Äänestys ja mietteitä bändistä nimeltä Thin Lizzy

  • 2 308
  • 17

Mikä on Thin Lizzyn paras studioalbumi?

  • Thin Lizzy, 1971

    Ääniä: 3 6,7%
  • Shades Of A Blue Orphanage, 1972

    Ääniä: 0 0,0%
  • Vagabonds Of The Western World, 1973

    Ääniä: 4 8,9%
  • Night Life, 1974

    Ääniä: 0 0,0%
  • Fighting, 1975

    Ääniä: 0 0,0%
  • Jailbreak, 1976

    Ääniä: 20 44,4%
  • Johnny The Fox, 1976

    Ääniä: 5 11,1%
  • Bad Reputation, 1977

    Ääniä: 2 4,4%
  • Black Rose - A Rock Legend, 1979

    Ääniä: 0 0,0%
  • Chinatown, 1980

    Ääniä: 6 13,3%
  • Renegade, 1981

    Ääniä: 1 2,2%
  • Thunder And Lightning, 1983

    Ääniä: 4 8,9%

  • Äänestäjiä
    45

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Otsikoiden avaaminen ei ole juuri kuulunut tapoihini, mutta jos lievässä hutikassa uskaltaisi tavoista poiketa. Musiikkiotsikot näkyvät muutenkin olevan kovaa valuuttaa.

Viime aikoina olen ahkerasti kuunnellut Thin Lizzyä ja ajattelinkin kysyä teiltä arvon jatkoaikalaiset, mikä on mielestänne bändin paras studioalbumi?

Live-levyjen poisjättäminen saattaa aiheuttaa soraääniä, onhan Live & Dangerous yksi kaikkien aikojen huikeimmista livealbumeista. Kuitenkin ne ovat oma maailmansa studiolevyihin verrattuna ja jätän ne äänestyksestä pois.

Muutama sana ja arvosana (1-5 tähteä) bändin albumeille:



Thin Lizzy, 1971 **

Jos Thin Lizzy olisi jäänyt tämän nimettömän debyyttinsä tasolle, bändiä tuskin enää tänä päivänä muistettaisiin. Ensimmäinen kokoonpano (Phil Lynott, Brian Downey ja Eric Bell) ei ollut vielä oikein hitsautunut yhteen ja bändi kuulostaa lähinnä siltä kuin haluaisi olla yhtä aikaa Led Zeppelin, Jim Hendrix ja Beatles. Ainoa kappale, mistä todella voin sanoa tykkääväni, on Honesty Is No Excuse. CD-version bonukseksi laitetulla New Day - EP:llä kuullaan jo jonkin verran parempaa meininkiä, mutta tulevat huippupäivät on vielä todella kaukana.


Shades Of A Blue Orphanage, 1972 ***

Kakkoslevy on jo monta kertaluokkaa parempi. Buffalo Gal on jo ihan täysiverinen Lizzy-klassikko, vaikka sitä kovin tunnettuna biisinä ei voikaan pitää. Toinen ehdoton helmi on Sarah, jota ei pidä sotkea seitsemän vuotta myöhemmin ilmestyneeseen, samannimiseen ja tunnetumpaan biisiin. Tämä äärimmäisen herkkä ja hauras kappale on omistettu Phil Lynottin isoäidille, jälkimmäinen Sarah tyttärelle. Edelleenkään ei voida mistään kuolemattomasta klassikkoalnumista puhua, mutta parempaan suuntaan ollaan menossa.


Vagabonds Of The Western World, 1973 ****½

Bändin ensimmäinen kokoonpano saavutti huippunsa tällä kolmannella albumilla. Vagabonds... lopetti yhden kauden, mutta toisaalta on myös uuden kauden avaus. Tämä oli ensimmäinen levy, jossa oli Jim Fitzpatrickin piirtämä tyylikäs kansi ja myös tämän levyn aikoihin Lynottin ylähuulelle ilmestyi miltei tavaramerkiksi muodostuneet "pornoviikset". Heti avausraita "Mama Nature Said"'sta asti tällä levyllä on ihan eri meininki kuin kahdella aiemmalla. Hienoimpia biisejä ovat Little Girl In Bloom, Vagabond Of The Western World ja bändin ensimmäinen albumilta lohkaistu sinkku The Rocker. CD-versiossa on bonusraitoina kaksi levyä edeltänyttä sinkkua (Whisky In The Jar ja Randolph's Tango) b-puolineen. Ensinmainittu oli bändin ensimmäinen brittihitti ja (ainakin listasijoituksilla mitattuna) jäi hieman yllättäen myös bändin suurimmaksi hitiksi.


Night Life, 1974 **½

Uusi levy-yhtiö, uudet kitaristit. Eric Bell oli lähtenyt kävelemään edellisen albumin jälkeen. Pieneksi hetkeksi korvaajaksi astui Gary Moore, jonka kanssa laitettiin purkkiin tällä levyllä oleva Still In Love With You ja viimeisenä Decca-singlenä julkaistu loistava Little Darling (ei ole tällä levyllä), sekä arkistoihin muutamaksi vuodeksi pölyyntymään jäänyt Sitamoia. Moore oli kuitenkin vain tilapäisratkaisu ja tälle levylle uusiksi kitaristeiksi kiinnitettiin Scott Gorham ja Brian Robertson. Tätä kokoonpanoa pidetään yleisesti legendaarisimpana ja parhaimpana, mutta tällä levyllä ei ole vielä tietoakaan tulevasta. She Knows, It's Only Money ja Dear Heart ovat ihan siedettäviä biisejä, mutta kokonaisuudessaan levy on todella kaukana tulevista tuotoksista. Ainoa syy "Philomenan" julkaisemiselle singlenä taitaa olla se, että se on nimetty Lynottin äidin mukaan...


Fighting, 1975 ****

No nyt alkaa kuulostaa jo paljon paremmalta. Tämä levy ei ole läheskään yhtä hyvä kuin Jailbreak, mutta joka tapauksessa tämä oli se levy, jolla Thin Lizzy sukelsi todelliseen menestysputkeen. Levyn avaa bändille harvinainen cover-biisi, Bob Segerin Rosalie. Rankasti rokkaavat King's Vengeance ja Suicide sekä Lizzyn hienoin slovari Wild One ovat levyn huippukohdat. Levyn kansi on ehkäpä bändin rumin, mutta ei anneta sen haitata kuuntelunautintoa...


Jailbreak, 1976 *****

"Dwängggggg...." Niin se albumi nimikappaleellaan alkaa. Mihin tarvitsee monimutkaista progeilua, kun yhdellä soinnulla saa aikaan yhden rock-historian parhaista introista? Muutenkin tällä albumilla loksahtavat paikoilleen kaikki palaset. Legendaarisin kokoonpano oli saavuttanut parhaan vireensä ja Lynottin biisinkirjoituskynä oli terävimmillään. Yhdeksästä biisistä yhtäkään ei voi tuomita filleriksi, vaikka kuinka kriittisesti katsoisi. Rankkaa rockia (Jailbreak, Warriors, Emerald), kevyempää rockia (The Boys Are Back In Town, Romeo And The Lonely Girl), poppia (Running Back) ja jopa country-rockia (Cowboy Song). Eräs newjerseyläinen karvapää myönsi ottaneensa viimeksi mainitusta paljon vaikutteita tehdessään yhden harvoista hyvistä biiseistään, Wanted Dead Or Alive. Kaiken lisäksi tämä albumi tuli ulos lähes samoihin aikoihin kuin minä, joten voiko muuta kuin täysiä pisteitä edes harkita?


Johnny The Fox, 1976 ****

Nykyaikana bändi, joka laittaa uuden levyn ulos joka toinen vuosi on kohtuullisen tuottelias. Tuntuu kovin saamattomalta, kun ajattelee, että Jailbreakilla ja Johnny The Foxilla ei ollut eroa kuin puolisen vuotta. Siinä välissä bändi ehti vielä hieman kiertää ja Phil Lynott sairastaa vakavasti. Silti Johnny The Fox kuuluu ehdottomasti bändin parhaiden töiden joukkoon. Totta kai tämä jää vähän kesyn pikkuveljen asemaan Jailbreakiin verrattuna, mutta huikea albumi kuitenkin. Svengaava Johnny The Fox Meets Jimmy The Weed, ahdistava Massacre, Fools Gold ja hienot slovarit Borderline ja Sweet Marie ovat kaikki hienoja biisejä. Pikkuhitti Don't Believe A Word on itse asiassa albumin heikoimpia raitoja.


Bad Reputation, 1977 ***½

Brian Robertson oli rikkonut kätensä kapakkatappelussa ja on tällä levyllä mukana hyvin vähän. Jopa niin vähän, että Lynott, Downey ja Gorham poseeraavat kansikuvassa kolmistaan. Tervehdyttyään hän kuitenkin palasi muutamalle raidalle soittamaan, mutta ei silti enää pitkään ollut bändin jäsenenä. Bad Reputation ei ole yhtä hyvä kuin kaksi edellisvuoden albumia, mutta huippusiivuja löytyy täältäkin. Tupla-A-puolisinkun Dancing In The Moonlight/Bad Reputation molemmat puolet lienevät kaikille joskus radiota kuuntelevalle tuttuja. Myös Soldier Of Fortune, Opium Trail ja Killer Without A Cause kelpaavat hyvin Lizzy-klassikoiden joukkoon.


Black Rose - A Rock Legend, 1979 ***½

Jälleen poislähteneen kitaristin paikan otti Gary Moore. Monet tuntuvat pitävän tätä albumia TL:n parhaana työnä Jailbreakin ohella, mutta minuun tämä ei ole niin hyvin uponnut. Bändin saundi jotenkin muuttui tälle levylle, siitä tuli ehkäpä hieman poppaavampi. Waiting For An Alibi ja Do Anything You Want To ovat toimivia ja tarttuvia biisejä, mutta kuitenkin aika tyhjänpäiväisiä verrattuna bändin parhaisiin tuotoksiin. Kolmas hitti Sarah on niin sokerinen ja lälly, että diabeetikkojen kannattaa pitää insuliininsa lähellä sitä kuunnellessa. Varmasti tyttären syntymä on saanut Philin sydämen sulamaan, mutta en kuitenkaan erityisemmin siitä biisistä tykkää. Levyn parhaat biisit on Got To Give It Up ja viimeisenä raitana oleva moniosainen nimikappale. Gary Moore on raidalla aivan huikeassa vedossa, irlantilainen kansanmusiikki ja hard-rock lyövät tyylikkäästi kättä.


Chinatown, 1980 ****

Jos sanon, että Chinatown on Black Rosea parempi albumi, saattaa moni Lizzy-fani kaivaa aseen esiin. No, sanon sen siitä huolimatta. "Chinatown on Black Rosea parempi albumi". Moore ei kauaa viihtynyt bändissä ja Gorham sai uudeksi aisaparikseen veteraani-sessiokitaristi Snowy Whiten. Monen mielestä kyseinen herra ei sovi Thin Lizzyn imagoon, no ehkä niinkin, mutta eipä kaverin naamaa näy levyn kansilehdillä... Chinatown on mielestäni viimeinen todella hyviä biisejä sisältävä Lizzy-abumi. Killer On The Loose oli viimeinen bändin neljästä top10-sinkusta briteissä sijoittuen juuri kymmenenneksi. (Muut olivat Whiskey In The Jar, The Boys Are Back In Town ja Waiting For An Alibi.) Jack The Ripperistä kertova biisi on yksi suurimmista suosikeistani, ellei peräti suurin, Lizzyn tuotannossa. Loppua kohden meno hiipuu, b-puolella on oikeastaan vain yksi tosi hyvä biisi (Genocide), mutta a-puoli edetäänkin viiden tähden vauhtia. Minun mielestäni bändin aliarvostetuin pitkäsoitto.


Renegade, 1981 ***

Yleinen mielipide taitaa pitää Renegadea bändin heikoimpana levynä. Omasta mielestäni Night Life ja debyytti jäävät sen taakse ja Thunder And Lightning on siinä ihan rajoilla. Parhaat biisit soitetaan pois alta heti aluksi. Väkevätunnelmainen Nostrdamuksen ennustuksissa liikkuva Angel Of Death ja rento, rätkäkundista kertova nimikappale ovat molemmat kelpo siivuja. Leave This Town laittaa jalan vippaamaan ja Hollywood oli aika ilmeinen valinta sinkuksi. Hollywood edusti tosin jo pitkälti sitä tukkaheviä, mitä seuraavalla albumilla kuullaan enemmänkin. Fats svengaa mukavasti ja It's Getting Dangerous päättää levyn kepeästi rullaten. Ei niin huono levy kuin maineensa, mutta heikoimpien töiden joukossa kuitenkin.


Thunder And Lightning, 1983 ***

Viimeiselle studioalbumille kokoonpano vaihtui taas. Snowy Whiten paikan otti nuori John Sykes ja jo parilla edellisellä levyllä koskettimia kilkutellut Darren Wharton nostettiin täysipäiväiseksi jäseneksi. Liekö juuri em. herrojen ansiota, mutta tämä levy ei enää kuulosta oikein Thin Lizzyltä. Ennemmin 80-luvun tukkaheviltä. John Sykesiä voi pitää ulkonäöltään todellisena tukkahevarin stereotyyppinä. Nimikappale jytää niin pirusti, The Holy War on väkevä ja hieno kappale sekä The Sun Goes Down on ikäänkuin virallinen Thin Lizzyn uran esiripun sulkija. Toisaalta Cold Sweat sortuu jo melkoiseen tilutteluun ja This Is The One ja Baby Please Don't Go kuulostaa juuri siltä tukkaheviltä, mistä en voi sanoa erityisemmin tykkääväni. Kuitenkin viimeinenkin albumi pitää päänsä pinnalla ja Lizzy pystyi sanomaan tulleensa kunniakkaasti uransa päähän.


Jahas, sitä onkin jo melkein aamu kun kirjoitukseni valmiiksi saan...
 
Viimeksi muokattu:

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Soraääni

Pakko tähän on äänestää, vaikka se paras eli Live & Dangerous onkin ulkona tästä listasta. Miksi se ei ole mukana? Tulisiko äänestyksestä liian yksipuolinen?
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
"The Boys Are Back In Town" Kappale johon on vaikea kyllästyä!

Mutta mitä mieltä olet Metallican versiosta "Whiskey In The Jar?" Kazaalta muuten löytyy video.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Otin äänestykseen mukaan siis vain studiolevyt. Jotenkin livelevyt tuntuu olevan vähän samassa kategoriassa kuin kokoelmat, joten jätin ne pois. Tyhmää? Ehkä.

Live & Dangerous on viiden tähden levy, Life korkeintaan kaksi ja puoli.


Metallican Whisky In The Jar? No onhan se ihan kelvollinen versio, mutta eipä ole käynyt edes mielessä ruveta sitä hankkimaan.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Lizzie

Mun suosikki biisit ovat parisien stair *ajatuskatko*..olikse walkways ja Chinatown. Thin Lizzyn hyviä puolia ovat että mitä levyä vaan voi kuunnella lähes koska vaan. Täytyy sanoa että en kaikkia levyjä ole kuullut.

Itse en tykkää Whiskey in the jarista, samalla lailla esim. Juicen viidestoista yö ei iske.


Edit. väsymys muotoilua.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Thin Lizzy kolahti minulle ensimmäisen kerran 10 -vuotiaana nassikkana joskus vuosina 81-82 kun kuuntelimme kaverin isoveljen juuri ostamaa "Renegade" -levyä. Sen jälkeen tuli piiiitkä tauko kunnes taas muutama vuosi sitten muistin että se Thin Lizzy oli kyllä hyvä bändi. Ei muuta kuin levykauppaan ja hylly tyhjäksi T-kirjaimen kohdalta. Aivan vanhimpia levyjä minulla ei ole, Night Lifestä eteenpäin löytyy. Siitä lähtien Lizzy on ollut minulle oikeastaan SE bändi. Jailbreak ja Black Rose ovat henkilökohtaiset suosikkini. Noin vuosi sitten telkkarista tuli joku livetaltiointi joka oli tehty Thunder And Lightningin jälkeen ja täytyy sanoa että se oli jonkinasteinen pettymys. Nauhalle tuli kuitenkin otettua.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti finnishninja
"The Boys Are Back In Town" Kappale johon on vaikea kyllästyä!


Kun Vintiöitäkin taas esitetään, niin tuli mieleen k.o. ohjelman sketsit, joissa jätkät heiluvat muka aivan saatanallisessa jurrissa tyyliin juna-asemalla, bussiasemalla, metroportaissa tms. lätkäkassit olalla, mukamas tulossa jostain reissusta. Ja taustalla soi tuo biisi..:p
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se vajaa vuoden takainen tv-keikka antoi minulle oikeastaan uuden innostuksen Lizzy-musiikkiin. Itse keikkaa en kovin hyvänä pitänyt, mutta silti. Ensimmäiset Thin Lizzy cd:t hankin joskus lukioaikoina noin 93 tai 94, ensin Dedication-kokoelma ja Live And Dangerous. Melkein heti perään Jailbreakin, Black Rosen ja Chinatownin, mutta siihen se sillä erää jäikin, vaikka aika usein niitä levyjä tuli vuosien varrella kuunneltua. No jossain vaiheessa taisi tulla tehtyä kasettikopio Johnny The Foxista.

Tuon tv-keikan jälkeen rupesinkin ostelemaan puuttuvia levyjä ja ei tainnut mennä kuukauttakaan, kun kaikki oli hankittu. Live And Dangerousin hankin jopa toiseen kertaan, kun tuo alkuperäinen oli loppumetreiltään viallinen ja olin huomannut sen niin myöhäisessä vaiheessa, ettei enää kuittia ollut tallella tai muutenkaan kehdannut mennä enää vaihtamaan.

Ehkäpä se keikka tulee pikku hiljaa uusintana, kun muitakin saman sarjan konsertteja on uusittu kesän aikana. Silloin voisi laittaa videot nauhoittamaan.

Kun mikkoz laittoi sujuvasti Juicen ja Thin Lizzyn samaan viestiin, voisikin laittaa pikku knoppikysymyksen ilmoille:

Mikä yhdistää Phil Lynottia ja Juice Leskistä?
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
knoppi

Viestin lähetti Moto

Mikä yhdistää Phil Lynottia ja Juice Leskistä?

Molemmilla oli liikaa viskiä kupeissaan?

tai sitten juice suomensi dansing in the moonlight- kappaleen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Viestin lähetti Moto
Mikä yhdistää Phil Lynottia ja Juice Leskistä? [/B]

Aika lähelle voisi osua sama syntymävuosi? Muutama vuosi taaksepäin ostin Phil Lynottin elämänkerran, "ballad of the thin man", jossa myös kerrottiin miten tuo sukunimi lausutaan. Eli se ei siis ole "Linot", vaan "Lainot". Esimerkkinä kerrottiin kirjassa Philin saaneen bändikavereiltaan lisänimen "Why not" Lynott, koska valitettavasti jannu veti nenäänsä/suoniinsa ja muualle kaikkea mahdollista huumetta eikä ilmeisesti paljon kysellyt mitä kamaa oli kyseessä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Moto
Mikä yhdistää Phil Lynottia ja Juice Leskistä?

Eipä tunnu irtoavan vastausta tähän kysymykseen. No tuskin sitä kannattaa lähteä väkisin vihjeillä lypsämään, joten paljastan vastauksen saman tien.

Molemmilla oli yhtye nimeltä Grand Slam.

Vieläpä suunnilleen samoihin aikoihin. Lynott perusti Grand Slaminsa Thin Lizzyn hajoamisen jälkeen. Bändi ei koskaan saanut levytyssopimusta ja sen biisejä onkin kuultu lähinnä bootlegeillä, live-esiintymisiä ja demoja. Kaksi biisiä (ainakin) on virallisesti päivänvalon nähnyt, Vagabonds Kings Warriors Angels-boxissa julkaistu "Sisters Of Mercy" ja Dedication-kokoelman "uusi" nimikappale. Dedication oli siis alunperin Grand Slamin demo, johon Brian Downey ja Scott Gorham lisäsivät omat osuutensa jälkikäteen.

Syntymävuodet osuu lähelle, Juicella 1950 ja Lynottilla lähteestä riippuen 1949 tai 1951. Esim. http://allmusic.com ja Vagabonds Kings Warriors Angels-boxin kansilehti sanoo 20.8.1949, mutta ensimmäisen albumin ja Classic Thin Lizzy-kokoelman kansilehdet 20.8.1951. Ensimmäinen lienee oikea, koska muistelisin että Lynott kuoli 36-vuotiaana.

Juicen tekemistä käännöksistä en tiedä, ehkä sieltäkin löytyy yhdistävä tekijä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Nostetaanpa tämä vanha ketju ylös hetkeksi kun bändi on kohta taas ajankohtainen:

http://www.tiketti.fi/uutiset/37

Olin ukkoja katsomassa muutama vuosi sitten Tavastialla ja vaikka olikin ihan ok meininki niin joku siitä jäi tietenkin puuttumaan... Mutta kaipa tuonne pitää kuitenkin mennä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jailbreakille meni ääni. Vinyyliaikoina noita oli enemmänkin mutta CD-formaatissa en enää näitä kaikkia hankkinut...vaan jospa sittenkin.

Live and Dangerous ei valitettavasti ole niinkään Dangerous, koska lättyä siloiteltiin studiossa. Kuulemma 75% live.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Chinatown oli ensimmäinen Thin Lizzyn levyni, joten se on ehkä rakkain, mutta parhaaksi äänestän kuitenkin Johnny The Foxin. Livelevyistä puheen ollen maininnan ansaitsee myös "Life Live" levy, jonka 4. puolella pääsee vauhtiin Scott Gorhamin ja John Sykesin lisäksi Gary Moore, Eric Bell ja Brian Robertson, se on "kitaramuurimusiikin" ystävän juhlaa.

Ensikosketukseni yhtyeeseen oli muinainen Kenny Everett Show, jossa bändiä käytettiin jossakin sketsissä. Taisi mennä jotenkin niin että katsojien piti lähettää rahaa, jotta Thin Lizzy esiintyisi ja sitten näytettiin muutaman sekunnin pätkä kun lähetetyt rahat eivät riittäneet enempään. No ohjelman lopuksi Thin Lizzy soitti sitten koko biisin, mutta en enää muista mikä se oli.

Hirveällä varauksella suhtaudun tuohon bändin nykyiseen versioon, joten taitaa jäädä väliin tuokin keikka. Muutama vuosi sitten olin Tavastialla katsomassa Five Fifteenin ja Brian Robertsonin yhteiskeikkaa, joka tosin oli aika kova juttu, mutta eivät kertoneet olevansa Thin Lizzy. No voisihan sitä ostaa kannullinen viskiä ja sen voimin mennä sitten makasiineille bailaamaan... ;-)

P.S. Tuo nyt on ollut aina aivan normaali käytäntö että livelevyt äänitetään osittain uudelleen studiossa, että ei sen takia Live & dangerousia kannata väheksyä...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Thin Lizzy Makasiineilla 26.2. PERUTTU!

Tiketin sivuilta poimittua:

Thin Lizzy Makasiineilla 26.2. PERUTTU!
17.2.2005 16:48

Thin Lizzyn Euroopankiertue on jouduttu keskeyttämään terveyssyistä. Tämän vuoksi myös VR:n Makasiineille Rock 'n' Roll Stationiin kaavailtu keikka joudutaan siirtämään. Uutta konserttipäivää haetaan parhaillaan ja se ilmoitetaan mahdollisimman pian.

Jo hankitut liput käyvät sellaisinaan tulevalle uudelle keikkapäivälle. Ostetut liput voi toki myös palauttaa. Tiketistä ostetut liput voi tuoda toimistoomme tai lähettää ne postitse. Mikäli lähetät liput postitse, laita lippujen mukaan yhteystietosi ja tilinumerosi.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Etsiskelinkin tämän bändin ketjua jatkoajasta ja nyt se sitten tulikin vastaan.
Tuohon äänestykseen räväytin Thunder And Lightningin juurikin sen takia, koska levy on Lizzyn raskaimpia, vaikka ei oikeastaan kuvaa sitä oikeaa Thin Lizzy-meininkiä. Oma ensikosketukseni taisi olla aikanaan jokin kokoelma, josta tietenkin pomppasivat "Whiskey In The Jar" sekä "The Boys are back in town" silmille. Kun joku sitten kolahtaa niin se kolahtaa ja nyt olen edelleenkin kova Thin Lizzy fani vanhojen levyjen ansiosta. Hieno bändi siis oli (on) joka tapaukessa. Bändin arvostus vain taisi lopahtaa samantien ajan jättäessä Lynottin, koska Scott Gorham, John Sykes, Marco Mendoza ja Tommy Aldridge kiertävät vieläkin nimellä Thin Lizzy matalalla profiililla. Hyvin kiisteltyä siis, koska oikeastaan koko bändi koostui Lynottin ympärille.
Tämän uuden Thin Lizzyn näin Deep Purplen lämppärinä Helsingin jäähallissa ja ihan kovalla tatsillahan ne jätkät siellä vielä vetivät. Varsinkin Aldridgen työskentely ja tekniikka on hienoa rumpupatteriston takana. Uutta levyä ei ole tainnut tämä uusi Thin Lizzy tainnut tehdä muuta kuin sen yhden livelevyn. Vaikka nykyinen Thin Lizzy koostuu lähinnä ex-Whitesnake soittajista, niin kyllä kokemusta löytyy mm. Scott Gorham 22 vuotta Thin Lizzyssä (muutama välivuosi) ja John Sykes 12 vuotta Thin Lizzyssä. Mendoza ja Aldridge ovat soittaneet myös aikaisemmin Lizzyssä käytyään Whitesnakessa välissä.
Phil Lynottin aikakausi kesti aina vuoteen 1984 saakka.
Tämä uudempi Thin Lizzy myös taisi käydä menneenä kesänä Apollossa ja Vauhtiajoissakin heittämässä keikat.

Lopuksi vielä top 3 levyistä: Thunder And Lightning, Jailbreak ja Chinatown.
Avausviestissä levyistä on kattavasti ja hyvin kerrottu. Thin Lizzy-faneja vielä jatkoajassa?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Thin Lizzy ei ollut mielestäni niin vallan ihmeellinen yhtye oman genrensä sisällä, mutta omat hyvät hetkensä sillä oli. Kaikki levyt olen joten kuten kuunnellut läpi, ja materiaalin puolesta Jailbreak oli selvästi muiden yläpuolella.

Kuitenkin livelevy Live & Dangerous oli roimasti parempi kuin mikään yhtyeen studiolevyistä. Tällä tuplalla oli tuon ajan mittapuun mukaan erinomaiset soundit, bändi oli parhaimmillaan ja livetunnelma välittyi harvinaisen hyvin äänitteen kautta.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Pari päivää sitten hankin Johnny the Foxin ja en muistanutkaan miten kovaa tavaraa tuossa Jailbreak-levyn jälkimainingeissa Lizzylta tulikaan. Nämä olivat mielestäni Lynottinkin kulta-aikoja bändinsä kanssa ja sen kuulee kappaleista. Live And Dangerousia tullut myös kelattua edes takaisin viime päivinä ja on rock-genren kovimpia livekiekkoja ehdottomasti. Tämä tulisi jokaisen hard rock-diggarin omistaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös