsä, sitävastoin en panisi ollenkaan pahakseni että SM-liigaan tulisivat. Mieluummin meille kuin teille mutta joka tapauksessa parempi täällä kuin siellä.

Ymmärtänemme tietysti asian hypoteettisen luonteen mutta periaatteessa minua ei haittaa pätkääkään tähtipelaajien/NHL-tason pelureiden valinta pelata SM-liigassa jonkin muun sarja sijaan. En ollut yhtään katkera Ylösen päätöksestä palata Suomeen ja vetäistä pikkuveljien smurffinuttu päälle. Sitävastoin Veke Tuomaisen valinta tehdä sama siirto kismittää sillä hänen kuuluisi pelata brändissä. Parempi silti bluus kuin änärin farmi. Vahva ja hyvätasoinen SM-liiga jossa pelaa hyviä kotimaisiakin pelaajia on kaikkien etu.

Machuldaa oli hieno katsella, veivasi hän HIFKin pakkeja kahville sitten Saipan paidassa tai vuokramiehenä narrinkuva rinnassaan. Vastustajan hyvyyteen pitää vastata jollain muulla keinolla kuin toivoa että painuis kaveri änäriin.

Carlos

Jäsen
Re: Re: marek

Viestin lähetti juhaht

Ei mikään huono tulkinta. Zidlickyn täytyy kuitenkin ihan lähivuosina NHL:ään lähteä, mikäli jotain haluaa vielä saavuttaa, eikös kaverilla kuitenkin ala ikää jo olemaan..? Vai muistanko aivan väärin..

Marek on jo 25v. että siltä pohjalta täällä päässä alkaa jo toivo heräämään että onko tässä meille pitkäaikaisempikin ilonaihe... Kyllähän sitä tietysti vielä kolmekymppisenäkin voi lähteä, mutta pientä toivonkipinää alkaa jo syttymään että saamme tosiaan pitää tuon "köyhän miehen Rafalskin" meillä pidempäänkin... :)

wabbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KiVa
Re: Re: Re: Monkey

Viestin lähetti Stadin1

Elämänne olisi tietysti loistavaa ja voittaisitte joskus myös paikallisvastustajanne ifk-Blues

Ainakin kotona

mrmasa
Uggh, uggh, ugggh !!!

Heti kun aloitimme ketjussa puhumaan SM-liigan parhaimmasta puolustajat ilmestyvät jokerifanit provosoimaan. On se jännittävää seurata tilannetta, kun Hjalliksen rahat eivät ole riittäneet saamaan tätä pelaaja jokereihin, niin silloin voidaan aloittaa naurettava pelleily muuten hyvällä ketjulla.

Minua itseäni kiinnostaa Marekin kuulumiset ei jokerifanien viidakkorummut tai paikallisottelut, joille voi tehdä oman ketjun. Muistaakseni jatkoajan säännöissä oli kiellettyä puuttua provoisoivasti ketjuihin, jotka käsittelevät yhtä joukkuetta. Marekhan oli viime kaudella periaatteessa koko IFK.

Mitäs moderaattorit ovat mieltä tällaisesta provosoimisesta?

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Lalli68
Vastustajan hyvyyteen pitää vastata jollain muulla keinolla kuin toivoa että painuis kaveri änäriin.

Tottakai. Silläkin uhalla, että en ole Aito Fani uskallan tässä vaiheessa todeta, että vastustajien joukkueissa on pelaajia, joita katselen mielelläni. Ei ehkä kovin monta sellaista, mutta on kuitenkin. Helpoin ratkaisu oman seuran kannalta on silti aina se, kun pahan joukkueen ykkösketju lähtee änäriin. Nähtiin tämä edelliskesänäkin, jolloin kovin moni ei voivotellut liigan tason laskua TPS:n menetettyä Pärssisen, Kapasen, Hagmanin, Järventien ja Tallinderin NHL:ään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy