Vitutusketjukamaa on se, kun lokakuussa +15 asteisessa sadekelissä paukkuu nastoja autonikkunaan jossain Kehä I:llä.
Mulla on ollut täällä Helsingissä kitkat jo lähemmäs kymmenen vuotta, ja nastarenkaita en tule ostamaan enää ikinä. Se on ajotaidon puutetta ja asennevammaa jollei kitkoilla pärjää. Säästyy tiet ja kanssa-autoilijoiden tuulilasit sekä omat korvat kun tekee ainoan oikean päätöksen ja hommaa autoonsa kitkarenkaat.
Provoksihan tämä oli tarkoitettukin, mutta vastataan silti että suosittelen tutustumaan uusimpiin talvirangastesteihin. Sieltä löytyy sellaista mielenkiintoista tietoa että nimen omaan etelä-suomen keleihin(vesi/loska/mustajää) NASTArengas on pitävin ja omaa parhaat ajo-ominaisuudet.
Kitkarenkaiden jokseenkin ainoa hyöty on hiukan hiljaisempi ääni ja sekin on nykynastarenkaissa olematon kymmenen vuoden takaisiin verrattuna.
Itse ajan pk-seudulla nastoilla, ajan myös öisin ja joka ikinen talvi täällä on ollut pääkallokelejä niin öisin kuin päivisinkin.
Nämä ajotaidon puutetta -jutut on aikamoista bullshittia, kaikkea ei voi ennakoida ja kun jotain yllättävää sattuu eteen niin ainakin itse haluan että auto pysähtyy nopeasti. Joten valitsen kahdesta rengasvaihtoehdosta sen joka pitää parhaiten säällä kuin säällä.