FIFA-sarja

  • 312 171
  • 1 319

Tiiviste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes, Isles, Flyers, Ässät
MM-kisojen aikaan tuli ostettua FIFA 18 kun halvalla sai. On minulle ensimmäinen kunnon Fifa kokemus kun en ole jalkapallosta pahemmin välittänyt aiemmin, mutta parin vuoden sisällä olen alkanut innostumaan lajista enemmän. Siitä syystä oli pakko tarttua tilaisuuteen kun änärit on jo vuosia sitten lähinnä turhauttaneet (edelleen olen katkera GM connected moodin poistamisesta ikuisesti).

Toistaiseksi kokemus on ollut positiivinen ja suurin osa luppoajasta kesällä meni sekä manageri että be a pro moodin parissa. Tietysti kun kokemus on minulle täysin uusi niin ehkä siksi sai niin paljon iloa irti. Eiköhän mene muutama vuosi niin tulee tuohonkin pelisarjaan turhauduttua. Mutta peli on toiminut minulle hyvänä apuna ymmärtämään futismaailmaa hieman paremmin kuin aiemmin.

Eilen ostin sitten samaisen pelin Nintendo Switchilleni kun oli eShopissa alle 15 euron hintaan. Onhan se mukavaa kun paljon parin tunnin bussireissuja lähes viikoittain tekevänä ihmisenä voi lätkiä futista matkoilla. Ja tietyt asiat ovat olleet positiivisia. Switchillä pelin tempo on suorastaan arcademaisella tasolla, joka on tavallaan ihan hauskaa. Jotain juttuja oli kai karsittu mitä on muilla alustoilla, mutta kun oma pääpaino on niissä uramoodeissa. Frostbiten tuomat sopimusneuvottelu cutscenet oli kai myös poistettu mutta se on vain hyvä asia mulle.

Parasta Switch versiossa on tosin sulavuus ja nopeus. EAn urheilupelien valikot ovat olleet aina (pleikkarilla ainakin) niin jumalattoman raskaita että raivostuttaa. Switchillä ne toimii perkeleen nopeasti. Muutenkin latausnopeudet ovat paljon edellä pleikkarin vastaavia.

Katsellaan parin vuoden päästä niin eiköhän sitä ole eri ääni kellossa. Kuten änäreiden kohdalla on käynyt.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
MM-kisojen aikaan tuli ostettua FIFA 18 kun halvalla sai. On minulle ensimmäinen kunnon Fifa kokemus kun en ole jalkapallosta pahemmin välittänyt aiemmin, mutta parin vuoden sisällä olen alkanut innostumaan lajista enemmän. Siitä syystä oli pakko tarttua tilaisuuteen kun änärit on jo vuosia sitten lähinnä turhauttaneet (edelleen olen katkera GM connected moodin poistamisesta ikuisesti).

Toistaiseksi kokemus on ollut positiivinen ja suurin osa luppoajasta kesällä meni sekä manageri että be a pro moodin parissa. Tietysti kun kokemus on minulle täysin uusi niin ehkä siksi sai niin paljon iloa irti. Eiköhän mene muutama vuosi niin tulee tuohonkin pelisarjaan turhauduttua. Mutta peli on toiminut minulle hyvänä apuna ymmärtämään futismaailmaa hieman paremmin kuin aiemmin.

Eilen ostin sitten samaisen pelin Nintendo Switchilleni kun oli eShopissa alle 15 euron hintaan. Onhan se mukavaa kun paljon parin tunnin bussireissuja lähes viikoittain tekevänä ihmisenä voi lätkiä futista matkoilla. Ja tietyt asiat ovat olleet positiivisia. Switchillä pelin tempo on suorastaan arcademaisella tasolla, joka on tavallaan ihan hauskaa. Jotain juttuja oli kai karsittu mitä on muilla alustoilla, mutta kun oma pääpaino on niissä uramoodeissa. Frostbiten tuomat sopimusneuvottelu cutscenet oli kai myös poistettu mutta se on vain hyvä asia mulle.

Parasta Switch versiossa on tosin sulavuus ja nopeus. EAn urheilupelien valikot ovat olleet aina (pleikkarilla ainakin) niin jumalattoman raskaita että raivostuttaa. Switchillä ne toimii perkeleen nopeasti. Muutenkin latausnopeudet ovat paljon edellä pleikkarin vastaavia.

Katsellaan parin vuoden päästä niin eiköhän sitä ole eri ääni kellossa. Kuten änäreiden kohdalla on käynyt.
Hieno kuulla, että olet löytänyt FIFA-sarjan. Itsekin ostin MM-kisojen aikaan FIFA18:sta. Toki olen elämässäni omistanut useita satunnaisia FIFOja (ostan uuden fifan noin kolmen vuoden välein.) Minua taas ärsyttää kun olen kuitenkin pääsääntöisesti pelannut enemmän änäriä (ostan joka vuosi uusi änärin)kuinka paljon enemmän FIFAssa be a gm modessa voi tehdä ja vaihtomarkkinat ja pelaajien sopimusneuvottelut on 10kertaa parempia. Tottakai Fifa on EA:n urheilupeleissä ykköshevonen ja siihen panostetaan, mutta änäri on tasoltaa vielä viime vuosikymmenellä. No minkäs teet kun EA:n firmasta on kyse ja tosiaan silti ostan joka vuosi uuden pelin.
 

Tiiviste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes, Isles, Flyers, Ässät
Minua taas ärsyttää kun olen kuitenkin pääsääntöisesti pelannut enemmän änäriä (ostan joka vuosi uusi änärin)kuinka paljon enemmän FIFAssa be a gm modessa voi tehdä ja vaihtomarkkinat ja pelaajien sopimusneuvottelut on 10kertaa parempia. Tottakai Fifa on EA:n urheilupeleissä ykköshevonen ja siihen panostetaan, mutta änäri on tasoltaa vielä viime vuosikymmenellä. No minkäs teet kun EA:n firmasta on kyse ja tosiaan silti ostan joka vuosi uuden pelin.
Tässähän se on kiteytettynä. FIFA tuntuu kieltämättä paljon miellyttävämmältä kokonaisuudelta vuosien änäriuskollisuuden jälkeen. Etenkin uramoodi on mahtava. Voi kun änäreissäkin olisi käytössä isompi maailma GM moodissa, ja siihen päälle kasa turnauksia ja majukisat kylkeen. Pelkästään jo tuo aspekti tuo minulle vahvemman immersion itse peliin kun on enemmän mikromanagerointia. Onneksi on uskollisesti toiminut EHM sarja missä voi toteuttaa omia jääkiekkofantasioitaan johon olenkin yli tuhansia tunteja tuhlannut, mutta FIFAn etuna on itse pelaaminen.

Eiköhän tällä FIFA 18 pelillä saa sen suurimman nälän tyydytettyä hetken aikaa, ja ehkä sitten ensivuonna voisi ostaa tuoreimman osan.
 

Lavis

Jäsen
Kahden vaiheilla tilaisiko Fifan ennakkoon vai ei. Champions Edition eli se kallein versio tämän vuoden Fifasta maksaa 69,95€ Gigantissa ja sen saisi jo tiistaina (25.9) kotiin. Normaali versio Fifasta maksaa 59,95€ ja sen saisi hakea kaupasta vasta perjantaina. Muualla tuo Champions Edition maksaa 79,95 - 89,95€. Lisäksi tuohon Gigantista ostettuun peliin tulee 1kk Viaplay Sport -koodi kaupanpäälle, jonka arvo on 29,99€.

Tiistai (25.9), se päivä, jona Posti ei enää jaa kirjepostia. No, soitinpa asiasta äsken Giganttiin ja kysyin mitenkä he sen toimittavat minulle tiistaiksi, kun ei postia silloin jaeta. Myyjä sanoi, että odota hetki. Odotin hetken. Vastaukseksi sain, että Gigantti tekee tuolloin poikkeuksen ja lähettää tiistaiksi saapuvat pelit Matkahuollon kautta. Joten kaippa se sitten tulee tiistaiksi, jos sen nyt tilaisi. Onko Matkahuolto sen luotettavampi kuin Posti? Kerran olen ennakkotilannut Fifan, taisi olla vuosi 2016 ja silloin pääsin pelaamaan ennakkotilattua peliä 3 päivää myöhemmin kuin ne, jotka olivat ostaneet pelin kaupasta sen julkaisupäivänä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Fifa EA Accessissa, Web App ei vielä auki.

Palaavan pelaajan pakoista 83 Felipe, 82 Peter Cech ja Michael Keane, kai tuo ok on.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Kerran olen ennakkotilannut Fifan, taisi olla vuosi 2016 ja silloin pääsin pelaamaan ennakkotilattua peliä 3 päivää myöhemmin kuin ne, jotka olivat ostaneet pelin kaupasta sen julkaisupäivänä.
Matkahuollosta en tiedä, mutta ainakin tämän syksyn NHL tuli 2 päivää etuajassa Gigantista ihan normaalin päiväpostin mukana. Eli julkaisu perjantaina, mutta peli oli minulla jo keskiviikkona.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mulle tuli jo postiluukusta mutta en saa asennettua, voiko olla että pystyy asentamaan vasta julkaisupäivänä?
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Lataus on vielä vähän kesken, mutta ensituntumaa peliin pääsi jo tuossa aamutuimaan kokeilemaan. Ja pirun hyvältähän se näytti ja tuntui. Rae ja Nixon on varsin hyvä kaksikko noihin UCL-peleihin, vaikka Rae vähän lausuukin jotkin nimet hassusti :) Tunnelmaan on panostettu myös kivasti ja kylmät väreet tuli kun Forza Juve-huudot raikasivat. Vaikeustasosta ei ole tietoa, kun periaatteessa demoa vasta olen päässyt pelaamaan, mutta kyllä maalien tekemiseen joutui keksimään mukavasti erilaisia keinoja ja erityisesti pisti silmään nuo kamppailut keskikentällä. Varovainen suositus ainakin täältä suunnalta.
 

Barney

Jäsen
Vaikeustasosta ei ole tietoa, kun periaatteessa demoa vasta olen päässyt pelaamaan, mutta kyllä maalien tekemiseen joutui keksimään mukavasti erilaisia keinoja ja erityisesti pisti silmään nuo kamppailut keskikentällä.
Noita vaikeustasoja on ilmeisesti vähän vaikeutettu ja career modeekin tuotu nyt tuo Ultimate vaikeustaso. Edellisessä versiossa Legendary tuntui liian helpolta, vaikka sääti slidereita vaikeimmiksi, joten erittäin tervetullut uudistus. Nyt tuntuu ainakin aluksi tuo Legendary ehkä jopa liian haastavalta.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Manager-pelimuoto jäätyy aina siirtoikkunan umpeutumisen jälkeen. Toivottavasti saavat tuon kuntoon mahdollisimman pian.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Managerimuoto on kyllä kolahtanut ihan täysillä. Miinusta vain siitä, että tähtipelaajia on vähän turhan helppo naarata joukkueeseen, jos pelaa jollain huippuseuralla. Rotaatiota joutuu käyttämään laajasti ja penkkiin kannattaa tosissaan satsata jos mielii voittaa useamman pytyn kauden aikana.

Itse aloitin ManUlla ja kolmen kauden saldo oli 3 Valioliigan mestaruutta, 1 liigacup, 2x Community Shield ja FA Cup. Lisäksi voitin Etelä-Amerikan mestaruuden Kolumbian managerina. Mestarien liigassa menestystä tuli vasta kolmannella kaudella, jolloin ylsin finaaliin. Real Madrid oli kuitenkin parempi numeroin 2-1.

Nyt on ensimmäinen kausi menossa AC Milanissa ja toivottavasti se UCL:n voittokin vihdoin ja viimein tulisi muutaman vuoden sisään.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Managerimuoto on kyllä kolahtanut ihan täysillä. Miinusta vain siitä, että tähtipelaajia on vähän turhan helppo naarata joukkueeseen, jos pelaa jollain huippuseuralla. Rotaatiota joutuu käyttämään laajasti ja penkkiin kannattaa tosissaan satsata jos mielii voittaa useamman pytyn kauden aikana.

Itse aloitin ManUlla ja kolmen kauden saldo oli 3 Valioliigan mestaruutta, 1 liigacup, 2x Community Shield ja FA Cup. Lisäksi voitin Etelä-Amerikan mestaruuden Kolumbian managerina. Mestarien liigassa menestystä tuli vasta kolmannella kaudella, jolloin ylsin finaaliin. Real Madrid oli kuitenkin parempi numeroin 2-1.

Nyt on ensimmäinen kausi menossa AC Milanissa ja toivottavasti se UCL:n voittokin vihdoin ja viimein tulisi muutaman vuoden sisään.
Ihan vaan mielenkiinnosta, että minkä pituisia matseja pelaat? Tai paljonko käytät viikossa aikaa Fifaan? Itse olen aloitellut taas uutta kautta, mutta ensimmäinenkin kausi on vasta ihan alkutekijöissään.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Ihan vaan mielenkiinnosta, että minkä pituisia matseja pelaat? Tai paljonko käytät viikossa aikaa Fifaan? Itse olen aloitellut taas uutta kautta, mutta ensimmäinenkin kausi on vasta ihan alkutekijöissään.

10min/puoliaika, eli vähän yli 20 minuuttia yksi peli yleensä vie. Itse simuloin aika paljon pelejä ja pelaan oikeastaan vain kaikista tärkeimmät ottelut.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Onko muut havainneet vastaavaa ongelmaa, että kone tekee periaatteessa matsista toiseen ihan älyttömiä maaleja? Manager modea Championshipissiä pelailen, ja muuten pelit saattavat olla oikeinkin tasaisia ja mukavaa vääntöä, mutta sitten tulee joku 5min pätkä kun Nottingham muuttuukin Barcelonaksi, pallo liikkuu yhdellä kosketuksella tarvittaessa vaikka ilmassa omasta päästä minun päähän jossa joku ~65 kokonaisuuden mullikka vetää uskomattoman volleyn suoraa 20m päästä ylänurkkaan. Alkaa turhauttamaan kun noita on ihan mahdoton puolustaa poiskin!

Muuten oikein mukava tämä uusi Fifa, huomaa jopa eron vanhaan kun pallosta on tehty paljon "irtonaisempi" että se ei aina ole jollain hallussa vaan enemmän tulee kaksinkamppailua ja kampeamista pallosta.
 

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko muut havainneet vastaavaa ongelmaa, että kone tekee periaatteessa matsista toiseen ihan älyttömiä maaleja? Manager modea Championshipissiä pelailen, ja muuten pelit saattavat olla oikeinkin tasaisia ja mukavaa vääntöä, mutta sitten tulee joku 5min pätkä kun Nottingham muuttuukin Barcelonaksi, pallo liikkuu yhdellä kosketuksella tarvittaessa vaikka ilmassa omasta päästä minun päähän jossa joku ~65 kokonaisuuden mullikka vetää uskomattoman volleyn suoraa 20m päästä ylänurkkaan. Alkaa turhauttamaan kun noita on ihan mahdoton puolustaa poiskin!

Muuten oikein mukava tämä uusi Fifa, huomaa jopa eron vanhaan kun pallosta on tehty paljon "irtonaisempi" että se ei aina ole jollain hallussa vaan enemmän tulee kaksinkamppailua ja kampeamista pallosta.

Eipä ole tuollaista tullut vastaan. Mutta Legendary tasolla ärsyttää kun tulee aivan älyttömän paljon saksipotkuja ja volleyita, lisäksi ainakin paremmat kärkihyökkääjät monesti kuudentoista rajalla selkä maaliinpäin nostavat pallon ilmaan ja ampuvat volleyn. Todella kiva olisi nähdä tuollaista joskus, mutta alkaa realismi karisemaan kun sama on tapahtunut parissa pelissä putkeen ja sitten kolmannessa Harry Kane tekee tempun kolme kertaa.

Mielestäni saisi nuo highlight jutut jäädä paljon vähemmälle.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Eipä ole tuollaista tullut vastaan. Mutta Legendary tasolla ärsyttää kun tulee aivan älyttömän paljon saksipotkuja ja volleyita, lisäksi ainakin paremmat kärkihyökkääjät monesti kuudentoista rajalla selkä maaliinpäin nostavat pallon ilmaan ja ampuvat volleyn. Todella kiva olisi nähdä tuollaista joskus, mutta alkaa realismi karisemaan kun sama on tapahtunut parissa pelissä putkeen ja sitten kolmannessa Harry Kane tekee tempun kolme kertaa.

Mielestäni saisi nuo highlight jutut jäädä paljon vähemmälle.

Juurikin näin. Mielestäni saksareita ja volleytä on FIFA19a aivan liikaa. Ei oikeassakaan futiksessa pelaaja yritä noita puolessa kenttää mitä näkee liian usein - ainakin omissa peleissäni.

Muilta osin mielestäni FIFA19 on ottanut askeleen edellisestä FIFAsta eteenpäin. Erityisesti onlinessa Division Rivals on loistava uudistus jolla alemmiltakin divareilta voi päästä FUT Championsiin testaamaan taitojaan jossa olenkin jo ollut ja yksi paikka sinne on varastossa joten ei tarvitse pelata nyt niin paljoa mitä 7.divarista FUT Championsiin nousu vaatii normaalisti erityisesti nollilta ja myös 1000 pisteen pohjalta eli pisteistä jotka on ensin ansainnut FUT Championsissa ja ne lisätään viikon aikana Division Rivals-peleistä tienattuihin pisteisiin. Division Rivalsinkin taso on mielestäni kovempi mitä FIFA18:a taso vastaavilla sarjatasoilla oli. Ne pelit koulivat hyvin FUT Championsiin mutta toki minulla oli FIFA18:sta satoja onlinepelejä alla ennen Division Rivalsia. Pelkästään Division Rivalsilla ja sillä että on pelannut FUT Championsissa useamman kerran on jo tehnyt FIFA19:a siirtymisen omalla kohdallani kannattavaksi.

FUT Championsiin ennen pääsi pääosin vain ylemmissä divareissa pelaavat sekä joidenkin karsintapelien kautta jokunen alemmilta tasoilta. Taso silti - kokematta aikaisempaa FUT Championsia - on ainakin itselleni silti kova vaikka toki taso on kirjavampi mitä se olisi jos alempaa ei Weekend Leagueen pääsisi. Ja nuo pelit kehittävät jokatapauksessa koska vastaan tulee joka kerta jonkun verran 1.-2.divareiden pelaajia. Lisäksi palkinnot ovat hyviä ainakin jos vertaa Squad Battleen. Division Rivalsissakin palkinnot ovat eri luokkaa mitä Squad Battlessa jopa 7.divarissa ja en konetta vastaan enää paljoa pelaa kuin silloin tällöin esimerkiksi juuri tällä viikolla kun olen hieman pitänyt taukoa Division Rivalsista kovien karsintaputkien ja Weekend Leagueiden jälkeen. Tällä viikolla pelasin Careeria Hellas Veronalla Serie B:ä joka on hyvä pelimuoto sekin mutta oma päätähtäimeni on ehdottomasti FUTissa ja nimenomaan FUT Championsissa jonne on yksi paikka jo taskussa joten ei tarvitse niin paljoa pelata Division Rivalsia.

Nyt keskityn pelituntuman- ja tavan hiomiseen ja kehittämiseen sekä yritän nousta ylempiin divareihin jolloin jatkossa voitoista, tasureista ja tappioistakin saisi 7.divaria enemmän pojoja ja FUT Champions-paikkaan pisteiden kerääminen siltä osin helpottuisi että voittoja tarvittaisiin vähemmän mitä alemmilla divareilla vaikkakin vastus toki kovenee ylempänä myöskin. Toki se että voittoja ylempänä tarvittaisiin vähemmän edellyttää kovempaa voittoprosenttia koska kaikkia pelejä ei voi voittaa. Siksi suoritustasonkin pitää jatkossa - jos ylempänä pelaan - olla nykyistä huomattavasti tasaisempi. Mutta tyytyväinen olen tosiaan FIFA19a kaikin puolin lukuunottamatta pieniä epäkohtia.
 

SilentMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Giants, Minnesota Timberwolves
Onko muut havainneet vastaavaa ongelmaa, että kone tekee periaatteessa matsista toiseen ihan älyttömiä maaleja? Manager modea Championshipissiä pelailen, ja muuten pelit saattavat olla oikeinkin tasaisia ja mukavaa vääntöä, mutta sitten tulee joku 5min pätkä kun Nottingham muuttuukin Barcelonaksi, pallo liikkuu yhdellä kosketuksella tarvittaessa vaikka ilmassa omasta päästä minun päähän jossa joku ~65 kokonaisuuden mullikka vetää uskomattoman volleyn suoraa 20m päästä ylänurkkaan. Alkaa turhauttamaan kun noita on ihan mahdoton puolustaa poiskin!

Ihan tuollaista ei ole, mutta kyllähän sen huomaa milloin maali on tullakseen. Omat perussyötöt karkailevat tai pakit säntäilevät kuka minnekin ja vastustaja seilaa keskeltä läpi ja viimeistelee. Tätä lähestulkoon joka pelissä.

Tähtipelaajien houkutteleminen ainakin Forest Greenin tai Oxfordin kaltaisiin pikkuseuroihin on mahdotonta: ensin mainitun peleissä käy n. 5000 katsojaa ja tilit ovat punaisella hyvinkin herkästi, eikä jälkimmäiselläkään ole oikein vetovoimaa. Tämä siis FIFA18:ssa, mutta tuskin uuteen on olennaisesti parantunut.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Valjujoukkueilla on kyllä haastava voittaa chämppäriä. En siinä onnistunut ManUlla kolmen kauden aikana ja kun aloitin jokunen viikko sitten uuden uran Chelsealla, niin sama juttu. Liigamestaruuksia kyllä on tullut sekä Cup-voittoja, mutta sitä suurinta ja kauneinta en ole onnistunut lädijoukkueen peräsimessä voittamaan. Siirryin sitten Real Madridin peräsimeen kolmen Chelseassa vietetyn kauden jälkeen ja heti ensimmäisellä kaudella onnistuin UCL:n voittamaan ja palkintokaappi täyttyi myös Espanjan Super Cup ja Copa del Rey-voitoilla. Liigan voitti sensaatiomaisesti Valencia muutaman pinnan erolla Barcaan. Nyt toisella kaudella liigan voitto on erittäin lähellä ja Cupissakin olen finaalissa. Mestarien liigassa pitää vielä kukistaa välierässä Tottenham. Mahdollisessa finaalissa vastaan tulee joko Barcelona tai PSG.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Valjujoukkueilla on kyllä haastava voittaa chämppäriä. En siinä onnistunut ManUlla kolmen kauden aikana ja kun aloitin jokunen viikko sitten uuden uran Chelsealla, niin sama juttu. Liigamestaruuksia kyllä on tullut sekä Cup-voittoja, mutta sitä suurinta ja kauneinta en ole onnistunut lädijoukkueen peräsimessä voittamaan.

Eli melko realistinen peli?

Anteeksi, pakko oli heittää, vaikka mitään muuta annettavaa tälle ketjulle ei ole. Tämän vuoden fifasta kun ei ole sitten minkäänlaista kokemusta youtube-videoita lukuunottamatta.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Eli melko realistinen peli?

Anteeksi, pakko oli heittää, vaikka mitään muuta annettavaa tälle ketjulle ei ole. Tämän vuoden fifasta kun ei ole sitten minkäänlaista kokemusta youtube-videoita lukuunottamatta.

Sama tuli itselle mieleen :D En vakavasti ottaen tiedä mikä tuohon on syynä, kun eivät pelaajat esim. rasitu sen enempää valjussa kuin La Ligassakaan kauden aikana.
 

Barney

Jäsen
Kovasti ainakin itse odotin tuota Ultimate -vaikeustasoa, mutta ei se tunnu hirveästi eroavan tuosta Legendarysta. Tietokone ehkä vähän paremmin lukee ennalta-arvattavia syöttöjä sekä laittaa kovemmalla prosentilla paikoista sisään, mutta ei tuokaan lopulta muodostunut sellaiseksi haasteeksi kuin kuvittelin. Slidereilla toki saa vähän säädettyä vielä vaikeustasoa, mutta ei niitä säätämällä ainakaan aikaisempina vuosina ole mitään sopivaa balanssia löytynyt. Kai sitä pitää sitten alkaa pelaamaan ainoastaan netissä.
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
Onko mahdollista nähdä otteluhistoriaa, eli tulokset edellisistä otteluista? Pelaan ainoastaan FUT otteluita, eli pääsääntöisesti verkossa. Yritin etsiä tietoja mutta ei oikein löydy mitään suoraa linkkiä tai paikkaa josta tämän tiedon löytäisi.

EDIT. Ja pelaan siis FIFA 19-peliä Xboxilla jos tämä auttaa yhtään.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Onko mahdollista nähdä otteluhistoriaa, eli tulokset edellisistä otteluista? Pelaan ainoastaan FUT otteluita, eli pääsääntöisesti verkossa. Yritin etsiä tietoja mutta ei oikein löydy mitään suoraa linkkiä tai paikkaa josta tämän tiedon löytäisi.

EDIT. Ja pelaan siis FIFA 19-peliä Xboxilla jos tämä auttaa yhtään.

Tämä tulee hieman myöhään koska olen täällä kirjautuneena ollut suhteellisen harvoin. Olet ehkä löytänyt jo vastauksen mutta vastaan silti. FUTin Division Rivalsissa ei näy otteluhistoriaa eikä maratontilastoa. FUTin Single Player Seasonissä nämä näkyvät. Myöskään FUT Championsista ei näitä tilastoja löydy. Tuo on mielestäni iso puute FIFA19:a. Edellisessä versiossa oli onlineliigan (vanha systeemi joka korvattiin Division Rivalsilla) maratontilastot sekä näkyi Single Player Seasonin tavoin kolme edellistä peliä (Single Player Seasonissa näkyy toki myös kausikohtaisesti ottleuohjelma ja siinä tulokset). FIFA19:a normipelimuodon onlineliigassa on tuo entinen FUTin onlineliigan pelisysteemi eli samantyyppinen mitä Single Player Seasonissa. Siellä näkyy otteluhistoria tietyn ajan taaksepäin sekä maratontilastot. Mielestäni FIFA20:a voisi tilastoihin panostaa enemmän.

Tuosta Division Rivals-uudistuksesta sen verran, että pidän sitä erittäin onnistuneena. Siinä on hyvät palkinnot ja mielenkiintoinen ranking-portailla nouseminen pisterajojen mukaan. Joka ottelusta saa pisteitä jos pelaa ne loppuun sekä myös kolikoita sekä FUT Champions-pisteitä ja alemmistakin divareista on mahdollista päästä FUT Championsiin mikäli voittaa pelejä tarpeeksi paljon koska pelkillä tappioilla ja tasureilla ei ehdi pelata niin montaa peliä että 2000 pistettä saisi ajoissa täyteen. Mielestäni tuo että alemmista divareistakin voi päästä Weekend Leagueen on nostanut yleistä tasoa onlinessa FIFAssa ja on pelkästään hyvä asia. Silti tuonne Weekend Leagueen pitää päästä omilla ansioillaan ja pelit eivät siellä ole helppoja vaikka näennäisesti voisi kuvitella että pelaamalla vain Division Rivalsia paikka irtoaisi helposti. Division Rivalsissakin on kova taso joka on mielestäni FIFA18:a onlineliigaa kovempi.

Tsemii peleihin Division Rivalsissa (FUT Championsissa) koska ilmeisesti sitä pelaat koska monia vaihtoehtoja ei ole ellei pelaa vain ystävyysotteluita tai Draftia. Toivottavasti olet pitänyt tuosta systeemistä kuten minäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös