Selviytyjät Suomi

  • 445 725
  • 2 195

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Buwaya ei välttämättä joudu kolmeen kertaan heinoneuvostoon ennen heimojen yhdistämistä, joten tuo amuletin peluu saattaa ratkaisevasti vaikuttaa selviytymiseen yhdistymiseen saakka ja jos Lola on pudonnut ennen yhdistymistä, niin Vilma saattaa hyvinkin palata vanhaan liittoon.

Lotta ja Noora näyttävät hallitsevan Buwayaa ja jos se on vahvempi heimo yhdistyessä, niin uskon voittajan olevan jompi kumpi. Jos Agila on vahvempi, niin jotenkin tuntuu, että Marko menee voittoon.
Itseasiassa he eivät saa Nooraa enää ulos, sikäli mikäli toinen liitto on fiksu.
 

Subbanisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Itseasiassa he eivät saa Nooraa enää ulos, sikäli mikäli toinen liitto on fiksu.
En väittänytkään, että Noora olisi se lähtijä. Mutta onhan tossa mun teoriassa paljon jossittelua, en tiedä tajuaako Wallu ja Vilma äänestää muuta kuin Nooraa seuraavalla kerralla. Amuletin peluussa pitäisi osata nyt vaihtaa äänestyskohdetta. Luulisi Vilman tajuavan, että vastapuolella saattaa myös amuletti ja pelaavan sen Nooralle, jos Vilma pelaa amuletin. Helppoa se on toki mun sanoa täältä ruudun takaa, miten kannattaisi pelata.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En väittänytkään, että Noora olisi se lähtijä. Mutta onhan tossa mun teoriassa paljon jossittelua, en tiedä tajuaako Wallu ja Vilma äänestää muuta kuin Nooraa seuraavalla kerralla. Amuletin peluussa pitäisi osata nyt vaihtaa äänestyskohdetta. Luulisi Vilman tajuavan, että vastapuolella saattaa myös amuletti ja pelaavan sen Nooralle, jos Vilma pelaa amuletin. Helppoa se on toki mun sanoa täältä ruudun takaa, miten kannattaisi pelata.
Nyt siis kyseessä on Buwayan seuraava äänestys. Kun on se tiivis kolmen liitto ja kaksi välimallia (Tuuli ja Veronica) ja sitten Vilma ja Wallu. Tuuli ja Veronica ei vielä tule pelaamaan kolmikkoa vastaan vaikka syytä olisi. He äänestävät 3kpl Wallu/Vilma ja 2kpl Wallu/Vilma. Nooran ei tarvitse käyttää amulettia ja vaikka Vilma käyttäisi niin toinen liittolainen tippuu ja taas yksin. Oikeastaan Vilman ainoa pelastus olisi jos Virpi vaihtaa samaan tiimiin ja joku tiiviistä kolmikosta siirtyy toisaalle.
 

Subbanisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Nyt siis kyseessä on Buwayan seuraava äänestys. Kun on se tiivis kolmen liitto ja kaksi välimallia (Tuuli ja Veronica) ja sitten Vilma ja Wallu. Tuuli ja Veronica ei vielä tule pelaamaan kolmikkoa vastaan vaikka syytä olisi. He äänestävät 3kpl Wallu/Vilma ja 2kpl Wallu/Vilma. Nooran ei tarvitse käyttää amulettia ja vaikka Vilma käyttäisi niin toinen liittolainen tippuu ja taas yksin. Oikeastaan Vilman ainoa pelastus olisi jos Virpi vaihtaa samaan tiimiin ja joku tiiviistä kolmikosta siirtyy toisaalle.
Mitenköhän tämä skenaario ei käynyt mielessäkään, että jaettaisiin äänet. Näinhän se on, että he saavat jommankumman pois, jos osaavat pelata oikein.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitenköhän tämä skenaario ei käynyt mielessäkään, että jaettaisiin äänet. Näinhän se on, että he saavat jommankumman pois, jos osaavat pelata oikein.
Viime kaudellahan Kallen poppoo tätä yritti, mutta Helmenkalastaja vei 100-0. Hieno hetki
 

Subbanisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Viime kaudellahan Kallen poppoo tätä yritti, mutta Helmenkalastaja vei 100-0. Hieno hetki
Juu tuo äänten jakaminen vaatii toki täyttä luottoa kaikkiin liittolaisiin. Yksikin loikkari riittää tuhoamaan suunnitelmat. Sitten tietenkin on myös vaihtoehtona mun kaikkien aikojen suosikki juonittelu, kun Russell vakuutti Tysonille äänestävänsä Parvatia, jolloin Tyson päättikin äänestää myös Parvatia, jolloin äänet eivät jakautuneet enää tasan vastustajien kesken ja amuletti Parvatille, jolloin Tyson sai itse lähteä äänin 3-2, kun Parvatin neljä ääntä hylättiin. Russellhan itse äänesti myös Tysonia.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sitten tietenkin on myös vaihtoehtona mun kaikkien aikojen suosikki juonittelu, kun Russell vakuutti Tysonille äänestävänsä Parvatia, jolloin Tyson päättikin äänestää myös Parvatia, jolloin äänet eivät jakautuneet enää tasan vastustajien kesken ja amuletti Parvatille, jolloin Tyson sai itse lähteä äänin 3-2, kun Parvatin neljä ääntä hylättiin. Russellhan itse äänesti myös Tysonia.

Aaah, ihanainen ja niin huikea pelaaja Parvati mainittu, Parvati on ja oli parhautta. Heh, tuo oli kyllä hauska hetki jossa uunotettiin oikein kunnolla amulettia hallussa pitänyttä Tysonia.

Mitä tulee Suomen selviytyjiin niin lienee ihan turha spekuloida miten kukakin äänestää kun Suomen tuotanto on Lolan selän pelastaakseen mitä ilmeisemmin sotkemassa heimot jälleen, jee mitä tyhmemmin pelaat joukkuevaihetta sen enemmän Suomen tuotanto siitä palkitsee.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Lotta ja Noora näyttävät hallitsevan Buwayaa ja jos se on vahvempi heimo yhdistyessä, niin uskon voittajan olevan jompi kumpi. .

Tämä on ollut alusta asti selvää ja jos kukaan ei löydä keinoja littoutumien myötä saada jompaa kumpaa ulos ajoissa, niin voitto karkaa vääjäämättömästi. Jotkin totaaliset failuret jossain tehtävissä näille voisi saada aikaan ryhmäpainetta myös.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Näin uusimman jakson vasta eilen. Hitto että alkoi tökkimään tuo Vilma, vaikuttaa ihan vaan vähän rasittavalta tapaukselta. Kisaa jälkipuinnin Vehviläisen kanssa ykkösinhokin tittelistä. Hyvä että Aguila otti viimein pisteitä, saadaan peli käyntiin kivakiva-heimossakin.

Lolan Apu-blogissa puhuttiin kuvausten arjesta, aika paljon odottelua ja kuvausryhmän määräyksiä. Joskus piti odottaa "jonkun toisen maan kuvausryhmän venyneitä kuvauksia". Montakohan tuotantoa tuolla on käynnissä? Siitähän saisi ihan uuden ohjelman kun eri leirit kohtaisivat.
 

Undrafted

Jäsen
Lolan Apu-blogissa puhuttiin kuvausten arjesta, aika paljon odottelua ja kuvausryhmän määräyksiä. Joskus piti odottaa "jonkun toisen maan kuvausryhmän venyneitä kuvauksia". Montakohan tuotantoa tuolla on käynnissä? Siitähän saisi ihan uuden ohjelman kun eri leirit kohtaisivat.
Aiemmalla kaudella jossain haastattelussa puhuivat, että 2-3 muuta maata olisi ollut samoilla seuduilla. Toisi pientä vipinää, jos laitettaisiin maat joskus vastakkain kisaamaan. Ruokakisa Suomi vs. Ruotsi ja kisan jälkeen suomalaisten voittaessa palkintona purkki hapansilakkaa, ruotsalaiset saisi mämmiä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Miksi joukkueilla on nimet, jotka ovat ihan mahdottomia muistaa tai edes juontajan ääntää? Miksei vaikka veturi ja elefantti? Nyt on niin fäncyt nimet, ettei ainakaan mun päässä pysy.
Joukkueita on vaikea erottaa toisistaan. Liinat on huonosti esillä, enkä ainakaan minä viitsi opetella joukkueita ulkoa.
Silmänruokaa on myös liian vähän. Tai paljon LOL(a).
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi joukkueilla on nimet, jotka ovat ihan mahdottomia muistaa tai edes juontajan ääntää? Miksei vaikka veturi ja elefantti? Nyt on niin fäncyt nimet, ettei ainakaan mun päässä pysy.
Joukkueita on vaikea erottaa toisistaan. Liinat on huonosti esillä, enkä ainakaan minä viitsi opetella joukkueita ulkoa.
Silmänruokaa on myös liian vähän. Tai paljon LOL(a).
Puuvaja ja (Opel) Agila, ei nuo nyt niin pahat ole. Silmänruokaa on teorian tasolla tarjolla hyvin, tai ainakin paremmin kuin viime kaudella?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Näin uusimman jakson vasta eilen. Hitto että alkoi tökkimään tuo Vilma, vaikuttaa ihan vaan vähän rasittavalta tapaukselta.
Aikalailla turhin vastaavissa kisoissa koskaan mukana ollut ihminen. Mitä arvoa se tuonne tuo, muuta kuin itkeskelyä ja "joo, nii, nii joo" tokaisuita? Muita mulla ei ainakaan ole jäänyt mieleen.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Vasta juuri ennen uusinta jaksoa katselin vanhan pois alta. Rasauttaa tuo Wilma, juuri tyypillinen ihminen kun kaikki on vaan hyvin itsellä, niin kivaa on, mutta heti alkaa valittaminen, jos itselle osuu vastoinkäymisiä. Harmi kun ei saanut kärvistellä Lolan kanssa. Josta puheen ollen, alkaa naurattaa toi meno, Lola vaan hymyssä suin kertoo kameralle seuraavia juonenkäänteitään ja muut äänestelee parhaita pelureita pois sokeana. Vielä kun Lola yöllä salaa söisi muiden ruuat, olisi täydellinen hahmo.

e:Näköjään en ollut ainut, vaan yllä mainittu muidenkin toimesta

Itsekään en pidä ikinä mistään "helpoista juonenkäänteistä", joita aina nämä "sekoitetaan pakkaa" ovat. Pitää olla voittajat ja häviäjät ja seurata ryhmädynamiikkaa. Varsinkin tosiaan nyt, kun äänestelevät itse omia voitonmahdollisuuksiaan vastaan. Ehkä odottavat sitä Mensan pääsykoe-tehtävää... Mutta mennään nyt sitten näillä, jos kuuluu kaavaan ja katsotaan.

Noista joukkuenimistä mainittu, niin niillähän on oikein logotkin keksitty jostain clip art-varastosta. Tuskin kuitenkaan kukaan katsoja noita joukkueiden nimiä jaksaa opetella. Kilpailut käydään pääosin omassa ryhmässä, joten kilpailijat eivät sekoitu keskenään. Muutenkin superhyperaktiivinen televisioleikkaus takaa lopulta sen, ettei pysy kovinkaan hyvin kärryillä kumpi on todellisuudessa johdossa, saati että pelaajilla tällöin olisi niin väliä.
 
Viimeksi muokattu:

Subbanisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Uudet jaot ja Vilma valitsi henkilöt pääosin luotettavuuden perusteella ja tuli aika epätasaiset jaot, varsinkin Nooran pudottamisen jälkeen.

Ei nää julkkikset osaa näköjään käyttää amulettia, vaan pitävät sitä taskussa putoamiseen saakka taskussa. Noora ilmeisesti luotti oikeasti, että Wallu ja Miska äänestävät Virpiä. Isot propsit Wallulle toki hyvästä vakuuttelusta, mutta ei Noora voi syyttää kuin itseään putoamisesta.
 

Swatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Inter Milan
Pakko on kyllä tulla kehumaan, kun aina olen kotimaista selviytyjää vähätellyt, mutta tämä kausi on ollut todella hyvä! Viihdyttäviä hyviä tyyppejä ohjelma täynnä, jotka osaavat myös pelata.

Uusi heimojen jako tosiaan leikkasi Nooran ja Lotan liiton kahtia, mikä nyt koituikin Nooran kohtaloksi. Fiksu äänestys, vaikka mielelläni olisin halunnut Nooran jatkavan. Kyllä oli aikamoista uhkapeliä olla pelaamatta se amuletti, kun puolet taustajoukoista oli lähtenyt.

Loppuun vielä oma winner pick, jonka valitsin ekan jakson aikana. Ollin kamera-aika on vähentynyt, mutta on ollut kuitenkin tasaista ja uskon yhä, että Olli tämän kilpailun voittaa.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Mä veikkaan, että Marko Aseliini voittaa tän kekkerin, vaikka Walpio vähän riepottelikin edellisessä kisassa.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Wallulta hyvä peliliike - mutta: teki sen liian isosti. Nyt kaikille tuli kristallinkirkkaasti ilmi, kuinka Wallu voi pelata härskisti silmiin katsoen. Ja kun yhdistyminen tapahtuu, kaikki kuulevat tarinan moneen kertaan. Tämä ikään kuin varmisti sen, että Wallu ei voi millään voittaa. Wallu voisi päästä finaaliin sillä varjolla, että hän olisi monille mieluinen finaalipari, mutta voittaa hän ei voi. Hyvin, hyvin harvoin nimittäin käy niin, että kova, härski peluri äänestetään voittajaksi. Kova voi olla, mutta kun ylittää tietyn rajan, voittaminen menee hankalaksi.

Wallu on tämän vuoden kisassa ehdoton suosikkini. Hieno hahmo! Harva säilyy populaarikulttuurin julkisuudessa näin kauan varsinkin, kun aika harva osaa sanoa, miksi Wallu on ylipäätään julkisuudessa. Se korostaa sitä, kuinka hyvä supliikki hänellä on. Vain harvat ja valitut säilyvät julkisuudessa näin kauan ja varsinkin näin pienillä tunnetuilla meriiteillä.

Tästä ei puutu kuin Tupla-Jallu niin hommat ois kasassa!
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuli eri skenaarioita miettiessä mieleeni, että onko Selviytyjien historiassa, siis US-versio mukaanlukien, käynyt tilannetta jossa heimoneuvostossa kaikki muut ovat äänestäneet yhtä ja samaa henkilöä mutta hän käyttääkin amuletin ja ratkaisee siis itse omalla äänellään putoajan? Tuossahan tietysti on heikoilla sitten seuraavassa heimoneuvostossa, mutta onko tällainen henkilö selvinnyt vielä tästä pidemmälle tai jopa voittanut koko kisan?
 

Subbanisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Tuli eri skenaarioita miettiessä mieleeni, että onko Selviytyjien historiassa, siis US-versio mukaanlukien, käynyt tilannetta jossa heimoneuvostossa kaikki muut ovat äänestäneet yhtä ja samaa henkilöä mutta hän käyttääkin amuletin ja ratkaisee siis itse omalla äänellään putoajan? Tuossahan tietysti on heikoilla sitten seuraavassa heimoneuvostossa, mutta onko tällainen henkilö selvinnyt vielä tästä pidemmälle tai jopa voittanut koko kisan?
35. kaudella USA:n selviytyjissä Ben teki kyseisen tempun eli kaikki muut äänestivät häntä, mutta amuletilla yhdellä äänellä pudotti kilpailijan. Hän käytti myös amulettia toisen kerran ja pelasti itsensä toistamiseen ja lopulta voitti kyseisen tuotantokauden.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Lola skippaa ainakin noin puolet kisoista.

Olenko ainoa ketä ärsyttää suunnattomasti tuo juontajan tyyli lukea noita ääniä: "Luetaan toinen ääni..." "Luen kolmannen äänen..."
Mitä, jos vain lukisi ne perkeleen äänet eikä jauhaisi loputtomasti tuossa mitä on tekemässä.
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai Tuuli ja Marko on joskus ollut samalla Fort Boyard Suomi - kaudella vuonna 2010 ja samassa joukkueessa. Ei ole vissiin sieltä asti jäänyt mitään liitonpoikasta elämään. Ovatko edes kauheasti toistensa kanssa ollut tekemisissä. Ei ainakaan ole kuvista välittynyt. No se siitä.

Toivottavasti Lola saadaan tuolta ulos, ei annettavaa. Muuten ollut ihan viihdyttävä kausi ja toivottavasti Wallua ei heti pistetä ulos, osaahan tuo vähä kisoissakin pelata.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Lola skippaa ainakin noin puolet kisoista.

Olenko ainoa ketä ärsyttää suunnattomasti tuo juontajan tyyli lukea noita ääniä: "Luetaan toinen ääni..." "Luen kolmannen äänen..."
Mitä, jos vain lukisi ne perkeleen äänet eikä jauhaisi loputtomasti tuossa mitä on tekemässä.
Lola on kyllä varmasti melkoinen taakka noissa kisoissa, kun ei siitä oikein ole mihinkään. Toisaalta ei se palkintokisa tänään siihen linkojaan ratkennut.

Aivan Sama tulee itselle mieleen. Voisko oikeasti lopettaa sen selostamisen. Myös se lopun "tuli edustaa elämää" läppä on 1. Kerralla toimiva mutta näin 10. Kerta alkaa olemaan jo aika toistoa. Ottakaa jenkeistä mallia.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minkäs helvetin takia Noora ei antanut amulettiaan Hannekselle ennen heimoneuvostoon menoa, jos olivat päättäneet etteivät käytä sitä? Siinä kuitenkin oli iso riskikerroin, että Noora lähtee pihalle amuletti mukanaan.. Noh nyt on molemmat ulkona kisasta, ei voi mittään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös